• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.696 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.549 acteurs
  • 199.195 gebruikers
  • 9.383.739 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

Behalve die ene goal heeft Kluivert ook niet zo veel gepresteerd. Bij Barcelona was het weinig opzienbarend en daarna, vanaf 2004 toen hij in theorie op zijn best was als 28-jarige bakte hij er helemaal niets meer van.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

ADO - Vitesse afgelast vanwege een haperend waterafvoersysteem.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

david bohm schreef:

Behalve die ene goal heeft Kluivert ook niet zo veel gepresteerd. Bij Barcelona was het weinig opzienbarend en daarna, vanaf 2004 toen hij in theorie op zijn best was als 28-jarige bakte hij er helemaal niets meer van.

Behalve 40 interlandgoals, 2 CL Finales, jaren topvoetbal bij Barcelona met flink wat goals en prijzen....nee, niks op die ene goal na dus

Eind jaren 90 was Kluivert denk ik de beste spits van de wereld, op Ronaldo na.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

david bohm schreef:

Precies. Zijn hoogtepunt was die goal tegen Milan.

Kluivert vond ik altijd een net-niet-voetballer. Ontzettend vaak balverlies en mislukte acties. Maar uiteraard had hij wel veel kwaliteiten en als het wel lukte, was het vaak erg mooi. Iets wat Van Persie ook heeft bij Oranje.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nu is Van Persie dat zo'n beetje.

Van Persie gaat Kluivert passeren qua interlandgoals. Van Persie stond in de finale van een W.K. En is al jaren een topspits in de PL.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nu is Van Persie dat zo'n beetje.

Messi en Ronaldo steken er bovenuit. Van Persie zit in een groep met oa Zlatan, Cavani en Falcao.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Het hoogtepunt van Kluivert is denk ik toch nog het EK 2000, en anders de WK in '98. Dat hij toevallig die bal raakt in '95 met zijn teen is leuk en een hoogtepunt wat prijzen betreft, maar speltechnisch waren '98 en 2000 beter voor hem.

En top 5 spitsen van NL? Wellicht, ik schat Kluivert, Van Basten en Ruud nog iets hoger in, maar dan kan Van Persie al wel genoemd worden. En Cruijff was ooit ook de centrale aanvaller, maar zie ik toch minder als spits.

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Behalve 40 interlandgoals, 2 CL Finales, jaren topvoetbal bij Barcelona met flink wat goals en prijzen....nee, niks op die ene goal na dus

Ik zou die Ajax bril eens proberen af te zetten.

Rivaldo was een teamgenoot bij Barca en vele malen beter. Om s iemand te noemen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Messi en Ronaldo steken er bovenuit. Van Persie zit in een groep met oa Zlatan, Cavani en Falcao.

Ronaldo is geen centrumspits. Messi ook lang niet altijd. Maar anders is Messi uiteraard de beste. Ooit.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Van Persie is ook geen spits, dat wilt ie alleen graag

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

david bohm schreef:

(quote)

Ik zou die Ajax bril eens proberen af te zetten.

Rivaldo was een teamgenoot bij Barca en vele malen beter. Om s iemand te noemen.

Haha mij betichten van objectiviteit en dan zelf gewoon aan namedropping doen. Jouw mening is wel een feit ja? ok.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Kluivert is mislukt bij Milan, Newcastle en Valencia (en eigenlijk ook bij PSV en Lille, maar toen was-ie al helemaal opgebrand). Bij Barcelona deed hij het goed, maar had hij nooit de allure van een échte wereldspeler imo.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Misste ook veel te veel kansen om een echte superspits te zijn.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Kluivert is mislukt bij Milan, Newcastle en Valencia (en eigenlijk ook bij PSV en Lille, maar toen was-ie al helemaal opgebrand). Bij Barcelona deed hij het goed, maar had hij nooit de allure van een échte wereldspeler imo.

Kluivert heeft het van pakweg 95-2003 toch wel prima gedaan, ondanks een jaartje Milan en later de clubs na Barcelona. Daarom zei ik straks ook, in zijn topjaren. Ajax en Barcelona dus. Toen was hij gewoon de absolute top van de wereld.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

Van Persie zit nu in zijn topjaren. Eigenlijk kun je over een aantal jaar pas een "goede" (betere) vergelijking maken.

Helaas stonden veel zware blessures in de weg bij Van Persie, net als hij op dreef was bij Arsenal.

Voor mij heeft Van Persie meer klasse. Die traptechniek van hem. Daar kan Kluivert nooit tegenop.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Eriksen direct basis! Die zenden ze wel uit.

Van Wolfswinkel en Fer ook basis.

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Haha mij betichten van objectiviteit en dan zelf gewoon aan namedropping doen. Jouw mening is wel een feit ja? ok.

Zelfs op een forum vind ik het niet echt chique om iemand uit te lachen die met argumenten een discussie probeert te voeren maar alla.

Ik zal jou niet gauw betichten van objectiviteit overigens. Dat was juist mijn punt. En namedropping? Dit is de eerste de beste naam die bij me opkwam.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Batigol en Sheva schat ik nogal wat hoger in, eigenlijk.

Dan heb je nog Henry, Van Nistelrooy (iets later), Suker, Weah (hoewel ik daar nooit fan van was), Vieri, Romario (ja toen ook nog), Raul... en Jardel natuurlijk, doelpuntenmachine bij uitstek.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Messi en Ronaldo zijn geen spitsen.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik lach toch niemand uit? Die ''haha'' was meer uit verbazing. Mijn mening zou raar zijn en jouw mening met een andere naam zou dan een feit zijn? Je hoeft mij overigens niet objectief te vinden hoor, geen punt. Het is alleen geen gekke gedachte om Kluivert op dat moment zo hoog in te schatten.

Al noemt Otherfool wel ook goede namen. Maar was Shevchenko niet pas rond 2003 echte wereldtop. zo bij Milan? Een beetje toen Kluivert zijn tijd erop zat in de top.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Batigol en Sheva schat ik nogal wat hoger in, eigenlijk.

Absoluut.

Raúl was natuurlijk ook beter.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Batistuta speelde in zijn topjaren voor Fiorentina en AS Roma. Tsja.

Werd trouwens in 2003 nog door Ajax uit de CL gezet

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Absoluut.

Raul was natuurlijk ook beter.

Nog even en je gaat ook Bombarda noemen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nog even en je gaat ook Bombarda noemen.

Grap was leuk geweest als het ergens op sloeg.

Hij won in die tijd (1995-2003) 3 x de CL.

(en 4 landstitels).

(en 2 wereldbekers).

(en werd 2 x topscoorder van de PD, Kluivert nooit).

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik lach toch niemand uit? Die ''haha'' was meer uit verbazing. Mijn mening zou raar zijn en jouw mening met een andere naam zou dan een feit zijn? Je hoeft mij overigens niet objectief te vinden hoor, geen punt. Het is alleen geen gekke gedachte om Kluivert op dat moment zo hoog in te schatten.

Al noemt Otherfool wel ook goede namen. Maar was Shevchenko niet pas rond 2003 echte wereldtop. zo bij Milan? Een beetje toen Kluivert zijn tijd erop zat in de top.

Jouw mening is juist niet raar, maar tamelijk stereotiep voor een fervent Ajax supporter. Ik deel deze mening alleen niet.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Grap was leuk geweest als het ergens op sloeg.

Hij won in die tijd (1995-2003) 3 x de CL.

(en 4 landstitels).

(en 2 wereldbekers).

Waarmee je Van Persie dan weer direct degradeert tot tweedehands prutser, want die heeft nog nauwelijks wat gewonnen (als je dit belangrijk vindt klaarblijkelijk).

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Waarmee je Van Persie dan weer direct degradeert tot tweedehands prutser, want die heeft nog nauwelijks wat gewonnen (als je dit belangrijk vindt klaarblijkelijk).

Als je goed leest, zie je dat A&L dit belangrijk vindt en als argument gebruikt.

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4527 stemmen

Klopt, maar je moet uitgaan van eigen kracht en eigen argumenten

j0enne

• 9607 berichten
  • 3778 stemmen

Zlatan is dan ook een prutser, nog nooit de CL gewonnen.

Verdomme man. Özil in de basis, moet ik dat weer missen. Dan maar eens kijken hoe Eriksen 't doet.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2365 stemmen

mjk87 schreef:

Klopt, maar je moet uitgaan van eigen kracht en eigen argumenten

Ik sla hem met dezelfde argumenten op zijn grote neus.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.