menu

Overig / Algemeen / Mozilla Firefox

zoeken in:
Interface ziet er wat mooier uit, scrollen lijkt soepeler te gaan en sommige sites zien er ineens wat anders uit, alsof de eerder versies van FF ze soms niet goed weergaf.

kos
Idd! Heb hem nu wel geïnstalleerd en lijkt toch wel een fijne verbetering eerlijk gezegd.

Ik ben er ook tevreden over. Nog geen gekke dingen meegemaakt in ieder geval.

Mescaline (moderator)
Hier werkt het ook naar behoren.. en zeker op Linux

Lag volgens mij aan het feit dat ik te veel tabbladen open had staan (en dan bedoel ik ook echt veel: i.p.v. de sites toe te voegen aan mijn favorieten, geef ik er vaak de voorkeur aan om de pc af te sluiten zonder het Firefox-venster te sluiten, zodat ik de volgende keer verder kan gaan met dezelfde sessie).

Over 3.0.1: is dit niet de zoveelste update binnen erg korte tijd van Firefox?

kappeuter (crew)
kos schreef:
Idd! Heb hem nu wel geïnstalleerd en lijkt toch wel een fijne verbetering eerlijk gezegd.

Firefox installeert toch automatisch nieuwe updates? Of had je nog een hele oude versie?

Aan mij vraagt hij het altijd of de nieuwe versie geïnstalleerd moet worden.

kappeuter (crew)
Ja dat wel. Voorheen moest je zelf letten op nieuwe versies en de volledige browser steeds opnieuw installeren.
Maar anders dant voorheen, hoeft enkel het complementaire deel geinstalleerd te worden, waardoor de updates eigenlijk peanuts zijn.
Waarom zou je niet akkoord gaan met updaten? Meestal zijn het security updates.

Security updates kun je beter meteen uitvoeren wanneer ze beschikbaar zijn, maar voor distributie-updates is het niet onverstandig om te wachten tot al je add-ons compatible gemaakt zijn, anders moet je eerst weer een paar weken, soms maanden zonder je niet meer weg te denken add-ons doen.

kos
kappeuter schreef:
Ja dat wel. Voorheen moest je zelf letten op nieuwe versies en de volledige browser steeds opnieuw installeren.
Maar anders dant voorheen, hoeft enkel het complementaire deel geinstalleerd te worden, waardoor de updates eigenlijk peanuts zijn.
Waarom zou je niet akkoord gaan met updaten? Meestal zijn het security updates.

Omdat het mij een geheel nieuwe versie leek en niet gewoon een security updateje. En dat blijkt ook wel.

-edit- en wat hannibal zegt dus.

En Google stort zich ook op deze markt:

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Chrome

Stripje: http://www.google.com/googlebooks/chrome/

Al iemand mee bekend?

Ben het nu net aan het gebruiken.

En? De moeite waard? Of is er nu gewoon een hele hype ontstaan rond de projecten van Google?

De laatste update van Firefox is wel erg sjiek!

Anatolia schreef:
En? De moeite waard? Of is er nu gewoon een hele hype ontstaan rond de projecten van Google?

Werkt prima, alleen mis ik de ad-block. Het werkt supersnel, niet teveel poespas, het bevalt me wel.

Ik heb het ook even geprobeerd maar zo op het eerste gebruik geen enkele reden om het boven FF te prefereren.

onvoorstelbaar, deze vergelijking (langere balk = trager)

(afbeelding)

wat zou de wereld mooi zijn als we (webdevelopers) geen rekening moesten houden met de 80% van de wereld die de traagste browser gebruikt

The Last
Wat nog grappiger is, is dat IE vaker wordt aangeduid met 'nog veiliger'.

Manschot
De computers op school hebben zelfs nog internet explorer 6.

Ik dacht dat Opera sneller was dan Firefox, misschien moet ik dan toch maar weer overstappen!

kos
Is dat verschil trouwens ook bij XP zo groot?

Bovenstaande benchmark is overigens vooral technisch van aard. Hoe goed gaat de browser om met zware JavaScript, zoals je die hier bijvoorbeeld in Mijn Films vindt. Niet zo zeer hoe snel de browser opstart ofzo.

Inmiddels maak ik ook gebruik van Chrome en ik sta versteld. Ik dacht dat Firefox snel was, maar SelmaDuim heeft hierboven geen woord te veel gezegd. (kos: ik gebruik nog steeds XP)

Klein minpuntje: adresbalk heeft geen dropdown-functie. Je moet steeds het veld aanklikken om een ander adres op te geven. Of mis ik iets?

Is het trouwens niet beter om de topictitel te veranderen in 'browsers'?

Google Chrome werk als een tierelier, inderdaad. Lekker snel en basic, zoals gewend van Google. Enige minpuntje, ik krijg nieuwe vensters standaard niet gemaximaliseerd open. Moet altijd handmatig maximaliseren. Iemand een idee of dit aan te passen is?

Ik heb zojuist mijn allereerste officiële foutmelding gehad met Google Chrome (surfend op IMDb?) en moest slechts één tabblad afsluiten

Mescaline (moderator)
Heb Internet Explorer nooit wat gevonden.. en wordt eerder slechter dan beter(trager) ik blijf lekker bij Firefox

Gebruik al meer dan 2 jaar Firefox en eigenlijk nooit meer internet explorer, en dat bevalt me eigenlijk zeer goed. Heb ook een tijdje Google Chrome geprobeert en daarmee dus ook beetje getest. Blijkt dat het wel ietsjes sneller gaat maar heb daar nog niet echt super veel van gemerkt, was namelijk net een dag nadat ik m'n pc geformatteerd had, dus alles ging snel . Bovendien heb ik geen zin om aan een andere browser te wennen, ben nu zo gewend aan firefox... Als ik aan een andere browser zou moeten willen wennen moet ie wel echt stukken beter zijn, en dat is Google Chrome naar mijn mening niet.

Jordy schreef:
wat zou de wereld mooi zijn als we (webdevelopers) geen rekening moesten houden met de 80% van de wereld die de traagste browser gebruikt

80% is overdreven, vooral omdat een beetje webdevver helemaal geen probleem zou mogen hebben met IE7. Zelfs iets makkelijk om voor te css'en, aangezien je makkelijk rond alle bugs kan werken zonder andere browsers lastig te vallen. Dat gaat vaak minder vlot bij FF, Safari en Opera.

Verder Chrome ook al een keertje geprobeerd, vind het een erg overbodig ding. Eén goed idee, verder loopt hij hopeloos achter op de competitie en betekent hij voor ons enkel meer werk.

Ik had het over de dramatische Javascript performance van IE, css interesseert mij persoonlijk niet zo

Denk niet dat de meeste webdevvers lopen zuchten over de trage js performance van IE eigenlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:03 uur

geplaatst: vandaag om 08:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.