- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wat nog het meeste jammere was, was dat er totaal geen kritische vragen gesteld werden / men niet doorvroeg. Waarom bijv. geen 7 miljoen neer willen leggen voor Maher, maar wel 4,5 voor Van der Hoorn (en ook voor Duarte een bedrag dat daar in de buurt komt), waarvan de onzekerheidsfactor of ze ooit goed genoeg gaan zijn voor Ajax (als dat zo blijft devalueren zal dat overigens vast wel ooit) nog groter is. (overigens had ik voor die bedragen geen van de drie gehaald, dus ook Maher niet, maar dat heb ik destijds al vele malen hier beargumenteerd)
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat vond ik ook een beetje jammer.
Wie zou je wel gehaald hebben Quido?
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ach, Maher komt er wel. Is nog steeds een jong ventje. Ik had het al eerder gelezen deze week, maar dat Van Ginkel niet naar Ajax komt vanwege de lijntjes tussen Vitesse en Chelsea vind ik wel erg triest. Nog triester dan dat Vitesse een half elftal bij elkaar heeft gehuurd.
Joy4ever
-
- 4614 berichten
- 1838 stemmen
En dan zeggen dat de voorhoede slecht was maar dat kwam omdat Bojan, Sigthorsson en de Jong op de bank zaten.
Die eerste twee zijn gelukkig wel uitstekend bezig.
Inderdaad ja 
Wat ik wel heel raar blijf vinden is dat Ajax genoeg geld heeft maar blijkbaar niet de noodzaak inziet om zich echt te versterken. De CL poule zou prima zijn door komen als je twee, drie gerichte aankopen zou doen. Milan en Celtic zou Ajax gewoon moeten hebben. Maar dat gaat hem nu niet worden denk ik. Echt een gemiste kans als het zo uitpakt. Verkeerde manier van zuinig zijn.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4525 stemmen
Ik denk dus ook dat Ajax ergens voor aan het sparen is (van de beurs af? stadion proberen te kopen?) Geen idee wat precies,maar anders kan je het niet helemaal verklaren.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Aanklager stelt vooronderzoek in naar 'voetbalhumor' bij FC Dordrecht - voetbalzone.nl

Dat ze die walgelijke Castaignos maar eens aanpakken.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Die Ronald de Boer hè, heeft die eigenlijk iets met Ajax?
Je kan veel van de Boer zeggen, maar hij is tenminste objectief. Stond vorige week een interview met hem in de VI waarin hij Ajax toch aardig nog aanpakte. Groningen-Ajax had hij in de laatste fase uitgezet op tv, omdat hij zo'n slechte wedstrijd niet langer aan kan zien.
Maar waarom zou hij aan Ajax moeten zagen als hij het eens is met dit beleid en de visie ook deelt? Dan zou het ook apart zijn als hij plots zijn broer aan gaat pakken. Maar hij zegt genoeg rake dingen over het voetbal. Ronald de Boer vind ik persoonlijk 1 van de betere analisten van Nederland. Maar hij is wel een Ajacied ja. Maar het zou me pas storen als hij alles goed zou praten.
Ik heb ook vraagtekens bij dit Ajax beleid, maar in de hoofdzaak ben ik het er wel mee eens. Al is het wel apart dat van Ginkel wel 7 miljoen waard is, maar Maher geen 6 miljoen. Frank ziet het gewoon niet volledig zitten in Maher, dat mag. Alleen zou ik wel graag dan eens horen waarom. Het geld van vd Hoorn hadden ze beter in een rechtsbuiten kunnen investeren. Met Veltman en Denswil heb je al 2 goede verdedigers. Voor minder geld hadden ze vast nog wel een goede backup van enig niveau ergens kunnen vinden. Ik ben geen Boulahrouz fan, maar ik zou hem wel boven Mike vd Hoorn verkiezen voor 1 seizoentje.
Joy4ever
-
- 4614 berichten
- 1838 stemmen

Je verwachten spelfauten eerder in Rotterdam maar deze is wel erg lekker, haha!
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Je kan veel van de Boer zeggen, maar hij is tenminste objectief. Stond vorige week een interview met hem in de VI waarin hij Ajax toch aardig nog aanpakte. Groningen-Ajax had hij in de laatste fase uitgezet op tv, omdat hij zo'n slechte wedstrijd niet langer aan kan zien.
Maar waarom zou hij aan Ajax moeten zagen als hij het eens is met dit beleid en de visie ook deelt? Dan zou het ook apart zijn als hij plots zijn broer aan gaat pakken. Maar hij zegt genoeg rake dingen over het voetbal. Ronald de Boer vind ik persoonlijk 1 van de betere analisten van Nederland. Maar hij is wel een Ajacied ja. Maar het zou me pas storen als hij alles goed zou praten.
Ik heb ook vraagtekens bij dit Ajax beleid, maar in de hoofdzaak ben ik het er wel mee eens. Al is het wel apart dat van Ginkel wel 7 miljoen waard is, maar Maher geen 6 miljoen. Frank ziet het gewoon niet volledig zitten in Maher, dat mag. Alleen zou ik wel graag dan eens horen waarom. Het geld van vd Hoorn hadden ze beter in een rechtsbuiten kunnen investeren. Met Veltman en Denswil heb je al 2 goede verdedigers. Voor minder geld hadden ze vast nog wel een goede backup van enig niveau ergens kunnen vinden. Ik ben geen Boulahrouz fan, maar ik zou hem wel boven Mike vd Hoorn verkiezen voor 1 seizoentje.
Ik snap De Boer ook wel maar SV niet omdat ze zo iemand, die toch niet vrijuit kan praten en te allen tijde z'n broer zal beschermen, aan tafel zetten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wie zou je wel gehaald hebben Quido?
In mijn optiek mist Ajax een echt voetballende speler op de VM-positie (Poulsen is degelijk en een goede back-up, twaalfde man, maar een type Anita zou meer dan gewenst zijn). Die positie is misschien wel de belangrijkste in het spel dat Ajax speelt, en het is daarom ook raar dat daar nu steeds met noodverbanden wordt gespeeld. Daarnaast hadden er (creatieve) impulsen, of platter gezegd gewoon: kwaliteit, gehaald moeten worden op de flanken. Die bezetting is al jaren droevig. Zeker als je dan Boerrigter en Babel, beide met kwaliteiten die nu niemand in de selectie meer bezit, laat vertrekken (terwijl m.n. laatstgenoemde zelf aangaf door te willen met Ajax).
Het verlies van Van der Hoorn had ik intern opgevangen - ook al vaker betoogd hier -, maar als er dan toch persé een jonge Nederlandse speler gehaald moest worden, was Van der Hoorn wel de laatste op mijn lijstje. Ik had Ajax bovendien liever een goede rechtsback aan zien trekken, a) omdat Van Rhijn totaal geen concurrentie voelt en ondermaats presteert en b) Van Rhijn wat mij betreft een prima RCV kan worden (en we centraal achterin genoeg opties hebben (voor de toekomst) zonder Van der Hoorn)..
Het vertrek van Eriksen, wat natuurlijk ook al lang te voorspellen was, zou ik, gezien de selectie, ook in eerste instantie intern opvangen, tenzij je ergens een ontzettend talentvolle speler vandaan had kunnen halen of iemand die er direct staat (maar de Chadli's zijn inmiddels al in het buitenland), of die nu uit Nederland komt of daarbuiten.
Als er overigen één speler was geweest die ik als Ajax-zijnde op de valreep nog had aangeschaft in plaats van de te dure Duarte, was het Mokhtar geweest.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap De Boer ook wel maar SV niet omdat ze zo iemand, die toch niet vrijuit kan praten en te allen tijde z'n broer zal beschermen, aan tafel zetten.
Maar vind je R. de Boer dan echt zo erg als je hem beschrijft? Ik heb het idee dat hij toch vrij kritisch op alles en iedereen is, inclusief Ajax. De Boer vind ik vrij neutraal, zegt ook over Feyenoord en PSV nooit lullige dingen die niet kloppen. Het enige wat hij niet zal doen is aan de poten van Frank zagen nee. Verder luister ik liever naar Ronald de Boer, dan naar de rest aan die tafel. Al valt Waterreus me ook altijd wel mee, die is ook wel lekker kritisch. Alleen zal hij weer niks kwalijks over Mark van Bommel zeggen, bijvoorbeeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
In mijn optiek mist Ajax een echt voetballende speler op de VM-positie (Poulsen is degelijk en een goede back-up, twaalfde man, maar een type Anita zou meer dan gewenst zijn). Die positie is misschien wel de belangrijkste in het spel dat Ajax speelt, en het is daarom ook raar dat daar nu steeds met noodverbanden wordt gespeeld. Daarnaast hadden er (creatieve) impulsen, of platter gezegd gewoon: kwaliteit, gehaald moeten worden op de flanken. Die bezetting is al jaren droevig.
Het verlies van Van der Hoorn had ik intern opgevangen - ook al vaker betoogd hier -, maar als er dan toch persé een jonge Nederlandse speler gehaald moest worden, was Van der Hoorn wel de laatste op mijn lijstje. Ik had Ajax bovendien liever een goede rechtsback aan zien trekken, a) omdat Van Rhijn totaal geen concurrentie voelt en ondermaats presteert en b) Van Rhijn wat mij betreft een prima RCV kan worden.
Het vertrek van Eriksen, wat natuurlijk ook al lang te voorspellen was, zou ik, gezien de selectie, ook in eerste instantie intern opvangen, tenzij je ergens een ontzettend talentvolle speler vandaan had kunnen halen of iemand die er direct staat (maar de Chadli's zijn inmiddels al in het buitenland), of die nu uit Nederland komt of daarbuiten.
Als er overigen één speler was geweest die ik als Ajax-zijnde op de valreep nog had aangeschaft in plaats van de te dure Duarte, was het Mokhtar geweest.
Een rechtsback aantrekken terwijl je er 2 van een goed niveau hebt. Ja, jij weet wel waar de prioriteiten liggen 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Maar vind je R. de Boer dan echt zo erg als je hem beschrijft? Ik heb het idee dat hij toch vrij kritisch op alles en iedereen is, inclusief Ajax. De Boer vind ik vrij neutraal, zegt ook over Feyenoord en PSV nooit lullige dingen die niet kloppen. Het enige wat hij niet zal doen is aan de poten van Frank zagen nee. Verder luister ik liever naar Ronald de Boer, dan naar de rest aan die tafel. Al valt Waterreus me ook altijd wel mee, die is ook wel lekker kritisch. Alleen zal hij weer niks kwalijks over Mark van Bommel zeggen, bijvoorbeeld.
Normaliter niet maar vond het gisteravond wel opvallen. Maar het is dan eigenlijk ook pas de eerste keer dat kritiek op Ajax de laatste jaren gerechtvaardigd is en dat het beleid niet zaligmakend blijkt..
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Kneusje Kenneth was ook weer bezig
Fox-analist Perez misdraagt zich in amateurvoetbal • ELFvoetbal.nl - web10.elfvoetbal.nl
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Een rechtsback aantrekken terwijl je er 2 van een goed niveau hebt. Ja, jij weet wel waar de prioriteiten liggen
Als je goed leest, zie je namelijk dat ik vind dat Van Rhijn ondermaats presteert (enkel in zijn eerste wedstrijden (toen Greg er ook nog was), was ie goed). Ik snap dan ook niet dat Ligeon niet meer kansen krijgt. Wat extra concurrentie op die plek zou goed zijn, en dat hoeft niet eens ten koste te gaan van Van Rhijn, want die kan prima RCV spelen, is ie namelijk van nature.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Huh, vak 410 zat toch helemaal vol met studenten???
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Klopt, maar NEC stelde daar ook het nodige tegenover. Maargoed, Feyenoord had het voor de rust al ruim af moeten maken. Simpelweg hebben ze daarin gefaald.
Hm.. Lijkt mee eerder dat NEC het voor rust al had moeten afmaken. Had minimaal 2-0 en zelfs 3-0 moeten staan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Geen bezuinigingen op het onderwijs meer.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Hm.. Lijkt mee eerder dat NEC het voor rust al had moeten afmaken. Had minimaal 2-0 en zelfs 3-0 moeten staan.

Omdat je de missers van Immers incalculeert bedoel je of....?
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Die ballen van Higdon hadden er sowieso in moeten zitten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Oftewel, het had voor rust al 3-3 moeten zijn
.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Dat lijkt me inderdaad een betere conclusie.
Hadden ze die lelijke 2e helft niet hoeven te spelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
?Op een gegeven moment vroeg ik Schaken of hij een rolstoel nodig had? - voetbalzone.nl

Schitterende reactie van die gozer 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Hoort erbij, een beetje jennen.
Kuzey Tekinoglu
-
- 40 berichten
- 668 stemmen
De Boer werkt liever niet met Marokkanen, denk ik. Met de enige 2 Marokkanen waarmee hij werkte (Aisatti en el Hamdaoui) heeft hij conflicten gehad. Als we Bouy mogen meetellen; die vertrok zonder een minuut gespeeld te hebben voor het grote geld. Ik zou geen andere redenen kunnen bedenken waarom hij het niet zag zitten in Maher.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
De Boer werkt liever niet met Marokkanen, denk ik. Met de enige 2 Marokkanen met wie hij werkte (Aisatti en el Hamdaoui) heeft hij conflicten gehad. Als we Bouy mogen meetellen; die vertrok zonder een minuut gespeeld te hebben voor het grote geld. Ik zou geen andere redenen kunnen bedenken waarom hij het niet zag zitten in Maher.
Het moet niet gekker worden zeg. Wat een rare stelling.
Met Aissati heeft de Boer trouwens nooit een menselijk probleem gehad. Alleen niet goed genoeg bevonden als speler. Maar Aissati knokte zich weer terug vanuit Jong Ajax en was in het seizoen 11-12 ook gewoon basisspeler in de laatste maanden en mocht bijtekenen. Bouy noemen is helemaal raar, aangezien hij zelf is vertrokken op een leeftijd dat dat niet slim is. En je vergeet dat Ajax deze zomer nog aan Labyad heeft gedacht. Je houdt uiteindelijk alleen el Hamdaoui over, maar die kerel was gewoon een lul die het teamproces zat te verzieken.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
De Boer werkt liever niet met homo's en Marokkanen. Dan moét je wel spelers buiten Amsterdam gaan halen.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
En die van Immers niet?
Die van Immers vond ik lang niet zo'n grote kansen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.