- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
Zou otherfool vandaag nog komen met de UEFA-update?
Lang Leve de Mickey Mouse Liga! Wederom een fantastische week voor de Nederlandse competitie, die zoals kenners op dit forum weten niks onderdoet voor de pakweg Italiaanse of Engelse. Ditmaal begon de Europese zegetocht in Amsterdam, alwaar de hoofdstedelijke voetbaltrots in een buitengewoon enerverende, sensationele en spectaculaire wedstrijd een gelijkspel uit het vuur wist te slepen tegen het zeer gemotiveerd spelende AC Milan. Hierna was het de beurt aan AZ, dat in het eigen stadion grootmacht PAOK eveneens op een gelijkspel hield. En dan moest het grootste wonder nog komen: PSV wist in den verre een Europese uitwedstrijd te winnen, en nog wel tegen het altijd gevaarlijke Chornomorets.
Door deze heldendaden is Nederland gestegen naar de 28e plek op de UEFA ranking, en heeft het bijvoorbeeld Servië, IJsland, Azerbaijan en zelfs met enige fantasie Moldavië (21e) in zicht. Overigens: nummer 9 België blijft uiteraard voorlopig nog ver buiten bereik. Bovenin zijn Engeland en Spanje de Roemenen ondertussen voorbij: spanning ende sensatie!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nigel de Jong en vd Wiel terug in Oranje 
Sindsdien is het alleszins bergaf gegaan met de Belgische clubs in de CL, en daar zal niet zo snel verandering in komen me dunkt.
Ajax dat ergens in 2004 uit in Brugge verloor en 4e werd in de groepsfase staat me nog wel bij 
Met die dramatische Wesley Sonck aan onze zijde...
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Laat mij je geheugen met veel plezier opfrissen 
In de CL editie 2000-2001 werd Anderlecht zelfs groepswinnaar in een poule met Man U, Dinamo Kiev en - jawel - PSV 
Dat was nog de periode waarin er nadien een 2e groepsfase volgde, waarin Anderlecht uiteindelijk 3e werd na Real Madrid en Leeds United, maar voor Lazio.
In deze roemruchte campagne werden achtereenvolgens PSV, Dinamo Kiev, Man U, Lazio Roma en Real Madrid in het Astridpark over de knie gelegd. Over de uitwedstrijden kan ik kort zijn, die werden - behalve PSV uit - allemaal kansloos verloren 
Fantastische campagne met koningskoppel Koller-Radzinski. Lijkt allemaal al zo lang geleden...
Sindsdien is het alleszins bergaf gegaan met de Belgische clubs in de CL, en daar zal niet zo snel verandering in komen me dunkt.
Ah kijk, nu je het zegt. Dat was nog een alleraardigst team inderdaad.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Tegenwoordig hoef je dus maar twee goede wedstrijden te spelen en je zit al bij Oranje.
Depay in de voorselectie, in plaats van Schaken. Gelukkig is die verdwenen, die hoort er ook gewoon niet in thuis.
Verder eindelijk Nigel de Jong en van der Wiel weer van de partij.
Over Patricia DePaay: "Het is eigenlijk te vroeg, hij moest eigenlijk nog in Jong Oranje, maar ik heb geen andere smaken, dat is het."
Schaken kon inderdaad niet meer, maar dat is dan ook het enige positieve wat je over de prestaties van Depay kan zeggen. Zo'n talent moet toch beter kunnen (lees: meer van zichzelf verlangen). Normaal gesproken moet Boetius hier toch zo bij komen zou je denken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Over Patricia DePaay:
WTF 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Jammer van de tegengoal in de laatste minuut, maar een gelijkspel was op zich wel terecht volgens mij. Heb Wuytens eens goed geanalyseerd en ben erachter gekomen dat we beter met Viergever in het centrum kunnen spelen en Haps op links. Toch wel een beperkte verdediger die Wuytens die aanvallend niks durft en kan door zijn handelingssnelheid.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
ADO-Heerenveen afgelast, veld is onbespeelbaar. Dat ze daar nu al achterkomen 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Misschien wordt ADO-Vitesse dan opnieuw gespeeld?
Ajax zonder Moisander, Duarte wel in selectie - FCUpdate.nl
Ajax met Van der Hoorn tegen Utrecht.
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Nou, dan gaat Vitesse dus een verzoek tot overnieuw spelen indienen hoorde ik. Zouden ze dat ook hebben gedaan als ze hadden gewonnen? Onder het mom van competitievervalsing. Ach ja, datzelfde Vitesse dat eens halverwege het seizoen van stadion veranderde en ineens thuis alles won.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
waarom zou ADO - Vitesse dan opnieuw gespeeld worden? Veld is toen gewoon wel goedgekeurd. Lijkt me nog weinig aan te doen.
Probleem zit hem er denk ik nu vooral in dat ADO elke twee weken dit probleem heeft. Het is nu een tijdje droog geweest, maar een paar buitjes en het is een blubberpoel en dan kun je er helemaal een tijd niet terecht. Die moeten straks naar bijv. Sparta toe ofzo, maar die zullen daar ook geen zin in hebben lijkt me.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Geen Rutten dus.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
http://images0.tcdn.nl/telesport/article21946867.ece/BINARY/q/van+gaal+stropdas.jpg
Van Gaal is klaar voor het WK 
YAH87
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
Geen Rutten dus.
Jammer, dat voelde toch wel als de juist man voor die stoel. Tja, wie moet je dan aanstellen? Advocaat misschien al zie ik 'm eerder in het buitenland weer aan de slag gaan, met Pastoor heb ik m'n twijfels, en Hiddink is een utopie (roep nu maar wat).
Haha, only Louis.
Ik kijk nu al uit naar het sportjournaal.
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
Benieuwd van wie men bij AZ denkt deze spelersgroep wel kampioen te kunnen maken..
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Zolang Adriaanse maar niet komt, want die maakt SV aangenaam om te zien zo om de week.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Misschien is na het mislopen van Rutte wel het best om Dickie het seizoen te laten afmaken en volgend seizoen met een nieuwe trainer te beginnen. Anders moeten we het gaan zoeken in de Scholletjes en Patrick K.'s van deze wereld. Weet niet of ik daar blij van moet worden...
Benieuwd van wie men bij AZ denkt deze spelersgroep wel kampioen te kunnen maken..

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Je bent een papegaai van de media en hanteert scorebordmanagement. Kijk mijn andere posts er maar op na, geen zin om weer een heel verhaal te typen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Pffff. Wijnaldum en Park zondag ook niet van de partij. Zelfs Hendrix is nog een twijfelgeval.
Dit wordt de eerste keer dat ik blij ben met een interlandperiode. 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Wie zegt dat wij dat denken ?
Waarschijnlijk wordt het toch Co !
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
ADO vervolgt competitie op kunstgras. Onvermijdelijk gebleken toch..
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Hebben die voetballers en die trainers tenminste nog een drogreden wanneer ze met 0 punten vertrekken uit Den Haag 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Gelukkig hebben wij op een fatsoenlijk veld gespeeld en daar 3 punten gepakt. 
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Voor Ajax is het ook niet zo ongunstig. ADO geeft altijd al 3x zo veel gas tegen Ajax en als het dan ook nog op zo'n knollenveld had gemoeten waren 0 punten gegarandeerd.
Nu zie ik het weer wat rooskleuriger in.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Is te verwachten, één kans, één goal. Kijk 'm zichzelf dan ook aanstellen die Castaignos na die goal. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14534 berichten
- 4518 stemmen
Beslissing FIFA over loting kan slecht uitpakken voor Nederlands elftal - voetbalzone.nl
Football rankings: FIFA Ranking: October 2013 probable ranking - football-rankings.info
Winnen dus van de Turken en Hongaren en hopen dat de Kroaten het uiteindelijk niet redden, anders ben je gewoon in pot 2. En wat doet Zwitserland zo hoog 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Narsingh gaat zondag of volgende week weer z'n rentree maken. Da's beter nieuws!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.