• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.337 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.099 gebruikers
  • 9.377.386 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

Ajax verloor in ieder geval van Messi en niet van Barcelona. Die gast is gewoon 99% van de keren niet te stoppen.

Maakt je opmerking niet minder curieus aangezien Barcelona MET Messi 2-1 verloor van Celtic.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Was ook een wonder 1e klas. Zag vanavond in de samenvatting 5 100% kansen die een Messi er wel gewoon inknalt. Zonder Messi vind ik Barcelona gewoon meteen een vrij doorsnee elftal. Zo'n Neymar is een leuk straatvoetballertje maar verder 1 van de minste Braziliaanse spitsen van de laatste 10 a 20 jaar. Ronaldo Romario Ronaldinho allemaal beter.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Draxler

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Fred!

Oh. Tom Egbers. Wat blijft die toch vreselijk.

Komt nooit uit z'n woorden en brabbelt dan altijd maar half.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Naomi Watts schreef:

Atletico die bij Porto wint een verrassing noemen. Volle winst in de competitie, Real in het Bernabeu over de knie gelegd. Dan komt zo'n overwinning in Porto wel rauw op je dak vallen .

Lekker buitenspel die winnende ja.

En om daar nou daar gewoon een 2'tje neer te zetten gaat wat ver aangezien het gewoon 2 ploegen zijn die aan elkaar gewaagd zijn. Bovendien stond die Costa er niet in.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Neus van de avond was niet alleen VD Hoorn (ajax had van dijk moeten nemen zoals vd gijp regelmatig terecht zei) maar ook Poulsen. Heb ik letterlijk de hele wedstrijd lang geen goeie pass zien versturen en moest dat regelmatig bekopen met doorgaans domme overtredingen. Advies aan de amsterdammertjes onder ons: een hand geven en uitzwaaien die vent.

Voor de rest heb ik een ajax gezien dat helaas niet die arrogante passieve houding van die italianen kon afstraffen. Als de jong ook maar een beetje zichzelf was voor die klaplong had je het die lui nog behoorlijk lastig kunnen maken. Jammer want tegen barcelona pak je geen punten en in italië heb je nog een ploeg die te onervaren is om echt potten te kunnen breken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Lekker buitenspel die winnende ja.

En om daar nou daar gewoon een 2'tje neer te zetten gaat wat ver aangezien het gewoon 2 ploegen zijn die aan elkaar gewaagd zijn. Bovendien stond die Costa er niet in.

Ach, wat geeft het .

Ja, klopt maar je zegt het al, zijn aan elkaar gewaagd dus van een verrassing kan je niet echt spreken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

nclo schreef:

Neus van de avond was niet alleen VD Hoorn (ajax had van dijk moeten nemen zoals vd gijp regelmatig terecht zei) maar ook Poulsen. Heb ik letterlijk de hele wedstrijd lang geen goeie pass zien versturen en moest dat regelmatig bekopen met doorgaans domme overtredingen. Advies aan de amsterdammertjes onder ons: een hand geven en uitzwaaien die vent.

Zijn contract loopt dan ook af na dit jaar, en zal Bazoer zijn opwachting maken. Is inmiddels geen geheim meer.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Volgens Nigel de Jong waren ze gekomen voor 3 punten.

Morgen City - Bayern. Daar heb ik nou echt vreselijk veel zin in.

City heeft wat goed te maken na dat verlies bij Villa.

chevy93

• 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Dramatische toto-dag.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3777 stemmen

Inderdaad. 34 vandaag. Da's niks.

Dat moet morgen beter!

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

-

Mijn God zeg. Milan kan beter op de dam gaan staan met hun levende standbeelden act en Ajax combineert in een oude van dagen tempo dat mijn hoogbejaarde buurvrouw nog wel bij kan benen.

otherfool schreef:

(quote)

Pfoei. Risicoloos balletje, aannemen, goed leggen, nog eens goed leggen, opkijken, nog eens goed leggen, weer opkijken, en vervolgens terug spelen. Dat tempo, niet te harden.

Allegri kan leven met punt bij Ajax - NOS Sport:

"We moeten tevreden zijn met een punt'', zei trainer Massimiliano Allegri. "Vooraf wisten we al dat dit een lastige wedstrijd zou worden, tegen een ploeg die in een hoog tempo speelt.''

Allegri zag hoe zijn elftal in de tweede helft het initiatief overnam van Ajax. "Voor rust hebben we goed verdedigd en geprobeerd het tempo van Ajax wat te drukken.

Was dus de verdienste van Milan!

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

jarno1975 schreef:

Mee eens. Balotelli trekt hem gewoon mee naar de grond.

Vind 'm ook vrij discutabel. Hoorn houdt shirtje vast, maar Balotelli hangt zowat helemaal over 'm heen en gaat ook wel erg makkelijk neer.

https://d13csqd2kn0ewr.cloudfront.net/uploads/image/file/6629/cropped_Balo32.gif

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12852 stemmen

Hoorn houdt shirtje vast,

Op zo'n manier dat de scheidsrechter perfect kan zien dat hij Balotelli's shirtje een maat groter aan het maken is. Balotelli gaat daarna makkelijk neer (en sleurt van der Hoorn met zich mee), maar wat een lompe verdedigingsfout op zo'n moment, op die plaats ...

Wel nog knap ingeschoten van Balotelli daarna.

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Inderdaad, Van der Hoorn had gewoon van dat shirt af moeten blijven. Balotelli was (ook hier) wel overduidelijk op zoek naar een strafschop. Eigenlijk verdiende hij hem alleen daarom al niet.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Verschil tussen een slimme en een domme voetballer, Van der Hoorn moet nooit een shirt beetpakken en Balotelli de mogelijkheid geven hem in een val mee te sleuren. Zo obvious dat ie vast houdt voor een scheidsrechter, en dan is het makkelijk gegeven aan de grote Balotelli tegen een nobody.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Hele wedstrijd niet gezien, en net even op zoek gegaan naar dat discutabele moment.

Penalty lijkt me inderdaad overdreven, maar als ik dit gifje hierboven zie is het vooral gewoon weer erg dom en knullig dat shirtje trekken.

Typisch gevalletje onervaren verdediger tegen een sluwe spits. M.a.w. wat we verwachtten met Ajax in de CL.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Nu wisten we al dat je altijd in herhaling viel, maar dit gaat te ver, Rep.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

En verdomme vergeten de Cl toto in te vullen

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Weinig Italiaans aan de manier van voetballen gisteren. Je kon moeilijk zeggen dat Milan slecht speelde - vooral de eerste helft - want ze speelden helemaal niet. Verdedigen heb ik ook niet gezien, want Ajax kon de hele eerste helft schoten lossen. Dan doe je toch iets fout als je "Italiaans" speelt.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Kutzooi, enorme kutzooi. Ajax is in de blessuretijd gewoon bestolen. Dat zag ik al vanuit het stadion en later op de beelden van de NOS al helemaal. Zelfs de media in Italië vinden dat.

Italiaanse media: ?De arbitrage redt AC Milan, Balotelli doet Ajax pijn? - voetbalzone.nl

Wel was een 1-1 verdiend want Ajax was voor de rust sterk en Milan een lange tijd na de rust. Maar als je 1-0 maakt in de blessuretijd dan moet je altijd winnen. Zuur dat de scheids dit heeft verpest. Kan iedereen hier vd Hoorn wel de schuld geven, maar hij hoorde gewoon een vrije trap mee te krijgen omdat Balotelli een overtreding maakte. Als je hier al een penalty voor geeft, dan kan je hem 10 keer in een wedstrijd geven.

Ajax speelde trouwens wel weer leuk en fris, prettig om te zien dat de lijn van zaterdag voortgezet is. Duarte wordt ook steeds belangrijker en Denswil vind ik echt een heel groot talent die wel eens sneller dan gedacht Oranje kan halen met zijn goede spel. Prachtig ook hoe hij die goal maakte. Toen ging er een heel stadion los....om 3 minuten later massaal te rouwen.

Dat Milan moet zich schamen, wat een schijtspel en wat een laffe houding hebben ze weer zeg. Gewoon een matige ploeg met 1 of 2 goede aanvallers. Maar Ajax heeft voorin helaas te weinig lopen om daar maximaal van te profiteren. Met een goede organisatie en met kracht bij standaardmomenten valt er gelukkig ook in de CL altijd wel wat te pakken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Typisch gevalletje onervaren verdediger tegen een sluwe spits. M.a.w. wat we verwachtten met Ajax in de CL.

Wat een gelul zeg. Die jonge jongens bleven juist prima overeind. Dat ze in de blessuretijd worden bestolen heeft niks met onervarenheid te maken, gewoon grote pech want 99 van de 100 keer geeft niemand hier een penalty voor en prijzen we allemaal dat Ajax van AC Milan heeft gewonnen. Je kan ook gewoon eens erkennen dat dit bullshit van de scheids was. Ben er nog steeds boos over.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Hoorn pakt eerst vast, klaar. Dat daarna Balo er gebruik van maakt; tjah. Had van mij niet op de stip gehoeven, maar oreren dat het absoluut geen pingel is kun je overdreven noemen.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

Trouwens verschrikkelijk hoe die Balotelli nog even z'n vingertje op de lippen legt na zo'n goedkope gelijkmaker

Heb het ook helemaal niet gezien, dus maar de samenvatting gepakt net, waar het vooral een gezapig potje leek als je zag wat voor hoogtepunten ze hadden uitgekozen. In de eerste helft wat schoten van 25 meter die 1 a 2 meter naast gingen enzo. Van Milan ook drie momentjes in de tweede helft, waarvan twee grote. Denswil die vervolgens volledig vrijgelaten wordt (een speler van 1,75 ofzo die zo vrij kan inkoppen ), en de domme actie van Van der Hoorn erachteraan. Het is inderdaad geen strafschop, maar als je als je zo dom bent om een shirt vast te pakken terwijl je weet dat die Balotelli 10x in een wedstrijd gaat liggen mag je ook wel de hand in eigen boezem steken. Verder moet zo'n Balotelli gewoon al snel geel krijgen bij een buiteling, maar geen scheidsrechter lijkt dat te durven ofzo.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Hoorn pakt eerst vast, klaar. Dat daarna Balo er gebruik van maakt; tjah. Had van mij niet op de stip gehoeven, maar oreren dat het absoluut geen pingel is kun je overdreven noemen.

Hij raakt zijn shirtje heel kort en heel minimaal aan. Daar hoef je echt geen penalty voor te geven. Ik weet zeker dat als ik de wedstrijd volledig terug kijk, dat ik dit Milan verdedigers vast zeker 10 keer ook zal zien doen. Gewoon een laffe beslissing van de scheids, bang dat Berlusconi na afloop ging blaffen ofzo.

PS: Volgens mij deed Balotelli dit vorig jaar ook al in de slotfase van City-Ajax. Maar toen wuifde de scheids het wel heel terecht weg. Wat een irritant figuur zeg.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat een gelul zeg. Die jonge jongens bleven juist prima overeind. Dat ze in de blessuretijd worden bestolen heeft niks met onervarenheid te maken

Natuurlijk wel. Een slimme (ervaren) verdediger gaat niet in de 93e minuut Balotelli aan zijn shirt trekken. Balotelli is juist wel zo slim om dat trekken te laten opvallen door een val.

Iedereen ziet nu in de herhaling dat het trekken niks met een val te maken heeft, maar in eerste instantie was dat wat mij betreft nauwelijks te zien, en waarschijnlijk ziet zo'n scheidsrechter ook alleen maar dat Van der Hoorn dat shirt beet pakt en uitrekt.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pak de bingo-kaarten er maar weer bij geachte gebruikers.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Hij raakt zijn shirtje heel kort en heel minimaal aan.

Ehh... krijg een beetje een Van Rhijn deja-vu.

kos

• 46695 berichten
  • 8852 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Wat een gelul zeg. Die jonge jongens bleven juist prima overeind. Dat ze in de blessuretijd worden bestolen heeft niks met onervarenheid te maken, gewoon grote pech want 99 van de 100 keer geeft niemand hier een penalty voor .

Tja, dat is weer de typische Ajax bril natuurlijk. In realiteit geeft 99 van de 100 scheidsrechters natuurlijk een penalty voor aan het shirt trekken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Tja, dat is weer de typische Ajax bril natuurlijk. In realiteit geeft 99 van de 100 scheidsrechters natuurlijk een penalty voor aan het shirt trekken.

Welnee. Ik zei al dat 1-1 geen onverdiende eindstand is, maar het is wel bezopen deze bal op de stip te leggen. Helemaal omdat Balotelli zelfs vd Hoorn naar beneden zit te werken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.