menu

Overig / Algemeen / Mozilla Firefox

zoeken in:
grappig dingetje in elkaar geflanst:

Mensen die Mozilla FireFox 0.8 gebruiken (andere Mozilla versies weet ik niet) kunnen deze plugin downloaden

Uitpakken in je "searchplugins" directory, browsers afsluiten en opnieuw opstarten, en je kunt rechtsboven in de browser (waar standaard een google search staat) ook voor een MovieMeter-search kiezen!

tovenaar
Werkt . Grappig dingetje.

Yak
Kewl! Vooral ook omdat ik soms het zoekveld rechtsboven van MovieMeter en het zoekveld rechtsboven van Firebird verwarde. En we hebben nu een toetscombinatie om te zoeken op MM, nóg minder muis-gepiel!

Firefox-vraagje: weet iemand hoe ik (zoals bij Firebird) de taskbar-icon kan veranderen? Standaard is dat namelijk het Windows-vlaggetje, en dat ziet eruit alsof een systeemfout is opgetreden.

Niet stiekem je berichtje editten he de vandale zoek-plugin is er dus al!

Yak
Jordy schreef:

Niet stiekem je berichtje editten he de vandale zoek-plugin is er dus al!

Ja sorry, had even wat anders te vertellen.
Waar vind ik de Van Dale-plugin? En evt. andere search-plugs?

Probleem met icon is trouwens opgelost. Nu kan ik definitief overstappen van ~bird op ~fox.

klik op het pijltje rechtsonder het moviemeter (dan wel google) icoontje in je zoekbalk, en klik op "add engines"...

imdb is ook een aanrader

heb de moviemeter plugin even gesubmit, dus wie weet is dat nog wel gratis promotie

Yak
Jordy schreef:

klik op het pijltje rechtsonder het moviemeter (dan wel google) icoontje in je zoekbalk, en klik op "add engines"...

Hmm.. veel woordenboeken, geen Van Dale.

Ik heb trouwens wel een andere woordenboek-plugin geïnstalleerd, namelijk deze. Ook tamelijk geniaal, ik kan nu een woord selecteren, rechtsklikken, zeggen dat 'ie de betekenis in Van Dale moet opzoeken en hallee, een nieuwe tab met het antwoord.

onderaan de dictionary pagina staat ie

Heb ook de adblock en "click to see flash" plugins even geinstalleerd, dus ik kan nu lekker compleet reclamevrij de meest commerciele prutsites bekijken

ohjee dit wordt weer een "hail to mozilla, death to IE" topic merk ik al

Yak
Jordy schreef:

onderaan de dictionary pagina staat ie

Ach, ik stel ook gewoon maar weer eens een vraag zonder zelf goed te zoeken. Met het zoekveld vind je 'm ook zonder problemen.

Ctrl + pijltje omhoog/omlaag trouwens om tussen de verschillende zoekdinges te wandelen. De muis kan de hoek in.

Jordy schreef:

ohjee dit wordt weer een "hail to mozilla, death to IE" topic merk ik al
Niks mis mee toch. May IE burn in hell !!!! All hail the FireFox !

Firefox lijkt de eerste mozilla die zich met Opera kan meten. Hij bevalt me wel.

Opera vind ik niet fijn om te gebruiken. Zeker niet de gratis versie met z'n lompe reclame banner.

Met een ad-blocker erbij wordt ook die banner geblokkeerd.

Gisteren even FireFox geinstalleerd en ik werd blij verrast. een simpele browser met meer ruimte gereserveerd voor de webpagina (maar liefst 2% meer dan IE ed..)
En de MovieMeter plugin maakt het natuurlijk helemaal af. FireFox kon wel eens mijn MM-Browser worden

Tab-browsing is ook een leuke feature trouwens..

kappeuter (crew)
Ik gebruik Mozilla Firebird. En nu hoor ik van Mozilla FireFox Zijn er wezenlijke verschillen tussen deze twee browsers ?
Ik vind het wat verwarrend allemaal.

Mozilla Firebird heeft haar naam veranderd in Mozilla FireFox.. dat is alles.

Bron: http://www.mozilla.org/products/firefox/

kappeuter schreef:

Ik gebruik Mozilla Firebird. En nu hoor ik van Mozilla FireFox Zijn er wezenlijke verschillen tussen deze twee browsers ?
Ik vind het wat verwarrend allemaal.
Ja, updaten kapp!

kappeuter (crew)
Vanmorgen gedaan! Ik merk weer een snelheidsverbetering. Hulde!
Ik hoef nooit meer die afschuwelijke Internet Explorer.

Yak
Wat ik wel klote vind aan Firefox is de nieuwe download manager. Doe mij maar gewoon een aparte popup voor elke afzonderlijke download.

Yak
kappeuter schreef:

Vanmorgen gedaan! Ik merk weer een snelheidsverbetering. Hulde!
Ik hoef nooit meer die afschuwelijke Internet Explorer.

En moge dit een aansporing zijn voor andere IE-gebruikers! Weg met die shitbrowser!

Die download manager kun je configuren (zodat ie niet standaard alles op je desktop gooit, zodat het download venster niet automatisch wordt afgesloten)

verder is ie met CTRL+E altijd weer op te roepen

Ik ben ook gezwicht voor de Firefox propaganda hier en ik moet zeggen dat het best een makkelijke browser is. Erg duidelijk allemaal en erg fijn dat ie pop-ups blokkeert. Ook zijn die extensions erg makkelijk, vooral die voor het woordenboek dat ik toch regelmatig gebruik. Hij start wel minder snel op dan IE en hij scrollt veel langzamer. Ook merk ik niet dat ie sneller is of zo. Ik kijk het nog wel even aan welke de voorkeur krijgt.

Stoer! Ik weet niet hoelang die 'ad' voor Firefox er al staat, maar ik ben 100% voor!

Firefox rulez (zelfs in beta): sneller, beter aanpasbaar, schitterend!

Alleen jammer dat de 'button onclick's' niet werken. Daardoor kan ik nu geen emoticon toevoegen. (

kappeuter (crew)
Infected schreef:

Ik weet niet hoelang die 'ad' voor Firefox er al staat, maar ik ben 100% voor!

Sinds gisteren. Op aanraden van ondergetekende.

kappeuter (crew)
Fk, werkt de MM search 'plug-in' niet bij jou ?
Heb je 'm wel, zoals Jordy zei, in de 'searchplugins' directory gepleurd ?
Firefox opnieuw opstarten, en klik in het searchvenster op het kleine pijltje. Als het goed is zie je nu een MM icoontje.

FisherKing
kappeuter schreef:

Fk, werkt de MM search 'plug-in' niet bij jou ?

Yup, werkt nu. (was wat dom bezig met dingen in een foute directory te gooien (bleek 2 maal FireFox te hebben)

Ik mis overigens wel de Avant functionaliteit om alle tabs die je open hebt, in 1 druk op de knop kunt afsluiten.

Moet helaas melden dat de opmaakknoppen het NIET gaan doen in de huidige FireFox. Eén van de puntjes waaraan je kunt merken dat de browser nog niet 100% af is ('t is niet voor niets versie 0.8 ) : 't is nog niet mogelijk om met javascript te detecteren welke tekst een gebruiker in een tekstveld heeft geselecteerd. 't Is niet anders.

kutbrowser

Gast
geplaatst: vandaag om 07:04 uur

geplaatst: vandaag om 07:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.