• 15.787 nieuwsartikelen
  • 178.145 films
  • 12.219 series
  • 33.990 seizoenen
  • 647.196 acteurs
  • 199.046 gebruikers
  • 9.373.666 stemmen

Algemeen sporttopic (geen voetbal) #2

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nou ben ik verre van een handbal kijker, maar welke tactiek zit hier nou achter? Je moet toch gewoon goed counteren en gooien en dan rap weer terug? Ik vind de geluksfactor wat hoog. Maar dat heb ik sowieso bij sporten waar je elke 20 seconden een doelpunt ziet.

Ieder geval hard ingemaakt. Pijnlijk. Het zat er nooit in. En het blijft klote om van Fransen te verliezen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

happie schreef:

(quote)

Denk dat voor de sporters zelf de waarde van de medaille niet afneemt. Voor een buitenstaander kan dit misschien zo zijn, maar sommige sporters zijn ook blij met zilver en brons.

Ow zeker. Kan me goed voorstellen dat als je 5 jaar traint, brons ook mooi is. Of goud bij iets recreatiefs als skateboarden. Maar ik als gewone kijker heb er soms wat minder mee.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ow zeker. Kan me goed voorstellen dat als je 5 jaar traint, brons ook mooi is. Of goud bij iets recreatiefs als skateboarden. Maar ik als gewone kijker heb er soms wat minder mee.

Ik vraag me af of jij wel een *gewone* kijker bent.

Edit:: dat vraag ik me overigens helaas af.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

happie schreef:

Van der Vleuten wel een echte verrassingsmedaille heb ik het idee. Vetter zal dat ook worden, als ze het red.

Bij het paardspringen komen verrassingen snel voor. Zie ook de gouden Jeroen Dubbeldam die SB in zijn lijstje heeft staan.

Het paarddansen daarentegen, dat veel stompzinniger is, is wat medailles betreft veel beter van te voren te bepalen. Ik volg het niet omdat Anky gepensioneerd is, maar had ze nog wel meegedaan, en een goed paard kunnen betalen, dan was ze weer gewoon een zekere medaillekandidaat.

Tot zoverre mijn ideeën over de paardensport.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Bij het paardspringen komen verrassingen snel voor. Zie ook de gouden Jeroen Dubbeldam die SB in zijn lijstje heeft staan.

Het paarddansen daarentegen, dat veel stompzinniger is, is wat medailles betreft veel beter van te voren te bepalen. Ik volg het niet omdat Anky gepensioneerd is, maar had ze nog wel meegedaan, en een goed paard kunnen betalen, dan was ze weer gewoon een zekere medaillekandidaat.

Tot zoverre mijn ideeën over de paardensport.

Polo (oftewel hockey op paarden) was in een ver verleden een olympische discipline misschien moeten ze die weer invoeren ter vervanging van dressuur of nog beter wagenrennen.

@AL als je ziet wat voor halsbrekende tricks die skaters en BMX'ers uithalen denk ik niet dat daar nog veel recreatiefs is op dat niveau. Dan mogen we voetbal, basketbal en veel andere balsporten ook recreatief gaan noemen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik vraag me af of jij wel een *gewone* kijker bent.

Edit:: dat vraag ik me overigens helaas af.

Behalve dat we je ''grap'' na 1x wel kennen, laat staan na 3x vraag ik me af wat je hiermee bedoelt.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Polo (oftewel hockey op paarden) was in een ver verleden een olympische discipline misschien moeten ze die weer invoeren ter vervanging van dressuur of nog beter wagenrennen.

@AL als je ziet wat voor halsbrekende tricks die skaters en BMX'ers uithalen denk ik niet dat daar nog veel recreatiefs is op dat niveau. Dan mogen we voetbal, basketbal en veel andere balsporten ook recreatief gaan noemen.

Van mijn part mogen al die paarden met pensioen. Wil je een leuke circusact op de OS erbij? Kies dan voor Trial. Met van die motorfietsen over allerlei opstakels rijden. Zag ik vroeger wel eens op televisie en vond ik toch wel een leuke kijksport.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Behalve dat we je ''grap'' na 1x wel kennen, laat staan na 3x vraag ik me af wat je hiermee bedoelt.

Heb geen warme deken van "we" nodig, in tegenstelling tot jij. Ik doe gewoon wat IK doe, niet wat WE doen.

Maar de grap startte je hedenochtend om 10:46 uur. Doe niet of je van niets weet. Jij wilt een ander lullig wegzetten, huil dan niet als die ander hetzelfde doet.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Van mijn part mogen al die paarden met pensioen. Wil je een leuke circusact op de OS erbij? Kies dan voor Trial. Met van die motorfietsen over allerlei opstakels rijden. Zag ik vroeger wel eens op televisie en vond ik toch wel een leuke kijksport.

Ja want eigenlijk zijn al die prijzen voor de ruiters terwijl die knol bijna al het werk moet doen Zouden ze ook nagaan van welk land de paarden zelf afkomstig zijn? Om een of andere reden zou ik het wel interessant vinden waar dan de beste paarden worden gekweekt.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ja want eigenlijk zijn al die prijzen voor de ruiters terwijl die knol bijna al het werk moet doen Zouden ze ook nagaan van welk land de paarden zelf afkomstig zijn? Om een of andere reden zou ik het wel interessant vinden waar dan de beste paarden worden gekweekt.

Ik meen overigens dat voorheen bij de WK paardspringen er vier finalisten waren die op het paard van de ander het parcours moesten afleggen. Of dit nog zo is weet ik niet maar in de tijd van Durand en Jappaloep de luze (anders gespeld) was dat wel zo.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Ik meen overigens dat voorheen bij de WK paardspringen er vier finalisten waren die op het paard van de ander het parcours moesten afleggen. Of dit nog zo is weet ik niet maar in de tijd van Durand en Jappaloep de luze (anders gespeld) was dat wel zo.

Dat vind ik wel een interessant gegeven. Op die manier komt meer de focus op het paard en minder op de ruiter te liggen. Ik weet dat bij paardenwedren (in hoeverre bestaat dat nog vandaag) ging het om het paard, het was het paard waar men op kon inzetten, niet op de ruiter.

Je idee van trial is zo gek niet. Het is dan wel een gemotoriseerde sport maar gezien het geen snelheidswedstrijd tussen verschillende merken is, is het voor iedereen gelijk.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Heb geen warme deken van "we" nodig, in tegenstelling tot jij. Ik doe gewoon wat IK doe, niet wat WE doen.

Maar de grap startte je hedenochtend om 10:46 uur. Doe niet of je van niets weet. Jij wilt een ander lullig wegzetten, huil dan niet als die ander hetzelfde doet.

Feit is alleen dat heel wat mensen op goed gevulde tribunes zitten die niet anders doen dan WIJ roepen. Nou doe ook ik graag wat IK doe, en niet wat WIJ doen. Maar waarom zou je, gezien deze aantallen, geen normale kijker zijn als je wel de hele tijd WIJ roept?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Dat zeg ik, je valt in herhaling. Niet verrassend.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat zeg ik, je valt in herhaling. Niet verrassend.

Kortom, je bent aan het Kossen. Geen antwoord, maar louter de ander aan het vervelen. Zoals altijd.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Hielden jullie gisteren niet van elkaar?

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Dat vind ik wel een interessant gegeven. Op die manier komt meer de focus op het paard en minder op de ruiter te liggen. Ik weet dat bij paardenwedren (in hoeverre bestaat dat nog vandaag) ging het om het paard, het was het paard waar men op kon inzetten, niet op de ruiter.

Je idee van trial is zo gek niet. Het is dan wel een gemotoriseerde sport maar gezien het geen snelheidswedstrijd tussen verschillende merken is, is het voor iedereen gelijk.

Het was niet de WK, maar de Wereldruiterspelen, waar ik dat ooit zag. Misschien is dat hetzelfde overigens, ik ben niet bekend in die sport

hier meer.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Ik heb wat moeite met sporten waar iemand van 51 met een buikje zou kunnen winnen. En die zitten in de paardenhoek. Maar ach, het is ook wel traditie dus ik heb er ook niet echt veel moeite mee. Maar als ik persoonlijk de opdracht zou krijgen te snijden in het aantal sporten dan zou het wel daar zijn.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Voor het jumping gedeelte is een beetje overgewicht toch echt wel nadelig. Leeftijd niet.

Voor het dansen met paarden is het minder belangwekkend, als je er maar kek uit weet te zien, met zo'n hoge hoed en zo'n ouderwets pakje.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

starbright boy schreef:

Ik heb wat moeite met sporten waar iemand van 51 met een buikje zou kunnen winnen. En die zitten in de paardenhoek. Maar ach, het is ook wel traditie dus ik heb er ook niet echt veel moeite mee. Maar als ik persoonlijk de opdracht zou krijgen te snijden in het aantal sporten dan zou het wel daar zijn.

Heb je die hangbuik gezien van de olympische kampioen gewichtheffen in de hoogste gewichtsklasse? Geeft dat dan zoveel meer kracht?

Het gaat hier net op TV over padel. Dat zou wel eens een olympische discipline kunnen worden in de spelen van 2032 of zo.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

Ik kijk naar die zwemwedstrijd op npo1 en krijg spontaan zin om te zwemmen. Man. Zo ziet goed weer er nou uit.

Edit.

Wow. Watertemp actueel dik 29C. Dat is wel erg hoog.

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

In deze rubriek bestaat weerzin tegen mijn kritische noten die ik over de Nederlandse bijdrage aan de Olympics uit. Er werd me grof gezegd bijna gesommeerd om voortaan mijn bek te houden. Maar zo gemakkelijk laat ik me de mond niet snoeren!

Naast alle prachtige successen verbaas ik me over de geringe mentale weerbaarheid bij, vooral, Nederlandse teamsporten: handbal (regerend wereldkampioen), waterpolo, mannenhockey en ook voetbal..... Hoge verwachtingen, ook bij de teams zelf, maar zodra het belangrijk wordt, worden ze uiterst gemakkelijk afgeserveerd. Worden Nederlanders hier niet in getraind?

Dan kan ik jaloers zijn op de Britten, die op Olympische Spelen, met name door hun mentale veerkracht, steeds weer boven zichzelf weten uit te stijgen: inmiddels staat de UK op 15 gouden medailles!

Over judo: Nederlandse judoka's reisden met hoge posities op de wereldranglijst af naar Tokio, met als resultaat (net als 5 jaar terug in Rio) slechts één schamele bronzen medaille. Opvallend vond ik dat behoorlijk wat wedstrijden door zogenaamde strafjes (inactiviteit) werden verloren. Doodzonde!!!!! Is er geen aandacht op de trainingen om dat te voorkomen? Na Rio moest alles anders (o.a. verplicht gestelde centrale trainingen op Papendal) om in Tokio te kunnen oogsten......

Tot slot vind ik het merkwaardig dat de NOS geen livestreams aanbiedt. Eurosport heeft de rechten is de gegeven verklaring. Wel mochten een gigantisch aantal verslaggevers (het kon niet op!) richting Tokio afreizen, terwijl volgens mij de verslaggeving best online zou kunnen.

Vlaams België biedt, buiten het televisie aanbod, 4 livestreams aan. En minder verslaggevers werden naar Tokio gezonden.....

gauke

• 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Splinters schreef:

Ik kijk naar die zwemwedstrijd op npo1 en krijg spontaan zin om te zwemmen. Man. Zo ziet goed weer er nou uit.

Edit.

Wow. Watertemp actueel dik 29C. Dat is wel erg hoog.

En de luchttemperatuur is dermate hoog dat je nauwelijks kunt ademen........

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Zo, Weertman keihard naar huis gestuurd. Had ik niet verwacht, maar wat kan je ook verwachten van het lange afstandzwemmen?

Mooie sport, maar geen kijksport.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Goede uitleg van Weertman. Nette sporter, geen excuses, gewoon zichzelf.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Mooi, de meerkamp. Fantastische sport.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Nadine Broersen gaat verder niet van start. Jammer.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

Anouk Vetter springt goed. Mooi. Zevenkamp is boeiend, wij of de Belgen.

Graaf Machine

• 9792 berichten
  • 1412 stemmen

estafette is niks. jammer.

Joy4ever

• 4610 berichten
  • 1833 stemmen

Grappig, ik ben sinds kort begonnen met boulderen (enthousiast gemaakt door mijn dochter) en kwam er recent achter dat dit nu ook een Olympische sport is. Via de Franse TV zender al de nodige beelden hiervan gezien. Het speedklimmen is ook erg indrukwekkend. Spiderman is er een amateur bij.

IH88

• 9731 berichten
  • 3184 stemmen

Graaf Machine schreef:

Anouk Vetter springt goed. Mooi. Zevenkamp is boeiend, wij of de Belgen.

Een Belg sowieso op 1, misschien twee Nederlanders op het podium. Ook mooi. Onbegrijpelijk dat de zevenkamp en de tienkamp wat weggemoffeld worden in het programma, en dat er weinig aandacht voor is. Fantastische sport.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.