- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4526 stemmen
Dodelijke opmerking 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Voetbal = leuk. Games = niet leuk. That's my point.
Shame on you! Ik kijk meer uit naar GTA V dan naar welke film ook dit jaar 
Dodelijke opmerking
Vooral dodelijk na een nederlaag inderdaad. ''Achjoh, het is maar een spelletje.'' Dan ben ik in staat zo'n persoon zwaar te mishandelen, haha. Uiteraard doe ik het maar niet...
Ik herinner nog dat mijn moeder dit in 2003 zei net na AC Milan-Ajax, 3-2 verlies in blessuretijd en een halve finale CL daardoor misgelopen. Nou....pffff
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Balaannames zijn nu inderdaad moeilijker maar wel realistischer aangezien ze veel vaker van je voet springen.
Gelukkig zijn de voorzetten weer goed! In 13 en volgens mij ook in 12 was dat echt een ramp en schoot je 'm vaak gewoon uit 't niets over de achterlijn.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Ik stoorde mij altijd aan die keepers. 9 van de 10 keer natuurlijk aan het feit dat het wel eens voorkwam dat ik 21 schoten op doel wist te produceren en die koning ze er allemaal uit wist te halen, maar anderzijds dat ze soms hele rare capriolen maken en de keer daarop als een zoutzak naar die hoek gaan. Wat ik ook echt verschrikkelijk vond aan FIFA 13 waren die oneindig durende filmpjes wanneer je een speler wisselde en je ze niet kon skippen. Een paar jaar geleden wist ik nog wel dat ze hadden beloofd die filmpjes weg te werken omdat de snelheid daar onder leed, maar verrassend genoeg kwam ik ze weer veelvoudig tegen in het vorige spel. Hopelijk doen ze daar iets tegen in FIFA 14.
De egeltjes zijn dan trouwens ook in de eredivisie. Dat wordt dus waarschijnlijk weer alles op legendarisch spelen, behalve de IJsselberby. Die gaan wij op semi-pro zetten om de dubbele cijfers te halen 
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Wat trouwens wel echt verschrikkelijk is dat als er een doelpunt is gescoord, de aftrap begint en dat die verdomde balk onderin 't beeld met de score en doelpuntenmaker(s) nog blijft staan.
Enorm vaak spelen ze dan juist net daar de bal heen en rennen ze door die balk waardoor je nauwelijks kan zien wat die andere speler aan 't doen is en je geen actie (sliding) kan ondernemen.
Ik speel eigenlijk bijna altijd Ultimate Team maar daarin kun je gelukkig wel gewoon die filmpjes van 't wisselen skippen, als die andere daar tenminste ook geen zin in heeft.
Daar erger ik me ook altijd kapot aan, als iemand altijd die gehele 'voorbeschouwing' wil zien dat de spelers het veld oplopen, opstelling in beeld etc.
Dat ze dan eens verdomme gewoon op X duwen!
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Ik speel eigenlijk bijna altijd Ultimate Team maar daarin kun je gelukkig wel gewoon die filmpjes van 't wisselen skippen, als die andere daar tenminste ook geen zin in heeft.
Daar erger ik me ook altijd kapot aan, als iemand altijd die gehele 'voorbeschouwing' wil zien dat de spelers het veld oplopen, opstelling in beeld etc.
Dat ze dan eens verdomme gewoon op X duwen!
Ik weet niet of jij het al meegemaakt hebt maar als ik speel, al verscheidene keren, en de tegenstander aan flarden speel dan stoppen ze met voetballen in UT. Ze laten hun Playstation aan en doen even iets anders, gewoon voor de punten. Dat is irritant.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3778 stemmen
Of ze schieten 'm bij de aftrap direct naar de keeper die 'm vervolgens weer in z'n doel knalt en dat de hele tijd. 
Of een 'Rage Quit', die waardeer ik dan wel weer.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Exact. Lexxie is rechtstreeks uit FIFA Soccer 95 gestapt.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
En daar heb je bij pes bijna geen last van disconnect. Die groep is net even iets volwassener 
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4526 stemmen
Knudde is soms echt geniaal, vooral die serieuze gezichtjes op het eerste plaatje.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Herkenbaar die frustraties. 
Wat trouwens wel echt verschrikkelijk is dat als er een doelpunt is gescoord, de aftrapt begint en dat die verdomde balk onderin 't beeld met de score en doelpuntenmaker(s) nog blijft staan.
Enorm vaak spelen ze dan juist net daar de bal heen en rennen ze door die balk waardoor je nauwelijks kan zien wat die andere speler aan 't doen is en je geen actie (sliding) kan ondernemen.
Grote vooruitgang van FIFA 14 t.o.v. 13 vind ik trouwens dat je bij FUT niet langer kaartjes nodig hebt om je formatie te wijzigen; dat was zo'n gedoe atijd.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Geef mij maar Sensible Soccer.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen

Ajax en PSV even ervaren in de CL, opvallend.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4086 stemmen
Of ze schieten 'm bij de aftrap direct naar de keeper die 'm vervolgens weer in z'n doel knalt en dat de hele tijd. 
Of een 'Rage Quit', die waardeer ik dan wel weer.
Gisteren nog een Rage Quit gehad. Werd he-le-maal gestoord. 2 correcte tackles met de laatste man (correct als in de bal tacklen) en twee keer met rood eraf gestuurd. Even later ook nog twee penalty's tegen nadat ik alweer de bal goed tackelde. Het vervelende van het spel is toch dat wanneer je de bal goed raakt en er valt alsnog een tegenstander overheen dat je in verdedigend(rond de 16) altijd de sjaak bent. Verloor met 2-3 dankzij die twee penalty's.
Had ik hier al verteld van een rage quit die een vriend van mij had laatst? Heeft zijn hele Fifa 13 disc gemold hier in mijn huis 

Anyway, vergelijkend met het flipperkast voetbal genaamd PES is het alsnog veel beter.
Speel de demo van 14 nog niet, maar ik hoor toch echt dat FIFA 14 veel trager, houteriger, lomper en stroperiger speelt dan 13. Vriend van me vindt de demo echt compleet waardeloos. Maar nu ik tijdelijk Fifa 12 speel(oorzaak zie je in de foto hierboven) merk ik toch vooral dat de details echt veel kunnen uitmaken. Het spel speelt hetzelfde als 13, maar je merkt dat het passen nog niet zo soepel werkt en het snelle ingooien ook nog niet zo fijn werkt als in 13. Schijnt in de 14 demo nog sneller te werken.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Gisteren nog een Rage Quit gehad. Werd he-le-maal gestoord. 2 correcte tackles met de laatste man (correct als in de bal tacklen) en twee keer met rood eraf gestuurd.
Hoe mensen achterlijk woest kunnen worden om zoiets triviaals --> 
Dat houdt meestal wel op als je ouder dan 12 bent toch?
Blijkbaar kan het nog erger:

(afbeelding)
Anyway, vergelijkend met het flipperkast voetbal genaamd PES is het alsnog veel beter.
Was het ook echt jouw spel?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Haha, ik ken het ook wel hoor. Kan soms aardig pissig worden onder het gamen. Maar ik bedenk me altijd dat ik dan mijn eigen spullen sloop, dus dat doe ik maar nooit 
Een schijfje kapot maken vind ik weer onzin. Daar moet je trouwens nog aardig je best op doen, want ze breken niet zo snel.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik had gehoopt dat de meesten ondertussen zijn overgestapt op FM of op zijn minst Pes. Dit valt tegen...
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Fifa, pes. dat is het allemaal niet. Sensible World of Soccer is nog steeds top, gelukkig dat ik op de tablet een voetbalspel heb dat de genialiteit van Sensible in ieder geval tot de helft. (Super Soccer Champs).
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Ik had gehoopt dat de meesten ondertussen zijn overgestapt op FM of op zijn minst Pes. Dit valt tegen...
ISS/PES was een tijd heel goed, maar dat ging op een gegeven moment helemaal nergens meer over.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
De demo van FIFA 13 verschilde op zich nog best veel van de uiteindelijke versie, dus ik zie dat ook nog wel gebeuren bij 14.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Uiteindelijk blijft Fifa 98 Road to the world cup het leukste. Lekker zaalvoetballen of keepers een doodschop verkopen 
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
one-nil!
Veruit de beste game ooit!

horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
lol
Soccer 2 (1983)

YouTube - Commodore 64 - Nostalgia: International Soccer
Maar deze was beter op de commedore 64:
YouTube - Emlyn Hughes International Soccer - Commodore C64
Emelyn Hughes soccer. Helemaal kapot gespeeld.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
Ik zal moeten kiezen tussen:
- International Superstar Soccer (1994)
- International Superstar Soccer Deluxe (1995)
- ISS Pro Evolution (1999)
- Pro Evolution Soccer 6 (PES 6) (2006)

Die cameraman omver schoppen in Superstar Soccer. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Op deze ben ik begonnen (Vuurwerk bij een doelpunt!) en lang volgehouden, daarna ook op C64 versie maar niet zo lang. En daarna pas sensible soccer op de eerste Nintendo.
mjk87 (moderator films)
-
- 14546 berichten
- 4526 stemmen
Uiteindelijk blijft Fifa 98 Road to the world cup het leukste. Lekker zaalvoetballen of keepers een doodschop verkopen
Die knop voor grove overtreding
En natuurlijk Blur met Song 2. En echte stadions, met die filmpjes, dat overzichtelijke menu; alles was top aan die game. En de Maleise competitie, mij nog altijd een raadsel waarom die erin zat.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2365 stemmen
En de Maleise competitie, mij nog altijd een raadsel waarom die erin zat.
Zodat je er nu nog over praat. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.