• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.061 films
  • 12.207 series
  • 33.977 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.002 gebruikers
  • 9.371.784 stemmen

R.I.P. #2

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Hij verzorgde wel de voice-over voor De Hel van '63 (2009)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Buiten dat, in dit topic herdenken we wel meer mensen dan alleen acteurs of regisseurs.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Joan Didion Dead: ‘Magical Thinking’ Author Was 87 – The Hollywood Reporter

The Hollywood Reporter schreef:

Joan Didion, the intensely personal journalist and author who teamed with her late husband John Gregory Dunne to write the screenplays for such films as The Panic in Needle Park and True Confessions, has died. She was 87.

RIP Joan Didion

Voor wie 'm nog niet gezien heeft, ik kan de prachtige documentaire Joan Didion: The Center Will Not Hold (2017) op Netflix aanbevelen.

Joan Didion (1934-2021) hield haar lezers een nietsontziende spiegel voor | De Volkskrant

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

James Bond-acteur Jack Hedley (92) overleden | AD.nl

AD schreef:

De 92-jarige Jack Hedley werd vooral bekend door zijn rol van Timothy Havelock in de Bond-film For Your Eyes Only, waarin hij naast James Bond, gespeeld door Roger Moore, stond.

MRDammann

• 661 berichten
  • 3560 stemmen

Dat was wel even schrikken bij het wakker worden vanochtend

Jean-Marc Vallée, Director of Big Little Lies, Dead at 58 | PEOPLE.com

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Wat erg, jong zeg. Fijne regisseur ook met altijd goede keuzes voor muziek.

schrans

• 491 berichten
  • 1089 stemmen

Pijnlijk nieuws inderdaad. Aantal heel sterke films/series geregisseerd.

Shaky

• 3735 berichten
  • 13044 stemmen

Op 17 januari zou ze honderd zijn geworden.

R.I.P. Betty White

Betty White Has Died At 99

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Oscar-genomineerde regisseur Peter Bogdanovich (82) overleden

Paper Moon. Ik kan me herinneren dat ik daar afleveringen van de serie van gezien heb, maar kan me er aan de andere kant weer weinig substantieels van voor de geest halen. Zal ook niet van Bogdanovich zijn geweest.

Eigenlijk kan ik me niet meer dan de titel herinneren, en vage zwartwit-beelden.

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Nou, dat is toch wel een grote naam, zeker aan het begin van zijn carrière heeft hij een paar beroemde films gemaakt: eerst Targets, de laatste film van Boris Karloff, daarna het onvolprezen The last picture show, What's up doc? (een poging om de screwball-komedie nieuw leven in te blazen c.q. een eerbetoon daaraan) en Paper moon (met vader Ryan en dochter Tatum O'Neal en een Oscar voor de laatste), en daarna was hij bij de critici een beetje uit de gratie, hoewel hij tot het einde van zijn leven actief bleef. Kortgeleden nog gezien in It chapter two in een cameo als... filmregisseur. Maakte in 1971 ook een vrij bekende documentaire, Directed by John Ford. R.I.P. Peter Bogdanovich.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Net nog even de begintune van de serie opgezocht. Ja, echt heel herkenbaar. Eén van mijn oudste televisieherinneringen. Maar blijkbaar kwamen de zwartwitte beelden van onze eigen televisie, want het blijkt gewoon in kleur te zijn geweest.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

rip Peter!

Bij het publiek misschien bekend als Soprano's psychiater dr. Kupferberg. De shrink van dr. Melfi.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Ik ken hem vooral als een groot western liefhebber, was altijd interessant om naar te luisteren.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

'The Last Picture Show', 'Paper Moon', niets minder dan pure filmmagie.

R.i.p. Peter Bogdanovich.

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

De volgende grote naam...

Sidney Poitier, First Black Academy Award Winner, Dies At Age 94.

Speelde in een aantal klassiekers (Guess who's coming to dinner?, In the heat of the night, The defiant ones, ...), maar ook een belangrijke man voor de Afro-Amerikaanse burgerrechtenbeweging.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

R.I.P. Poitier... Eén van de eerste grote zwarte Hollywoodsterren. De eerste zwarte acteur die de Oscar won voor beste mannelijke hoofdrol.

ZAP!

• 5449 berichten
  • 3621 stemmen

R.i.p. Sidney Poitier.

narva77 (crew films)

• 12725 berichten
  • 6540 stemmen

R.I.P. Peter Bogdanovich en Sidney Poitier

Ajax&Filmfreak

• 3362 berichten
  • 3729 stemmen

R.I.P. Sidney Poitier & Peter Bogdanovich.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

rip Sidney

stinissen (crew films & series)

• 23438 berichten
  • 76923 stemmen

R.I.P. Sidney Poitier & Peter Bogdanovich.

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Sidney Poitier, ook weer zo'n gigant binnen de entertainment-industrie die altijd zichzelf is gebleven. Zelf vooral goede herinneringen aan Guess who's coming to dinner (en, een stuk minder historisch verantwoord maar wel erg vermakelijk, Sneakers).R.I.P. Sidney Poitier.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik werd er even sip van inderdaad. Poitier draagt wel een bijzonder stuk filmgeschiedenis met zich mee.

Dievegge

• 3170 berichten
  • 8193 stemmen

Sidney Poitier was inderdaad een acteur die een historische verandering inluidde. Vóór hem speelden Afro-Amerikanen meestal de dienaar, de slaaf, de chauffeur of de vrolijke entertainer. Hij was de eerste die dramatische hoofdrollen speelde, soms met segregatie als thema. Het waren geen ruwe vechtersbazen, maar wel rustige personages met een sterke overtuiging, aansluitend bij de ideologie van geweldloos verzet. Hoogtepunten waren A Raisin in the Sun (1961) en In the Heat of the Night (1967).

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

In Memoriam Mark Forest (Lou Degni) (89) Amerikaanse bodybuilder en een van de populairste acteurs in het Italiaanse peplum genre in de jaren zestig.

Na zijn filmcarrière bekwaamde hij zich als operazanger, en werd zangleraar.

https://www.imdb.com/name/nm0286127/]Mark Forest - IMDb

[url=https://imgbb.com/[/url]

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.