menu

Overig / Algemeen / Mozilla Firefox

zoeken in:
Yak schreef:

Laat me je dit zeggen Kapp: in het webdesignerswereldje is IE niet zomaar brak en knudde, het is pure fuckin evil.
Amen.

En juist daarom is het zo frustrerend dat mensen:

... niet eens weten dat er een andere browser is
... denken dat IE de beste browser is (iedereen gebruikt het toch?)
... de schuld van fouten altijd bij de webdesigners leggen

jassonn schreef:
Kun je dat gewoon naast IE installeren ofzo?

Je kunt Firefox inderdaad gewoon naast IE installereren, en in principe per keer besluiten welke browser je gebruikt. Ik heb ze thuis inmiddels allebei geinstalleerd. Ik ben alleen nog op zoek naar een nederlandse versie van Firefox. Die is er toch wel?

De site is inderdaad weer heerlijk snel.

jester schreef:

Ik ben alleen nog op zoek naar een nederlandse versie van Firefox. Die is er toch wel?

Nee, die zal er denk ik pas komen als hij 1.0 word (Firefox is officieel nog steeds in testfase).

kappeuter (crew)
Yak schreef:

Laat me je dit zeggen Kapp: in het webdesignerswereldje is IE niet zomaar brak en knudde, het is pure fuckin evil.

Vertel mij wat...

bij De Site > Algemeen > Opmerkingen site:

Wat is er eigenlijk zo slecht aan Internet Explorer?
Behalve dat hij zich regelmatig moet afsluiten omdat er een onbekende fout is opgetreden..;)

FisherKing
Vanwege de enorme gaten in de beveiliging.

Via IE krijg je ook reuze eenvoudig spyware op je comp. Dat is niet mogelijk in FireFox omdat die vanuit een Firewall-achtig idee is opgebouwd.

En natuurlijk de verschrikkelijke traagheid, de irritante opbouw van de favorites, het ontbreken van de mogelijkheid om windows binnen windows te hebben., het oncontroleerbaar opduiken van pop-ups, het lege pagina's geven als een site uit de lucht is en g a z o m a a r d o o r . . .

kappeuter (crew)
En omdat de spyware 'voor IE geschreven'. IE kent beveiligingsgaten en daar maken ze dankbaar gebruik van.

jassonn schreef:

Wat is er eigenlijk zo slecht aan Internet Explorer?
Behalve dat hij zich regelmatig moet afsluiten omdat er een onbekende fout is opgetreden..;)
De onlogische rendering van sommige css codes. Hier hebben normale gebruikers geen weet van, maar webdesigners des te meer (mits ze zich een beetje bezig houden met xhtml/css).

Al eens een half transparant png plaatje in IE kunnen bekijken? Neen. Microsoft had al belooft deze techniek in versie 5.5 in te bouwen, maar zelfs in versie 6 zit het er nog niet in.

Brakke support voor padding en margin en border om plaatjes.

CSS2 word niet geheel ondersteund

CSS3 is voor 0% ge-implementeerd

IK zal die Fire-fox dan ook maar is gaan"testen",ben benieuwd.

Heeft iemand ervaring met deze site: Mozilla-NL?

kappeuter (crew)
Aha, dus toch een Nederlandse vertaling.

kappeuter schreef:

Aha, dus toch een Nederlandse vertaling.
Is dat een nederlandse vertaling van het programma, of alleen van de website? Als het van het programma is, neem ik mijn woorden terug

Ik heb Firefox net geinstalleerd.Ziet er op het eerste gezicht wel goed uit

Hoe zorg je ervoor dat je favoriten in het menu Start automatisch met Firefox openen inplaats van met IE?

kappeuter (crew)
Phooze schreef:
(quote)
Is dat een nederlandse vertaling van het programma, of alleen van de website? Als het van het programma is, neem ik mijn woorden terug

"Mozilla-NL vertaalt de bladerprogramma‘s van Mozilla (Mozilla en Firefox) en gerelateerde producten in het Nederlands."

kappeuter (crew)
jassonn schreef:

Hoe zorg je ervoor dat je favoriten in het menu Start automatisch met Firefox openen inplaats van met IE?

Klik in Firefox op Tools - General - Set Default Browser.

Dustyfan
De FireFox verhalen staan nu verspreid over twee topisc, hier en bij Opmerkingen Site Kunnen die twee niet worden samengevoegd?

kappeuter (crew)
Had ik net al grotendeels gedaan, maar je hebt gelijk, het kan nog rigoureuzer. Ok, gefixed.

Firefox is wel langzamer met opstarten/laden dan IE merk ik nu.Vooral als je rechtstreeks naar je favorieten wil heeft hij wel even nodig voor dat hij opgestart is.

FisherKing
Das merkwaardig, Het lijkt erop dat je de favorieten vanuit IE ophaalt ipv de Bookmarks in FireFox te reorganiseren. (andere directory bijvoorbeeld)

kappeuter (crew)
Je doet het waarschijnlijk niet op de meest slimme manier. Was jij niet degen die je favorieten in het start menu van Windows hebt gezet ??
Kun je beter in Firefox instellen met tabs. Dan kun je ze met 1 klik allemaal tegelijk openen. Misschien zelfs automatisch bij het opstarten, maar dat weet ik niet.

tovenaar
kappeuter schreef:

Misschien zelfs automatisch bij het opstarten

Dat is vrijwel het enige dat ik nog zoek inderdaad...

De favorieten staan automatisch in Start-Favorieten van Windows.Als ik de Favorieten organiseer in tabs bij Firefox dan blijven ze daar niet staan,iedere keer moet ik het opnieuw instellen, en op de een of andere manier verschuiven ze als je van de ene favo naar de andere gaat en ik weet niet hoe ik dat vast kan zetten.suggestie's?

Dustyfan
jassonn schreef:

De favorieten staan automatisch in Start-Favorieten van Windows.Als ik de Favorieten organiseer in tabs bij Firefox dan blijven ze daar niet staan,iedere keer moet ik het opnieuw instellen, en op de een of andere manier verschuiven ze als je van de ene favo naar de andere gaat en ik weet niet hoe ik dat vast kan zetten.suggestie's?
Yep. De directory 'Imported IE favorites' moet je leeghalen en direct onder de Firefox bookmarks plaatsen. Probleem opgelost

En hoe doe je dat dan?

Dustyfan
Bookmarks -> Manage Bookmarks -> en slepen maar.... (Dus mapjes en bookmarks met je muis naar de gewenste plek slepen)
Succes !

Oke,dat is gelukt maar nou kan ik ze niet mer in Tabs openen.

Yak
jassonn schreef:

Oke,dat is gelukt maar nou kan ik ze niet mer in Tabs openen.

Je kan de hele map met Imported IE favorites ook naar je Personal Toolbar Folder slepen. Als je dan met je rechtermuisknop daarop klikt, kun je in één keer al je favo's in verschillende tabs openen.

tovenaar
tovenaar schreef:
(quote)

Dat is vrijwel het enige dat ik nog zoek inderdaad...

Weet je dit toevallig ook Yak?

Gast
geplaatst: vandaag om 22:27 uur

geplaatst: vandaag om 22:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.