• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Tottenham speelt niet echt met een 10.

Ik zou hem dan op de plek van Paulinho verwachten, maar ja, dat is een dure aankoop die ze net gehaald hebben. Wellicht dan op de flanken, maar ja... weet niet of dat wel zo'n goed idee is.

Zolang Eriksen maar in een aanvallende rol op het middenveld wordt geplaatst, zal hij zich wel redden. Zet je hem op de flanken, dan zal hij sowieso daar niet gaan tekenen. Er moet perspectief voor hem zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Moet eerst nog maar eens zien hoe hij daar in de basis komt.

Let maar op

Om trouwens maar positief te blijven.

Bojan - Sigi - ......

---Fischer- De Jong--

---------Poulsen

Bojan zijn positie is altijd op links of centraal geweest; laat hem daar maar renderen dan. Fischer kan een linie zakken volgens Frank, al is het een totaal andere speler dan Chris. Op rechts eventueel Andersen, Schone of een aankoop.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zolang Eriksen maar in een aanvallende rol op het middenveld wordt geplaatst, zal hij zich wel redden. Zet je hem op de flanken, dan zal hij sowieso daar niet gaan tekenen. Er moet perspectief voor hem zijn.

Zoals ik al zei, ik moet het nog zien. Het lijkt mij niet zo'n simpele optelsom als jullie doen geloven.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Twee jaar terug had Nederland iets soortgelijks, heel veel slechte tegenstanders loten in de voorrondes en dus heel veel punten alleen al in de voorrondes pakken. Stonden toen ook al door de vier punten, al lag het deels er ook aan dat er maar vijf teams meededen, waardoor de punten net iets meer waard waren.

Euh volgens mijn berekeningen stond NL toen na de kwalificaties op 2.600?

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Dembele en Paulinho lijken mij verzekerd van een basisplaats gezien de laatste opstellingen.

Verder is 't wat schuiven met Sigurdsson, Townsend, Capoue (ook een aanwinst van 11 miljoen).

En dan hebben ze ook nog eens Holtby en Sandro achter de hand.

Op de flanken hebben ze dan Chadli en Lennon en dan Soldado in de spits, die concurrentie heeft van Adebayor en Defoe.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

want nu staat-ie als voormalig toptalent al een tijdje behoorlijk stil.

Oneens. Dit seizoen zie je dat hij een level verder is. Vorig seizoen gingen alle directe vrije trappen nog de tweede ring in, en scoorde hij geen enkele keer er mee. Dit seizoen staat de teller al op 5 inclusief duels bij Denemarken, en dat wat er niet ingaat eindigt in de hoek of op het aluminium. Ook de 5 duels tot nu toe was hij de grote man op het veld, en beslissend.

Nee, vorig jaar was er nog terechte kritiek maar dat is inmiddels voorbij.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

@ Oherfool: Zo weinig maar? In mijn herinnering was het hoger. Of ik heb een verkeerd jaar te pakken, zal het eens nakijken.

*edit, die twee jaar daarvooor wel over de 3 punten, maar inderdaad nooit zo hoog.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Oneens. Dit seizoen zie je dat hij een level verder is. Vorig seizoen gingen alle directe vrije trappen nog de tweede ring in, en scoorde hij geen enkele keer er mee. Dit seizoen staat de teller al op 5 inclusief duels bij Denemarken, en dat wat er niet ingaat eindigt in de hoek of op het aluminium. Ook de 5 duels tot nu toe was hij de grote man op het veld, en beslissend.

Hij heeft mij zelfs weten te overtuigen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Zoals ik al zei, ik moet het nog zien. Het lijkt mij niet zo'n simpele optelsom als jullie doen geloven.

Ze gaan hem vast niet voor 10-15 kopen en dan wissel zetten.

Daarnaast heeft hij ook het niveau om een basisplaats aan te kunnen denk ik.

Materny heeft wel een punt, dat Fischer en Bojan er misschien wel op vooruit gaan als Eriksen vertrekt. Dan hebben we alleen nog wel een rechtsbuiten nodig. Ik zie het wel gebeuren dat Duarte komt, linksbuiten wordt en Bojan gewoon weer op rechts wordt gezet.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Op 't middenveld hebben ze ook al 2 aanwinsten van 20 miljoen en 11 miljoen he.

Dan kan 't zomaar zijn dat je ineens op de bank beland.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

De geruchten klinken weer uitstekend, 3,5 miljoen betalen voor Duarte, nog geen 10 miljoen krijgen voor Eriksen en met moeite een miljoen of 6 voor Alderweireld (terwijl je voor nobody en nitwit Van der Hoorn zonder enige moeite dik 4 miljoen betaald hebt). Zo zet je, na het aantrekken van andere middelmatige miljoenen-aankopen, natuurlijk nooit een stap vooruit.

Dit mag van mij best even een tussenjaar worden, maar dan moet men wel ergens aan gaan bouwen. Wat ik tot nu toe gezien heb, was echt afbraakvoetbal. En met de back-ups die er nu zijn of die genoemd worden bij een vertrek van vaste en ervaren basisklanten, wordt het er niet beter op. (hoewel ik best geloof dat je met het materiaal dat dan overblijft mee moet kunnen doen om het kampioenschap, al zal er dan wel het een en ander moeten veranderen aan de basisopstelling én speelwijze)

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Materny schreef:

Het is maar welke verwachtingen je hebt. Ooit stond-ie in de top 5 van Europese toptalenten en moest hij 'zeker 40 miljoen' opleveren, nu durft geen enkele topclub het aan en moet er al een aflopend contract aan te pas komen om hem nog voor een grijpstuiver te slijten bij een Engelse subtopper, waar hij inderdaad ook zomaar op de bank kan belanden, want Eriksen heeft buiten Nederland geen enkele status zo lijkt. En de markt liegt (meestal) niet.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Je moet ook wel twee keer nadenken wil je naar Tottenham gaan om een aantal redenen. Een stap van de Spurs naar de top 4 maak je niet, dat laten ze daar niet toe, en naar het buitenland gebeurt alleen voor heel erg veel geld. Een goeie tussenstap is het niet met andere woorden. Champions League speel je ook zelden tot nooit, en elk jaar wordt er weer een nieuwe halve selectie gehaald. Het is 9 van de 10 keer een eindstation voor spelers, en dat zal Eriksen niet ambieren lijkt me.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Champions League speel je ook zelden tot nooit, .

Ik sluit niet uit dat ze dit seizoen vierde of misschien wel derde gaan worden in Engeland. Ze hebben echt sterk ingekocht deze zomer.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Als absoluut alles mee zit.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

Da's toch te lachwekkend voor woorden.

Ze waren eerst al geschorst, toen gingen ze in beroep bij dat CAS, werden ze vrijgesproken waardoor ze gewoon tegen Arsenal mochten ballen voor deelname aan de CL, nu worden ze alsnog weer geschorst.

Overmars schijnt trouwens 2.5 miljoen + een bonus van 1 miljoen op Duarte hebben geboden.

Alleen Jan Smit heeft dit direct afgewezen.

(afbeelding)

Beste spelers van FIFA 14.

Di Natale. 35 jaar en nog steeds zo ontzettend goed, geweldige speler!

Balotelli, El Shaarawy en Robinho gedowngraded naar three-star skillmoves. Flikker toch op.

Verder moet Ajax voet bij stuk houden. Acht miljoen voor Eriksen? Kom op. Net zo doen als Levy zelf: die wil Bale ook alleen voor de absolute hoofdprijs laten gaan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

kos schreef:

Als absoluut alles mee zit.

Voor de derde plek; ja. Voor de vierde plek zie ik zelfs wel als favoriet; ik schat ze momenteel hoger in dan een Arsenal of Liverpool.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Harco schreef:

(quote)

Balotelli, El Shaarawy en Robinho gedowngraded naar three-star skillmoves. Flikker toch op.

Verder moet Ajax voet bij stuk houden. Acht miljoen voor Eriksen? Kom op. Net zo doen als Levy zelf: die wil Bale ook alleen voor de absolute hoofdprijs laten gaan.

Niet anders dan dat Ajax zelf ook altijd voor een grijpstuiver op de eerste rij wil zitten als ze met die zak geld de provincie ingaan... zo werkt dat nou eenmaal, of betaal je zelf ook altijd het dubbele voor je brood omdat je toch net opslag hebt gekregen.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Ik sluit niet uit dat ze dit seizoen vierde of misschien wel derde gaan worden in Engeland. Ze hebben echt sterk ingekocht deze zomer.

Aan de andere kant gaan ze wel Bale verliezen, zonder Bale was het niet veel daar vorig seizoen dacht ik.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Inderdaad. Daarnaast is het nogal bij elkaar gekocht los zand.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Niet anders dan dat Ajax zelf ook altijd voor een grijpstuiver op de eerste rij wil zitten als ze met die zak geld de provincie ingaan... zo werkt dat nou eenmaal, of betaal je zelf ook altijd het dubbele voor je brood omdat je toch net opslag hebt gekregen.

Topclubs in Portugal lukt het ook om spelers voor belachelijke bedragen te verkopen, terwijl het niveau van de competitie daar niet veel hoger ligt dan in Nederland. Tottenham heeft trouwens geloof ik tien tot twaalf miljoen betaald voor Capoué (Toulouse). Eriksen heeft in mijn ogen toch wel meer bewezen door de jaren heen. Capoué is inmiddels ook al 25. Ajax mag gerust een miljoen of achttien vragen voor Eriksen en dan mag het, inderdaad, ook niet zeuren over 2,5 miljoen + een miljoen bonus voor Duarte.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Eriksen had ook gewoon God op z'n blote knieën moeten bedanken voor die aanbieding uit Leverkusen. Basisplekje, Champions League, Bundesliga en na 2 a 3 jaar een doorverkoopje.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

Was een prima club voor hem geweest, ja.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Harco schreef:

(quote)

Topclubs in Portugal lukt het ook om spelers voor belachelijke bedragen te verkopen, terwijl het niveau van de competitie daar niet veel hoger ligt dan in Nederland. Tottenham heeft trouwens geloof ik tien tot twaalf miljoen betaald voor Capoué (Toulouse). Eriksen heeft in mijn ogen toch wel meer bewezen door de jaren heen. Capoué is inmiddels ook al 25. Ajax mag gerust een miljoen of achttien vragen voor Eriksen en dan mag het, inderdaad, ook niet zeuren over 2,5 miljoen + een miljoen bonus voor Duarte.

Tsja zo werkt het niet., je kunt niet een op een de transferbedragen van spelers vergelijken. Eriksen heeft een contract voor een jaar, spelers worden dan niet zomaar voor 18 miljoen overgenomen. Bovendien is de interesse voor Eriksen vrij gering gebleken, dat werkt ook niet erg in het voordeel voor de prijs.

Portugal is ook lastig te vergelijken. Sowieso worden spelers daar erg vaak door derde partijen gefinancierd en moet je de transferkosten een beetje met een korrel zout nemen (clubs betalen namelijk vaak nooit dat hele bedrag). Maar dan nog lijken ze daar meer op te leveren ja. Waarschijnlijk is de eredivisie minder aansprekend tegenwoordig (niet zo gek ook). Voor een speler uit de Poolse competitie betaal je ook minder, hoe goed een speler daar ook lijkt te zijn.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Bovendien is de interesse voor Eriksen vrij gering gebleken

Nonsens. Nog niet zo heel lang geleden (2011) Man City. Deze zomer kwam Zenith (alweer) en Leverkusen langs. Dan heb je als Eriksen zijnde de Russische, Engelse en Duitse top afgewimpeld. En dan dat wat niet naar buiten is gekomen en waar wij dus geen weet van hebben.

Daarom weet ik dat als hij gaat naar Spurs, dat ze hem een goed perspectief bieden. Want als hij voor het geld was gegaan was hij nu al 10x weg geweest.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Ik heb het nu over dit seizoen he.. Leverkusen daargelaten is er toch niets concreet geworden of wel? "Interesse" in Eriksen zullen wel tientallen clubs hebben, elke club met een beetje centen kijkt naar hem lijkt me.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Inderdaad. Concrete interesse is nog wel wat anders dan op een of ander lijstje figureren.

Harco

• 978 berichten
  • 0 stemmen

De formule die jaren terug gebruikt werd om de hoogte van een transferbedrag te bepalen, moet heringevoerd worden. Veel eerlijker systeem. Bovendien kun je bepaalde spelers prima met elkaar vergelijken: als het bepalen van een verkoopprijs al geen natte vingerwerk is, dan gebeurt het wel op die manier. Verder genoeg voorbeelden van spelers met een eenjarig contract die voor een massabedrag verkocht werden: zo vertok Ljajic gisteren nog voor 11 miljoen + bonussen naar Roma.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Montorsi schreef:

Ik heb het nu over dit seizoen he.. Leverkusen daargelaten is er toch niets concreet geworden of wel? "Interesse" in Eriksen zullen wel tientallen clubs hebben, elke club met een beetje centen kijkt naar hem lijkt me.

Ook Zenith

Russische, Engelse en Duitse ploegen die bovenin meedraaien hebben zich deze zomer gemeld. Ik vind dat behoorlijk wat interesse. Al is het zo dat de absolute topclubs zich inderdaad afzijdig hebben gehouden.

Montorsi

• 9720 berichten
  • 2382 stemmen

Harco schreef:

De formule die jaren terug gebruikt werd om de hoogte van een transferbedrag te bepalen, moet heringevoerd worden. Veel eerlijker systeem. Bovendien kun je bepaalde spelers prima met elkaar vergelijken: als het bepalen van een verkoopprijs al geen natte vingerwerk is, dan gebeurt het wel op die manier. Verder genoeg voorbeelden van spelers met een eenjarig contract die voor een massabedrag verkocht werden: zo vertok Ljajic gisteren nog voor 11 miljoen + bonussen naar Roma.

Wel weer een speler uit een grote competitie. Wanneer in termijnen betaald wordt is de prijs vaak ook weer hoger (gebeurt vaak in Italie) Het is gewoon niet te vergelijken met elkaar.

En oke Materny, er zal vast wel bij hem geinformeerd zijn, maar er wordt duidelijk niet van allerlei kanten om hem gevochten, daar gaat het me om.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.