- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
UEFA.com - UEFA Champions League - Player Rater - Team of the week - en.uclratings.uefa.com
Denswil in CL-elftal van de speelronde, net als Vd Wiel trouwens.
. Wat een flutlijst. Welke vrouw heeft deze lijst samengesteld?
Zlatan bedankte Wiel niet eens voor zijn assist. Nuff said.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Dat kan. Kongolo weet ook dat ie de beste speler is voor zijn positie, en dat ie dan niet speelt (ook als zijn concurrenten op die positie lopen te flateren) is frustrerend. Maar zoals ik al zei, is Kongolo de enige niet basisklant die Koeman een beetje zat begint te raken. Koeman kan niet met spelers omgaan.
Vooralsnog denk ik dat een groot deel van de basis/rand basis juist nog in het kamp Koeman zit. Pelle, Mathijsen, Schaken, Immers, Janmaat.
Mulder, Nelom, Boetius en Vormer vind ik wat moeilijker in te schatten (schat ze alledrie niet zo in als onruststokers).
Bakkal & Armenteros zitten er nog te kort bij om wat over te zeggen.
En daarbuiten heb je dan nog een groepje Verhoek, Manu, Van Beek, Kongolo, Sleegers etc.Hopelijk heb ik het mis, maar de kans op een splitsing is aanwezig, en dat moet je zeker niet hebben nu.
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2410 stemmen
Is die Castaignos aan de anabolen of zo? De laatste weken/maanden een stuk sterker geworden en me toch een potje agressief/gefrustreerd op het veld.
Het lukte gewoon niet bij hem, hij kreeg de ballen er maar niet in, daar ga je je natuurlijk niet lekker bij voelen als spits. Vandaar ook die extreme ontlading na het doelpunt van gisteren. Erg mooi voor die jongen en nu hopen dat hij het vol houdt 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Pffff. Weer die Lukaku. Opnieuw zag Hart er niet lekker uit.
Netjes, één minuut later maakt Negredo alweer de gelijkmaker! 
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Resultaten voorgaande (2) WK's bijvoorbeeld, tot 2006 werd dat gebruikt. OF enkel op basis kwalificatiewedstrijden, en weet ik wat nog meer. Of de gemiddelde ranking over het afgelopen jaar.
Geen idee wat het eerlijkst is dan eigenlijk. Er zal wel een groep binnen de Fifa uitrekenen welke criteria ze moeten toepassen per WK om de grootste en populairste landen te beschermen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Kompany weer geblesseerd van 't veld. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Loting op basis van die ranglijst lijkt me prima. Blijkbaar zijn Belgie, Colombia, Kroatie en Zwitserland nu beter dan Nederland, Portugal, Frankrijk en Engeland.
De poulefase op een WK is nooit zo loodzwaar als op een EK, het hangt vooral af van de tegenstanders die je uit pot 3 en 4 haalt. Je kunt bijvoorbeeld geloof ik niet nog een Zuid-Amerikaans land loten als je Colombia, Argentinie of Brazilie loot in de groepsfase. Dat lijkt me gunstiger dan wanneer je nog een Zuid-Amerikaans land loot die geen groepshoofd is.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Loting op basis van die ranglijst lijkt me prima. Blijkbaar zijn Belgie, Colombia, Kroatie en Zwitserland nu beter dan Nederland, Portugal, Frankrijk en Engeland.
Vind ik opzich ook prima hoor, alleen kiezen ze nu een bepaald moment (waarom oktober?) terwijl dat straks tijdens de loting zelf weer heel anders kan zijn, of tijdens de WK. Neem dan één van die data en baseer daar je loting op. Ook dan pas zijn alle landen gekwalificeerd, komende oktober nog niet.
Ik weet nog wel in 2006, met dat andere systeem, zat Nederland (4e) met Argentinië (2e) in een poule. Dat is ook scheef ja.
En Brazilië loten zou helemaal lekker zijn. Moet je wel eerste worden, dan kom je Spanje waarschijnlijk ook tot de finale niet tegen 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Eindelijk Aguero na z'n misperen. 2-1. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
De loting is in december al, dus later dan November kunnen ze al niet nemen. En volgens mij is de laatste interlandperiode eind november, misschien is dat te laat voor de voorbereidingen?
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
De loting is in december al, dus later dan November kunnen ze al niet nemen. En volgens mij is de laatste interlandperiode eind november, misschien is dat te laat voor de voorbereidingen?
Wat moet je voorbereiden? De potten bij de loting van de UEFA CL en EC zijn pas een dag van te voren bekend (of een uur, vanwege AZ dit jaar)
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Wat moet je voorbereiden? De potten bij de loting van de UEFA CL en EC zijn pas een dag van te voren bekend (of een uur, vanwege AZ dit jaar)
Ik weet het niet. Misschien is het dan weer niet eerlijk omdat een paar landen wedstrijden met een hogere coecient spelen in de playoffs terwijl de direct geplaatste landen alleen oefenwedstrijden kunnen spelen? Zal vast wel over zijn nagedacht.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Ik weet het niet. Misschien is het dan weer niet eerlijk omdat een paar landen wedstrijden met een hogere coecient spelen in de playoffs terwijl de direct geplaatste landen alleen oefenwedstrijden kunnen spelen? Zal vast wel over zijn nagedacht.
Nagedacht zeker, maar die hele ranking slaat soms sowieso nergens op. WK-wedstrijden tellen factor 4, EK-wedstrijden factor 3. Ik zie geen reden voor een verschil. Alleen hangt er wel weer veel van die ranking af.
De UEFA heeft overigens een eigen ranking voor dit soort lotingen. UEFA-coëfficiënten - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Nederland kan trouwens best nog groepshoofd worden als er twee keer gewonnen wordt.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Kompany weer geblesseerd van 't veld.
Zuur
Kunnen hem anders best goed gebruiken volgende week.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Kompany, pijnlijk inderdaad. Loopt ook al van zijn zestiende te voetballen op een hoog niveau. Hopelijk gaat hij Michael Owen niet achterna, die was ook snel uitgeblust met al dat blessureleed.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Pingel City. Maak 't dan maar meteen af.
Pfff. Scheelde niet veel. Net. Aguero, 3-1.
Via de kop van de keeper erin.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Als je City vandaag ziet spelen en woensdag... Een wereld van verschil.
Sowieso onbegrijpelijk dat Silva woensdag niet in de basis startte.
Wat blijft dat toch een heerlijke speler zeg. 
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
ze speelden vandaag ook tegen Everton en woensdag tegen Bayern.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Klopt. Da's inderdaad toch net wat anders.
Maar Everton had bijvoorbeeld nog niet verloren. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Nederland kan trouwens best nog groepshoofd worden als er twee keer gewonnen wordt.
En als Zwitserland punten laat liggen (of Kroatië). Als de Zwitsers en Kroatië tweemaal winnen en NL ook, dan staat NL nog altijd 8e. En aangezien Brazilië lager staat maar sowieso groepshoofd wordt, valt NL er net buiten. Enkel is er nog de hoop dat de Kroaten het uiteindelijk niet redden (dus sowieso duimen voor België en de Schotten).
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Narsingh morgen in de basis! Eindelijk!
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
wat boeit het nou om groepshoofd te zijn. Je kunt als groepshoofd net zo goed een moeilijke poule krijgen.
happie
-
- 6236 berichten
- 426 stemmen
Narsingh morgen in de basis! Eindelijk!
Had ie al meegespeeld met jong psv?
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
En als Zwitserland punten laat liggen (of Kroatië). Als de Zwitsers en Kroatië tweemaal winnen en NL ook, dan staat NL nog altijd 8e. En aangezien Brazilië lager staat maar sowieso groepshoofd wordt, valt NL er net buiten. Enkel is er nog de hoop dat de Kroaten het uiteindelijk niet redden (dus sowieso duimen voor België en de Schotten).
Maar als Kroatie wint van Belgie gaat Nederland Belgie weer voorbij (mits we zelf twee keer winnen). Gelijkspel is daar ongunstig wat dat betreft.
En Zwitserland moet ook eerst maar twee keer zien te winnen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Messaoud: ?Ik trek geen lange neus naar Verbeek, maar dit is wel fijn? - voetbalzone.nl
Het is je gegund Marokkaanse Messi. Misschien zien we je hier ooit nog eens terug. Bedankt dat je zoveel kansen aan jeugdspelers hebt gegeven, Verbeek. Want daar sta je immers ook om bekend. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nog even en de val van de DSB Bank is ook de schuld van Gertjan Verbeek.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wat zeg ik verkeerd dan? Ik speel alleen even in op het feit dat Verbeek zogenaamd zoveel kansen aan jeugdspelers geeft. Niet dus.
En de val van de DSB Bank is de schuld van Wouter Bos. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.