- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
maar ik las gister dat Milan bij CL plaatsing het geld in Eriksen zou willen investeren. Plus, het is voor ons nationale voetbal wel goed als we weer eens met 2 teams CL spelen.
Wel een bericht dat ik alleen nog maar in Nederlandse media heb gehoord of gelezen, dus veel waarde hecht ik er niet aan.
Ik gun het dit PSV, maar niet tegen Milan. Denk dat ze vanavond ook het schip in gaan met 0-2 of 1-2.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ik zie PSV wel nipt winnen vanavond of een gelijkspelletje.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik geloof sowieso niks meer. Laatste 2 jaar worden Spurs, Milan en Liverpool constant aan Eriksen gelinkt. Uiteindelijk komt het er steeds op neer dat het onzin is. Ik las vanmorgen dat Spurs afgehaakt is, want ze vonden Eriksen zondag niet top. Tsja. Wie verzint die roddels steeds zeg.
Ik denk dat de kans groot is dat Alderweireld en Eriksen beiden blijven. Zo te lezen komen de absolute topclubs deze zomer niet langs en die jongens (en Ajax) zijn best kritisch.
http://www.vi.nl/deze-week-in-vi.htm
Schijnbaar bevestigt hij dit morgen in de nieuwe VI opnieuw.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
Snap al die agressie en venijnigheid bij voetbal sowieso niet. Gewoon de enigste sport waar dat bij is. Al ga je naar Amerika om een American Football wedstrijd bij te wonen kan je gewoon makkelijk even met de supporters van de andere team praten en van te voren met hun voor het stadion gaan barbequen. Daar bestaat dat gewoonweg niet. Schijnbaar is er ergens een combinatie begonnen van voetbal en een soort uitlaatklep van agressie.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Snap al die agressie en venijnigheid bij voetbal sowieso niet. Gewoon de enigste sport waar dat bij is. Al ga je naar Amerika om een American Football wedstrijd bij te wonen kan je gewoon makkelijk even met de supporters van de andere team praten en van te voren met hun voor het stadion gaan barbequen. Daar bestaat dat gewoonweg niet. Schijnbaar is er ergens een combinatie begonnen van voetbal en een soort uitlaatklep van agressie begonnen.
Hooliganisme is hier al sinds 1974, toen Feyenoord-Tottenham uitliep in rellen. Bijna 40 jaar terug dus.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
btw je moet er ook best ballen voor hebben. Als je betrapt wordt 'met zulke acties riskeer je een ziekenhuisbezoek.
Wie gaan de klappen geven dan? Mensen van de pers?
Vorig jaar ook heel stoer op vak 410 dat doekkie, wat ze vergaten te vermelden was het feit dat het aan de andere kant van het stadion op Noord was, waar ook alleen maar gezinnetjes zitten. Het enige risico dat ze hebben gelopen is het betrapt worden met een fakkel in je reet geduwd, maar controles op de lange zijdes zijn er amper.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
Ja, ik blijf het raar vinden dat dat altijd bij voetbal is, in veel verschillende landen. Vind het een geweldig spelletje maar hoef niet perse iemand van het andere team op z'n kop te slaan als mijn team verliest. Uiteindelijk is het gewoon een excuus om je frustraties en andere dingen te uiten tegenover supporters van een anders team. Kun je beter een soort hooligan fight club beginnen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, ik blijf het raar vinden dat dat altijd bij voetbal is, in veel verschillende landen. Vind het een geweldig spelletje maar hoef niet perse iemand van het andere team op z'n kop te slaan als mijn team verliest. Uiteindelijk is het gewoon een excuus om je frustraties en andere dingen te uiten tegenover supporters van een anders team. Kun je beter een soort hooligan fight club beginnen.
Ja, helemaal eens hoor. Ik heb er ook niks mee. Wat mij betreft boeit het zelfs niet als ik naar Ajax-Feyenoord zou gaan en iemand in een Feyenoord shirt zou naast me zitten. Lekker belangrijk. Iemand meppen om zijn clubvoorkeur is debiel. Zoals Beverwijk in de jaren 90, niet normaal. Beter slaan al die lui elkaar kapot, je hebt echt niks aan zulke gasten. En ze doen het ook nog eens in naam van de club, pfff.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
Een ander ding wat ik ontzettend irritant vind is dat ze geen camerabeelden gebruiken om terug te kijken of het wel allemaal zo gegaan is als de scheidsrechter het ziet. Ook weer alleen voetbal dat zo traditioneel en ouderwets ingesteld is.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
je gaf het antwoord zelf al:
Ik zag de rookbom ook afgaan ... en gelijk beukte iedereen zich een weg naar boven naar de uitgang van het vak en een minuut later zie je ze aan de overkant.
je weet ook wel dat als er ergens iets gebeurt in een stadion er binnen no time kwaadwillenden opduiken/opgetrommeld worden
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
Zouden depri en joene slecht geslapen hebben? Leuk potje vanavond hoor, PSV-Milan. Ik zit er klaar voor straks.
Wel dubbelop. Voor Ajax is het financieel voordelig als PSV verliest (ruim 5 miljoen erbij), maar ik las gister dat Milan bij CL plaatsing het geld in Eriksen zou willen investeren. Plus, het is voor ons nationale voetbal wel goed als we weer eens met 2 teams CL spelen.
Ik denk niet dat PSV het gaat redden, maar vanavond gaan ze denk ik winnen. 2-1.

Heb er wel gruwelijk veel zin in! Ook al kan 't zomaar gewoon 0-3 worden.
We hebben in ieder geval niets te verliezen. Gewoon knallen vanavond en hopelijk de 0 weten te houden, anders is 't al gedaan.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
56.000 kijkers voor Fox Voetbal, dat begint lekker 
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Milan als bedrijf zal trouwens wel heel erg gebrand zijn op de overwinning: bij CL-kwalificatie ontvangt het zo'n 30 miljoen euro. Bij plaatsing krijgt het van de UEFA sowieso al 8,6 miljoen, Fly Emirates betaalt Milan nog eens zo'n twee miljoen bij plaatsing en daarbovenop komen tv-gelden - Sky en Mediaset betalen naar verluidt belachelijke bedragen voor de CL-rechten - en prestatiebonussen.
Ik verwacht dat dat geld vervolgens gebruikt wordt om schulden af te lossen. Milan is de financiële huishouding op orde aan het maken de laatste jaren, wat ook voortvloeit in de lagere salarissen en transfersommen die het betaalt. Ik verwacht alsnog geen Eriksen van dat geld - ook niet in januari.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
Fox voetbal, voor mensen die nog niet weten dat ze elke wedstrijd gratis kunnen streamen.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ja, ik blijf het raar vinden dat dat altijd bij voetbal is,
Bij IJshockey in Amerika schijnt ook wel eens wat te gebeuren. Maar buiten Amerika om is voetbal enorm verankerd met regionale afkomst(verschillen) en vooral de combinatie van armoede en de menselijke drang om eenheid te vormen, identiteit te krijgen. Zeker in Zuid-Amerika en Oost-Europa, of zie Celtic-Rangers, Real-Barca, Servië-Kroatië etc. waar politieke gevoelens van oudsher een grote rol spelen.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Fox voetbal, voor mensen die nog niet weten dat ze elke wedstrijd gratis kunnen streamen.
Toch wel mindere kwaliteit, helaas (heb overigens geen FOX).
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3781 stemmen
56.000 kijkers voor Fox Voetbal, dat begint lekker
Samenvattingen Eredivisie om 19:00 op Nederland 1 op zondag, en om 23:30 de samenvattingen van de Premier League op BBC.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
Bij IJshockey in Amerika schijnt ook wel eens wat te gebeuren. Maar buiten Amerika om is voetbal enorm verankerd met regionale afkomst(verschillen) en vooral de combinatie van armoede en de menselijke drang om eenheid te vormen, identiteit te krijgen. Zeker in Zuid-Amerika en Oost-Europa, of zie Celtic-Rangers en Real-Barca waar politieke gevoelens van oudsher een grote rol spelen.
Een maat van mij heeft aardig wat ijshockey wedstrijden in Amerika bijgewoond en dan gaan ze met z'n allen, beide teams van tevoren voor het stadion drinken en barbequen en wensen ze elkaar een good game. Geen enkele vorm van agressie maar gaat het echt om de sport. Daar gaat het toch net zo goed om regionale afkomst (verschillen). Voetbal in Spanje is stukken emotioneler. Ik volg Barca zoveel mogelijk, maar ken een meisje uit Barcalona en als die verliezen dan hoef je die niet aan te spreken.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
Mwa, Eredivisie Live blijft anders ook regelmatig hangen. Spaans voetbal komt daar ook niet op ofwel?
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ijshockey was vroeger in NL nog erger dan voetbal wat betreft supportersgeweld.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Mwa, Eredivisie Live blijft anders ook regelmatig hangen. Spaans voetbal komt daar ook niet op ofwel?
Ik geloof inderdaad alleen BPL en Serie A.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik bedoelde het programma Fox Voetbal (op het open net).
De familie van Toine?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Daar gaat het toch net zo goed om regionale afkomst (verschillen).
In Amerika uit die drang zich meer in andere vormen dan sport, daar zie je weer heel veel pride van de onderklasse om uit een bepaald stadsdeel te komen en gang-vorming, wat hier weer veel minder is. En dacht ook dat de grote afstanden tussen de clubs in Amerika een rol speelt.
Btw even op youtube zoeken naar fight audience icehockey / football en ik zie tientallen hits, zal dus ook wel meevallen met die rozengeur en maneschijn daar.
Fortune
-
- 4324 berichten
- 2782 stemmen
In Amerika uit die drang zich meer in andere vormen dan sport, daar zie je weer heel veel pride van de onderklasse om uit een bepaald stadsdeel te komen en gang-vorming, wat hier weer veel minder is.
Daarom vind ik dat extra apart. Amerika is een veel agressiever land met het hoogste aantal moorden en gevallen van excessief geweld maar qua sport hebben ze een hele ander kijk daarop. Je hebt ook East Side vs West Side basketball wedstrijden. De Crips and Bloods staan daar ook niet buiten op elkaar te wachten met uzi's en tech nines
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
ja blijkbaar hebben ze niets met sport.
Volgens mij is in landen in Midden- en Zuid-Amerika ook veel meer excessief geweld/moord dan Amerika.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
je gaf het antwoord zelf al:
je weet ook wel dat als er ergens iets gebeurt in een stadion er binnen no time kwaadwillenden opduiken/opgetrommeld worden
Plastic wanden waar ze niet door konden komen. Dat heb je met die nieuwe stadions he
Beetje tegen beter weten in.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4089 stemmen
Mindere kwaliteit, maar bovenal de ergerlijke achterstand van minstens een minuut t.o.v. de televisie... Maar zoals otherfool al zei is dit gewoon op het open(digitale televisie) net.
Overigens hoef je om 19.00 uur ook al niet meer eens te kijken als je gewoon de hele middag Fox/EL aan heb staan, al die samenvattingen en hoogtepunten tussen de wedstrijden door. Om 19.00 uur wanneer zij ermee ophouden heb je alles al wel gezien.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daarom vind ik dat extra apart. Amerika is een veel agressiever land met het hoogste aantal moorden en gevallen van excessief geweld
Maak daar maar Mexico van.
Dat is iets totaal anders, zit totaal geen competitiviteit in een all-star game. Een showcase in optima forma.
Al weten ze (met enkele uitzonderingen) inderdaad hoe sport te beleven.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
Mindere kwaliteit, maar bovenal de ergerlijke achterstand van minstens een minuut t.o.v. de televisie...
Valt wel mee, hoor. Ik keek dit weekend Heerenveen - Heracles via een stream en vroeg een vriend die via FOX keek hoever hij voorliep. Bleken maar vier seconden te zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.