• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.607 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.715 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Pff.. ja bij Ajax in de basis komen en blijven is ook wel een stuk makkelijker als je al uit de eigen jeugd komt.

Niet want bij Ajax wordt je keihard beoordeeld per wedstrijd. Bij Ajax moet je namelijk alles winnen en goed spelen. Stekelenburg heeft er in de tijd van Koeman ook maanden naast gestaan. Maar hij overwon de dip en kwam beter dan ooit terug.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Babos is sowieso beter dan Stekelenburg, maar ja, dan lijk is weer zo chauvinistisch. .

Maar Velthuizen ook inderdaad als hij nog even doorgroeit.

Stekelenburg kan het eredivisie niveau nog niet aan, of niet?

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Niet want bij Ajax wordt je keihard beoordeeld per wedstrijd. Bij Ajax moet je namelijk alles winnen en goed spelen.

Ja, net als bij elke club. Alleen dat alles winnen slaat natuurlijk nergens op anders had er nu geen 1 speler van de selectie van afgelopen jaren ingestaan natuurlijk.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Stekelenburg kan het eredivisie niveau nog niet aan, of niet?

Jawel hoor, dat wel.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik ben heel lang pro-Lobont geweest, maar dat hier een discussie ontstaat, over of Stekeleburg wel of niet de 2de keeper van Nederland moet zijn is nogal overbodig, want dat is hij mijlenver zelfs.

Hij is goed op de lijn, kan ontzettend goed meevoetballen, stopt heel veel strafschoppen en is erg ervaren. Komt nog bij dat hij nog jong is dus veel potentie heeft, wat ook een voordeel is op de langere termijn.

Verbeter puntje zijn hoge ballen vanaf de zijkant.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Met Kai eens. Hij noemt alles precies goed op.

Maakt ook weinig uit wat kos vind, gelukkig ziet de bondscoach het goed.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Kai schreef:

kan ontzettend goed meevoetballen,.

Niet dus, en bij lange en hoge ballen schijt ie in z'n broek.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

En het enige wat ie de laatste maanden zelf reproduceert zijn lange peren naar voren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik geef het op. Fijne avond nog.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vind hem voetballend gezien toch wel sterk. Betrekt zich vaak in het spel, is 2-benig, goede dropkick.

Nog een pluspunt is btw, dat hij altijd rust uitstraalt een beetje hetzelfde als van de Sar. Én hij maakt zelden blunders en doet geen gekke dingen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Kai schreef:

Nog een pluspunt is btw, dat hij altijd rust uitstraalt een beetje hetzelfde als van de Sar. Én hij maakt zelden blunders en doet geen gekke dingen.

Dat klopt wel. Ik vind Babos en Vandenbussche (ze werden even genoemd) ook uitstekende keepers (Vdb wordt onderschat), maar die hebben nog wel eens een 'gek momentje', en ik kan me geen blunder van Stekelenburg heugen. Zelfs Gomes heb ik tussen de wereldsaves door meer rariteiten zien uithalen.

Ik vind Stekelenburg ook wel de nummer 2 op dit moment, maar het verschil met de oudjes of de jongere garde is eigenlijk te klein, en die met Van der Sar eigenlijk te groot voor de aangewezen opvolger als nationaal doelman. Nee, ik denk niet dat die strijd al beslist is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Eens. Al denk ik wel dat Velthuizen zijn enige bedreiging is op het moment, maar dit heeft meer met leeftijd te maken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Velthuizen wordt ook wel overhyped hoor. Hij is talentvol, maar hij is met Vitesse ook ergens 12e ofzo geeindigd...

Laat Velthuizen zich eerst nog maar eens een seizoen goed ontwikkelen voordat we over Oranje praten, laat staan basisplaats in Oranje.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Stekelenburg heeft echt wel flinke blunders gemaakt hoor. Al had ie dit seizoen geluk. .

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Velthuizen wordt ook wel overhyped hoor. Hij is talentvol, maar hij is met Vitesse ook ergens 12e ofzo geeindigd...

An sich geen argument natuurlijk. Het is een meer opvallende en spectaculaire keeper (wat eigenlijk een slechte eigenschap is), maar ook van hem kan ik me niet echt blunders heugen... wel heel knappe reddingen.

Laat Velthuizen zich eerst nog maar eens een seizoen goed ontwikkelen voordat we over Oranje praten, laat staan basisplaats in Oranje.

Eigenlijk moest Van der Sar er nog maar 2 jaartjes aan vast knopen...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, ik hoop dat Edwin tot 2010 nog door wilt, maar de kans is klein. Het niveau heeft hij zeker nog wel. Misschien dat ie nog 1 jaar Utd doet en dan 1 jaar eredivisie. Liefst bij ons

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Stekelenburg is gewoon een prima opvolger. Vergeet niet dat Stekelenburg ook al heel wat interlands heeft gespeeld de laatste tijd, omdat Sar er niet altijd bij was en dat heeft hij foutloos gedaan.

Ik vind het overigens vreemd dat Van Basten nog een verdediger laat afvallen, hij houdt er dan niet echt veel over. Paar blessures en/of schorsingen en hij heeft een probleem. Er gaat wel een hele vracht aanvallers mee, waarvan er een aantal vrijwel geen speeltijd zullen krijgen. Ik zou liever Vennegoor af laten vallen, Huntelaar, Kuit en Van Nistelrooy kunnen ook wel als "breekijzer" gebruikt worden als het nodig is.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Zou ook Vennegoor thuislaten. Voorin keus zat.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Is overigens bij elk EK en WK zo. Ik snap nooit waarom Oranje maar zo weinig verdedigers meeneemt.

Ze denken kennelijk dat ze daar ook wel wat middenvelders kunnen neerzetten of zo. Het is immers maar verdedigen. .

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zou De Zeeuw wegsturen. Met Engelaar, Gio en Sneijder heb je keus zat controlerend. De Zeeuw mist het EK niveau vrees ik.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ach, helicopter Vennegoor en dreadlock Melchiot, ze kunnen beide hun nut hebben. Erger is het dat Nigel de Jong mee gaat, want die kan simpelweg totaal niet voetballen.

kos schreef:

Is overigens bij elk EK en WK zo. Ik snap nooit waarom Oranje maar zo weinig verdedigers meeneemt.

Kom nu. Op het laatste WK gingen er 4 rechterverdedigers mee. Die winnen echt het toernooi niet voor je.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Quido schreef:

Zou ook Vennegoor thuislaten. Voorin keus zat.

Vennegoor liet tegen Oostenrijk nou precies zien waarom we die juist wel moeten meenemen. Ik ben het met Otherfool eens, we moeten De Jong thuislaten, die komt gewoon tekort op dit moment. De Zeeuw is 10x beter en omdat ik denk dat Engelaar niet controlerend kan spelen op het middenveld, en Wesley Sneijder afgelopen WK ook geen overweldigend succes was als controleur, zou ik De Zeeuw er zeker inhouden, dan kan Sneijder mooi op '10'.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Jullie volgen de Duitse competitie blijkbaar op de voet, anders zouden jullie De Jong natuurlijk niet kunnen beoordelen...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

De Jong is ook geen speler waar ik fan van was en ben, maar hij is toch wel een pak beter geworden dan hij was. Sowieso heeft hij veel meer pit, techniek en voetballend vermogen dan Landzaat op die plek. Dus ik had De Jong ook boven Landzaat verkozen.

Maar de afvaller wordt dus Melchiot, Ooijer en Bouhlarouz. De laatste zal het bijna zeker worden als de 1e 2 fit blijken en dat zullen ze vast wel worden. Maar ik blijf hopen op Mathijssen.

En Vennegoor moet gewoon mee. De enige spits die echt lang is, fysiek in de lucht heerst en specifieke kwaliteiten heeft.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

De Jong is inderdaad 1 van de weinig spelers van Oranje met karakter.

Het gaat hier om een groot toernooi waarbij een juiste instelling minstens zo belangrijk is als de meerwaarde van de selectie op papier.

Daarom dat Heitinga ook voor de verdediging moet spelen, de enige verdedigende middenvelder die dat kan. De rest zal gruwelijk falen omdat ze niet uitstralen 'je komt niet langs mij' .

Engelaar, Sneijder, Gio... leuk allemaal hoor als je een pass moet geven, maar een verdedigende middenvelder moet een Pirlo of Ribery binnen 5 minuten een flinke beuk geven zodat hij de rest van de wedstrijd wel 2 keer nadenkt als hij wil gaan lopen met de bal.

En de Zeeuw vind ik dat ook niet uitstralen, alleen Heitinga en De Jong zie ik daar toe in staat.

En over de verdediging wil ik al niet eens hebben in dat opzicht...

Ooijer, Matthijsen, De Cler.... als Toni een keer heel hard BOE roept schrikken ze zich al te pletter.

Dat zijn toch geen spelers voor een eindtoernooi verdomme .

Dan veel liever Wielaert of zo.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ooijer vind ik een prima speler hoor, wordt behoorlijk gerespecteerd in Engeland.

Maar ik ben het met Heitinga met je eens, alleen hebben we achterin te weinig kerels en dus zal Johnny daar moeten spelen.

Ik denk dat Davids mee had gemoeten. Misschien geen wereldspeler mee (Sowieso beter dan bijna elke controlerende middenvelder die nu wel mee gaat), maar wel 1 met heel veel drive, pit en uitstraling. Zon gozer is onmisbaar.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Davids is echt over de hill, dat had ook weinig zin gehad. Maar een Seedorf of Van Bommel hadden daar gewoon moeten staan.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ooijer vind ik een prima speler hoor

Ik ook hoor, maar dan wel met echte karaktermensen naast zich. Volgens mij staat hij in Engeland naast Lucas Neil, nou dan hoef je ook je mond niet meer open te trekken.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Davids is echt over de hill, dat had ook weinig zin gehad. Maar een Seedorf of Van Bommel hadden daar gewoon moeten staan.

Dan weet je zeker dat spelers als Pirlo vrij baan krijgen...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Van Bommel kan ook, maar die heeft bedankt...

Davids had er nog bijgekund. Hij is geen wereldtop meer, maar over the hill is ook niet waar. Hij heeft op een 1e maandje in januari na gewoon goede maanden gehad met zijn eigen spel. Hij had zeker in dit Oranje nog waarde kunnen hebben. Davids of De Zeeuw. Davids of Gio. Davids of De Jong. Ik denk dat de meesten toch Davids dan liever zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.