- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Check screens voor GTA: San Andreas. Dat spel gaat wel zo hard heersen en het is nu al zeker dat er een fantastische soundtrack bij komt. Veel hiphop als t goed is
.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Met de soundtracks komt het denk ik wel goed.
GTA3 zat vol met muziek uit de film Scarface. 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Erg leuke trailer van Football Manager 2005 (streaming)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
In het kader van retro gaming: ik zag toevallig een onder het stof zittende cd-rom van Descent II liggen en die ben ik maar weer even aan het spelen. Blijft toch een geniaal spel, uitermate origineel en erg leuk om te spelen, al hoorde ik toen regelmatig van mensen dat ze er misselijk van werden
.
En vandaag bij de FRS Deus Ex gehaald. Was maar 5 euro en ik heb dat spel om de een of andere duistere reden toen nooit gespeeld alhoewel iedereen er vol lof over was. Het valt me toch een beetje tegen, de enige manier om alles te halen is ontzettend veel gebruik maken van stealth en ik ben toch meer een guns blazing type. Jammer dat dat niet op verschillende manieren kan, maar ik ben pas in het begin dus misschien wordt t nog leuker.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Deus Ex, geweldig spel. Opvallend, ik heb eigenlijk nooit echt het gevoel gehad dat ik zoveel van stealth gebruik maakte. Integendeel juist, meestal liep ik toch met dat automatische geweer rond te sjouwen.
Twee viel erg tegen hoor ik van veel mensen dus die heb ik nog niet gedaan, trouwens.
Iemand Rome: Total War al gedaan?
Captain Pervert
-
- 4659 berichten
- 2106 stemmen
Met de soundtracks komt het denk ik wel goed.
GTA3 zat vol met muziek uit de film Scarface. 
Right, wat dan te denken van de Vice City soundtrack? Als 80s gek vind ik dat het mooiste spel ooit gemaakt
Zelfs Crockett's Theme zat erin!
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Iemand Rome: Total War al gedaan?
Demo gespeeld. Zelf veldslagen spelen à la Return of the King is nooit verkeerd natuurlijk. Demo lijkt me wat simpel op het eerste gezicht, maar het ziet er wel supermooi uit.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Mja, heb nu het hele spel en het is echt verbluffend. Helaas wen je daar snel aan en dan vind ik het "management"-gedeelte toch iets te mager. Maar met 600 man cavalerie 1000 infanterie flanken en vertrappelen is natuurlijk geweldig.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Voor de voetbal liefhebbers is mijn tip: Pro Evolution Soccer 4. Wat een gerweldig spel is dit. Het realisme, de gameplay. Een voetbalspel wat niet snel verveelt. Het grootste pluspunt is natuurlijk de aanwezigheid van de eredivisie. En voor mij ook nog eens de primera division. Daarnaast ook nog de italiaanse competitie. Daarnaast is ook weer de master league aanwezig.
KillaJah
-
- 356 berichten
- 856 stemmen
Half Life 2 is GOLD!
Zoek je kampeermateriaal al maar terug bij elkaar, want de kogel is door de kerk: Half Life 2 zal op 16 november in de winkels liggen.
Meer dan 13 maanden na de oorspronkelijke release-datum van 30 september die ongetwijfeld nog bij velen in het geheugen staat gekerfd. Als reden werd toen de ophefmakende diefstal van de source-code als reden gegeven voor het uitstel, maar toen ook 11 december en 24 februari passeerden wisten we al dat er meer mis was dan dat. Ondertussen heeft men het spel nog serieus kunnen finetunen en hebben veel meer gamers een grafische kaart die het spel in al haar glorie zal kunnen laten zien.
Naast de Engelse versie zal het spel ook simultaan uitkomen in het Frans, Spaans, Italiaans, Duits, Traditioneel en vereenvoudigd Chinees, Koreaans, Thais en Japans. Wij blijven dus gespaard van een Nederlands-sprekende Gordon en zijn vrouwelijke sidekick Alyx Vance.
(bron Games.telenet.be)
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Halo 2 breekt records
Uitgegeven: 20 oktober 2004 16:48
AMSTERDAM - 'Halo 2 ' is nog niet uit of het spel breekt al records. Microsoft heeft dinsdag in een persbericht laten weten dat er 1,5 miljoen exemplaren besteld zijn van de langverwachte opvolger van de blockbuster game 'Halo'. De film Spiderman leverde in het eerste weekeinde 114 miljoen dollar op. 'Halo' zal Spiderman qua opbrengsten waarschijnlijk verslaan.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
gisteren even GTA: San Andreas gespeeld. M'n grootste wens is uitgekomen, ik kan eindelijk Menace II Society naspelen 
muziek is echt weer perfect gekozen, een radiostation met allemaal oude Dre/Snoop/NWA
Jammer dat de PC versie nog even duurt...
Twister
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
@Jordy
dit spel rocks the f....planet!!!!
echt te gek en je moet maar eens gaan racen op het platteland met de coppers achter je aan terwijl je de film cameramode aan hebt...echt te gek!!!!!
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Leuk nieuwtje: Don Davis doet de soundtrack van The Matrix Online en ook veel van de acteurs zullen stemmen inspreken (voor dezelfde personages).
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ziet er naaruit als een ongelofelijk sfeervol spel. Uit de filmpjes vond ik alleen de physics engine niet zo heel erg indrukwekkend (moet die van Doom III en HL II voor laten gaan) maar misschien hebben ze die verbeterd. Niet dat het mij erg veel uitmaakt want op deze pc kan ik m toch niet spelen
.
En Deus Ex bleek toch een erg vet spel te zijn. Leuk dat je alles op verschillende manieren kan oplossen en ook leuk dat je drie verschillende eindes hebt. Het einde was trouwens wel te makkelijk, ik verwachtte echt iets ongelofelijks moeilijks dus het was een beetje een anti-climax. Vraag me trouwens wel af hoe ze hier een vervolg op hebben kunnen maken.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Je hebt nog even de tijd. STALKER is pas nog uitgesteld naar eind mei. Maar we zullen ongeveer een maandje van tevoren, net als bij Far Cry, wel een demo kunnen spelen waar ik persoonlijk niet op kan wachten. Een ware verademing tussen al die WO II en Vietnam shooters, als alles wat er wordt beloofd waar blijkt te zijn.
Heb niet zo op de physics gelet in de talloze trailers en filmpjes die ik van dit spel heb gezien maar hoezo zijn ze minder dan in Doom III (Half Life kan ik begrijpen). Ik vond ze daar namelijk alles behalve overtuigend. De reactie van de monsters ging nog, maar van allerlei attributen (vooral kisten)
. Moet het spel nog steeds uitspelen trouwens, zeer lage houdbaarheidsdatum lijkt het, ben nog niet eens in de Hel.
Maar als je nog eens bedenkt wat voor troeven die ouwe Sovjets nog meer hebben liggen behalve foto-realistische graphics :O.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Heb niet zo op de physics gelet in de talloze trailers en filmpjes die ik van dit spel heb gezien maar hoezo zijn ze minder dan in Doom III (Half Life kan ik begrijpen).
Vooral de ragdoll effecten vond ik minder. In een zo'n test filmpje vallen lijken van grote hoogte naar beneden en dat vond ik er niet echt realistisch uitzien.
Wat is er mis met de attributen? Kisten e.d. vallen zeer realistich vind ik en ze zijn ook niet te licht (alhoewel elke doos leeg lijkt te zijn) wat je nog wel eens ziet. De monsters vallen echt heel realistisch neer. Ik heb slechts een paar keer wat clipping foutjes gezien.
De hel is echt ubercool
. Beste level design in het spel. Daar kan trouwens nog geen een developer aan tippen, het level design in Id spellen. Ik heb zelf ook heel lang maps gemaakt voor Doom, Duke 3d en Half-Life en die gasten van Id zijn mijn grote voorbeelden. De aandacht voor details is ongeevenaard.
De schetsen van die mutanten beloven ook al erg veel goeds. Alleen lijken ze geinspireerd op de Doom baddies. Pinky anyone?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Level Design, daar zeg je nog zowat. Vond ik ook al magertjes. Wel geweldig mooie kamers hoor. Maar eenvoudig. Telkens maar weer die kamers met machines, ellenlange gangen, flauwe cabinets waar die monsters uitkomen, flauw geplaatste scripted events. Waarschijnlijk de hoofdreden dat ik het einde niet heb gehaald. Naja, je ziet dat ik het nogal een tegenvaller vond
.
Wat mij zo gaaf lijkt aan STALKER is de volkomen vrije wereld met dag/nacht-cyclus en bijbehorende fauna-cyclus waar weer een briljante AI in voorkomt, niet zozeer in de combat zelf maar wel in het algemeen. Monsters zoeken voedsel, vechten met elkaar en met andere STALKERS etc. Volgende stap wordt waarschijnlijk gezet door de nieuwste telg van de Elder Scrolls serie: Oblivion. In dit vervolg op Morrowind hebben alle NPC's ook echt een eigen leven en staan ze niet altijd op dezelfde plek. Ze hebben werk, zoeken eten en als dit er niet is gaan ze zelf wat jagen. Dit soort realisme is wat mij altijd echt aantrekt in games
.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Level Design, daar zeg je nog zowat. Vond ik ook al magertjes.
Wat vooral zo goed is aan het level design in Doom III is de pacing. Als je het spel speelt wordt je heel natuurlijk de goede kant opgeleid. Je zoekt je nooit rot naar een deurtje of een schakelaartje en het is meestal vrij duidelijk wat je te doen staat. Kamers waar je denkt nooit meer te komen, komen later in het spel ineens terug en daar kan ik, als amateur level designer, alleen maar respect voor hebben. Nadeel is idd wel dat het allemaal gangen en computerdingen zijn. Tsja dat heb je nu eenmaal op een Mars basis. Ik vind dat er toch genoeg variatie is om het niet saai te laten worden. De hel zorgt trouwens wel voor de nodige variatie. Het is een lineaire map, maar zo adembenemend mooi (en onzettend eng) dat je daar niets om geeft.
Mij ook hoor! Als ik het zo allemaal zie wordt STALKER een soort van GTA FPS en dat is erg leuk. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ja, als ik het dan zo lees kwam dat Hel-gedeelte gewoon net te laat. Jammer, maar heb het er nu al afgegooid. Had de GIGs hard nodig namelijk (en dat met een harde schijf van 120gb
).
pjotr
-
- 2672 berichten
- 2781 stemmen
In het kader van Resident Evil 4 verschijnt er een speciale controller voor deze Gamecubetitel.
Dat zal nog wel wat leuke huiselijke tafereeltjes opleveren. 
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Jippie eindelijk ook nieuwe GTA gespeeld.
Jammer Gameplay/Grapics weinig aaan veranderd, maar ach wat maakt het ook uit spel is gewoon lachen.
Wordt PC-versie mooier???
PS2 begint een beetje ruk te worden..... ik speel nog amper om dat ding. Ben trouwens wel benieuwd naar Halo 2.
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3236 stemmen
Zijn er hier mensen die Rollercoaster Tycoon 3D al gespeeld hebben?
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Nog niet, zal hem eerstdaags eens aanschaffen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Zijn er hier mensen die Rollercoaster Tycoon 3D al gespeeld hebben?
Jazeker. Het ziet er fantastisch uit, het aantal opties in ongekend maar toch is het niet zo verslavend als 1. Maar ik moet er eigenlijk nog eens goed voor gaan zitten. Ben momenteel een beetje aan het wachten op HL2.