• 15.946 nieuwsartikelen
  • 178.904 films
  • 12.262 series
  • 34.063 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.985 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Normaal zijn gameversies van een film snel in elkaar geflanste, flauwe afkooksels maar dit lijkt een uitzondering te zijn. Zie hier voor de review en screenshots ; http://www.gamespot.nl/review....

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Al moet ik zeggen dat ik de spellen The Two Towers en The Return Of The King ook heel erg leuk vond. Maar dat komt ook erg van LOTR houdt. Ik denk dat dit spel Chronicles of Riddick kwalitatief een stuk beter is dan de twee LOTR-spellen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Is dat Chronicles of Riddick ook op PC?

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Voorlopig nog niet , denk ik.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Voorlopig is hij nog exclusief voor de Xbox.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Ik schrok al. Ik dacht dat ze het met de PC-versie van Doom III vergeleken.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Misschien dat ze dat deden omdat er een Xbox-versie is aangekondigd van Doom III.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Schijnt dat Doom III een ongelooflijke boost heeft veroorzaakt in de verkoop van videokaarten en RAM-geheugen.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ati en Nvidia hebben ook speciaal voor Doom III een nieuwe serie kaarten ontwikkeld. Namelijk de Geforce 6800-serie en ATi's X800-serie. En zoals eigenlijk een beetje verwacht was loopt de verkoop erg goed.

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

BoordAppel schreef:

Dat zou ik niet te hard zeggen. Deze pc heeft meerdere dingen kunnen draaien die het eigenlijk niet zouden moeten doen.

Ja ok, maar dan heb je een framerate van 10 en daar wordt je niet blij van

Sjoerd

• 999 berichten
  • 1348 stemmen

sn@ke schreef:

De gameverssie van "chronicles of Riddick "schijnt erg maar dan ook erg goed te zijn , en verbleekt niet naast Doom 3.

Nou over niet verbleken naast Doom 3 wil ik niks zeggen, maar het schijnt in ieder geval best een goede game te zijn. Alleen jammer dat je het na een ruime 7 uur al uit hebt gespeeld, met alle sidequests enzo gedaan (volgens gamer.nl). Dat is gewoon belachelijk kort, zeker als je weet wat ze durven vragen voor zo'n XBOX spel (iets van 60 of 70 euro).

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Het kan nog erger. Een spel als Prince of Persia: Sands of Time had ik in minder dan 4 uur uitgespeeld. En Lord of the Rings: The Two Towers in minder dan drie uur.

Dan is een spel als GTA veel leuker. Ik heb begin dit jaar de doublepack gekocht met GTA 3 en GTA: Vice City. Ik heb de twee spellen totaal al meer dan 150 uur gespeeld. En het verveeld mij nog steeds niet. Ik ben zelfs pas weer opnieuw begonnen met GTA 3.

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Ha, ik ben gisteren weer eens met Vice City begonnen...:)

Ik heb nog een stapel games liggen die nog afgerond moeten worden maar ik had weer eens zin om een potje te cruisen over de boulevard van Vice City met wapperende haardos en Wild Style en Flash FM tetterend uit mijn speakers ...

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Jeetje, lekker sfeervol dat Doom 3. Ik stop er helaas maar mee, want zelfs op low begint het als er geschoten moet worden TE schokkerig te worden.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Nick Kang schreef:

Het kan nog erger. Een spel als Prince of Persia: Sands of Time had ik in minder dan 4 uur uitgespeeld. En Lord of the Rings: The Two Towers in minder dan drie uur.

Dan is een spel als GTA veel leuker. Ik heb begin dit jaar de doublepack gekocht met GTA 3 en GTA: Vice City. Ik heb de twee spellen totaal al meer dan 150 uur gespeeld. En het verveeld mij nog steeds niet. Ik ben zelfs pas weer opnieuw begonnen met GTA 3.

spellen zoals vice city en GTA 3 speel je in de beginperiode verschrikkelijk veel maar na een maand of 2 had ik wat genoeg van het rondscheuren in een stad , chaos veroorzaken , of de wat eentonige missies doen .... Maar een spel zoals Vice City zal je pakweg een paar maanden later met plezier terug herbeleven, als je weer zin hebt " om door de straten van Miami te scheuren " terwijl die herpspeelbaarheidsfactor bij shooters .. minder is. Zo was dat toch bij mij het geval.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Ik stop er helaas maar mee, want zelfs op low begint het als er geschoten moet worden TE schokkerig te worden.

Op een pentium 4 2,0 GHZ, 512 RAM en met een GeForce 4 met 128 MB geheugen loopt ie op low net goed. Af en toe schokt ie als er veel geschoten wordt. Toch zou Doom III het op die pc goed moeten doen, beetje raar. Overigens ziet het er op low nog steeds fantastisch uit.

Maar het is inderdaad sfeervol en ik ben me al een paar keer helemaal kapot geschrokken. Vooral die schaduwen leveren erg mooie beelden op. Beetje teleurgesteld ben ik wel wat betreft de geluiden van de monsters. In de originele Doom hadden ze allemaal karakteristieke geluiden en kon je ze meteen herkennen. Hier vind ik alleen de Imp leuke geluidjes maken, maar dan ben ik ook nog niet de Revenant, Hell Knight en Mancubus tegen gekomen.

De andere geluiden en de sporadische muziek in het spel zijn wel ijzersterk, goed creepy allemaal. Het leveldesign is wederom fantastisch en de wapens zijn ook leuk (de Chainsaw heerst!). De gameplay vind ik wel leuk zo, alleen gaat het continu achteruit lopen misschien wel een keer vervelen. Ik zal wel zien als ik wat verder speel. To nu toe iig geslaagd en als ik het uitgespeeld heb kan ik lekker gaan stoeien met de level editor .

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Op een pentium 4 2,0 GHZ, 512 RAM en met een GeForce 4 met 128 MB geheugen loopt ie op low net goed.

P4 2,4 GHz, 512 MB Ram, GeForce 5200 FX (128 MB). Is dat een mindere kaart dan een GeForce 4?

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Ik vrees het wel , ben geen kenner , maar geforce 4 is al redelijk wat en recentste uit de Geforce - reeks. Ik zit nog met Geforce 2

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

sn@ke schreef:

(quote)
spellen zoals vice city en GTA 3 speel je in de beginperiode verschrikkelijk veel maar na een maand of 2 had ik wat genoeg van het rondscheuren in een stad , chaos veroorzaken , of de wat eentonige missies doen .... Maar een spel zoals Vice City zal je pakweg een paar maanden later met plezier terug herbeleven, als je weer zin hebt " om door de straten van Miami te scheuren " terwijl die herpspeelbaarheidsfactor bij shooters .. minder is. Zo was dat toch bij mij het geval.
Na een tijd wordt je het inderdaad zat. Maar dan heb je er al wel heel wat uurtjes achter de rug en dat kan je van veel spellen niet zeggen. De reden waarom ik de 2 nieuwste GTA's opnieuw ging spelen, was vanwege de missie's en het hele verhaal er omheen. Dat vind ik ook een heel erg sterk punt van GTA. Ik vind dat rondcruisen door de stad zonder enig doel helemaal niet leuk. Gelukkig hebben de makers er gigantisch veel opdrachten ingestopt zodat je wel een behoorlijke tijd zoet blijft. Alleen vind ik missie's als de ambulance-missie waar je level 12 moet halen behoorlijk frustrerend. Bij dat soort missie's kan ik echt kwaad worden op een taxi die op eens van rechts komt die mijn ambulance aan gort beukt. Maar de beloning is dan wel weer prima, je kan gewoon blijven rennen zonder dat je moe wordt.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

sn@ke schreef:

Ik vrees het wel , ben geen kenner , maar geforce 4 is al redelijk wat en recentste uit de Geforce - reeks. Ik zit nog met Geforce 2

Ik straks met een Radeon x800 XT , alleen kost het wel een paar centen (€500).

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Evolutie gaat , zo te zien , wat te snel voor me

Ik vond het juist erg leuk om doelloos keet te schoppen bij vice city met alles wat maar kon. De missies zeiden me wat minder.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Ik heb ook altijd veel meer interesse in de single-player missie's. Ik ben niet zo'n type die vaak aan multiplayer doet. Ik heb ook Xbox LIVE, maar ik doe er (nog) niet echt veel mee. Maar misschien dat dat gaat veranderen als ik een nieuwe computer heb met sneller internet en als Halo 2 uitkomt.

sn@ke

• 2077 berichten
  • 888 stemmen

Xbox LIVE lijkt me echt ontzettend cool ... Ben niet zo echt een erg grote multiplayer - speler maar zo een concept zoals Xbox LIVE met hoofdtelefoontje lijkt me erg leuk.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

Nick Kang schreef:

Na een tijd wordt je het inderdaad zat. Maar dan heb je er al wel heel wat uurtjes achter de rug en dat kan je van veel spellen niet zeggen. De reden waarom ik de 2 nieuwste GTA's opnieuw ging spelen, was vanwege de missie's en het hele verhaal er omheen. Dat vind ik ook een heel erg sterk punt van GTA.

Als je 100% hebt gehaald (en het spel dus echt hebt uitgespeeld, leuk shirt krijg je dan ook trouwens ) moet je gaan kloten met de cheats. Zitten namelijk erg leuke bij. Alle voetgangers wapens geven en met elkaar laten vechten levert altijd leuke situaties op, en er dan nog boven vliegen met je apache en een beetje knallen.

salvatore

• 1937 berichten
  • 3246 stemmen

nou nou, net far cry binnen. Filmpjes waren mooi en snel maar toen ik het eindelijk wilde spelen begon het dik te haperen

Ieman een idee om het haperen een beetje te stoppen, heb nog meer dan genoeg ruimte over

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

De resolutie en details lager zetten lijkt me de enige mogelijkheid. Je drivers voor je 3dkaart updaten wil ook nog wel eens helpen.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Je kunt natuurlijk niet op basis van een filmpje beoordelen of je het spel kunt draaien. Wat voor een systeem heb je?

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

sn@ke schreef:

Xbox LIVE lijkt me echt ontzettend cool ... Ben niet zo echt een erg grote multiplayer - speler maar zo een concept zoals Xbox LIVE met hoofdtelefoontje lijkt me erg leuk.

Het is ook erg cool, alleen heb ik nog niet echt de spellen ervoor om online te kunnen spelen.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Als je 100% hebt gehaald (en het spel dus echt hebt uitgespeeld, leuk shirt krijg je dan ook trouwens ) moet je gaan kloten met de cheats. Zitten namelijk erg leuke bij. Alle voetgangers wapens geven en met elkaar laten vechten levert altijd leuke situaties op, en er dan nog boven vliegen met je apache en een beetje knallen.

Ik ging met mijn stomme kop cheats gebruiken voordat ik hem 100 % had uitgespeeld. En toen lukte het niet om hem voor 100% uit te spelen. Ben later maar opnieuw begonnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.