- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Over vice city gesproken. "Beste pc-game ever" is en blijft Mafia . Vice city wordt overtroffen door de stijl , het realisme , de uitdagendheid , de missies... van deze meesterlijke game. De graphics zijn een lust voor het oog. Alles is erg sfeervol en stijlvol. Het verhaal erg meeslepend , net zoals de missies... GTA in de jaren 30 maar dan veel cooler.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Mmm, nog nooit gespeeld eigenlijk...
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
Moet je zeker doen , zeker doen .... kan het niet genoeg aanraden 
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Komt er niet een vervolg op dat spel?
sn@ke
-
- 2077 berichten
- 888 stemmen
jep , maar begin nou maar eerst bij het origineel 
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Zou het misschien niet een leuk idee zijn om eens een keer spelletjes van elkaar te lenen, net zoals ze dat met films als Double Indemnity doen? De kosten lopen gewoon veel te hoog op joh door die spellen. Ik geef altijd een groot gedeelte van mijn geld aan spellen uit. Maar ik kan lang niet alle spellen spelen die ik wil.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik vrees het wel , ben geen kenner , maar geforce 4 is al redelijk wat en recentste uit de Geforce - reeks. Ik zit nog met Geforce 2 
Geforce 4 is absoluut NIET de recentste uit de Geforce reeks en is alweer ongelofelijk achterhaald. Ik heb hetzelfde systeem als Boordappel alleen met een snellere 3d kaart (ATI Radeon 9500 Pro) en bij mij draait doom 3 als een zonnetje op een custom afstelling (ergens tussen medium en high).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Zou het misschien niet een leuk idee zijn om eens een keer spelletjes van elkaar te lenen, net zoals ze dat met films als Double Indemnity doen? De kosten lopen gewoon veel te hoog op joh door die spellen.
Die uitwisselactie is er niet om kosten te besparen, maar om mensen aan films te helpen die nergens te krijgen zijn.
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Geforce 4 is absoluut NIET de recentste uit de Geforce reeks en is alweer ongelofelijk achterhaald. Ik heb hetzelfde systeem als Boordappel alleen met een snellere 3d kaart (ATI Radeon 9500 Pro) en bij mij draait doom 3 als een zonnetje op een custom afstelling (ergens tussen medium en high).
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Die uitwisselactie is er niet om kosten te besparen, maar om mensen aan films te helpen die nergens te krijgen zijn.
Dionysos
-
- 852 berichten
- 0 stemmen
Misschien is het een idee om wat meer buiten te komen
.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Binnekort ff de Radeon 9800 pro aanschaffen, die is redelijk kwa prijs en zeer goed kwa kwaliteit.
Geweldig geschikt om straks dan lekker Doom 3 te spelen, ben benieuwd, ik heb helaas nog nooit doom gespeeld 
Wel wolfestein 3d, dat was wat destijds 
Ook halflife 2 is iets om op voor te bereiden!
btw, ik heb Pes eindelijk onder controle.
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Zo recent is die van jou nou ook weer niet.In de spellen-business is de 9500 ook alweer achterhaald.
Beweer ik ook helemaal niet. Ik wilde alleen maar zeggen dat de Geforce 4 niet de nieuwste Geforce is. Dat ik een Radeon heb was een reactie op Boordappel, om aan te geven dat ik, met verder dezelfde PC, hem wel vlot kan draaien.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
De Radeon 9800Pro is sinds ik hem kocht volgens mij 150 euro goedkoper geworden :O.

Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
De 9800 PRO al een paar keer gespot voor een bijzonder mooi prijsje van 150 euro.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Hà, da's er nog eens 50 euro vanaf. Toen ik hem kocht was hij volgens mij meer dan 350 euro.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Tijd voor een lijstje.
In de categorie 'spellen die ik graag nog een keer zou willen spelen':
1. Maniac Mansion: Day of the Tentacle
2. Duke Nukem 3D
3. Boulder Dash
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Wat let je Yekezzez?
Ben nu trouwens (eindelijk, op aanraden van kennissen) bezig met Star Wars: Knights of the Old Republic. Wat is dat verslavend zeg! Erg goed uitgewerkte (en originele) RPG. Mooie zwaard/saber gevechten, niet te moeilijk (wat ik nogal vaak heb bij het Dungeon & Dragon's systeem) maar ook niet simpel hack 'n slash.
Een erg sterke verhaallijn ook. Veel interactie tussen je partyleden (vaak krijg je zomaar een cutscene te zien waarin ze met elkaar kibbelen, dan kun je kiezen om ze op te jutten zodat ze elkaar in elkaar meppen (Dark Side
) of je kunt het sussen (Light)). Erg veel subquests maken het nog uitgebreider. Het spel legt hierdoor perfect de balans tussen actie en plotontwikkeling.
Van de force heb ik nog nauwelijks kunnen genieten, maar wat ik ervan zag is best spectaculair en perfect geïntegreerd in het RPG-genre.
Dan heb je natuurlijk nog de items. Ook deze zijn meer dan voldoende vertegenwoordigd. Implants, veel verschillende granaten, verscheidene blasters, zwaarden, lightsabers, armor, handschoenen etc...
Een ander RPG-gedeelte, skills, doen ook mee. Zo kan mijn ventje nu erg venijnig met 2 zwaarden tegelijkertijd om zich heen hakken (met 2 lightsabers moet dit helemaal feest worden :evil) terwijl mijn backup van afstand met blasters het krijgsgewoel bestookt: de 1 met dual pistols, de ander met een rifle en haar scherpschutters skill.
Qua graphics zit het ook wel snor. Het leveldesign vind ik tot nu toen wat magertjes, maar misschien als ik wat verder vorder in het spel, dat het dan wat afwisselender wordt. Het geluid is van erg goeie kwaliteit, vooral de voice-overs lijken zo uit een film weggelopen.
Ja, echt een heel goed spel, dat KOTOR. Zeer aan te raden. Qua spelduur zit het ook wel goed, er zijn zo'n 8 werelden geloof ik en ik zit na 4 uur spelen nog steeds op de eerste. Daarnaast zijn veel beslissingen van belang voor de rest van het plot. Ik probeer nu zo aardig mogelijk te zijn maar zodra ik het uitgespeeld heb begin ik gelijk overnieuw en zal ik het op z'n Dark proberen. Je kunt het dus ook nog eens opnieuw doen.
Waar voor je geld (bandwidth
) dus en eigenlijk een must voor iedere RPG fan die eens iets anders wilt dan de gebruikelijke Middeleeuwse setting en voor iedere Star Wars fan.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
De 9800 PRO al een paar keer gespot voor een bijzonder mooi prijsje van 150 euro.
Meen je dat nou?
Weet je ook misschien waar? 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
Tijd voor een lijstje.
In de categorie 'spellen die ik graag nog een keer zou willen spelen':
1. Maniac Mansion: Day of the Tentacle
2. Duke Nukem 3D
3. Boulder Dash
Ghehe, game nostalgie.
Dan wil ik Half Life 1 nog een keer spelen, fifa 2000 (met de historische teams) Jazz jack rabbit, dan zowel 1 én 2 en één spel waarvan ik vroeger echt genoten heb, dan ook het eerst wat ik heb uitgespeeld, MDK 1.
Dat spel was toen zo ongeloofelijk gaaf om te spelen, vooral de graphics, maar zeker ook de speelvriendelijkheid, de fantastische complexen en het geweldige verhaal.
Als er een soort moviemeter (dan gamemeter) was voor spellen kwam deze zeker in mijn top 10.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
DN3D en MM kunnen niet onder XP gedraaid worden. Boulder Dash was een spel op de C64.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ik heb Maniac Mansion al een paar keer gewoon onder XP gespeeld de afgelopen jaren....
Sjoerd
-
- 999 berichten
- 1348 stemmen
Ik heb Maniac Mansion al een paar keer gewoon onder XP gespeeld de afgelopen jaren....
Ja misschien de fanmade remake ofniet?
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Maniac Mansion had bij mij kuren
En Dosbox zal ik mijn achterhoofd houden. Ik kende wel VM-Ware, maar ik heb geen zin om dat te installeren.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ja misschien de fanmade remake ofniet?
Nee hoor. Maar wel met een apart "dos onder windows"-tooltje waardoor ik het geluid aan de praat kreeg, bedenk ik me nu (sorry, naam kwijt). En we hebben het over deel 2 hè, voor de duidelijkheid.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Zojuist Doom III uitgespeeld. Wat zijn die laatste levels creepy zeg! Ik ben me goed vaak kapotgeschrokken dus wat dat betreft is het spel voor 100% geslaagd. Enige minpunt zijn voor mij de geluiden van de monsters, gelukkig wordt dat meer dan goed gemaakt door de omgevingsgeluiden. Maar toch raar dat id het hier laat afweten. Vorige spellen hebben juist uitstekende geluiden voor de vijanden.
Toch ook nog best grappig dat spel. Neem maar eens een bezoekje aan deze site (alleen voor de mensen die het gespeeld hebben, anders is het weinig aan).
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Als je creepy wil, de originele Alien Versus Predator (FPS) blijft ongeëvenaard vind ik. Spel waar je op elk moment vreest voor je leven (behalve wanneer je als predator speelt). Mijn droom is een nieuwe AvsP met Doom 3 engine. Marriage made in heaven als je het mij vraagt.
Padd0
-
- 804 berichten
- 3074 stemmen
Idd AvP is werkelijk een geniaal spel. Vooral de alien mode is megavet! Van muur naar muur springen (plafond meegerekend) en tussendoor lekker slashen, geweldig
. Als mens vrees je idd echt elke minuut voor je leven. Dat creepy gepiep van je motiontracker. Denk je dat de aliens op het plafond zitten komt er opeens zo'n vervelend facehuggertje aangesprongen. Helaas is de predator idd veel te sterk voor zijn tegenstanders (zeker met dat zelfhealen en dat supergeweer voor de aliens, dat ding dat van die ballen dropt). Maar echt een van de beste FPS ooit!