• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.166 acteurs
  • 199.038 gebruikers
  • 9.373.533 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

*kijkt nu BBC en Eurosport 2

Maar ik moet ook nog uitgebreid boodschappen doen.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Zes jaar geleden had Braspenninx kennelijk nog een hartstilstand gehad.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

happie schreef:

Zes jaar geleden had Braspenninx kennelijk nog een hartstilstand gehad.

Over mentale weerbaarheid gesproken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Overigens tamelijk belachelijk dat we nu de finale mannenhockey krijgen zonder Nederland terwijl er veel interessantere sport is nu deels met Nederland. Bovendien weet je dat de Belgen dit toch al gaan doen voor de liefhebbers. Rot op met je hockey.

Ik vind een finale hockey wel de moeite. Prima vermaak in mijn pauze nu.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Trouwens bizar hoe relatief zwak de Amerikaanse sprinters zijn geworden. Ze hebben het zelfs over schande in Amerika.

Behoorlijk voorbij gestreefd op veel onderdelen.

Het schijnt dat ze het in Amerika helemaal niet interessant vinden. Die spelen alleen ijshockey.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dus we krijgen sowieso nog drie medailles voor Boksen, dames hockey en de mannen sprint bij het baanwielrennen sprint, terwijl dat laatste waarschijnlijk er nog eentje extra word.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

4x400 nu.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Dan nog 1, 2 medailles voor Sifan. Ander atletiek nog? Zevenkamp allicht.

Bij het wielrennen nog medailles keirin mannen en misschien sprint vrouwen. Beide nog de koppelkoers. Omnium bij de vrouwen.

Marathon denk ik niet toch?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die De Witte rent wel echt belabberd zeg.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wow, wat rent Femke Bol weer fantastisch.

Jammer dat de nrs 2 en 3 zo matig waren.

Als nr 4 zijn ze direct door. Da's mooi.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Door en Nederlands record. Die laatste wissel kan beter, er is nog ruimte.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

De Belgjes op 1-0 in de hockeyfinale.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

kos schreef:

Toch zijn de 7kamp en 10 kamp eigenlijk de mooiste en echte Olympische onderdelen.

In de krant zie ik dan weer staan dat de moderne vijfkamp de meest Olympische sport is. tussen haakjes staat er dan (maar niemand kijkt ernaar). Eigenlijk een kunstmatige meerkamp bedacht door bezieler van de moderne OS de Coubertin om te zien wie de beste 'soldaat' was. Dat modern is natuurlijk flink achterhaald en of dat nog allemaal militairen zijn, ik heb er mijn twijfels over.

De tienkamp was er voor het eerst op de OS van 1904. En ik denk dat er bij de oude Grieken een soort vijfkamp was.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Als nr 4 zijn ze direct door.

Beste verliezende tijd, met dank aan Bol inderdaad. Wat een laatste rechte lijn.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Hadden we maar vier Bols.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

starbright boy schreef:

Hadden we maar vier Bols.

Misschien kunnen we er drie kopen bij www.bol.com?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Mooi wel, maar echt? Waarom dat laatste?

Ik meen dat in de oertijd bij de Grieken er geen lauwerkransen werden uitgedeeld voor wie de "overall" beste was.

Toch wel, dit vond ik op wikipedia bij pentatlon (oudheid):

De pentatlon of vijfkamp is een atletiekonderdeel dat stamt uit de klassieke oudheid. Het werd geïntroduceerd in 708 v.Chr. en bestond uit de volgende onderdelen:

speerwerpen

verspringen

hardlopen

worstelen

discuswerpen

Dat is dus waarom we naast tienkamp en zevenkamp dus nog steeds dat verschrikkelijke onding van de moderne vijfkamp hebben... En worstelen was dus aanvankelijk een atletiekonderdeel. Is er iemand die dat tegenwoordig nog kijkt?

Ook dit vond ik nog interessant:

Het verspringen is misschien wel de meest ongewone, vergeleken met de moderne versie. Een verspringer gebruikte gewichten (halters) en zijn sprong bestond waarschijnlijk uit vijf aparte sprongen, meer zoals het moderne hink-stap-springen.

Ok dus eigenlijk is hinkstapspringen het originele verspringen. Nu houdt die sport toch nog ergens steek

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ondertussen is bij de mannen de 20 km ik moet zo nodig afgelopen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Saaie hockeyfinale, België wel defensief ijzersterk. Geven niks weg.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Er zijn behoorlijk veel landen waar worstelen erg populair is. Het midden-oosten bijvoorbeeld. Dus daar wordt nog best naar gekeken. Niet in west-europa, dat is waar.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

1-1

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

De moderne vijfkamp is er vooral ter ere van De Coubertin. Maar het wordt beoefend buiten de olympische spelen en er zijn ook wk's zo ontdekte ik laatst toen het er in dit topic al over ging.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shoot-outs om de olympische kampioen te bepalen is dan wel een beetje triestig.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Wel mooi geen verlenging. Zouden ze bij het voetbal ook mogen afschaffen. Gewoon na 90 minuten gelijk penalty's. Kan ik ook wat vroeger naar bed . Of het 'gouden doelpunt' weer invoeren. Vond ik altijd wel een mooie dynamiek geven.

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Even nieuws tussendoor voor wielergekken als ik: Pogacar rijdt in tegenstelling tot eerdere berichten geen Vuelta. De concurrentie voor Roglic komt waarschijnlijk uit de hoek van Ineos. De starten waarschijnlijk met Benal en Yates.

happie

• 6234 berichten
  • 426 stemmen

Die laatste twee zijn in Burgos alweer gevallen, maar ze hebben nog even tot de Vuelta toch?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

IH88 schreef:

Wel mooi geen verlenging. Zouden ze bij het voetbal ook mogen afschaffen. Gewoon na 90 minuten gelijk penalty's. Kan ik ook wat vroeger naar bed . Of het 'gouden doelpunt' weer invoeren. Vond ik altijd wel een mooie dynamiek geven.

Het moest toch nog een nagelbijter worden jongens toch... Maar oef fijn voor de Belgskes dat ze toch met meer dan 1 gouden medaille naar huis gaan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die shoot outs zijn wel allejezus lastig om te maken zeg. Ook maar 8 seconden de tijd.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Toch wel, dit vond ik op wikipedia bij pentatlon (oudheid):

De pentatlon of vijfkamp is een atletiekonderdeel dat stamt uit de klassieke oudheid. Het werd geïntroduceerd in 708 v.Chr. en bestond uit de volgende onderdelen:

speerwerpen

verspringen

hardlopen

worstelen

discuswerpen

Dat is dus waarom we naast tienkamp en zevenkamp dus nog steeds dat verschrikkelijke onding van de moderne vijfkamp hebben... En worstelen was dus aanvankelijk een atletiekonderdeel. Is er iemand die dat tegenwoordig nog kijkt?

Ook dit vond ik nog interessant:

Het verspringen is misschien wel de meest ongewone, vergeleken met de moderne versie. Een verspringer gebruikte gewichten (halters) en zijn sprong bestond waarschijnlijk uit vijf aparte sprongen, meer zoals het moderne hink-stap-springen.

Ok dus eigenlijk is hinkstapspringen het originele verspringen. Nu houdt die sport toch nog ergens steek

Goed werk. Kos heeft dus gelijk.

kos

• 46692 berichten
  • 8850 stemmen

Vreselijk saai toch dat hockey

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.