- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De jeugd van Man City is dan ook erg goed, daar is ook veel in geinvesteerd, in tegenstelling tot wat men hier doet geloven.
Doen niks onder wat Ajax betreft qua opleiding.
Dat ze een goed jeugdelftal hebben ontkent toch ook niemand? Net als Chelsea hebben ze daar inderdaad miljoenen ingepompt. Maar de doorstroming is vooralsnog +/- 0.
Van de tientallen (honderd?) jeugdspelers in Nederland die de afgelopen jaren naar een Europese topclub zijn vertrokken is er niemand bij de betreffende club doorgebroken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
. De jeugdelftallen die ze opgezet hebben zullen pas over enkele jaren kunnen doorbreken. Tuurlijk is dat nu nog niet het geval. Dat hele nieuwe jeugdcomplex is al een teken van hoe serieus City de jeugd neemt. Zijn nou juist allemaal opvolgers voor de spelers die ze gekocht hebben.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hup AZ & PSV. Zou leuk zijn als we eens een goede EL avond hebben als Nederland. AZ zou thuis van PAOK wel kunnen winnen denk ik. Bij PSV zal het aan de motivatie liggen. Ben de vorige ronde nog niet vergeten...
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Uitwedstrijd hè...
Dan is de kans om te winnen al direct 40% minder.
Ik zie het vanavond helaas gewoon weer mis gaan.
En dan gaat het wel heel erg moeilijk worden om de volgende ronde te bereiken.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
. De jeugdelftallen die ze opgezet hebben zullen pas over enkele jaren kunnen doorbreken. Tuurlijk is dat nu nog niet het geval. Dat hele nieuwe jeugdcomplex is al een teken van hoe serieus City de jeugd neemt. Zijn nou juist allemaal opvolgers voor de spelers die ze gekocht hebben.
Mooi is dat hè. Wanneer Cruijff bij Ajax vooralsnog geen resultaat boekt heeft ie tijd nodig, maar wanneer City en PSG niet direct de Champions League winnen zijn het vieze koopclubs zonder visie die geen prijzen pakken..
Tja....
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat zijn jouw woorden. Kan me niet heugen dat iemand hier zoiets over City en PSG heeft gezegd. Je kan overigens niet zeggen dat dat nou clubs zijn waar de jeugd nou snel belangrijk wordt gemaakt qua doorstroming naar het eerste.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Goh wat kans. Die moet je maken..
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Haha, AZ-PAOK Meer tegenovergestelde supporterssfeer bestaat nauwelijks.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
D'r stonden al 2 uur voor de wedstrijd Grieken in het uitvak te zingen. 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Pffff. Toivonen samen met Maher in de basis.
Dat kan gewoon niet goed gaan. Zet Maher dan gewoon eens op 10 en daarachter Schaars en Hiljemark.
Locadia ook weer basis. Geen goals dus.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Pffff. Toivonen samen met Maher in de basis.
Dat kan gewoon niet goed gaan. Zet Maher dan gewoon eens op 10 en daarachter Schaars en Hiljemark.
Locadia ook weer basis. Geen goals dus.
Het is niet dat je tegenover een Europese grootmacht staat...
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Ik heb gisteren gekeken ja. Wat ik bedoel is natuurlijk dat ik liever naar een ploeg kijk in een competitie waar iedereen van iedereen kan winnen en verliezen. Als je dat vergelijkt met de competitie in Spanje en Duitsland geniet dat gewoon mijn voorkeur.
True, maar daarom moet je ook Europees kijken naar de teams. Europees wordt het ook niet spannend omdat dat zooitje uit Engeland Europees niet mee kan komen door een gebrek aan spelinzicht.
City heeft ook geschiedenis. Echter is het een groot verschil omdat Bayern helemaal op eigen kracht zo groot is geworden als dat ze nu zijn. City heeft haar roots verloochend(volksclub) en haar ziel aan de duivel verkocht, waardoor het City van tegenwoordig niets, maar dan ook echt niets met het oude City te maken heeft. Het gaat dus niet zozeer om het kopen, kopen, kopen, maar om een identiteitsloze club zonder een aantoonbare visie. Het elftal gaat niet beter spelen van al die topspelers en trainerswissel nummer hoeveel?
City heeft volgens mij al dik 5 jaar slechte dagen wanneer ze Europees spelen. Ze bakken er he-le-maal niets van en iedereen vindt het leuk om dat zooitje ongeregeld op de bek te zien gaan. Sorry, maar ze kunnen een complex voor de jeugd neerzetten wat ze willen, maar jeugd heeft geen enkele kans van slagen bij die Islamitische club. Er valt geen enkele vooruitgang te speuren bij de zoveelste Europese afgang. Leuk en aardig dat ze in Engeland aardig meedoen, maar zoals ik al zo vaak zei is dat een kick and rush competitie waarin positiespel niet mee lijkt te tellen(sorry Arsenal).
Mooi gezegd Asaharo
Ook je stuk over Bayern. Dat vinden we met zijn allen ineens een mooie club maar wat is daarvan nou zelf opgeleid? Muller, Lahm en Schweinsteiger uit de basiself, meer niet...
Bovenstaande geldt ook voor jou. Een beetje de discussie de andere kant op laten draaien. Erg jammer. Denk dat de Bayern fans zich i.i.g. meer kunnen sympathiseren met hun elftal dan City supporters.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Waarom in godsnaam? De enige redenen waarom die spelers niet doorbreken is omdat er spelers van 20+ miljoen euro in de basis staan. Die ga je niet wisselen voor jeugd. Het deugt van geen kant natuurlijk. Die jeugdopleidingen zijn er maar voor de schijn. De supporters tevreden houden...
Wil je die spelers daadwerkelijk door laten stromen, dan moeten ze die dure misbaksels allemaal dumpen en dat zal nooit gebeuren wanneer rijke Arabiertjes miljarden in zo'n club pompen. Die willen direct resultaat zien. Dan kan een trainingscomplexje er ook wel vanaf. De faciliteiten van de club moeten immers ook voldoen aan de normen en waarden van zo'n Islamitische club. Denk dat de faciliteiten in Qatar e.d. ook wel prima zullen zijn. Zelfs beter dan hier. Dat zegt verder weinig.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Fred Rutten naar AZ?
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12850 stemmen
Prachtig goaltje van Genk! Kan hopelijk de pijnlijke nederlaag van Zulte wat verzachten.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Als Frank echt al drie jaar lang volgens dezelfde visie werkt, vind ik de huidige situatie eerder een teken van zijn onvermogen, dan dat het aangeeft dat Ajax weet wat het doet; beter is het allemaal niet geworden, eerder slechter.
Of een kortzichtige en vooral ook onnodig kritische visie hebben. In die drie jaar zijn belangrijke spelers als Anita, Vertonghen, Eriksen en in iets minder mate Alderweireld vertrokken. Toch allemaal sterkhouders bij elke titel. Ook andere spelers hebben zich duidelijk ontwikkeld in de periode onder Frank de Boer. Echter heeft hij vooral al die vertrekkende spelers keer op keer niets van kwaliteit ervoor terug gekregen. je kan zeggen dat het niet beter is geworden, maar is dat de schuld van de trainer of een matige(re) selectie(dan de afgelopen jaren). Misschien dat je het technisch beleid hier wel op aan kunt kijken, maar om Frank de Boer te beschuldigen gaat me echt te ver.
Heeft niks met een opleving te maken, maar met vanaf minuut 1 een compleet andere spelwijze te zien. Kijk de laatste wedstrijd van Jol en de allereerste van Frankie(Milan uit) er maar bij. Een 180 graden koerswijziging waarbij het verschil in spelopvatting heel duidelijk zichtbaar was. Ondanks dat Bayern al een soepel draaiende machine was zie ik toch een compleet ander Bayern spelen. Het heeft dus niets met oplevingen o.i.d. te maken, maar met een andere visie op het voetbalspel.
Kijk ik naar City, waar ik op doelde, zie ik geen enkel verschil. Misschien dat ze in Engeland leuker mee kunnen, maar ik wil ze Europees wel eens zien en dan zie je toch geen enkele verandering. Oftewel, ik zie de hand van de coach niet in de spelopvatting.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Rutten zou ideale opvolger zijn. Alhoewel hij een uitstraling van niks heeft is het toch de procestrainer die AZ kan gebruiken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Prachtig goaltje van Genk! Kan hopelijk de pijnlijke nederlaag van Zulte wat verzachten.
Je speelt tegen FC Thun...daar speelde Ajax zo rond 2005 of 2006 nog in de CL tegen. Destijds waren het een soort semi-profs geloof ik die per ongeluk in de CL waren beland. Neem niet aan dat dit nu een grootmacht is.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Lazio van 3-1 achter naar 3-3 door 2 goals in één minuut. 
Die andere twee in de poule hebben trouwens al 2-2 gespeeld, dus da's al helemaal gunstig.
Nu sta je al 5 punten los op de nummer 3.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
1-1. Laatste minuut.
Die dekselse Salpi.

The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Diepe zucht. Ajax-Milan all over again.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
@RikElfrink 2m
Mathias #Zanka keert dus op een bizarre manier in de basis bij #PSV. Hendrix per ongeluk uit de warming up geschoten door #Tyton. #chopsv

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.