• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.060 films
  • 12.206 series
  • 33.976 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.001 gebruikers
  • 9.371.747 stemmen

Mozilla Firefox

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Een goed overzicht van allerlei Firefox-extensions alhier.

Weet iemand hoe ik items kan unblocken zonder heel mijn Adblock uit te schakelen?

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

FireFox Versie 1.0 Preview Release is nu beschikbaar

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Enkel sommige Themes moet je even opnieuw installeren.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

De 'Down Them All' functie werkt niet meer helaas...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Owja, moet 'm nog installeren. Gisteren was de site veel te druk.

Er schijnt nu ook een zoekfunctie a la de Google-search in te zitten om binnen een pagina te zoeken. Plus een RSS-feedreader. Eens downloaden.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

En Ctrl-F dan ? (om binnen een pagina te zoeken)

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ctrl-F werkt nog, maar dan verschijnt er een zoekbalk onderin je scherm. Daar is Ctrl-G nog aan toegevoegd om dezelfde zoekactie nog een keer uit te voeren.

Van de themes Werkt Noia eXtreme 2.0 niet meer, dus geen blauwe scroll-blokjes helaas...

Wel Noia Lite, maar die is wat kaal...

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik denk dat bepaalde themes en extensions die niet meer werken op een gegeven moment wel weer ondersteund worden.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Vanaf nu (aangezien dit de eerste versie wordt) zul je waarschijnlijk wel mogen verwachten dat extensies (ongeacht de versie) blijven werken.

Het Firefox gebruik op MovieMeter is trouwens sinds mei gestegen van 2 naar 5 procent. Een trend die overal te zien schijnt te zijn, het gaat goed!

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

En met Firefox PR1 heeft Mozilla nu ook RSS een stuk laagdrempeliger gemaakt. Is er een RSS-feed beschikbaar op een website, dan verschijnt rechts onderin een knopje. Als je vervolgens daarop klikt kun je je op de feed 'subscriben' en komen ze als mapje tussen je bookmarks. Dus bv. ook in je bookmarks-toolbar, als je dat handig vindt. Zie je dus al het laatste nieuws van nu.nl gewoon op je toolbar.

Niet zo handig als een feedreader waarbij je ook samenvattingen kunt zien, maar het zal misschien toch wel een hoop mensen aan de RSS helpen. Niet aan de RSI, hopelijk.

manic

• 474 berichten
  • 1375 stemmen

@ Dustyfan

Noia eXtreme 2.0 werkt bij mij wel gewoon hoor.

Het lijkt met de nieuwe versie wel alsof MM ook sneller laadt.. maar zal ook wel aan 't tijdstip liggen...

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Ja, Klopt manic. Het was een kwestie van even opnieuw downloaden die Noia eXtreme.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Bijna 25% Mozilla nu op mijn LM site. !!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Je bezoekt je site dagelijks he.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Nee, sta nog even te trillen van mijn bezoekersrecord van 211.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik vind die ingebouwde RSS client echt verdomd handig. Het CTRL+F venstertje is trouwens ook een geniale uitvinding.

Oh wat een fijne browser toch, onbegrijpelijk dat er nog mensen Explorer gebruiken (maar goed, dat worden er steeds minder gelukkig )

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Vier dagen na de release al een miljoen downloads! Slashdot.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Good News

Koen@moviemeter schreef:

Weet iemand hoe ik items kan unblocken zonder heel mijn Adblock uit te schakelen?

Iemand?

Yekezzez

• 2512 berichten
  • 1126 stemmen

Tools -> Options -> Web Features -> Block Popup Windows -> Allowed Sites

Ik bedoel geen popups, ik bedoel dingen die mijn Ablock blokkeert. Zo blokkeert hij trailers als deze: Before Sunset Op zich niet zo'n heel erg groot probleem, ik kan natuurlijk gewoon Adblock tijdelijk uitschakelen, maar het zou handig zijn als iemand het weet.

Overigens werd in Elsevier deze week Firefox als alternatief voor IE aangeprezen, toch mooi, al die publiciteit.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Die RSS-button onderaan is echt grappig. Je komt best veel sites tegen waarvan de maker niet eens weet dat hij een RSS-feed heeft. Zo krijgt bijvoorbeeld iedereen bij Blogspot een Atom-feed, terwijl bijna niemand dat op zijn site vermeldt. Ook jij niet, Herman.

Mensen met een Movable Type-log, zelfde verhaal.

Phooze

• 2544 berichten
  • 597 stemmen

Raakt RSS misschien eindelijk eens ingeburgerd...

(/me moet ook m'n site rss-firefox-proof gaan maken...)

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ik vind het eigenlijk veel leuker om op sites als slashdot.org de frontpage te lezen, en aan de hand daarvan te beslissen welke artikelen ik verder lees. Met die headers in m'n bookmarks (of in een externe applicatie) lijkt het net of ik nieuwsgroepen aan het lezen ben...

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Ik zal 's wat aan doen, Yak.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Jordy schreef:

Ik vind het eigenlijk veel leuker om op sites als slashdot.org de frontpage te lezen, en aan de hand daarvan te beslissen welke artikelen ik verder lees. Met die headers in m'n bookmarks (of in een externe applicatie) lijkt het net of ik nieuwsgroepen aan het lezen ben...

Bij veel newsreaders krijg je niet alleen headers, maar ook (een samenvatting van) het bericht. Werkt best oke, al spoort een tamelijk volle newsreader vaak aan om berichten achteloos op 'marked as read' te zetten zonder ze echt gelezen te hebben.

Een prettige Firefox-newsreader is trouwens Sage.

herman78 schreef:

Ik zal 's wat aan doen, Yak.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Weet iemand of je ook kunt instellen dat elke nieuwe pagina automatisch in een nieuw venster geopend wordt?

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

jassonn schreef:

Weet iemand of je ook kunt instellen dat elke nieuwe pagina automatisch in een nieuw venster geopend wordt?

Kun je ook doen om met de rechter muisknop te klikken naar 'Open link in new Window'.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.