• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.976 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.094 acteurs
  • 199.244 gebruikers
  • 9.388.149 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Niet zo gek dat ze niet masaal om hem vechten. Hij speelt in Nederland, dan zijn er internationaal toch altijd twijfels. Daarnaast heerst er gewoon een recessie, clubs smijten niet zo veel met geld meer. En het zal ook meespelen dat Eriksen op het WK en EK nog geen grootse indruk heeft gemaakt. Of dat Ajax nooit de 2e ronde CL met hem heeft bereikt. Buiten dit alles speelt Eriksen op een positie waar de meeste Europese topclubs goed bezet zijn. Het is 1 van de meest geliefde posities.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Precies, dat zal allemaal meespelen. Reden zat om tevreden te mogen zijn met een miljoen of 10-12.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Een paar dagen voordat de markt sluit mag je wel wat meer eisen. Helemaal omdat Eriksen normaal gesproken dan zijn contract een jaar zal verlengen. Van mij mag Ajax 20 miljoen eisen en de deal laten afketsen. Ik wil hem helemaal niet kwijt.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Precies, dat zal allemaal meespelen. Reden zat om tevreden te mogen zijn met een miljoen of 10-12.

Niet vijf dagen voor het sluiten van de transfermarkt.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Een paar dagen voordat de markt sluit mag je wel wat meer eisen. Helemaal omdat Eriksen normaal gesproken dan zijn contract een jaar zal verlengen. Van mij mag Ajax 20 miljoen eisen en de deal laten afketsen. Ik wil hem helemaal niet kwijt.

Dan ben je hem volgend jaar gratis kwijt...

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Eriksen gaat op zeker bij Ajax verlengen, mocht hij deze zomer niet vertrekken. Heeft hij al een paar keer gemeld.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Ik denk dat Ajax dat risico niet gaat lopen. Sowieso had ik begrepen dat Eriksen dan nog de wintertransferperiode ging afwachten toch? Stel dat in December Barcelona tegen Eriksen zegt dat ze hem gratis willen ophalen in de zomer, gaat Eriksen dan nog verlengen? Nu zie ik hem niet aan voor zo'n actie nadat hij eerst zegt dat hij bijtekent, maar Ajax zal niet zo snel het risico willen lopen.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Jawaddedadde schreef:

(quote)

Van wat ik heb gelezen gaat hij óf weg óf tekent hij bij, dus van gratis de deur uitlopen zal in dat geval geen sprake zijn.

Joy4ever

• 4620 berichten
  • 1841 stemmen

otherfool schreef:

Eriksen had ook gewoon God op z'n blote knieën moeten bedanken voor die aanbieding uit Leverkusen. Basisplekje, Champions League, Bundesliga en na 2 a 3 jaar een doorverkoopje.

Precies.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

Ik denk dat Ajax dat risico niet gaat lopen. Sowieso had ik begrepen dat Eriksen dan nog de wintertransferperiode ging afwachten toch? Stel dat in December Barcelona tegen Eriksen zegt dat ze hem gratis willen ophalen in de zomer, gaat Eriksen dan nog verlengen? Nu zie ik hem niet aan voor zo'n actie nadat hij eerst zegt dat hij bijtekent, maar Ajax zal niet zo snel het risico willen lopen.

Nee. Hij gaat meteen met Ajax in gesprek als het deze zomer niet gaat gebeuren met een transfer. Ik geloof hem maar dat hij Ajax niet zal naaien.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nee. Hij gaat meteen met Ajax in gesprek als het deze zomer niet gaat gebeuren met een transfer. Ik geloof hem maar dat hij Ajax niet zal naaien.

Oke dat is gunstig voor Ajax.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Oke dat is gunstig voor Ajax.

Om die reden heb ik liever dat hij deze zomer dus lekker blijft. Kan Ajax 1 jaar eens echt Europees vlammen en dan moet hij volgende zomer maar gaan. Desnoods voor een gelimiteerde som van 10 miljoen ofzo.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4535 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Om die reden heb ik liever dat hij deze zomer dus lekker blijft. Kan Ajax 1 jaar eens echt Europees vlammen en dan moet hij volgende zomer maar gaan. Desnoods voor een gelimiteerde som van 10 miljoen ofzo.

Daar zal het in de onderhandelingen wel op neerkomen. Maximaal salaris en gelimiteerde som vanaf juli 2014.

Of gewoon eens de kont afvegen met het Bosman-arrest en dan heb je deze hele heisa niet meer.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

Voordat ik het vergeet, een snelle updeet van de UEFA-ranking, waar Nederland gezakt is naar de 34e plek, nog immer net achter Luxemburg. Koploper is uiteraard nog altijd Roemenië dat door de CL bonuspunten van Steaua Bucuresti nu al door de grens van 5.000 punten is gegaan (ter vergelijking: Nederland haalde het hele vorige seizoen 4.214 punten, waarmee het destijds 20e werd).

Ach, ik heb eens even goed gekeken net. Frankrijk (de nummer 6) ligt 11.000 punten op Nederland (de nummer 7) voor. Dat haal je dus nooit in; zeker niet nu PSG en Monaco de dienst uitmaken in Frankrijk.

De posities nummer 7 tm.9 (Nederland, Rusland, Oekraine) liggen op 4000 punten van elkaar, en de nummer 10 (België) ligt 7000 punten achter op Nederland. Turkije de nummer 11 ligt zelfs 10.000 punten achter op Nederland, en aangezien die een rampseizoen krijgen met nog maar waarschijnlijk twee actieve clubs kun je die voorlopig afschrijven.

De nummer acht Rusland gaat met de volledige zes teams Europa in; die gaan dus waarschijnlijk veel punten behalen en Nederland voorbij streven binnen twee jaar. Bij de nummer negen Oekraine ziet het er naar uit dat zij met vier clubs Europa ingaan, ze zijn er al twee kwijt geraakt in de voorrondes; net als Nederland). Nummer tien België mag met drie clubs Europa in, tenzij Zulte vanavond een lastige uitgangspositie weet goed te maken.

Conclusie van dit stukje is: de nummers zeven tot en met negen (NL, RUS, OEK) gaan de komende seizoenen lekker stuivertje wisselen. België en Turkije staan nu al ver achter, en komen op immense achterstand te staan zoals het er nu naar uitziet gezien de magere resultaten tot dusverre. Feit blijft dat Nederland komend seizoen een relatief goed seizoen kwijt raakt (09/10), maar dat heft zich de jaren erna ruim op in verhouding met RUS en OEK.

Pas vanaf ranking nummer veertien raken we een direct CL ticket kwijt. en die staan 14.000 punten achter ons. Het kwijtraken van een EL ticket is dichterbij, namelijk vanaf plek tien.

Kortom; even wat tegengas gezien jouw lijstje. Maar aangezien onze directe concurrenten (Belgie, Turkije) er nog minder chocolade van maken dan wij zie ik het voorlopig niet gebeuren dat we op niveau Zwitserland /Roemenië (nmr. 14) zitten en ons CL ticket kwijtraken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4535 stemmen

Materny schreef:

Pas vanaf ranking nummer veertien raken we een (direct) CL ticket kwijt. en die staan 14.000 punten achter ons. Het kwijtraken van een EL ticket is dichterbij, namelijk vanaf plek tien.

En dat is dan wel erg voor subtopclubs die graag Europa in willen, maar niet voor de ranglijst. Vaak zijn dat clubs die toch al nauwelijks punten binnenhalen maar wel meetellen voor de deelsleutel.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Klopt. Ploegen als ADO en Utrecht heb je meestal niet veel aan (al deed Utrecht het een paar seizoenen geleden niet slecht herinner ik me). Over Feyenoord zullen we het maar niet hebben

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Niet zo gek dat ze niet masaal om hem vechten. Hij speelt in Nederland, dan zijn er internationaal toch altijd twijfels. Daarnaast heerst er gewoon een recessie, clubs smijten niet zo veel met geld meer. En het zal ook meespelen dat Eriksen op het WK en EK nog geen grootse indruk heeft gemaakt. Of dat Ajax nooit de 2e ronde CL met hem heeft bereikt. Buiten dit alles speelt Eriksen op een positie waar de meeste Europese topclubs goed bezet zijn. Het is 1 van de meest geliefde posities.

Maar ondertussen gaan Lens, Strootman en Mertens wel naar 't buitenland. Ook die speelden in Nederland, en ook die hebben geen echte indruk gemaakt op een WK of EK. Met name Mertens dan, die geen eens een vaste basisplek heeft in 't Belgisch elftal. Lens speelt soms wat leuke wedstrijden in Oranje, Strootman daarentegen heeft toch wat meer bewezen bij Oranje. En Ajax mag dan niet de 2e ronde bereiken in de CL, PSV haalt de CL niet eens en moet 't doen tegen schijtploegen in de Europa League waar een scout lijkt me minder in geïnteresseerd is dan bijvoorbeeld een pot van Ajax - Manchester City.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

@VI_nl 33m

Tottenham-manager Villas-Boas heeft bevestigd wat we allemaal al wisten: de club zal Gareth Bale inderdaad aan Real Madrid verkopen

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Maar ondertussen gaan Lens, Strootman en Mertens wel naar 't buitenland. Ook die speelden in Nederland, en ook die hebben geen echte indruk gemaakt op een WK of EK. Met name Mertens dan, die geen eens een vaste basisplek heeft in 't Belgisch elftal. Lens speelt soms wat leuke wedstrijden in Oranje, Strootman daarentegen heeft toch wat meer bewezen bij Oranje. En Ajax mag dan niet de 2e ronde bereiken in de CL, PSV haalt de CL niet eens en moet 't doen tegen schijtploegen in de Europa League waar een scout lijkt me minder in geïnteresseerd is dan bijvoorbeeld een pot van Ajax - Manchester City.

Lens kon ook maar alleen naar de middenmoot van Engeland of Kiev. Eriksen kan naar de hele Russische top en Leverkusen, maar heeft ze allemaal afgewezen. Da's natuurlijk wel een klein verschilletje he. Eriksen zet veel hoger in dan al die jongens die jij noemt. Kiev is Europese middenmoot, Napoli subtop en Roma ook middenmoot. Dat die jongens al genoegen met zulke teams nemen vind ik zelf vrij apart.

Maar ik ben ook wel een beetje verbaast dat de echte topclubs Eriksen niet nemen. Zo'n Man Utd zou hem heel hard kunnen gebruiken als ik ze maandag zag ploeteren tegen Chelsea.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Koeman: 'dat scoren bij Immers nog niet lukt heeft met omstandigheden te maken. Het heeft denk ik te maken met de mensen om hem heen'

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Eriksen gaat op zeker bij Ajax verlengen, mocht hij deze zomer niet vertrekken. Heeft hij al een paar keer gemeld.

Ja, dat is als Ajax meewerkt als hij WEL interesse in een club heeft die zich voor hem meldt. Zoals Tottenham blijkbaar.

Als Ajax dan moeilijk gaat zitten doen of veel te hoge bedragen eist, gaat Eriksen natuurlijk ook niet meewerken.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

En dat is dan wel erg voor subtopclubs die graag Europa in willen, maar niet voor de ranglijst. Vaak zijn dat clubs die toch al nauwelijks punten binnenhalen maar wel meetellen voor de deelsleutel.

Mwa, ik kan me nog wel herinneren dat NEC meer Europese punten pakte dan Ajax en PSV.

kos

• 46710 berichten
  • 8867 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Lens kon ook maar alleen naar de middenmoot van Engeland of Kiev. Eriksen kan naar de hele Russische top en Leverkusen, maar heeft ze allemaal afgewezen. Da's natuurlijk wel een klein verschilletje he. Eriksen zet veel hoger in dan al die jongens die jij noemt. Kiev is Europese middenmoot, Napoli subtop en Roma ook middenmoot. Dat die jongens al genoegen met zulke teams nemen vind ik zelf vrij apart.

Maar ik ben ook wel een beetje verbaast dat de echte topclubs Eriksen niet nemen. Zo'n Man Utd zou hem heel hard kunnen gebruiken als ik ze maandag zag ploeteren tegen Chelsea.

Of jullie schatten hem gewoon veel en veel te hoog in. Dat kan natuurlijk ook.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Of jullie schatten hem gewoon veel en veel te hoog in. Dat kan natuurlijk ook.

Boven Modric, maar iets onder Xavi. Daar staat ie wel zo'n beetje

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Huh? Boven Modric...? Je maakt een grapje, toch? Ik ken die Eriksen verder helemaal niet hoor maar lijkt me toch ook dat je een beetje aan het overdrijven bent

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Tja, wat moet hij dan zeggen? Is toch gewoon een kwestie van vraag en aanbod? Dat het een belachelijk hoog bedrag is, daar is iedereen het over eens, maar als ze het kunnen en willen betalen, tja...

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Huh? Boven Modric...? Je maakt een grapje, toch?

Ik ken die Eriksen verder helemaal niet hoor

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ja, dat zegt toch genoeg lijkt me

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.