• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.234 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Quelle foule daar weer op de Alp.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Toch wel een zinderend slot zeg, Quintana nog verrassend ver weggereden. Tegenvaller van deze Tour voor mij (zoals gevreesd) Alberto Contador. Combinatie Giro-Tour is gewoon niet meer van deze tijd.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat.Een.Spektakel

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Verliest Quintana het toch richting Neeltje Jans. Anderzijds, met het beperkte aantal tijdritkilometers had hij weer geluk. Froome al met al anderhalve goede week met één fantastische dag, maar nergens dat ik voor hem van mijn stoel opsta van opwinding. Wel bij Quintana vandaag, fantastische klimmer.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4688 stemmen

Vond Froome op de Soudet toch ook erg straf. Maar Quintana was over het algemeen eigenlijk de betere klimmer in deze Tour.

2 laatste bergritten weer erg fijn. Toch wat zonde dat ze na de demonstratie van Froome op de Soudat te lang schrik hadden en ook veel te veel ritten aan de vluchters lieten.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Froome wel zeer veel energie verspeeld in de eerste helft van de Tour, maar daardoor wint ie 'm ook natuurlijk. Vraag mij ook af in welke mate alle negativiteit rond hem & Sky een impact heeft gehad op zijn prestaties...

Een Tour-zege zonder glans wordt gezegd, maar die ene vernietigende demarrage van Froome was inderdaad wel fenomenaal.

Arnie

• 1082 berichten
  • 1881 stemmen

Fantastisch spektakel de laatste paar dagen. De Tour van volgend jaar wordt automatisch spannend, omdat we niet weten of Quintana dan goed genoeg gaat zijn om Froome naar de kroon te steken. En wat als Contador zich enkel op de Tour richt?

Trouwens, ik denk dat Herbert er vooral bij is voor het grote publiek, de onwetende kijker. Zijn focus op klassementen is natuurlijk absurd, maar spreekt een ieder aan die schaatsen kijkt. Hij kan de grootste open deuren spannend doen klinken, en komt door zijn eigen naïeve vragen juist over als degene die kleine tipjes oplicht van de sluier van het wielerfestijn.

Voor trouwe volgers natuurlijk wanstaltig, maar wie maalt daar nog om?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Zandkuiken schreef:

Een Tour-zege zonder glans wordt gezegd, maar die ene vernietigende demarrage van Froome was inderdaad wel fenomenaal.

Ik vind het eigenlijk vooral fenomenaal hoe all-round Froome zich heeft getoond. Op alle vlakken heeft hij zijn concurrenten afgetroefd. Terechte winnaar (hoewel ik geen seconde voor hem heb gesupporterd).

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Poeh, zeg. Tot eergisteren vond ik het een gemiddelde Tour, minder interessant dan sommige anderen de afgelopen jaren, maar dat is vandaag en gisteren wel veranderd. Dat werd veel spannender dan ik had verwacht. Sky viel gisteren verbazingwekkend makkelijk uiteen en Froome's tour had geen bergrit langer mogen duren. Vandaag kwam hij totaal verrot over de finish en houdt hij slechts wat hij gewonnen heeft op de Neeltje Jans over. Waar het eigenlijk net als in 2013 even leek alsof Froome met overmacht en veruit de sterkste ploeg ruim gaat winnen, blijkt hij ook weer in week 3 kwetsbaar. En daarom is Froome geen winnaar voor vele jaren. Er is teveel concurrentie. Bij Contador moeten we langzaam zijn leeftijd gaan meetellen, maar die gaat niet meer de dubbel doen, Nibali kan nog wel een aantal jaren mee en Quintana is zelfs nog piepjong en zit nog niet aan zijn limiet. Ook prachtig om die hulp van Serpa te zien, dat soort gekke samenwerkingetjes, ik kan daar enorm van genieten.

Gesink was verbazingwekkend goed. Ik had deze wederopstanding echt niet verwacht. Na al het gedoe van de afgelopen jaren (met zijn hartoperatie en valpartijen en totaal uit vorm zijn) was hij weer op niveau. Gesink is geen veelwinnaar en zal dat nooit worden, want hij is iemand die er vooral staat door regelmaat. Aanvallen is moeilijk voor 'm omdat hij niet erg explosief is en zou wellicht alleen kunnen lukken vanuit een lange ontsnapping, maar daarvoor stond hij te goed. Hij rijdt het beste rijdt als het tempo strak en gelijkmatig is en dat was altijd al zo. Hij is terug op zijn niveau uit 2010. Na alle vijf deelnemende ex-grote-rondewinnaars (die het nog kunnen, lui als Hesjedal en Scarponi zie ik niet nog eens een grote ronde winnen) is hij gewoon de hoogstgenoteerde niet-winnaar in een veel beter bezette ronde (want veel minder prominente uitvallers) dan vorig jaar.

Mollema was beter dan vorig jaar, maar minder dan in 2013. Ik vond dat juist hij wat onzekerder en soms meer berekenend rondreed dan Gesink. Uiteindelijk staat hij ook door regelmaat zevende. Al wilde hij gisteren mee in de ontsnapping, maar ze lieten het duidelijk ook niet toe.

Het is wel grappig trouwens, waar er pakweg tussen midden jaren '90 en midden jaren '00 gemopperd werd omdat Nederland nog wel behoorlijk wat etappes won, maar behalve een uitschieter van Boogerd geen klassementsrenners meer had, zo wordt er nu gemopperd nu we wel behoorlijk wat klassementsrenners hebben (al missen we nog steeds een podiumplek), maar nauwelijks nog etappes winnen. Ik doe daar ook wel aan mee hoor. Want Gesink staat zo strak zesde dat hij als Kruijswijk vol voor een etappezege was gegaan de afgelopen dagen hij er waarschijnlijk geen plekje lager door geëindigd zou zijn. En als iemand het gekund had was het Kruijswijk wel, niet Mollema en Gesink.

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

eRCee schreef:

Ik vind het eigenlijk vooral fenomenaal hoe all-round Froome zich heeft getoond. Op alle vlakken heeft hij zijn concurrenten afgetroefd. Terechte winnaar (hoewel ik geen seconde voor hem heb gesupporterd).

Juist. Uiteindelijk wel. En op nogal weinig indiviuele tijdritkilometers na was het ook een parcours waarop je je allround moest tonen.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

De tijd van Quintana komt nog wel hoewel ik hem deze etappezege al had gegund.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

AHWA schreef:

Er valt toch geld te verdienen bij zo'n tussensprint?

€ 1.500.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5586 stemmen

De Bram der Brammen (ja, die is van De Mart) heeft het vandaag in ieder geval naar z'n zin gehad.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Valverde en passant zijn beste uitslag in de Tour ooit.

Benieuwd nog naar zijn Vuelta. Laatste twee jaren ook Tour en Vuelta gereden, was 8e en 3e in 2013 en 4e en 3e vorig jaar. Wat een geweldige renner is dat toch ook.

Sowieso hebben gister en vandaag veel goed gemaakt, met veel aanvallen, echt koers en rijden op intuïtie door velen. Alleen dat saaie Sky, nog erger dan de ploeg toen van The Boss.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Gezien gekregen wat ik enkele dagen geleden zei.

Froome met een overwinning zonder glans, Nibali in de top 5 (jammer van z'n pech. Anders kon die zo mee met Froome/Valverde over de streep).

Het beste jaren als ronderenner beleef je rond 27-28 jaar.

Froome is reeds 30 jaar, en het beste lijkt me er nu al af. Quintana is echter slechts 25, en zal bij een volgende editie nog beter worden. Zeker omdat men leert uit de fouten van deze editie.

Wel opletten: Als er volgend jaar een uitgave volgt met 100 tijdritkilometers, dan is Quintana ook kansloos.

Nibali wordt er dit jaar 31, maar dat lijkt me zo'n renner die langer mee kan, en we op pakweg z'n 36ste nog top 5 kunnen zien rijden.

En Contador? Die moet stilaan denken aan hoe z'n carrière in schoonheid kan afgesloten worden. Ik denk niet dat tourwinst nog tot de mogelijkheden behoord.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

mjk87 schreef:

Valverde en passant zijn beste uitslag in de Tour ooit.

Benieuwd nog naar zijn Vuelta. Laatste twee jaren ook Tour en Vuelta gereden, was 8e en 3e in 2013 en 4e en 3e vorig jaar.

Voor de Vuelta gok ik op een tweestrijd Nibali - Valverde.

Al lijkt Nibali me frisser uit de tour te zullen komen.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

AGE-411 schreef:

Wel opletten: Als er volgend jaar een uitgave volgt met 100 tijdritkilometers, dan is Quintana ook kansloos.

Gaan ze niet doen, die willen niet weer Froome als winnaar daar in Frankrijk. Ook in het nadeel van de Fransen wordt dat.

Overigens waren Armstron en Indurain al 27 toen hij pas zijn eerste Tour won. Tot ruim in de 30 kan je winnen en ben je kanshebber. Froome heeft zeker nog twee jaar. En van Alberto is afwachten. Nog steeds de heersend winnaar van de Vuelta én de Giro nu.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

AGE-411 schreef:

Froome is reeds 30 jaar, en het beste lijkt me er nu al af.

Hij is gewoon even goed als altijd. Sterker nog: de overeenkomsten tussen 2013 en dit jaar zijn opvallend. Froome die heel dominant is in de eerste twee weken en dan in de derde week inzakt met team en al en vervolgens wordt het nog bijna spannend. Het gat is nu kleiner omdat Quintana beter is en het aantal tijdritkilometers minder is. Froome kan nog jaren mee.

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

AGE-411 schreef:

Voor de Vuelta gok ik op een tweestrijd Nibali - Valverde.

Al lijkt Nibali me frisser uit de tour te zullen komen.

Ik denk dat geen tourrijder de Vuelta wint. En zeker niet een die op z'n top heeft gereden. Dat gebeurt tegenwoordig maar zelden eigenlijk. Dus zowel Nibali als Valverde worden het niet.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Het gaat volgend jaar 'gewoon' tussen Froome, Quintana en Contador lijkt me. Nibali vind ik daar nog wel een trapje onder staan. Die top van 27/28 lijkt me ook zeker een jaar of 3 te laag te liggen, ga de leeftijden van de Tourwinnaars er maar op na.

Dafne ondertussen winst in 10,92. Gaat ze dan ook al echt meedoen op de 100?

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Ik denk dat geen tourrijder de Vuelta wint. En zeker niet een die op z'n top heeft gereden. Dat gebeurt tegenwoordig maar zelden eigenlijk. Dus zowel Nibali als Valverde worden het niet.

En als dat al gebeurt, dan na opgave in de Tour, zoals Contador en Mensjov.

Als potentiële winnaar blijft dan Aru over. De enige die vaker podium heeft gereden in een grote ronde die overblijft.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Die moet knechten voor Landa

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Die heeft één keer een goede derde plek gereden, verder altijd ver buiten de top 10. Spanjaar ja, maar dan laat je Aru toch niet knechten?

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Of we krijgen zo'n gekke verrassing als de bijna bejaarde Horner in 2013. Waarschijnlijk de laatste keer dat iemand die ouder was dan ik een grote ronde won.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

Die heeft één keer een goede derde plek gereden, verder altijd ver buiten de top 10. Spanjaar ja, maar dan laat je Aru toch niet knechten?

Het was ook met een knipoog

Pozzovivo, Majka, Purito... kon wel eens een open Vuelta worden (weer) door gebrek aan Echte Groten.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Quintana en (misschien) Froome zullen ook wel starten zeker?

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Mja ok maar die zullen dan dus niet 100% zijn.

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Zandkuiken schreef:

Quintana en (misschien) Froome zullen ook wel starten zeker?

Het zou me verbazen eerlijk gezegd.

Zandkuiken

• 1743 berichten
  • 1428 stemmen

Van Froome zou het mij eigenlijk ook wel wat verbazen, hoewel ze er toch wat op aanstuurden een paar dagen geleden bij Team Sky. Maar Quintana is wellicht toch nog fris genoeg, om zo toch nog een grote ronde te winnen dit jaar?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.