menu

Overig / Algemeen / Mozilla Firefox

zoeken in:
Het komt de laatste tijd wel erg vaak voor dat ik vanuit quick launch een FireFox-venster open en ik gewoon geen venster krijg. Terwijl er wel een toepassing runt. Als ik die dan afbreek, pakt ie hem af en toe wel weer, maar het begint zo langzamerhand nogal irritant te worden.

Dames, heren,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Opera-browser en kijk er eigenlijk nu pas naar om (ondertussen gebruikte ik gewoon IE).

Ik krijg namelijk niets anders meer dan "blanco pagina's": d.w.z. de browser geeft geen enkele internetsite weer. Inmiddels heb ik de nieuwste versie van Opera over mijn oude heen geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Heb ik wellicht aan de verkeerde instellingen gezeten?

neo (crew)
De normale Firefox is hier nu vervangen voor de nieuwe. Is het mogelijk om deze te vervangen voor de oudere versie en mijn favorietenlijst behouden?

FisherKing
Volgens mij installeert Firefox daar automatisch overheen, met behoud van alle instellingen, waaronder favorieten, tenzij je de standaard directory gaat zitten vervangen, natuurlijk. Dan wordt het een rommeltje

neo (crew)
Ik kan deze firefox eraf gooien, de 1.0 zal maar zeggen weer erop zetten, en het is nog in orde? Begrijp ik dat goed?

FisherKing
Huh ? Je hoeft er niks af te gooien. De huidige versie 2.0.0.1
gaat automatisch over je Firefox heen, met behoud van instellingen en favorieten.

kos
Yup.

neo bedoelt echter andersom (vreemd genoeg).

neo (crew)
Sommige mensen hebben liever een oudere versie ergens van. Zo wil ik ook geen Windows Live Messenger maar gewoon Msn 7.5. Live Messenger ziet er zo spuuglelijk uit. Bij firefox ondervind ik met 2.0 problemen. Heb geen zin in heb om allemaal uit te zoeken. Zo is yahoo grijs op de achtergrond ipv wit en zie ik bij het laden van pagina's ook dat grijze. En nog wel meer dingen.

Dustyfan
Andersom werkt dit niet.
Met name voor wat betreft de bookmarks, die in FF2 anders in het systeem zitten ingebouwd dan bij FF1. In ieder geval, zo heb ik dat begrepen op de mozilla-chat ten tijde van de overgang van versie 1.0 naar versie 1.5. Daar was toen iemand met dezelfde vraag, die dit antwoord kreeg.

Dus als je teruggaat naar 1, indien je dat zelf nog ergens hebt, want het niet meer te downloaden, ben je volgens mij alles kwijt, maar wel een hoop lekken rijker.

De problemen die je noemt, lijken me meer te maken hebben met je browser-instellingen of met de 'appearance'-instellingen in Windows (als je dat gebruikt).

neo (crew)
Nou ja, dan moet het maar zo blijven helaas. Lekken boeien mij allemaal niet zo; het werkte voor mij prima. Best irritant als andere dit en dat updaten op je eigen computer. Zal eens gaan uitzoeken hoe ik het kan oplossen.

Normaal als ik bv. een jpg ging downloaden, verscheen er een nieuw venstertje waar je dan alle recente downloads onder elkaar zag. Nu verschijnt het bij 1 vensterje klein links onder in beeld. Kan dat ook aangepast worden? Dit soort dingen kosten mij allemaal altijd zoveel tijd met al die instellingen enzo

FisherKing
Dat kost toch niet zoveel tijd ?

Downloads kun je aanpassen via Tool, Options, Main en dan zitten de downloadinstellingen in het midden van het scherm.

neo (crew)
Dit heb ik dan wel gevonden, maar andere dingen nog niet. Thanks! Er zijn veel software dingen waar ik gewoon weinig van snap.

FisherKing
Oke. Snap het

Die tabbed browser instellingen (wat waar opent, met welke actie, rechtermuis knop of niet) vond ik overigens het lastigste in te stellen.

neo (crew)
Ik baal nog steeds van deze nieuwe versie. Sinds ik de eerste versie had gaf ie nooit ineens een error en sloot ie alles af. Dat gebeurt met de nieuwe regelmatig. Wel handig dat ie alles voor je kan terughalen wat er openstond, maar vind het wel erg irritant!

kos
Inderdaad vervelend.

Dustyfan
Sinds een week of twee heb ik in FireFox het volgende 'probleem'.

Plaatjes die gedeep-linked op een webpagina staan, worden door FF niet meer weergegeven. Bijvoorbeeld hier in het forum, zie ik geposte plaatjes niet, maar alleen "(afbeelding)" op de plek waar het plaatje zou moeten zijn.
Alleen plaatjes die op website horen te staan, dus in de bron gevat zitten, worden wel goed weergegeven. Bijvoorbeeld posters hier op MM.

Ik zal wel ergens een instelling verkeerd hebben staan, maar ik zoek me suf en heb nog steeds geen oorzaak gevonden.

Iemand van jullie een idee?

te strenge adblock instellingen?

Heb hier FF en heb nergens last van...

Dustyfan
Die adblock is het eerste waar ik naar gekeken heb, maar niks gevonden. Het zal vast iets heel kleins en lulligs zijn.

Ik heb mijn adblock-instellingen vergelegen met die van FK (hij heeft nergens last van) en onze instellingen staan hetzelfde.

Prima. Heb het nu ook draaien. Geen grote veranderingen, ofzo. Niet zichtbaar in ieder geval.

Draaien de add-ons ook op die versie?

us_raider

(afbeelding)

Ik mis de homeknop vooral; is die nu alleen als bladwijzer beschikbaar?

Alastor schreef:
Draaien de add-ons ook op die versie?

Ik gebruikte er twee en beide werken niet meer.

kappeuter (crew)
CustomizeGoogle en GmailNotifier werken. De overige werken bij mij nog niet.
De Beta heeft zich overigens niet over FF2 geinstalleerd. Ik kan ze dus beide gebruiken.

Observator schreef:
Prima. Heb het nu ook draaien. Geen grote veranderingen, ofzo. Niet zichtbaar in ieder geval.

Typ eens de naam van een site in de url balk. Je hoeft nu niet meer de complete url te typen en je wordt erg snel naar de site geleid die je zoekt.

Met ctrl + en - wordt nu niet alleen de lettergrootte aangepast, maar kun je in en uitzoomen op websites (incl. grafische gedeelte).

kappeuter schreef:
Typ eens de naam van een site in de url balk. Je hoeft nu niet meer de complete url te typen en je wordt erg snel naar de site geleid die je zoekt.

Dat viel me inderdaad ook op. Handige functie en fijn dat ie al standaard aanwezig is.

En meeste add-ons zijn inderdaad (nog) niet compatible voor 3b4.

De startpagina bladwijzer is inmiddels vervangen voor een normale home-knop naast de adresbalk.

Hebben meerdere mensen problemen met het afspelen van streams (Youtube) op Firefox? (lopen vast en geen geluid)

kos
Wat zijn de bevindingen over die 3.0.1?

Ik heb 'm nog niet geinstalleerd namelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:21 uur

geplaatst: vandaag om 22:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.