• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.080 gebruikers
  • 9.376.236 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Ik begin me wel zorgen te maken om Maher.

Weer compleet onzichtbaar.

Locadia in de basis blijft ook geen succes.

Tijd dat Wijnaldum weer fit is, als 't goed is zit die zondag weer bij de selectie.

Park gelukkig ook.

Arias zondag in de basis, speelde een puike pot.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Elke uitspraak in dit topic is een mening en geen feit.

Dat is onjuist.

Om mijn post als voorbeeld te nemen versus jouw post.

De post begint met 'Ik vind' wat impliceert dat we hier met een mening van doen hebben.

Jouw post begint met 'Het WAS' wat impliceert dat we hier met een feit van doen hebben.

Hierna volgen nog twee waardeoordelen.

Ik weet best dat jouw posts inderdaad meningen zijn maar je presenteert ze tamelijk consequent als feiten.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Ik begin me wel zorgen te maken om Maher.

Weer compleet onzichtbaar.

Locadia in de basis blijft ook geen succes.

Tijd dat Wijnaldum weer fit is, als 't goed is zit die zondag weer bij de selectie.

Park gelukkig ook.

Arias zondag in de basis, speelde een puike pot.

Maher staat deze week in de VI met een groot interview en blaakt van het vertrouwen. Maar volgens mij is dat een act. Hij oogt namelijk erg onzeker en bang. Speelt inderdaad enorm onopvallend. Maar zijn talent komt wel bovendrijven.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Die 2-0 van Ludogorets. Tjongejonge!

Oh, die 3-0 ook nog.

Ongelofelijk. Amateurisme ten top.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

. De jeugdelftallen die ze opgezet hebben zullen pas over enkele jaren kunnen doorbreken. Tuurlijk is dat nu nog niet het geval. Dat hele nieuwe jeugdcomplex is al een teken van hoe serieus City de jeugd neemt. Zijn nou juist allemaal opvolgers voor de spelers die ze gekocht hebben.

Daarom maak ik ook de link met Chelsea, die hadden 10 jaar geleden exact dezelfde teksten, maar die woorden zijn nooit omgezet in daden (zie link). Of dat bij City wel zo is moet eerst nog maar eens blijken.

Lukaku loan highlights deep flaws in Chelsea?s youth policy | Pitchside Europe - Yahoo Eurosport UK - uk.eurosport.yahoo.com

Naomi Watts schreef:

Ja, het meten met twee maten is wel weer typisch.

Wat is daar typisch aan? Ik doe dat namelijk niet.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ja, het meten met twee maten is wel weer typisch.

En selectief quoten ook. Er wordt hier beweerd dat de City jeugd al op niveau is. Er wordt al met uitslagen gesmeten. Bij Ajax wordt juist het tegendeel beweerd de laatste tijd. En bij Ajax zie je wel jeugd in het team. Dus die spelers worden daadwerkelijk klaargestoomd voor het eerste elftal . Dat kan je andersom niet zeggen. Daar waar het een uitzichtsloze situatie is als je een jeugdspeler bent.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

WiFi op vakantie na wat daagjes in de rimboe en zien dat Ozil zijn eerste heeft gemaakt. Yes!

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

david bohm schreef:

Manchester City vind ik een prachtige club met een mooie historie, een arbeidersclub met bovendien een schitterend tenue. Het hondstrouwe publiek dat ook achter het elftal stond toen ze in de First Division voetbalden zingt de fraaiste liederen et cetera et cetera.

Voor mij is het nog steeds de mooiste club van Engeland.

Ik ben het dan ook op alle punten oneens met rep_robert. Onderstaande waardeoordelen stuiten mij zelfs wat tegen de borst.

(quote)

Je kan het oneens zijn, maar het lijkt me niet ter discussie staan dat de club haar ziel heeft gekocht en dat er helemaal niets meer van die arbeidersclub reputatie over is gebleven. Leuke arbeiders ook als er een paar 100 miljoen aan spelers+ salarissen op het veld staan.Kijk alleen al hoe ze in Engeland tegen City aankijken, terwijl je daar genoeg dezelfde type clubs hebt. Dat zegt wel genoeg...

mjk87 (moderator films)

• 14534 berichten
  • 4518 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Je kan het oneens zijn, maar het lijkt me niet ter discussie staan dat de club haar ziel heeft gekocht en dat er helemaal niets meer van die arbeidersclub reputatie over is gebleven. Kijk alleen al hoe ze in Engeland tegen City aankijken, terwijl je daar genoeg dezelfde type clubs hebt. Dat zegt wel genoeg...

Niet alleen tegen City, ook tegen United zijn er genoeg met een aversie sinds die Amerikanen erin zitten. Die hebben niet voor niets een nieuwe club opgericht.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Daarom maak ik ook de link met Chelsea, die hadden 10 jaar geleden exact dezelfde teksten, maar die woorden zijn nooit omgezet in daden (zie link). Of dat bij City wel zo is moet eerst nog maar eens blijken.

Lukaku loan highlights deep flaws in Chelsea?s youth policy | Pitchside Europe - Yahoo Eurosport UK - uk.eurosport.yahoo.com

City heeft niets te maken met het beleid van Chelsea natuurlijk. Je investeert niet in zo'n enorm jeugdcomplex als je niet van plan bent iets aan de jeugd te doen. City zal echt een grootmacht gaan worden.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

City heeft niets te maken met het beleid van Chelsea natuurlijk. Je investeert niet in zo'n enorm jeugdcomplex als je niet van plan bent iets aan de jeugd te doen. City zal echt een grootmacht gaan worden.

(embed)

Dat City een grootmacht wordt lijkt me duidelijk of de jeugd daarin een rol gaat spelen zal me benieuwen.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Spielerij. Niets meer en niets minder. Dat complex staat er al een tijdje en ze hebben overal de beste jeugd weggekocht. In het eerste zullen ze nooit spelen. Dat complex is ook niet duurder dan een Sergio Aguero. Dat ze goede faciliteiten bouwen hoort alleen maar bij de standaard die ze hebben neergezet nu. Ook al vermeld in een eerdere reactie. ..

Zou je ook van Vitesse kunnen zeggen trouwens. Allemaal voor de schijn dit... goodwill kweken bij de lokale bevolking en de blinde vogels zoals je hier al ziet

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Je kan het oneens zijn, maar het lijkt me niet ter discussie staan dat de club haar ziel heeft gekocht en dat er helemaal niets meer van die arbeidersclub reputatie over is gebleven. Leuke arbeiders ook als er een paar 100 miljoen aan spelers+ salarissen op het veld staan.Kijk alleen al hoe ze in Engeland tegen City aankijken, terwijl je daar genoeg dezelfde type clubs hebt. Dat zegt wel genoeg...

LOL. Die rijke eigenaren zijn het enige verschil, verandert aan de club verder niets. Tuurlijk kijkt iedereen negatief tegen City aan, City wordt een gigant die een gat met de rest zal slaan.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Denk je?

2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013

Ze zijn al 8 jaar op rij kampioen daar en staan nu ook weer bovenaan

Daarom denk ik ook dat ze de Europa League maar laten lopen . Die lui hebben (net zoals PSV, maar ik verdenk van pure onderschatting aan PSV-kant vorige week toen ze thuis verloren van Ludogorets) te veel kwaliteit om onder te voet te worden gelopen door het eerdergenoemde Ludogorets en die ploeg waar PSV vandaag te moest voetballen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Spielerij. Niets meer en niets minder. Dat complex staat er al een tijdje en ze hebben overal de beste jeugd weggekocht. In het eerste zullen ze nooit spelen. Dat complex is ook niet duurder dan een Sergio Aguero. Dat ze goede faciliteiten bouwen hoort alleen maar bij de standaard die ze hebben neergezet nu. Ook al vermeld in een eerdere reactie. ..

Zou je ook van Vitesse kunnen zeggen trouwens. Allemaal voor de schijn dit... goodwill kweken bij de lokale bevolking en de blinde vogels zoals je hier al ziet

Wat bazel je nou. Dat complex is pas in 2015 klaar en kost 115 miljoen euro.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Dat City een grootmacht wordt lijkt me duidelijk of de jeugd daarin een rol gaat spelen zal me benieuwen.

De tijd zal het leren, al investeren ze iig flink in jeugd en zie dus geen enkele aanleiding en fundement om van het tegenovergestelde uit te gaan.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Wat bazel je nou. Dat complex is pas in 2015 klaar en kost 115 miljoen euro.

Dan zijn ze wel heel traag, een jaar geleden deze zooi ook al gezien. Vooruit, Aguero kost City maar rond de 98 miljoen(incl loon). Cl bonussen zal ie wel niet innen van de club aangezien ze daar toch geen potten in breken

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Weer een geweldige Europese week voor de Belgische ploegen...

Recordkampioen Anderlecht met de billen bloot tegen een erg matig Olympiacos.

Ongenaakbare leider Standard (nog niet verloren in de Belgische competitie, stel je voor!) 1-1 tegen de Zweedse grootmacht Elfsborg.

Vice-kampioen Zulte-Waregem 4-0 onderuit in Rusland.

Gelukkig is er nog Genk dat de Belgische eer hoog houdt door te winnen tegen FC Thun.

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

LOL. Die rijke eigenaren zijn het enige verschil, verandert aan de club verder niets. Tuurlijk kijkt iedereen negatief tegen City aan, City wordt een gigant die een gat met de rest zal slaan.

LOL in het kwadraat. Enkel die rijke eigenaren zorgen voor een hele cultuur omslag. Come one NW, wat naïef. Dit geldt toch voor elke arabierenclub op dit moment? Er komen gewoon rijke sjeiks langs die met de geldzak zwaaien, meer is het inderdaad niet. Behalve dan dat leuke en modale arbeidersclubs hun hele geschiedenis door de plee heen spoelen. Overigens vraag ik me af waar ze de afgelopen 6(?) Jaar mee bezig zijn geweest als deze fantastische plannen nog allemaal in werking moeten worden gezet. City zal zolang die arabieren daar blijven zitten gewoon blijven kopen en kopen. Die jeugdopleiding is een farce. Dat mensen in die onzin trappen zeg. Die Arabieren lachen om dit. Alsof zij om die jeugd troep geven. Is gewoon een extra speeltje om hun supportertjes mak te houden

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Die keeper van Kuban Krasnodar!

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Hahahaha, die blunder van die keeper van Krasnodar...

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

En ook een keepertje van Maribor.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

j0enne schreef:

En ook een keepertje van Maribor.

Ik ben toch altijd blij dat ik achteraf blijf zitten kijken naar al die potjes. De meest kolderieke momenten passeren de revue, haha.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Elke speelronde is er wel weer iets opvallends inderdaad.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Ja want de eredivisie heeft in Europa wel iets te zoeken. Een b-ploeg van Napels was het zeker, Boekarest en nog wat ploegjes wiens namen ik vergeet. Jullie competitie is net zo nietszeggend als de onze, dat de eredivisie een beetje hoger aangeschreven staat zou ik niet als een compliment beschouwen. Het grote verschil is dat wij het allang weten en aanvaarden terwijl jullie leven in het glorierijke verleden en er blijkbaar voldoening uit halen om dat klassenverschil altijd te herhalen. Zoals ik zei, ik zou er niet al te trots over zijn.

Gisteren niet aan toegekomen om op te reageren, maar vooruit nog maar even dan..

Zo te zien heb je niet veel van de voetbaldiscussies in Nederland gevolgd lately. Iedereen weet hier dat het niveau hier al 10-15 jaar hard aan het dalen is. Met name de laatste 3 jaar is het echt een stuk slechter geworden. Er wordt wat afgelachen over het erbarmelijke niveau op de Nederlandse velden hier en op televisie, dus hoe je er bij komt dat we wijzen naar het glorierijke verleden?

Maar hoe dan ook weten we ook dat het nog slechter kan. Zo'n Anderlecht eindigt al een generatie lang traditiegetrouw stijf onderaan in hun CL-poule, niet zelden met 5 of 6 verliespartijen. Kan me zelfs niet heugen wanneer er ooit een Belgische ploeg door de poule is gekomen? Afijn het verschil is dat onze beste ploegen doorgaans nog wel winnen van clubs uit de Belgische competitie en gelijkwaardige niveau's, al worden de uitglijders steeds talrijker lijkt het inderdaad wel. En dan komt hier toen (ik dacht) Nomak vertellen dat de Belgische competitie meer voorstelt, zo'n potje tegen Olympiakos bewijst wederom het tegendeel. Trots ben ik zeker niet, maar je geprikkelde reactie doet vermoeden dat je er toch wel mee zit.

david bohm

• 3075 berichten
  • 3439 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

LOL in het kwadraat. Enkel die rijke eigenaren zorgen voor een hele cultuur omslag. Come one NW, wat naïef. Dit geldt toch voor elke arabierenclub op dit moment? Er komen gewoon rijke sjeiks langs die met de geldzak zwaaien, meer is het inderdaad niet. Behalve dan dat leuke en modale arbeidersclubs hun hele geschiedenis door de plee heen spoelen. Overigens vraag ik me af waar ze de afgelopen 6(?) Jaar mee bezig zijn geweest als deze fantastische plannen nog allemaal in werking moeten worden gezet. City zal zolang die arabieren daar blijven zitten gewoon blijven kopen en kopen. Die jeugdopleiding is een farce. Dat mensen in die onzin trappen zeg. Die Arabieren lachen om dit. Alsof zij om die jeugd troep geven. Is gewoon een extra speeltje om hun supportertjes mak te houden

Jij baseert je mening volgens mij op onderbuikgevoelens, niet op feiten. Van een cultuuromslag is helemaal geen sprake. Supporters, liederen, het shirt is allemaal niet veranderd. Slechts marginale zaken als de naam van het stadion zijn aangepast.

En als je consequent bent dan kun je dus ook geen respect voor bijvoorbeeld Barcelona opbrengen. Immers ook gefinancierd door zoals jij nogal denigrerend 'arabieren' noemt.

De wereld verandert, de voetbalwereld ook. Ajax is een beursgenoteerde onderneming die over de ruggen van aandeelhoudertjes uit de provincie miskopen heeft gedaan. En zo heeft ieder voetbalbedrijf zijn financieringsmodel. De selectieve verontwaardiging over City volg ik dan ook niet, is nogal kortzichtig vind ik.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Beetje het probleem, waardoor er met rep_robert geen enkele vruchtbare insteek tot een discussie is. Bovendien ook vreemde kritiek als je zelf inderdaad een beursgenoteerde voetbal club support.

De veranderingen mogen dan groot zijn maar voor de "aard" van de club verandert er weinig. Snap van die redenering niet zo. Voetbal evolueert. Zie niet in wat het probleem is met Arabische eigenaren, vind het vooral racistische uitlatingen. Het zijn allemaal enorme succesvolle zakenmannen, die ook succes willen hebben met voetbalclubs en ook hun bijdrage willen leveren in Westerse gemeenschappen. Niets mis mee.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Tegenwoordig hoef je dus maar twee goede wedstrijden te spelen en je zit al bij Oranje.

Depay in de voorselectie, in plaats van Schaken. Gelukkig is die verdwenen, die hoort er ook gewoon niet in thuis.

Verder eindelijk Nigel de Jong en van der Wiel weer van de partij.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Montorsi schreef:

Kan me zelfs niet heugen wanneer er ooit een Belgische ploeg door de poule is gekomen

Laat mij je geheugen met veel plezier opfrissen

In de CL editie 2000-2001 werd Anderlecht zelfs groepswinnaar in een poule met Man U, Dinamo Kiev en - jawel - PSV

Dat was nog de periode waarin er nadien een 2e groepsfase volgde, waarin Anderlecht uiteindelijk 3e werd na Real Madrid en Leeds United, maar voor Lazio.

In deze roemruchte campagne werden achtereenvolgens PSV, Dinamo Kiev, Man U, Lazio Roma en Real Madrid in het Astridpark over de knie gelegd. Over de uitwedstrijden kan ik kort zijn, die werden - behalve PSV uit - allemaal kansloos verloren

Fantastische campagne met koningskoppel Koller-Radzinski. Lijkt allemaal al zo lang geleden...

Sindsdien is het alleszins bergaf gegaan met de Belgische clubs in de CL, en daar zal niet zo snel verandering in komen me dunkt.

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12848 stemmen

Pijnlijke voor Anderlecht is dat ze meestal nog het vangnet van de EL missen na hun erbarmelijke CL optredens. Overwinteren zit er meestal niet in.

Al is het dit jaar sowieso een non-jaar voor de Belgische ploegen, maar dat kun je in de competitie ook al zien.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.