- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
depri83
-
- 6804 berichten
- 1490 stemmen
Is die Castaignos aan de anabolen of zo? De laatste weken/maanden een stuk sterker geworden en me toch een potje agressief/gefrustreerd op het veld.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
En wat doet Zwitserland zo hoog
Hitzfeld zit daar, misschien wel de beste coach ter wereld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
misschien wel de beste coach ter wereld.
Misschien ook wel niet. Die kans lijkt me wat groter.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Okay, Guardiola of Mourinho zou ook nog kunnen. Maar als je ziet hoe Hitzveld zijn ploegen als 20 jaar laat voetballen... Weet nog wel dat Zwitserland vorig jaar Duitsland compleet van het veld speelde, daar keek ik wel van op.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Tsja, om het daar op te baseren...
Vorige maand speelde Zwitserland 4-4 tegen IJsland, in Zwitserland. En Zwitserland eindigde voor EK 2012 zelfs 3e in een groep achter Engeland en Montenegro. Dus zo bijzonder is zijn werk in Zwitserland niet.
Hitzfeld is een goede coach, daar niet van. Zijn piek lag eind jaren 90, begin deze eeuw.
PS Messi bouwt huis in vorm van voetbal - AD.nl

mjk87 (moderator films)
-
- 14527 berichten
- 4518 stemmen
Tja, maar dan nog, die staan al jaren buiten de top 10, op één maand na straks, net als de loting plaats vindt. Dan heb je wel ongelooflijke mazzel.
Spanje - Zwitserland 0-1 kan ik me nog goed heugen, die werden helemaal van de mat gespeeld in 2010, maar de bal vloog aan de verkeerde kant er per ongeluk in.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Vorige maand speelde Zwitserland 4-4 tegen IJsland, in Zwitserland. En Zwitserland eindigde voor EK 2012 zelfs 3e in een groep achter Engeland en Montenegro. Dus zo bijzonder is zijn werk in Zwitserland niet.
IJsland is ook zo slecht niet meer. 
Maar Zwitserland heeft een jaar of wat geleden een goed beleid gestart (beetje a la Ajax eigenlijk, waarin alle nationale teams in hetzelfde systeem spelen) en dat begint blijkbaar zijn vruchten af te werpen. Natuurlijk is Zwitserland geen Europese top, maar het is jarenlang een land geweest dat zich uberhaupt hooguit op de nipper wist te kwalificeren voor toernooien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Zeer ondergewaardeerde coach, zeker elite. Zelfde geldt voor Bielsa, doet me pijn dat ie niet op waarde geschat wordt.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Hm, mijn bericht wordt niet geplaatst, gek genoeg.
Nu maar kort: Bielsa is inderdaad een vakman, net als Man City coach Pellegrini. Mag dan een kutclub zijn, maar City heeft wel een toptrainer.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Ben wel benieuwd hoe hier over Koeman gedacht wordt.
Ik heb het altijd wel gewaardeerd dat hij het maximale heeft geeisd van Feyenoord, en niets wilde weten van excuses etc. Vind het ook volkomen terecht dat hij pissig is dat De Vrij buiten medeweten van de club om krachttraining gaat zitten doen op een rustdag. De vraag is echter of je dat wel op deze manier naar buiten moet brengen, en zulke gevolgen moet verbinden. Iedereen weet denk ik wel dat De Vrij al niet echt lekker in zijn vel zit.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik ben Koeman de laatste jaren meer gaan waarderen. Al blijft het wel een huilebalk af en toe en dekt hij zich graag in. Maar hij gaat wel de kant weer van toptrainer op. Wat hij een beetje zo vanaf zijn vertrek naar Valencia kwijt was. Hij is veeleisend en verwacht professionaliteit. Dat is wel te prijzen. Overigens vind ik het wel wat goedkoop om de Vrij zo in een seizoen voor het blok te zetten. Had Pelle dan in de zomer die band al gegeven. Overigens is De Vrij ook absoluut geen leider, dus het is weer wel een logische wijziging. Alleen die timing he....daar kan Koeman zich nog wel in verbeteren. En hij weet natuurlijk ook dat zijn selectie niet openlijk over hem gaat klagen, nadat ze Been al weggewerkt hebben. 1x kan je dat nog flikken, maar niet bij 2 coaches. Dan sta je als groep een beetje voor lul.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Koeman speelt met vuur. De hele kwestie de Vrij begint groteske vormen aan te nemen. Dat je niet blij bent met de Vrij zijn prive krachttrainingen omdat het vloekt met het programma van Feyenoord snap ik, maar het is ook gewoon een teken van vastberadenheid beter te worden. Word nu wel gedaan of De Vrij is aangetroffen in een hotelkamer met 3 prostituees en een in coke bedekt koffietafeltje. En dan te pas en te onpas lopen roepen dat Sve van Beek het zo goed doet. Koeman is verkeerd bezig. Koeman's probleem blijft dat ie spelers publiekelijk vernedert, wat binnenskamers moet blijven.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Deze groep gaat Koeman niet zo snel wegstemmen, en dat gaat Van Geel en de rest van de directie ook echt niet toelaten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het gaat ook niet om wegstemmen, wel om het verstoren van de groepsdynamiek. Weet iig wel al van een insider dat er al wat spelers zijn die klaar met Koeman zijn, en dat zijn niet de minste.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Laat me raden. Vilhena, BMI & De Vrij. Sorry maar ik denk dat spelers die nog niks hebben gewonnen en voorlopig alles te danken hebben aan de prestaties onder deze trainer best even mogen dimmen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14527 berichten
- 4518 stemmen
UEFA.com - UEFA Champions League - Player Rater - Team of the week - en.uclratings.uefa.com
Denswil in CL-elftal van de speelronde, net als Vd Wiel trouwens.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Dat je niet blij bent met de Vrij zijn prive krachttrainingen omdat het vloekt met het programma van Feyenoord snap ik, maar het is ook gewoon een teken van vastberadenheid beter te worden.
Vooral het niet communiceren van de Vrij stoot Koeman tegen de borst, wat logisch is. Maar probeer het inderdaad wel binnenkamers te houden. Wellicht heeft hij dat ook geprobeerd, ik weet niet precies welke media er allemaal mee kwamen.
Word nu wel gedaan of De Vrij is aangetroffen in een hotelkamer met 3 prostituees en een in coke bedekt koffietafeltje.
Dat valt ook wel weer mee.
En dan te pas en te onpas lopen roepen dat Sve van Beek het zo goed doet. Koeman is verkeerd bezig.
Volgens mij heeft hij dat maar 1 x gezegd (voor zover ik weet). En mag je een jonge verdediger niet meer prijzen, omdat je andere centrale verdediger niet lekker in zijn vel zit?
Sowieso, journalisten rukken veel zaken uit zijn verband. Koeman krijgt allerlei vragen op zich afgevuurd, ook bijvoorbeeld of hij tevreden is met Sven van Beek. Moet hij dan niks zeggen?
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
Het gaat ook niet om wegstemmen, wel om het verstoren van de groepsdynamiek. Weet iig wel al van een insider dat er al wat spelers zijn die klaar met Koeman zijn, en dat zijn niet de minste.
Dat is wel het begin van het einde.
Ben benieuwd of Koeman het einde haalt. Hopelijk wel, zolang de prestaties goed zijn.
Na dit seizoen zal van Gastel wel een kans krijgen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Laat me raden. Vilhena, BMI & De Vrij. Sorry maar ik denk dat spelers die nog niks hebben gewonnen en voorlopig alles te danken hebben aan de prestaties onder deze trainer best even mogen dimmen.
Ja, ligt voor de hand he
. Voeg daar Clasie en Kongolo nog bij toe. Maar vind de aanleiding tot hun onvrede plausibel hoor. Zie niet in waarom ze pas mogen praten als ze iets gewonnen hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Volgens mij heeft hij dat maar 1 x gezegd (voor zover ik weet). En mag je een jonge verdediger niet meer prijzen, omdat je andere centrale verdediger niet lekker in zijn vel zit?
Sowieso, journalisten rukken veel zaken in zijn verband. Koeman krijgt allerlei vragen op zich afgevuurd, ook bijvoorbeeld of hij tevreden is met Sven van Beek. Moet hij dan niks zeggen?
Ben ik met je eens, al ben ik er bij Koeman zeker van dat ie daardoor een signaal probeert te geven aan de Vrij. Ik vind het iets te toevallig.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is wel het begin van het einde.
Ben benieuwd of Koeman het einde haalt. Hopelijk wel, zolang de prestaties goed zijn.
Na dit seizoen zal van Gastel wel een kans krijgen.
Vind Koeman sowieso wel raar doen dit seizoen. Lijkt me inderdaad wel zijn laatste seizoen en dan Van Gastel doorschuiven. Die weet ook heel goed met spelers om te gaan, en van Gastel's opvolger zit ook al op de bank
.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Tsja Kongolo, heeft naar ik aanneem ook geen enkele stem in het proces. Clasie is er ook zo een die letterlijk alles aan Koeman te danken heeft. Mocht meteen vanaf dag 1 in de basis beginnen toen Been weg was terwijl hij het jaar bij Excelsior helemaal niet zo enorm opviel.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tsja Kongolo, heeft naar ik aanneem ook geen enkele stem in het proces. Clasie is er ook zo een die letterlijk alles aan Koeman te danken heeft. Mocht meteen vanaf dag 1 in de basis beginnen toen Been weg was terwijl hij het jaar bij Excelsior helemaal niet zo enorm opviel.
.
Rare denkwijze heb jij. Dus als hij je die kans heeft gegeven mag je niet meer aangeven als ie gek doet, want hij heeft je tenslotte in de basis laten starten
.
Kongolo's argumenten zijn ook volledig plausibel, dus zie helemaal niet in waarom ie dit niet zou mogen zeggen.
Nicolage Rico
-
- 20220 berichten
- 2365 stemmen
en van Gastel's opvolger zit ook al op de bank
.
Verhoek? 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
.
Rare denkwijze heb jij. Dus als hij je die kans heeft gegeven mag je niet meer aangeven als ie gek doet, want hij heeft je tenslotte in de basis laten starten
.
Kongolo's argumenten zijn ook volledig plausibel, dus zie helemaal niet in waarom ie dit niet zou mogen zeggen.
Nee dat zeg ik niet, maar ik vind wel dat de mening van bepalende spelers heel wat zwaarder weegt dan spelers die vorig jaar nog met de A1 meededen en zelfs amper op de bank zitten. Zo zal Sleegers ook best ontevreden zijn omdat ie niet speelt, maar zijn mening weegt voor mij eerlijk gezegd niet mee. Klinkt lullig maar zo werkt het wel. Je krijgt bij spelers die niet spelen natuurlijk ook nogal snel de eigen belangen die meespelen in plaats van dat de kwaliteiten van de trainer worden beoordeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
We hebben het nu over klagende basisspelers dus waar jij het over hebt is niet aan de orde. Zie niet in waarom je geen recht van spreken hebt als je vorig jaar in de A1 speelde maar goed. De spelers die nu klagen zijn overigens gewoon je belangrijkste spelers. Het is dat van Gastel er is, en in mindere mate Gio, die geen ja knikkers zijn en tegengas geven en veel met de spelers praten. Zelfde geldt voor Schaken, die als mentor van de jonkies hun onvrede ook in weet te dammen.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Dat zien wij dan anders. De mening van Vilhena als basisspeler weegt voor mij zwaarder dan die van Sleegers die op de tribune zit en de mening van BMi als basisspeler (in Oranje zelfs) weegt voor mij ook zwaarder dan die van Kongolo die sporadisch bij de wedstrijdselectie zit. Gewoon omdat zij oneindig veel meer inbreng in het elftal hebben.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Football rankings: FIFA Ranking: October 2013 probable ranking - football-rankings.info
Wat zijn eigenlijk de andere mogelijkheden om de reekshoofden te bepalen als je niet de Fifa ranglijst gebruikt?
mjk87 (moderator films)
-
- 14527 berichten
- 4518 stemmen
Wat zijn eigenlijk de andere mogelijkheden om de reekshoofden te bepalen als je niet de Fifa ranglijst gebruikt?
Resultaten voorgaande (2) WK's bijvoorbeeld, tot 2006 werd dat gebruikt. OF enkel op basis kwalificatiewedstrijden, en weet ik wat nog meer. Of de gemiddelde ranking over het afgelopen jaar.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat kan. Kongolo weet ook dat ie de beste speler is voor zijn positie, en dat ie dan niet speelt (ook als zijn concurrenten op die positie lopen te flateren) is frustrerend. Maar zoals ik al zei, is Kongolo de enige niet basisklant die Koeman een beetje zat begint te raken. Koeman kan niet met spelers omgaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.