- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
De Vlaamse acteur Ludo Busschots is overleden. Vooral bekend van series als Windkracht 10, Alfa Papa Tango, Stille Waters en Albert II. Naast tal van mooie bijrollen en theater. Hij was naast acteur ook acteercoach en oa producer van Katarakt. In films was hij ook te zien: Windkracht 10: Koksijde Rescue, Boys, De Zevende Hemel en Max. Hij werd 64 jaar.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Kon me niet echt een gezicht voor de geest halen bij Busschots, maar na Google inderdaad een gerespecteerd acteur die in vele bijrollen zijn ding deed. Viel steeds op in zeer positieve zin.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Nu is zomaar de voormalige President van Frankrijk, Valery Giscard d'Estaing (hopelijk goed gespeld) overleden.
Op zich niets om te melden, maar werkelijk, ik ken die naam van heel lang geleden, uit de tijd van Jimmy Carter en Leonid Breznjev. Ik dacht echt dat de man al jaren en jaren, en dan praat ik over decennia, geleden overleden was.
Heel vreemd om nu dit nieuws te lezen.https://media.nu.nl/m/2dvx90camgmg_wd640.jpg
Afbeelding van Carter en Giscard D'Estaing (Hopelijk goed gespeld).
Edit: ach natuurlijk Carter leeft ook nog. Man wat ben je al oud na je 40ste. De wereld gaat gewoon door, maar alles dat je beleeft hebt is vergaan. Zoiets.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Giscard d'Estaings meest legendarische stukje televisie was zijn afscheidsspeech, met die 2 laatste woorden, die vandaag wel erg toepasselijk klinken: "Au revoir...". Een president die zeer nauwgezet aan zijn speech heeft gewerkt, buiten het échte afscheid zelf dan. Na die twee woorden komt hij wat ongemakkelijk uit zijn stoel en stapt traag naar de deur. De Fransen moesten destijds nog een minuut kijken naar een lege stoel terwijl de Marseillaise op de achtergrond klonk. Het citaat is ondertussen weer trending in de Franse Twitterwereld.
Brix
-
- 19675 berichten
- 5113 stemmen
In Memoriam Rafer Johnson (85) Olympisch kampioen tienkamp, acteur en producer.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
...Ik dacht echt dat de man al jaren en jaren, en dan praat ik over decennia, geleden overleden was.
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik gisteren teletekst las. Ik had ook het idee dat hij halverwege de jaren '90 was overleden. Denk ik aan Valery Giscard d'Estaing, denk ik (behalve aan de heerlijke tijd van de Koude Oorlog) ook aan Philip Freriks die zo zijn best deed om die naam feilloos uit te spreken.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Vreemd, ik heb nog nooit van de man gehoord. Maar ik was toen hij president van Frankrijk was, ook nog te jong om me voor het (wereld-) nieuws te interesseren.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Hugh Keays-Byrne is overleden. De acteur werd vooral bekend als de vijand in de originele Mad Max en in Mad Max: Fury Road. Hij werd 73 jaar.
https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2020/12/hugh-keays-byrne-toecutter-immorten-joe.png
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Francois Leterrier is overleden. Heeft een aantal films geregisseerd, maar is het veruit bekendst om zijn hoofdrol in Bressons Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (A Man Escaped). Hij was 91 jaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Dolf_de_Vries.png
Soldaat van Oranje-acteur Dolf de Vries overleden | AD.nl
Acteur en schrijver Dolf de Vries (83) is zaterdag thuis in zijn woonplaats Den Haag overleden.
De Vries speelde vooral in de jaren zeventig en tachtig in tientallen films. Hij werd vooral bekend door zijn rol in de oorlogsfilm Soldaat van Oranje als Jacques ten Brinck. In de jaren negentig speelde hij in de soapserie Onderweg naar Morgen. In 2006 speelde hij Notaris Smaal in de film Zwartboek.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Francois Leterrier is overleden
Deed me altijd denken aan DJ Qualls...
R.I.P. Francois Leterrier
https://i.chzbgr.com/original/2517313024/hE6CA502D/cheezburger-image-2517313024
R.I.P. Dolf de Vries (markante kop altijd, maar wist nooit zijn naam)
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Chuck Yeager overleden.
Chuck Yeager, pilot who broke the sound barrier, dies at 97 - CNN - us.cnn.com
In The Right Stuff zie je een leuke vertolking door Sam Shepard. Het verhaal gaat dat hij de recordvlucht deed terwijl hij verzweeg dat hij een gebroken rib had opgelopen tijdens een val van een paard de dag ervoor.
Stoere mannen... The Right Stuff dus.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Wordt tijd dat ik The Right Stuff (1983) zie. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ursul de Geer op 74-jarige leeftijd overleden - AD.nl
Ursul de Geer is gisteren op 74-jarige leeftijd overleden. Dat meldt NRC. De televisiemaker was jarenlang het gezicht van het programma 't is hier Fantasties, daarnaast was hij theaterregisseur. De Geer was al enige tijd ziek.
Naast presentator was De Geer ook acteur en speelde rollen in films als Spetters en Ademloos.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
https://i.postimg.cc/nLQ82bX3/Romain-Hugault-art-100-2020.jpg© Romain Hugault, 08.12.2020
Chuck Yeager, R.I.P.
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 berichten
- 3729 stemmen
Wordt tijd dat ik The Right Stuff (1983) zie.
Die heb ik toevallig onlangs gekocht. Nog niet gezien ivm de lange speelduur. Nu idd extra motivatie...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Treurig dit:
Vier maanden na dood Netflix-docuster Daisy Coleman (23) stapt ook haar moeder uit het leven | AD.nl
Melinda Coleman - de 58-jarige moeder van Daisy Coleman, die was te zien in de indringende Netflix-documentaire Audrie & Daisy - is zondagavond overleden. Ze is zelf uit het leven gestapt, vier maanden nadat haar dochter dat had gedaan. ,,Haar oneindige verdriet was groter dan ze aankon deze dagen.”
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
En Martin Ros.
R.I.P. beiden
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
RIP Martin Ros.
Jeetje, Martin Ros ook.
Ik luisterde vroeger wel naar zijn boekrecensies op de radio.
Warp
-
- 963 berichten
- 3044 stemmen
Volgens verschillende websites zie ik dat Kim Ki-duk vannacht in Letland overleden zou zijn..
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Jeetje, wat treurig. 
Famous Korean filmmaker Kim Ki-duk reportedly dies of coronavirus in Latvia - AKIpress News Agency
RIP Kim Ki-duk
Ik was 'm de laatste jaren uit het oog verloren.
Warp
-
- 963 berichten
- 3044 stemmen
RIP
Nog niet heel veel van hem gezien, maar wat ik heb gezien was erg goed.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
EastEnders-grootheid en natuurlijk betrokken bij heel wat 'Carry On..'-films.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Jeetje, wat treurig. 
Famous Korean filmmaker Kim Ki-duk reportedly dies of coronavirus in Latvia - AKIpress News Agency
RIP Kim Ki-duk
Ik was 'm de laatste jaren uit het oog verloren.
Nog steeds een beetje wachten op meerdere officiële bronnen, maar erg triest nieuws. Hij was ondertussen alweer een nieuwe film in de stijgers aan het zetten.
Z'n latere werk is niet zo makkelijk aan te komen, wat minder toegankelijk ook, maar nog steeds geweldig boeiend. Aderlating voor de Zuid-Koreaanse cinema.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5068 stemmen
Kim Ki-Duk overleden. Dat is serieus schrikken. Hij was 59 en zou bijna 60 zijn geworden. lees het nu op steeds meer plekken.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
R.I.P. Kim Ki-Duk
Inderdaad een aderlating en niet alleen voor de Koreaanse cinema. 
Ik was jaren geleden op vakantie op het stand in Busan en botste daar bijna tegen een Koreaanse vent op. (je weet wel, op zo'n manier dat je beiden telkens naar dezelfde kant probeert uit te wijken). Dacht toen: 'lijkt wel wat op Ki-duk'. Maar ja, als die Aziaten lijken op elkaar in onze ogen...
Stond er daar verderop een hele stand met filmdingen waarnaar we allebei naar op weg waren (bleek van het filmfestival van Busan te zijn). Werd die 'vent' ineens helemaal omringd door hordes groupies. Was het hem dus wel!
Mijn vrouw had nog nooit van hem gehoord, haha, en snapt nog steeds niet dat ik het bijzonder vond...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.