• 15.741 nieuwsartikelen
  • 177.896 films
  • 12.201 series
  • 33.969 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.954 gebruikers
  • 9.369.900 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Splinters

• 2619 berichten
  • 1390 stemmen

Bolletje, bolletje wat doe je nou...?

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Bol leek te verzuren op het einde. Daarom miste ze de tweede plek. En ze is gewoon minder goed dan die McLaughlin, maar dat is geen schande natuurlijk. Als die loopt is er een wereldrecord. Nu gewoon weer een paar tienden eraf. Winnen was alleen mogelijk als McLaughlin had gefaald.

Het fraaie van atletiek vind ik ook dat het ongelofelijk wereldwijd is. Meer dan echt elke sport. Van Pakistan tot Grenada. Van Botswana tot St Lucia. Landen met soms erg weinig inwoners of weinig sporttraditie hebben gewoon een paar wereldtoppers. Decennialang was Nederland een kleine bijrolspeler met af en toe een toevalstreffer. Sinds Martina en Schippers hebben we een consistente aanwezigheid op hoog niveau. En dat is mooi.

IH88

• 9726 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

Volgende keer moeten zowel Bol als Klaver geen energie meer verspillen aan dat mixed estafette. Echte toppers weten wel beter.

Goud had ze sowieso niet gewonnen. Zelfs als ze top was geweest. Dan had ze alleen zilver meegenomen. Nu goud en brons.

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Graaf Machine schreef:

Volgende keer moeten zowel Bol als Klaver geen energie meer verspillen aan dat mixed estafette. Echte toppers weten wel beter.

Dan hadden we een gouden medaille minder gehad en in het beste geval een finaleplek meer en een zilveren in plaats van een bronzen medaille. Dat is per saldo geen winst lijkt me.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

Die gouden plak hebben ze anders wel voor de eeuwigheid.

IH88

• 9726 berichten
  • 3182 stemmen

Graaf Machine schreef:

Klaver heeft sowieso geen kans op een medaille op de 400 meter. Dan was ze naar huis gegaan met misschien 1 medaille. Nu sowieso goud. Misschien nog een medaille.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Lijkt een verassing in de maak bij het basketbal. Servië 13 punten voor tegen team USA.

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Tussen twee haakjes. Lyles die "maar brons" had op de 200 meter blijkt Covid te hebben.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bol ontroostbaar na brons: 'Kwam voor allerbeste race, liep een van de slechtste' - nos.nl

Ik heb echt een zwak voor Femke Bol. Wat een sympathiek, eerlijk interview na afloop. Vooral balen dat ze slecht liep ipv dat ze geen goud won. En ook nog het publiek oprecht bedanken.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Net niet. Servië had 30 zwakke seconden ergens in het vierde kwart, van gelijk (84-84) naar onmiddellijk 7 punten op een rij voor de VS. Jammer.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

32-15 in het vierde kwart, mja, weggeveegd na drie gewonnen kwarts. VS ook nooit minder dan 20 punten gescoord.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Wel echt een mooie pot hoor. Kijk uit naar de finale!

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Ja heb door deze Olympische spelen wel wat liefde gekregen voor het basketbal. Maar net als vroeger op school snap ik de regels niet helemaal, qua dribbelen/lopen en hoe je dat mag verdedigen binnen de regels.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Jammer voor Servië. Je zag aan de reacties einde wedstrijd van usa, dat ze toch er hard aan moesten trekken.

Probleem voor de andere landen is dat ze een enkele NBA speler hebben. Een ploeg als usa kan zich erop instellen, je wisselt hem tussendoor waardoor je toch een tijdje zwakker bent of zoals gisteren Jokic bleef lang staan en het leek erop alsof hij aan het einde wel op was.

Canada heeft meerdere spelers, maar die vielen dan weer tegen.

Benieuwd naar Frankrijk, die spelen echt wel sterk.

IH88

• 9726 berichten
  • 3182 stemmen

Van jongs af aan al fan van basketbal (tijden van Kobe en Shaq). Gisterenavond ook weer een mooie pot gezien. USA deed het slim door op het laatst de hele tijd Jokic op te zoeken. Die had al vier fouten en kon zich niet heel veel meer permitteren. Vooral Embiid profiteerde. Curry speelde groots.

IH88

• 9726 berichten
  • 3182 stemmen

Femke Bol had op safe kunnen spelen gister en de race lopen zoals ze die altijd loopt. Rustig beginnen (nog steeds sneller dan 90% van het veld) en dan vertrouwen op haar eindsprint. Maar dan was McLaughlin er in de eerste 150 meter al voorbij gesneld en dan had je haar niet meer teruggezien. Dan had ze waarschijnlijk wel zilver gepakt, zonder ook maar een moment in de buurt van het goud te komen.

Ze heeft gekozen om tegen haar natuur in snel te starten en zo lang mogelijk voor McLaughlin te blijven. En dan maar zien waar het schip strandt in de laatste 200 meter. Goud is in beide gevallen onbereikbaar gebleken. Ze heeft zichzelf opgeblazen voor een kleine kans op het goud.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

McLaughlin echt een beest zeg, Alsfo Bol aan het snelwandelen was.

IH88

• 9726 berichten
  • 3182 stemmen

Enige voordeel voor Bol kan zijn dat McLauglin zich nu echt gaat richten op de 400 meter. Daar leek het al een beetje op drie jaar geleden, maar nu heeft ze echt alles in handen. Ze is geen wereldkampioen, maar Amerikanen zijn daar sowieso wat minder geïnteresseerd in. Records en Olympisch goud, daar gaat het bij hun om.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Het verhaal van Arshad Nadeem is trouwens ook wel echt geweldig.

Daar zit een geweldige film in of op zn minst een mooie docu.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Jeetje, die reactie van Telgenkamp is wel een beetje sneu zeg. En dan doel ik vooral op het interview met de NOS achteraf. Betuigt lichte spijt, maar komt toch met een hoop bullshit en zelfvoldane gedachtes. Staat echt in schril contrast met al onze prachtige sporters, danwel gewonnen of verloren.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

SergioMalick schreef:

Jeetje, die reactie van Telgenkamp is wel een beetje sneu zeg. En dan doel ik vooral op het interview met de NOS achteraf. Betuigt lichte spijt, maar komt toch met een hoop bullshit en zelfvoldane gedachtes. Staat echt in schril contrast met al onze prachtige sporters, danwel gewonnen of verloren.

Niet helemaal mee eens. Die Duitse keeper heeft arrogante dingen in de media geroepen, dan is het niet zo heel gek dat je na een gewonnen finale even je gram haalt. Niet verstandig, wel menselijk. Heeft ook achteraf excuus aangeboden, maar wel met een reden. Het is ook niet dat er zoveel gebeurde toch? Nooit slim. Altijd van te voren de hemel in prijzen en pas achteraf het echte verhaal.

Het haalt wel een beetje de shine van de finale van gister af. Dat is jammer. Maar het is geen wereldwijde rel ofzo, in Nederlandse en Duitse media is er een beetje ophef. Maar het goud overheerst.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Misschien ben ik iets te hard in mijn woorden. Maar het is meer dat ik zoveel mooie winnaars en verliezers heb gezien en dan krijg je dit. Maar ligt deels ook weer aan de vraagstelling van de interviewer.

Ik heb dit toevallig ooit zelf een keer gedaan tijdens een voetbalwedstrijd als 15-jarige (soort V Nistelrooij tegen Andorra na de penalty). Gevolg was dat ik op mijn neus werd geslagen, ouders die vechten, scheidsrechter werd belaagd etc.

Het levert alleen maar gezeik op.

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Ik ken die Telgenkamp niet, maar het is wel jammer dat hij op het hoogtepunt van zijn carrière zijn medaille afhaalt onder (Duits) boegeroep. En enkel hij in plaats van het hele team. Zielig of niet, fijn is anders.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

SergioMalick schreef:

Misschien ben ik iets te hard in mijn woorden. Maar het is meer dat ik zoveel mooie winnaars en verliezers heb gezien en dan krijg je dit. Maar ligt deels ook weer aan de vraagstelling van de interviewer.

Ik heb dit toevallig ooit zelf een keer gedaan tijdens een voetbalwedstrijd als 15-jarige (soort V Nistelrooij tegen Andorra na de penalty). Gevolg was dat ik op mijn neus werd geslagen, ouders die vechten, scheidsrechter werd belaagd etc.

Het levert alleen maar gezeik op.

Haha van Nistelrooij vs Andorra ken ik nog heel goed. Was inderdaad hetzelfde. Getreiterd worden en je gram halen als je scoort. Kijk, het zijn profsporters maar ook mensen. Messi haalde 2 jaar terug ook zijn gram tegenover Louis van Gaal achteraf. Sportief? Nee. Maar emoties he.

Telgenkamp zal er best spijt van hebben, maar die Duitser had zich ook gewoon moeten gedragen. Duitse media doen nu dus een beetje hypocriet, maar het was wel actie-reactie.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Messi was gewoon debiel.

SergioMalick

• 1230 berichten
  • 1830 stemmen

Ik zat net even te kijken naar de spelregels voor het breakdancen, maar dat mogen ze ook weer afschaffen van mij. Er zitten natuurlijk kunstzinnige elementen in zoals bij het turnen, kunstschaatsen en schoonspringen. Echter lijkt me dit toch wel iets te subjectief. En dan mogen de tegenstanders ook nog aan de zijlijn handgebaren maken om de scheidsrechter/jury te beinvloeden. Daarnaast mag je ook geen moves kopiëren. Alleen dan rest de vraag natuurlijk, wie heeft wie gekopieerd?

Het wandklimmen vind ik nog wel te doen sportief gezien, alleen dit breakdancen is mij wel wat bruggen te ver. Het surfen mag van mij ook verdwijnen, aangezien teveel afhangt van de juiste golf. Zat laatst 15 minuten te wachten totdat er een golf kwam voor de deelnemer. En die kwam er niet.

Justus18

• 689 berichten
  • 79 stemmen

Bij het surfen vond ik de eerste 3 rondes erg leuk om naar te kijken met als hoogtepunt Gabriel Medina. De finalerondes waren vreselijk. Hoogtepunt was de walvis, die de show kwam stelen. Dat zegt genoeg.

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Ik vind dat breakdance wel leuk. Vond ik drie jaar terug ook bij skateboarden. Ik weet niks van dat breakdancen maar de scores zien er logisch uit . Ik heb wel de indruk dat het niveauverschil tussen de deelnemers behoorlijk fors zit. De Nederlandse India is absoluut een van de beste. En dat had ik ook gevonden als ik Australier was geweest.

Het IOC richt zich heel erg op straatsporten als nieuwe sporten. Skateboarden, breakdance, 3x3 basketbal. Ik vind dat te verdedigen. Sport naar niet stil en al die sporten zijn wereldwijd populair. Zeker ook in de stad waarin ik woon. Als ik zou mogen kiezen wat er zou sneuvelen zou ik kijken naar een aantal van de paardenonderdelen. Ik vind sporten waarin soms vijftigers een medaille kunnen halen een beetje bedenkelijk. Ook meer artistieke sporten horen er wat mij betreft heel erg bij. Oorspronkelijk hoorde kunstcompetities zelfs bij de Olympische spelen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/454667654_1008984997899242_4958631442467272703_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=833d8c&_nc_ohc=FoSUReJLDf8Q7kNvgFB-0-w&_nc_ht=scontent-ams4-1.xx&oh=00_AYCJQE3EPOFH-bpRQWPtRMRS58hGV7gnueB2wgkiGcW85A&oe=66BBFB3A

Ik zag op de socials dit plaatje.

Dat zet de medailles wel in een ander daglicht. Dan is Nederland gewoon het 1 na beste land in de wereld op basis van medailles afgezet tegen de bevolking (en dus de keuze uit topsporters).

(plaatje is van gisteravond qua data)

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Ik vind dat breakdance wel leuk. Vond ik drie jaar terug ook bij skateboarden. Ik weet niks van dat breakdancen maar de scores zien er logisch uit . Ik heb wel de indruk dat het niveauverschil tussen de deelnemers behoorlijk fors zit. De Nederlandse India is absoluut een van de beste. En dat had ik ook gevonden als ik Australier was geweest.

Het IOC richt zich heel erg op straatsporten als nieuwe sporten. Skateboarden, breakdance, 3x3 basketbal. Ik vind dat te verdedigen. Sport naar niet stil en al die sporten zijn wereldwijd populair. Zeker ook in de stad waarin ik woon. Als ik zou mogen kiezen wat er zou sneuvelen zou ik kijken naar een aantal van de paardenonderdelen. Ik vind sporten waarin soms vijftigers een medaille kunnen halen een beetje bedenkelijk. Ook meer artistieke sporten horen er wat mij betreft heel erg bij. Oorspronkelijk hoorde kunstcompetities zelfs bij de Olympische spelen.

Sporten als breakdance zijn er alleen om jongeren ook fan te krijgen van de Spelen, maar eigenlijk is het vrij idioot dat dit erin zit. Snap bv niet dat darts er niet bij zit, enorme mondiale sport qua populariteit. Of e-sports (gaming), waarom niet maar iets als pistoolschieten wel?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.