- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig heeft Wim Wenders nog een Docu erover gemaakt. Ik heb hem een keer zien optreden tijdens Festival Mundial.
Een gemis.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Heel jammer. Ik ken maar een liedje van de Buena Vistal Social Club, maar bewaar daar wel hele dierbare herinneringen aan. Ik zal wel moeten huilen als ik het weer hoor. 
roda
-
- 1670 berichten
- 961 stemmen
op 7 juni is de acteur Trevor Goddard overleden, aan een drugsoverdosis.
Goddard was vooral bekend van zijn rol als mic brumby in de serie J.A.G, en een gastrol in de politieserie 'The Commish'

blabla
-
- 2070 berichten
- 5242 stemmen
Walter M. Jefferies overleden op 21 Juli.
Walter was de ontwerper van de Enterprise, het ruimteschip uit Star Trek. WALTER 'MATT' JEFFERIES werd 82 jaar, meldt de officiële website Startrek.com.
kos
-
- 46682 berichten
- 8842 stemmen
Filmregisseur John Schlesinger (77) overleden 25-07-2003
Flimregisseur John Schlesinger, onder andere bekend van de met drie Oscars bekroonde film `Midnight Cowboy', is vrijdag op 77-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Palm Springs overleden. De van oorsprong Britse Schlesinger werd in december 2000 getroffen door een beroerte, waarna zijn gezondheidssituatie gestaag verslechterde

Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
July 28, 2003, 8:04 am PT

BOB HOPE, 100, DIES
Comedian, actor, philanthropist had pneumonia
Bob Hope -- one of the most recognizable entertainers on the planet, thanks to a career that encompassed vaudeville, Broadway, radio, film, TV and personal appearances -- died this morning. He celebrated his 100th birthday May 29.
empirekees
-
- 1597 berichten
- 2401 stemmen
Ik heb wat liedjes van deze man, en heeft op drie oorlogen gespeelt en gezongen voor het amerikaanse leger, hij is bekent van de "road to.." onder andere "road to marocco".
Hij was altijd samen met Bing Crosby.
Heb nog fragmenten van hun show met een jonge Franky(Frank Sinatra), en een met Dean Martin.
Mooi leven gehad dat wel R.I.P
En zoals ik een lied van em heb "Thanks for the Memories"!
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ik ken Bob Hope eigenlijk alleen vanwege de gezelligheid die hij bracht naar de diverse oorlogen:
We had no home front
We had no soft soap
They sent us playboy
They gave us bob hope
- 'Goodnight Saigon'
Mooie leeftijd 100 jaar.
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
Ik ken 'm niet. Sterker nog, ik dacht eerst dat het Bob Dole was 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
De Franse actrice Marie Trintignant, die na mishandeling door haar partner in coma was geraakt, is vrijdagmorgen in Neuilly-sur-Seine bij Parijs overleden aan een hersenoedeem.
De verdachte is Trintignants vriend Bernard Cantat (36) van de rockgroep Noir Désir. Hij zou de actrice tijdens een ruzie zo hard hebben geduwd dat zij op de grond viel, waarbij zij haar hoofd ernstig verwondde.
Marie was de dochter van de bekende Franse acteur en filmregisseur Jean-Louis Trintignant en de eveneens beroemde filmregisseuse Nadine.

narva77 (crew films)
-
- 12722 berichten
- 6540 stemmen
Triest hoor. Ze raakte in coma in Vilnius, Litouwen na door haar vriend te zijn mishandeld. Ik kende haar niet, maar ze speelde o.a. een kleine rol in "Harrison's Flowers", en in "Deep in the Woods".
Haar vader, Jean-Louis Trintignant, speelde de Rechter in "Trois Couleurs: Rouge".
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Je gaat nou ook heel anders luisteren naar le vent nous portera van Noir désir. Dat monotone stemmetje begint me nu te irriteren.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Daar gaan we weer.. Er wordt ergens iets gelezen over dat iemand een klootzak zou zijn en direct begint de kunst van de artiest in kwestie aangevallen te worden. Charlie Manson heeft hele mooie gedichten geschreven. Naar aanleiding van de dood van Marie Trintignant zal ik Ponette maar weer 's uit de kast rukken (ze speelt hier de overleden moeder van een klein meisje). Krijgt vast nog wat rillingen erbij hier en daar, beseffende dat de actrice in kwestie er écht niet meer is. Tragisch.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Natuurlijk blijft le vent nous portera een heel mooi nummer in mijn oren. Daar twijfel ik ook niet aan en dat zei ik ook niet.
Menni
-
- 1762 berichten
- 0 stemmen
Je gaat er 'heel anders naar luisteren'.. Maar goed, ik heb helemaal geen zin om die kerel te bespreken.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Naar aanleiding van de dood van Marie Trintignant zal ik Ponette maar weer 's uit de kast rukken (ze speelt hier de overleden moeder van een klein meisje). Krijgt vast nog wat rillingen erbij hier en daar, beseffende dat de actrice in kwestie er écht niet meer is. Tragisch.
Ah, toch nog een film gezien waar zij in meespeelde.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Eanske is onmeunig mooi.
Eanske is onmeunig mooi.
'Joa, oons oalde Eanske,' zeg mien moo,
'is hoast net zoo mooi as Almelo:
Eanske is onmeunig mooi.'
afgelopen zaterdag is op 66 jarige leeftijd de schrijver/liedjesmaker/cabaretier Willem Wilmink overleden.
Wellicht niet bij iedereen van naam bekent, maar ik durf er m'n hand voor in 't vuur te steken dat iedereen hier wel iets van Wilmink kent (liedjes voor de show van Ome Willem bijvoorbeeld).
De man was verschrikkelijk belangrijk voor de regio en zoals Herman Finkers al zei "We zijn een groot stuk warmte kwijt"
Enschede huilt
door Willem Wilmink
Een buurt, die wel veel zorgen had,
maar die ook vol verhalen zat,
vol humor en gezelligheid,
die buurt zijn we voor eeuwig kwijt.
Daar waar het vol van kinderen was,
verschillend van geloof en ras,
maar in hun spel gelijkgezind
loopt nu geen enkel kind.
In de oorlog stond de stad in brand
op Pathmos, Zwik en Hogeland:
meer dan een halve eeuw nadien
kun je daarvan nog sporen zien.
Nu is, in de heerlijke maand mei,
bij vogelzang, zo vrij en blij,
de stad opnieuw iets aangedaan
dat nooit en nooit voorbij zal gaan.
Arm Enschede, verberg je in
de armen van je koningin
en huil, want daar is reden voor
en huil dan maar aan één stuk door.
(ter gelegenheid van de ramp in Roombeek op zaterdag 13 mei 2000)
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Wellicht niet bij iedereen van naam bekend, maar ik durf er m'n hand voor in 't vuur te steken dat iedereen hier wel iets van Wilmink kent (liedjes voor de show van Ome Willem bijvoorbeeld).
En veel van de geniale liedjes uit Het Klokhuis.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Gregory Hines is overleden. Hij leed aan kanker. Gisteravond was hij nog te zien in 'Good Luck'. Hij is 57 jaar geworden.

Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ook regisseur Jacques Deray is overleden. Hij regisseerde o.a 'La Piscine', 'Borsalino' en 'Le Marginal'. Hij werd 74 jaar.

Melkor
-
- 357 berichten
- 706 stemmen
Inderdaad, ik was net van plan om ook dit bericht te plaatsen:
In Frankrijk is de voorbije nacht regisseur Jacques Deray overleden. Hij was 74. Deray stierf aan de gevolgen van een slepende ziekte in zijn woning in Boulogne-Billancourt in de buurt van Parijs. Een en ander heeft zijn familie zondag bekendgemaakt. Deray werd geboren op 19 februari 1929 als Jacques Desrayaud. Hij regisseerde vooral politiefilms en werkte onder meer samen met acteurs Alain Delon en Jean-Paul Belmondo. Deray draaide onder meer "Le Gigolo" (1960), "La Piscine" (1968), "Borsalino" (1969) en "Borsalino and Co" (1974).
Hij werd beschouwd als de Franse Hitchcock.
Bron: Gazet van Antwerpen
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Gregory Hines is overleden. Hij leed aan kanker. Gisteravond was hij nog te zien in 'Good Luck'. Hij is 57 jaar geworden.
Tragisch en te jong. Ik word er niet blij van.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De Duitse Leni Riefenstahl, de officiële cineaste van het Derde Rijk, vooral bekend van haar nazi-propagandafilms, is maandagavond op 101-jarige leeftijd aan kanker overleden. Riefenstahl stelde zich in de jaren '30 ten dienste van de propagandamachine van Hitler. Haar bekendste films zijn 'Triumphs des Willens' (Triomf van de Wil), over het congres van de nazi's in 1933 in Nürnberg, en 'Olympia', over de Olympische Spelen van Berlijn in 1936. Na de Tweede Wereldoorlog zat Riefenstahl een tijdlang gevangen. Ze kreeg het etiket van fascistische kunstenares opgeplakt. Er rustte een zware taboe op haar werk. Bij haar pogingen om in de jaren '50 opnieuw films te draaien, stuite ze op een hardnekking 'njet' van de geldschieters. Haar laatste prent, een documentaire, dateert van vorig jaar. Ze ging nog duiken tot in 2000...
Nick Kang
-
- 973 berichten
- 488 stemmen
Wel mooie leeftijd hoor. 101 jaar...
ik denk dat ik dat nooit zal gaan halen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.