- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Mwah ik weet het niet zo goed met de hockeymannen. Een finale hadden ze in Rio niet verwacht. Toen hadden ze liever brons dan zilver gehaald wellicht, eindig je met een zege het tornooi. Maar nu gaan ze echt wel met niks minder dan goud tevreden zijn. Denk als ze het nu weer niet zouden halen, de ontgoocheling nog vele malen groter zal zijn dan 5 jaar geleden. Ook brons zou dat leed niet kunnen hebben verzacht. Maar goed ik blijf positief niet jinxen zoals ze dat tegenwoordig zeggen.
Ik denk dat de Australiërs beter zullen zijn, maar de Belgen hebben die formidabele strafcorners. Daar moeten de Australiërs iets op vinden, anders wordt het 4-2 voor België ofzo.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Wie had gewed dan Shanne Braspennincx goud zou winnen was nu rijk. Minstens zo onverwacht als Ligtlee vijf jaar terug.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Bedoel je niet gauke ipv Graaf Machine? Of had die het ook over de mentale weerbaarheid?
Aangepast.
Flavio
-
- 4896 berichten
- 5229 stemmen
Is met de medaille voor Braspenninkx nu het record van Sydney al gebroken?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik denk wel dat er een groot verschil is tussen het moment zelf, of het terugkijken 1 jaar later. Op het moment zelf is brons allicht makkelijker te verwerken, één jaar later had je waarschijnlijk toch liever zilver dan brons gehad.
Denk het ook. In al die vechtsporten zijn er ook telkens 2 bronzen medailles te verdienen. je bent dus eigenlijk slechts gedeeld 3de. Blijkbaar is dat een regel die men heeft ingevoerd om te vermijden dat toppers er al te snel konden worden uitgeschakeld. Vind ik persoonlijk nogal een raar systeem. In andere sporten met rechtstreekse uitschakeling moet je alles winnen tot aan de halve finale om een kans te maken op een medaille maar daar dan weer niet.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja bedoelt dat onderdeel waar die Nederlandse aan meedeed (en vijfde werd)? Dat was inderdaad echt verschrikkelijk. Dit was inderdaad veel leuker.
Ik vond street wel leuk. Het park gedeelte bij de dames ga ik ook nog wel kijken in uitgesteld relais (al ken ik de uitslag al een beetje maar dat vind ik bijkomstig). Dat zal ik ook wel interessant vinden. Dat zijn echt sporten die ik voor de amusementswaarde kijk. Heb je BMX freestyle bekeken? Vond ik ook wel interessant, veel leuker dan BMX race.
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Grappig dat gauke jaloers is op de Britten. Terwijl zij juist op het baanwielrennen waar ze eerder totaal dominant waren dit jaar echt volkomen mislukken, Het is maar net van welke kant je kijkt,
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Zeker, zo benader ik het dan ook. Maar ik kan niks met die dagboeken vol met analyseteksten waar ik op reageerde. Maar verder prima, iedereen moet zelf doen wat 'ie leuk vind. Ik kan bij voetbal ook niks met een uur analyse over looplijnen of 433 of 532. Hou het een beetje luchtig.
Feit is alleen dat het meeleven met sporters/clubs niet voor iedereen even luchtig is. Daarom ben ik opgevoed met de volgende regels. 1. na een belangrijke nederlaag krijgen de mensen die dat nodig hebben 1 uur de tijd om die nederlaag te verwerken. 2. Na dat uur mag de ander alle kritiek geven die hij wil en zijn alle grappen en grollen geoorloofd. Dat levert een dikkere huid op bij degenen die zichzelf (fanatiek) identificeren met sporters/sportclubs, terwijl tegelijkertijd de emoties waar sportbeleving mee gepaard KAN gaan worden gerespecteerd.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Grappig dat gauke jaloers is op de Britten. Terwijl zij juist op het baanwielrennen waar ze eerder totaal dominant waren dit jaar echt volkomen mislukken, Het is maar net van welke kant je kijkt,
Ze hebben geen Cavendish die concurrenten van de sokken rijdt.
IH88
-
- 9731 berichten
- 3184 stemmen
Ik vond street wel leuk. Het park gedeelte bij de dames ga ik ook nog wel kijken in uitgesteld relais (al ken ik de uitslag al een beetje maar dat vind ik bijkomstig). Dat zal ik ook wel interessant vinden. Dat zijn echt sporten die ik voor de amusementswaarde kijk. Heb je BMX freestyle bekeken? Vond ik ook wel interessant, veel leuker dan BMX race.
Ja, maar ik vind BMX sowieso leuk. Ook de race.
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
Trouwens met al dat gesport: worden er hier eigenlijk nog films gekeken? 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
Duh, sport kijken doen we tijdens het werk 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Punt 8 is trouwens vooral een klucht op sociale media volgens mij. Er waren mensen die niet eens wisten dat snollebollekes werd gedraaid in het stadion, maar wel gelijk commentaar geven als een journalist daar (aan het EIND van het interview) even een vraagje over stelt. Denk dat de meest Nederlanders daar niet over zijn gevallen hoor.
En tja, Hassan is nou eenmaal in Nederland terecht gekomen ipv Belgie of Duitsland. Dat ze nu medailles binnenhaalt voor Nederland is leuk, maar dat overdreven enthousiasme van sommigen deel ik niet. Het zit me ook nog steeds niet lekker dat ze met die 'dopingdokter' heeft getraind in Amerika. Maar goed, ze wordt bijna lek geprikt door de dopingautoriteiten dus het zal wel goed zitten.
Inderdaad dat relletje was vooral op sociale media. De Belgen hadden exact hetzelfde gedaan, naturaliseren en de eer opstrijken als ze wint of verguizen als ze het niet deed en dan mopperen waarom een talentvolle Belgische van geboorte geen kans had gekregen. Ook ik vond het vreemd hoe dat hele verhaal van haar connecties met een dopingdokter en ook coach die kennelijk steeds op zoek ging naar prestatieverbeterende middelen plots niet meer bestond. Dan heb ik zoiets van niemand stelt haar prestaties in vraag. Ok ze wordt niet positief bevonden, maar ik hoop voor haar dat we zoveel jaar later niet zo een verhaal Armstrong gaan krijgen. Ook die werd van tot tot teen op doping getest maar het was gewoon niet op te sporen. Het doet pijn als ik mensen hoor zeggen dat hij ook had gewonnen zonder doping en het willen vergoelijken omdat iedereen destijds pakte. Het grootste probleem is misschien niet dat hij de boel jarenlang heeft zitten bedotten maar eerder dat hij zich profileerde als een soort moraalridder tegen doping en de schijn steeds ophield clean te zijn en de betrapten lekker in hun gezicht kon uitlachen. Nu staat de Tour daar mooi met 7 edities zonder winnaar.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Gewerkt wordt er anders ook niet veel of veel mensen zitten hier op MM tijdens hun werk
Nu goed thuiswerken is nog steeds de norm hier.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tijdens het EK zo goed als niet. Daarna weer wel. De Spelen zijn overdag (leve thuiswerken) dus er is weer ruimte hehe.
Heel knap van Braspennincx trouwens. Mooi hoor.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Minder dan ik me voorgenomen had. Zou gisteren naar bioscoop en filmhuis gaan, maar heb het uitgesteld.
Flavio
-
- 4896 berichten
- 5229 stemmen
Ok ze wordt niet positief bevonden, maar ik hoop voor haar dat we zoveel jaar later niet zo een verhaal Armstrong gaan krijgen. Ook die werd van tot tot teen op doping getest maar het was gewoon niet op te sporen. Het doet pijn als ik mensen hoor zeggen dat hij ook had gewonnen zonder doping en het willen vergoelijken omdat iedereen destijds pakte. Het grootste probleem is misschien niet dat hij de boel jarenlang heeft zitten bedotten maar eerder dat hij zich profileerde als een soort moraalridder tegen doping en de schijn steeds ophield clean te zijn en de betrapten lekker in hun gezicht kon uitlachen. Nu staat de Tour daar mooi met 7 edities zonder winnaar.
Heeft mijn plezier in de Tour voorgoed vergald, want juist in die tijd keek ik het vrij fanatiek. De jaren na Armstrong waren ook niet best trouwens met Landis en Rasmussen, toen was ik er wel klaar mee.
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Walsh redt de meubelen voor de Britten bij baanwielrennen op het Omnium. En dat is ook door de tegenstand die dat laten gebeuren. Van 't Schip had beter gemoeten. Viviani eigenlijk ook.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Naast alle prachtige successen verbaas ik me over de geringe mentale weerbaarheid bij, vooral, Nederlandse teamsporten: handbal (regerend wereldkampioen), waterpolo, mannenhockey en ook voetbal..... Hoge verwachtingen, ook bij de teams zelf, maar zodra het belangrijk wordt, worden ze uiterst gemakkelijk afgeserveerd. Worden Nederlanders hier niet in getraind?
Dan kan ik jaloers zijn op de Britten, die op Olympische Spelen, met name door hun mentale veerkracht, steeds weer boven zichzelf weten uit te stijgen: inmiddels staat de UK op 15 gouden medailles!
Hoeveel titels hebben de Britten eigenlijk bij teamsporten gehaald?
En hoe verhoudt 16 gouden plakken op 67 miljoen inwoners zich tot 7 gouden plakken op 17,5 miljoen inwoners?
Je zwetst.
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Als Braspennincx en Hoogland kindjes gaan krijgen, Hoe goed worden die dan?
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
Toch zijn de 7kamp en 10 kamp eigenlijk de mooiste en echte Olympische onderdelen.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Toch zijn de 7kamp en 10 kamp eigenlijk de mooiste en echte Olympische onderdelen.
Mooi wel, maar echt? Waarom dat laatste?
Ik meen dat in de oertijd bij de Grieken er geen lauwerkransen werden uitgedeeld voor wie de "overall" beste was.
-
- 22407 berichten
- 5072 stemmen
Overigens tamelijk belachelijk dat we nu de finale mannenhockey krijgen zonder Nederland terwijl er veel interessantere sport is nu deels met Nederland. Bovendien weet je dat de Belgen dit toch al gaan doen voor de liefhebbers. Rot op met je hockey.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
En nu de Belgen bij hockey: zet hem op!!
Na Brons in 1920, en Zilver in 2016, nu dan Goud halen.
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
Mooi wel, maar echt? Waarom dat laatste?
Ik meen dat in de oertijd bij de Grieken er geen lauwerkransen werden uitgedeeld voor wie de "overall" beste was.
Nou omdat het echte omnisporters zijn. Ik vind dat wel mooi. Voelt als een all-rounder.
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
Trouwens bizar hoe relatief zwak de Amerikaanse sprinters zijn geworden. Ze hebben het zelfs over schande in Amerika.
Behoorlijk voorbij gestreefd op veel onderdelen.
kos
-
- 46692 berichten
- 8850 stemmen
Overigens tamelijk belachelijk dat we nu de finale mannenhockey krijgen zonder Nederland terwijl er veel interessantere sport is nu deels met Nederland. Bovendien weet je dat de Belgen dit toch al gaan doen voor de liefhebbers. Rot op met je hockey.
Zappen naar BBC
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Is met de medaille voor Braspenninkx nu het record van Sydney al gebroken?
Yup staan op 24. Record is 25, maar we hebben er sowieso nog 2 bij.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ja we willen oneindig lang baantjes rijden op dezelfde piste zien telkens weer in een andere bedachte formule die de sport hipper moet maken
Maar zonder zever hockey boeit me ook totaal niet. Ik hoop dat ze winnen maar vindt het geen leuke kijksport Kun je niet livestream kijken op Sporza. Die zal wel toegankelijk zijn voor de Nederlanders?
En de kindjes van Braspennincx en Hoogland worden vast goede street skaters 
happie
-
- 6234 berichten
- 426 stemmen
Knap zeg van Braspenninx. Moest zich gisteren nog via de herkansingen plaatsen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.