- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Ik moet wel bekennen dat Twente me heeft verrast met hun spel ja. Zeker thuis boeken ze ruime zeges. En het scheelt natuurlijk voor de Tukkers dat ze geen EL verplichtingen hebben. Dat heb ik ook al een paar jaar met Vitesse en Feyenoord. Doen het leuk nationaal, maar ze hebben dan ook itt Ajax en PSV nooit Europese verplichtingen. Scheelt natuurlijk wel dat je de hele week kan voorbereiden op je weekendwedstrijd zonder extra belasting. Twente heeft die ''mazzel'' nu ook, al zou ik niet willen ruilen.
Tja, Ajax en PSV hadden ook een bredere selectie de afgelopen jaren. PSV dit jaar nog steeds wel.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Voetbal beslaat wel meer dan alleen een team met de beste spelers hebben. Denk aan ervaring, mentale weerbaarheid, onderlinge overgave enzovoort.
Ik denk dat de spelers van PSV mentaal wel eens door het ijs kunnen zakken. Vooral in de winter, als de velden hard worden en er meer wordt gevraagd dan een leuke passeerbeweging of balletje achter je standbeen langs.
Iets waarin Ajax trouwens ook al jaren door het ijs zakt, qua fysiek valt er nog een hoop winst te behalen.
Joy4ever
-
- 4611 berichten
- 1834 stemmen
De enige ploeg bovenin die met een visie speelt.
Alle ballen op Pelle is ook een visie toch 
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
Voetbal beslaat wel meer dan alleen een team met de beste spelers hebben. Denk aan ervaring, mentale weerbaarheid, onderlinge overgave enzovoort.
En met name geld natuurlijk.
Veel zal afhangen van wintertransferperiode.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Ik moet wel bekennen dat Twente me heeft verrast met hun spel ja. Zeker thuis boeken ze ruime zeges. En het scheelt natuurlijk voor de Tukkers dat ze geen EL verplichtingen hebben. Dat heb ik ook al een paar jaar met Vitesse en Feyenoord. Doen het leuk nationaal, maar ze hebben dan ook itt Ajax en PSV nooit Europese verplichtingen. Scheelt natuurlijk wel dat je de hele week kan voorbereiden op je weekendwedstrijd zonder extra belasting. Twente heeft die ''mazzel'' nu ook, al zou ik niet willen ruilen.
Die kunnen steeds rustig toewerken naar de volgende wedstrijd over een week.
Wij gaan uiteraard weer de nodige punten morsen na een Europees duel. Al helemaal als je ziet dat je na de thuiswedstrijd tegen RKC 4 uitwedstrijden hebt na een Europees duel.
Roda JC, NAC, Feyenoord en FC Utrecht.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ach, jullie laten die Europa League toch gewoon weer lopen?
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Tja, Ajax en PSV hadden ook een bredere selectie de afgelopen jaren. PSV dit jaar nog steeds wel.
---------------------Zoet-------------------
Brenet - Bruma - Hendrix - WIllens
----------Hiljemark - Schaars---------
-----------------Toivonen-----------------
----------Park - Matavz - Depay--------
Dan kan je dit gewoon hebben als tweede team:
-----------------Tyton----------------
Arias - Zanka - Rekik - Tamata
-------------van Ooijen--------------
---------Maher - Wijnaldum-------
--Narsingh - Locadia - Bakkali--
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Toch zou je als Ajax en PSV zijnde nooit moeten willen ruilen. De ontwikkeling van spelers gaat echt niet met sprongen vooruit met alleen maar wedstrijden in de Eredivisie. Europees spelen is zoveel beter voor je ontwikkeling.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Heel oubollig, want dan wordt je Europees gewoon scheel getikt tegen de iets betere ploegen uit Europa. Of zelfs tegen Ajax vorig jaar die ook het positiespel beter hanteert. En je hebt gisteren denk ik niet gekeken? Want dan zou je dit soort dingen namelijk niet zeggen. Bayern tikte City helemaal scheel en kregen meer dan genoeg kansen. Leuke pot op naar te kijken.
Ik heb gisteren gekeken ja. Wat ik bedoel is natuurlijk dat ik liever naar een ploeg kijk in een competitie waar iedereen van iedereen kan winnen en verliezen. Als je dat vergelijkt met de competitie in Spanje en Duitsland geniet dat gewoon mijn voorkeur. Dan zijn er zo van die mensen die met leedvermaak roepen hoe klungelig dit "zootje bijeen gekochte voetballers erbij lopen" maar Bayern dan? Is dat dan geen koopclub? Ja maar mijnheer, die hebben geschiedenis! Dat die geschiedenis gebaseerd is op een grote geluksfactor, groter dan vandaag, en gerichte investeringen maar op een kleinere schaal, lijkt iedereen maar eventjes te vergeten. City had een slechte dag, een slechte week eigenlijk maar ik maak me niet ongerust. City is bezig met een project, al een aantal jaren. En dat zal met vallen en opstaan zijn maar ze zullen er wel komen hoor.
Ik ben trouwens die hypocriete bullshit over koopclubs beu hoor. Ik zat bij men Peter, Opa, een hele oude man, die hield van een potje voetbal, op een familiefeest. Het gesprek kwam bij het grote geld dat circuleert in het voetbal en hij hield een tirade van hoe het voetbal voor hem niets meer te beteken heeft. Ik vroeg hem met een glimlach, maar wat kunnen we er dan aan doen? En hij was doodserieus toen hij antwoordde; er gewoon niet meer naar kijken. En het trof me hoe direct en waar maar naïef zijn woorden waren. Wij zijn de markt, wij zijn de vraag. Als je het toch allemaal niet wilt aanvaarden, stop er dan mee, overtuig je vrienden en familie, gebruik de sociale media, doe er iets aan, maar kom hier niet roepen hoe afschuwelijk immoreel de voetbalwereld geworden is als je zelf naar je club gaat kijken in het stadion of op tv. Echt waar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
De enige ploeg bovenin die met een visie speelt.
Maar je mag me die visie dan wel uitleggen. En kijk dan ook even naar wat er gezegd wordt en vervolgens daadwerkelijk gebeurt.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Tsjah wanneer een coach echt goed is kan je natuurlijk zijn hand wel in het elftal zien. Het Ajax van Frank de Boer was na 3 dagen al een compleet ander Ajax dan het Ajsx van Martin Jol ervoor. Bij Bayern zie je na een paar maanden ook al een heel ander Bayern.... van Pelligrini verwacht ik niets bij City. Bij een echt goede coach had je al wel op zn minst enige invloeden gezien. Dit is echt niets en ik heb niet het idee dat Pelligrini daar zn best doet.
Manchini was echt een laffe coach met z'n verdedigende tactiek.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Mooi gezegd Asaharo
Ook je stuk over Bayern. Dat vinden we met zijn allen ineens een mooie club maar wat is daarvan nou zelf opgeleid? Muller, Lahm en Schweinsteiger uit de basiself, meer niet..
Robben 25
Ribery 30
Gotze 37
Martinez 40
Thiago 25
Shaqiri 12
Gomez 30
Van Buyten 12
Zomaar wat transfersommetjes van de laatste jaren.
En daarnaast, tot een jaar of 4 geleden hadden we met zijn alleen een teringhekel aan die Moffen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Maar je mag me die visie dan wel uitleggen. En kijk dan ook even naar wat er gezegd wordt en vervolgens daadwerkelijk gebeurt.
Brrr. Ja, heel eng. Ik schrik er ook van dat ik zulke enge dingen op een openbaar forum durf te zeggen.
Ik heb het al vaker gezegd, maar ook een slecht Ajax kan nog altijd terugvallen op hun eigen kernwaarden van het positiespel. Het wordt soms wel hopeloos uitgevoerd, maar er zit een visie achter. Het is geen toevals-voetbal en ook geen lange bal op de spits-spel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wij zijn de markt, wij zijn de vraag. Als je het toch allemaal niet wilt aanvaarden, stop er dan mee, overtuig je vrienden en familie, gebruik de sociale media, doe er iets aan, maar kom hier niet roepen hoe afschuwelijk immoreel de voetbalwereld geworden is als je zelf naar je club gaat kijken in het stadion of op tv. Echt waar.
Dit vind ik net zo simpel gesteld als de mooie woorden van jouw opa waar je wat lacherig over doet.
Je laat niet zomaar een passie of hobby barsten. Daarbij is niet elke club een koopclub en zijn er wel degelijk gradaties te benoemen. Ik heb ook niks met Real Madrid, Chelsea, PSG, Monaco, Vitesse en Man City. Wel met ploegen die de focus op de eigen opleiding, talenten en slim scouten leggen, zonder dat je 100 miljoen voor 1 speler gaat betalen. Zou niet weten waarom ik niks over Man City mag zeggen terwijl ik een club support die het op een geheel andere wijze doet.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb het al vaker gezegd, maar ook een slecht Ajax kan nog altijd terugvallen op hun eigen kernwaarden van het positiespel. Het wordt soms wel hopeloos uitgevoerd, maar er zit een visie achter. Het is geen toevals-voetbal en ook geen lange bal op de spits-spel.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
Rare uitspraak inderdaad.
Bij Feyenoord is 't inderdaad alle ballen op Pelle maar zeker bij PSV en FC Twente is 't gewoon combinatiespel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee, maar daar valt minder terug te vallen op grondbeginselen heb ik gemerkt.
En ik bedoel dan niet dat ze niet proberen te voetballen, maar als PSV slecht speelt zoals in de EL recent, dan valt er werkelijk helemaal geen enkele lijn te ontdekken wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn. Die lijn is er bij Ajax wel, omdat ze daar gewoon al jaren weer mee bezig zijn. Verschil tussen visie Jol en visie De Boer zeg maar.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Hoeveel wedstrijden heb je gezien van City? Gisteren was het heel slecht ja, maar volgens mij speelt City al heel ander voetbal dan vorig jaar.
Potjes in Engeland zelf neem ik niet serieus, daar speel je niet tegen voetballende ploegen. Wel lezen wat ik zeg he. Niet voor niets dat ze Europees telkens wel door de mand vallen.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Bij Vitesse wel ja. Totaal geen visie, alleen maar afwachten wat je van Chelsea krijgt en mag.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3776 stemmen
KNVB geeft toe: 'Veld van ADO Den Haag was onbespeelbaar' - voetbalzone.nl

Gelukkig dacht Braamhaar daar anders over.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
Als de wedstrijd van zaterdag wordt afgelast is Vitesse wel heel erg benadeeld...
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
De jeugd van Manchester City kan het echter wel. Of de jeugd van Bayern totaal niet.
6-0 voor City werd het maar liefst.
martijn011
-
- 2034 berichten
- 1309 stemmen
De jeugd van Manchester City kan het echter wel. Of de jeugd van Bayern totaal niet.
Toevallig gisteren nog een stuk van op Eurosport gezien, Bayern was idd dramatisch..
kos
-
- 46695 berichten
- 8851 stemmen
De jeugd van Man City is dan ook erg goed, daar is ook veel in geinvesteerd, in tegenstelling tot wat men hier doet geloven.
Doen niks onder wat Ajax betreft qua opleiding.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Dit vind ik net zo simpel gesteld als de mooie woorden van jouw opa waar je wat lacherig over doet.
Lacherig? Ik schrijf met een glimlach om op een subtiele niet sentimentele manier mijn oprechte liefde voor die man te doen blijken.
Ja ik weet dat voetbal een passie is en ik begrijp dat volkomen. Eigen opleiding en dus talenten opleiden is dan wel moreel aanvaardbaar? Is de manier waarop men zoekt naar kindervoetballertjes en jeugdproducten om ze te verhandelen alsof ze een stukje vlees zijn van bij de slager, dat is ethisch wel verantwoord? Ja maar de spelers willen dit toch, natuurlijk als je ziet van waar ze komen. Ze krijgen een kans om bij adel van deze eeuw te behoren en in een stadion te spelen waarin het volk wordt opgehitst, en dat doet denken aan tijden waarin niet de bal maar de guillotine dienst deed om ons in deze primaire en secundaire behoeften te voorzien. Maar kom maak jezelf maar wijs wat je wilt geloven. Je doet me denken aan die blonde man gisteren bij Nos die Van Bommel niet begreep. Ben ik dan zo Naïef ? Ja dat bent u, wat overigens geen schande is, blonde man.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die lijn is er bij Ajax wel, omdat ze daar gewoon al jaren weer mee bezig zijn. Verschil tussen visie Jol en visie De Boer zeg maar.
Als Frank echt al drie jaar lang volgens dezelfde visie werkt, vind ik de huidige situatie eerder een teken van zijn onvermogen, dan dat het aangeeft dat Ajax weet wat het doet; beter is het allemaal niet geworden, eerder slechter.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Valt reuze mee. Als Mathijsen niet meespeelt dan.
Feyenoord probeert net als Ajax, Twente en de rest op trage wijze een opening te zoeken over de grond, met tikkies terug, opzij, etc. Zeker in thuiswedstrijden.
Eigenlijk kun je beter Pelle altijd direct aanspelen. Dan gebeurt er tenminste wat.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als Frank echt al drie jaar lang volgens dezelfde visie werkt, vind ik de huidige situatie eerder een teken van zijn onvermogen, dan dat het aangeeft dat Ajax weet wat het doet; beter is het allemaal niet geworden, eerder slechter.
Ik heb het al eerder uitgelegd, lees het maar terug. Jij komt weer met nutteloze voorbeelden uit bepaalde wedstrijden. Daar draait dit hele verhaal nou net niet om. Vermoeiend.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
En daarnaast, tot een jaar of 4 geleden hadden we met zijn alleen een teringhekel aan die Moffen.

En HSV, want Van der Vaart. En Schalke, want Huntelaar.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik heb het al eerder uitgelegd, lees het maar terug. Jij komt weer met nutteloze voorbeelden uit bepaalde wedstrijden. Daar draait dit hele verhaal nou net niet om. Vermoeiend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.