• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.984 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.106 stemmen

Mozilla Firefox

zoeken in:

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Dan ga ik dat eens proberen (die full blown shit van Mozilla)! Ook for free? En heeft dat ding een Calendar?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ohja, nog over Opera. Ik vind het ook maar niks dat ik het óf moet kopen, óf rare capriolen uit moet halen om zo'n banner weg te halen. Maak er gewoon 1 zonder!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb laatst Opera even gebruikt, handig om achter je mailserver-name te komen, omdat ie dat automatisch detecteerd bij het aanmaken van een mailaccount, maar verder kan ik er maar niet aan wennen, en idd die rare banner .... Ik zal nooit een Opera-liefhebber worden, vrees ik.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Mozilla 1.7 is net zo gratis als Moz Firefox. Je krijgt er geen kalender bij (vind ik zelf ook niet echt nodig, eerlijk gezegd), maar dus wel de hele mikmak aan browser/mail en usenet client/html-editor/adresboek.

Opera is best oke en erg snel, maar hij toont webpagina's soms weer nét even anders dan IE en Firefox en zit als je 'm opstart helemaal volgepropt met sidebars, dropdown-dinges, bookmarks, een knipperende banner, en dat schrikt nogal af.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tovenaar schreef:

Maak er gewoon 1 zonder!

Schandalig toch he, dat er software bestaat die je moet kopen

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Schandalig toch he, dat er software bestaat die je moet kopen

Nee hoor helemaal niet, sterker nog, ik denk dat ik bv maar 1 van de weinigen ben die een gekochte versie van Norton Internet Security heeft . Maar betalen voor een browser, dat trek ik niet hehe.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

(vind ik zelf ook niet echt nodig, eerlijk gezegd)

Ik wil, ik vind het handig om m'n afspraken daarin te noteren, zodat ie me tenminste automatisch een seintje geeft. Een papieren agenda doet dat niet. Anders kom ik overal te laat enzo, ik vind het gewoon handig.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Er zijn honderden verschillende (gratis) agenda-programma's voor je pc, die je op gezette data en tijdstippen een melding kunnen geven. Ik begrijp niet goed waarom je dat met je browser geintegreerd zou willen hebben eigenlijk.

(daarnaast hebben de meeste mobiele telefoons tegenwoordig ook een agenda die een alarm kan geven - als je dan al een digitale agenda wil, lijkt me dat persoonlijk een stuk praktischer; heb je tenminste altijd bij je)

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

(daarnaast hebben de meeste mobiele telefoons tegenwoordig ook een agenda die een alarm kan geven - als je dan al een digitale agenda wil, lijkt me dat persoonlijk een stuk praktischer; heb je tenminste altijd bij je)

Het gaat niet om een keer een alarmpje, maar vooral ook om een overzicht van mijn afspraken die ik de komende week heb. Zo'n overzicht is een stuk handiger op je PC dan op een mobiele telefoon Q.

Ik heb nu trouwens die full Mozilla geïnstalleerd, maar daar wordt je ook niet echt vrolijker van. Jullie hadden het over een geïntegreede mailfunctie? Voor zover ik het nu gezien heb, klik op mail en dan opent er een nieuw venster met een mailprogrammatje van Mozilla, tja, zo kan ik het ook . Nah, dan blijf ik het maar gewoon houden bij m'n Outlook en Vuurvos.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Wat versta je anders onder geïntegreerd? De programma's horen bij elkaar en zijn onderling gekoppeld. Wat is nu het verschil tussen de mail in een apart venster en de mail in hetzelfde venster?

(en Outlook, da's zelfmoord voor je pc...)

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Queto Yurlunyur schreef:

(en Outlook, da's zelfmoord voor je pc...)

Ik wil er ook best vanaf, maar het is tot nu toe het enige fatsoenlijke programma dat kan mailen en een degelijk agenda systeem heeft (dat ik ken dan he).

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Die twee wil je dus perse inéén?

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ja, anders moet ik 2 programma's opstarten... (of het moet in een ander prog zitten dat ik vaak opstart) en dat vergeet ik toch... en dan vergeet ik nog m'n afspraken . Maar ik denk ik dat het maar ga houden bij FireFox met Calendar optie. Da's wel een leuk alternatief! En dan schakel ik maar gewoon over op een ander mailprogramma. Thunderbird?

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tovenaar schreef:

Thunderbird?

Thunderbird!

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

tovenaar schreef:

of het moet in een ander prog zitten dat ik vaak opstart

Het SCHIJNT dat je ook programma's automatisch kan laden bij het opstarten

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Jordy schreef:

Het SCHIJNT dat je ook programma's automatisch kan laden bij het opstarten

Niet waar!

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

En dan nog wat... hoe krijg je die banner weg?!

Helemaal weg kan alleen maar als je ervoor betaald. Maar je kunt wel die ontzettend grote en brede banner minimaliseren tot een banner over de hele lengte, die in mijn ogen niet meer irritant is. Temeer omdat deze banner geen Algemene reclame meer laat zien, maar alleen van Opera zelf of van Google. Dus geen afbeeldingen meer in de banner. Je hoeft dan alleen maar de navigatiebar naast de adresbar te zetten en de adds op google zetten.

(afbeelding)

(klik op plaatje om te vergroten)

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Yep, die google bar had ik inmiddels, thanks! Maar ehm, da's me nog teveel eigenlijk, ik wil geen banners --> dus betalen --> doe ik niet --> dus Mozilla .

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

NEEEEEEEEE!!!! [méééééga jaloers modus] Damn, jij hebt gewoon nog oude updates! !! ! ! Nondeju! [/méééééga jaloers modus]

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

tovenaar schreef:

Yep, die google bar had ik inmiddels, thanks! Maar ehm, da's me nog teveel eigenlijk, ik wil geen banners --> dus betalen --> doe ik niet --> dus Mozilla .

Daar kom je wellicht op terug als (ex)opera gebruiker, als in Firefox plotseling links niet meer standaard in tabs geopend worden, maar in aparte schermen. Zelfs als je aangeeft dat hij in nieuwe tabs moet openen, opent FF in nieuwe vensters. Erg irri... Ik heb net de nieuwe FireFox getest, maar valt toch tegen als je Opera veel gebruikt hebt. Ik neem de banner maar voor lief. Of ik ga hem in de toekomst gewoon kopen.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Als je Mozilla FireFox hebt, heb je scanprogramma's als Ad-Aware niet eens meer nodig. Sinds ik FF heb, vind m'n Ad-Aware hooguit 1 slecht bestand per scan. Geniaal.

Iedereen die nu nog internet met Internet Explorer (bah), raad ik aan om een andere browser te nemen.

sydney

• 2223 berichten
  • 0 stemmen

U-96 schreef:

Iedereen die nu nog internet met Internet Explorer (bah), raad ik aan om een andere browser te nemen.

Amen!

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

FireFox heeft ook nog 't voordeel dat je (net als Opera) in 1 venster meerdere internetsites kunt openen. Scheelt een hoop ruimte op je startbalk. Iets wat ik érg gemist heb in IE, realiseer ik me nu.

In vergelijking met IE heeft FF ook véél betere en makkelijkere opties.

Wat mij ook is opgevallen, is dat mijn computer sinds FF (in vergelijking met IE) veel minder geluid maakt als ik op een link klik. Kan dit kloppen?

Waar is de FireFox Safemode trouwens voor ?

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Opvallend veel geluid als je op een link klikt, ik blijf het raar vinden. Of gaat IE om de een of andere idiote reden je harddisk doorzoeken?

Wat de safemode is weet ik niet precies, maar het zal wel zoiets zijn als Firefox opstarten zonder plugins en dergelijke, om mogelijke problemen op te lossen.

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

ALs ik IE opstart dan crasht de browser zowat elke keer. Ook al doe ik elke dag een virusscan en een scan met Ad-aware en Spybot. Ook heb ik de google-toolbar. Maar het helpt gewoon niet. Ik wordt gewoon overspoelt met pop-ups. Zo erg zelfs dat mijn browser (IE) er door crasht, of hoe je het dan ook wel wilt noemen. Ik gebruik nu ook maar firefox. Ik laat IE nog wel op mijn computer staan vanwege downloads van www.gametrailers.com.

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Yak schreef:

Opvallend veel geluid als je op een link klikt, ik blijf het raar vinden. Of gaat IE om de een of andere idiote reden je harddisk doorzoeken?

Zou me niets verbazen. Het geluid wat m'n computer maakt onder 't surfen op IE is niet normaal meer.... Tevens duurt 't opstarten van IE bij mij een eeuwigheid, dan nog te bedenken dat ik geen startpagina heb.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Ik gebruik zelf ook Firefox, maar IE start veel sneller op dan Ffx.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

IE wordt tegelijk met het besturingssysteem opgestart. Firefox heeft geen quick launch zoals Mozilla, maar met WinXP kun je 'm wel 'prefetchen'.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Firefox is toch Mozilla

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.