Spetters (1980)

Nederland

geregisseerd door Paul Verhoeven (I)
met Hans van Tongeren, Renée Soutendijk en Rutger Hauer

Drie vrienden jagen een carrière als motorcrosser na om hun bekrompen milieu te ontvluchten. Hun leven daar bestaat slechts uit alcohol, drugs en uitjes naar de disco. Wanneer de verleidelijke Fientje in hun stad neerstrijkt, zal het leven van de drie vrienden drastisch veranderen.

avatar van Lakte
Komt binnenkort in Amerika uit! Door Kino Lorber met een compleet nieuwe scan van de film! Hopen dat ze in de toekomst nog meer Paul Verhoeven films gaan uitgeven o.a. Turks Fruit, Soldaat van Oranje en De Vierde Man! Is veel vraag naar als je de reacties leest

avatar van Lakte
Spetters Blu-ray

4,5 sterren!! Op de screens lijken de donkere scenes er erg goed uit te zien!

avatar van coendpl
Wel redelijk vreemd dat deze film zo'n laag gemiddelde heeft!? Buiten het feit dat het cult is geworden en toendertijd heel wat teweeg heeft gebracht, is het toch gewoon een sterke film(i.m.o.)?

avatar van Basto
Lakte schreef:

Gaat voorlopig niet gebeuren, vrees ik. Spetters is van Van den Ende, Turks Fruit, Soldaat en Vierde Man zijn van Rob Houwer. Die vraagt er veel te veel geld voor cq hij vind het maken van een nieuwe transfer te kostbaar. Er wordt daardoor al 10 jaar niks van hem uitgebracht.

avatar van Basto
Lakte schreef:
Spetters Blu-ray

4,5 sterren!! Op de screens lijken de donkere scenes er erg goed uit te zien!

Die cover art!

Lijkt wel een soort post apocalyptische anime!

avatar van Quentin
Quentin schreef:
Bizarre Italiaanse poster, alsof het een post-apoc film van Fulci is.

avatar van Bélon
Basto & Quentin het is wel héééél toevallig (zeg maar karma) dat jullie het net over die poster hebben want 3x raden wat voor Ebay pakketje uit Italië ik vandaag bij 'n lokaal postafhaalpunt heb opgehaald: Imgur: The magic of the Internet (Let ook even op de taalfout: con "MET HANS VAN TONGEREN" )

Het werd ook nog een soort van thriller want er was waterschade door lekkage bij het postafhaalpunt zodat ik gisteren niet naar binnen kon om te kijken of het pakketje al dan niet verzopen was.

avatar van de grunt
Prachtposter, zonde van die taal oneffenheid.

Ik zeg inlijsten !!!

avatar van Earth
Prachtfilm. De nieuwe uitgave van Kino in de US heeft een mooiere beeldkwaliteit dan de uitgave van Eye: veel minder grain en iets donkerder (de Eye is te licht). Evenals vele andere films staat hier nog de PAL speed up tijd. De juiste tijd is 122 minuten.