- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen

Een grapje ofzo dacht ik eerst. Want ja, Zwolle speelde prima, maar NEC was ook wel zo absurd zwak dat die cijfers van Zwolle ook iets te hoog zijn ingeschaald. Laat ik het zo zeggen, had dat Ajax of PSV geheten, dan had er geen 5 man in de top 5 gestaan.
Klopt, ik vond dat Tadic ook wel een plaats verdiende met dat standpunt. Maar dit is gewoon ongelofelijk. Ik zie het nog zo gebeuren dat Mokotjo accidenteel die lelijke beker uit de handen van René mag nemen. Ik had Van Polen trouwens ingeruild voor Benson. Scoor je als spits eens voor de gein 2 keer en dan sta je niet eens in het elftal van de week. Maar ja, ik heb geen reden tot klagen 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit is wel heel erg genant, om je in te gaan dekken tegen PSV terwijl AC Milan werkelijk altijd in de CL speelt en de duidelijke favoriet is.
Volgens de bookies is PSV morgen (nipt) favoriet. Over 2 wedstrijden is het PSV 27% en Milan 73%.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
Ik zie het nog zo gebeuren dat Mokotjo accidenteel die lelijke beker uit de handen van René mag nemen.
Tja, als je weet dat een Engelaar, Sno, Vormer en Brama die bokaal ook al eens wonnen, dan is echt alles mogelijk. Alleen Pellè vorig jaar leek me een terecht keuze.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik moet bij dat soort dingen altijd aan Romario denken die het presteerde om topscorer en lieveling van de eredivisie te worden, een transfer naar Barcelona verdiende en Brazilië de WK schonk, maar bij het VI-jaaroverzicht dan in de laatste 10 zat, net achter de rechtsback van Excelsior ofzo. Djurovski stond ook altijd bij de laatsten, terwijl ze het hier nog over dat genie hebben. Maarja die twee liepen niet braaf achter hun verdedigers aan, dat dan weer niet.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Uiteindelijk 4-0. Kon met gemak 8-0 staan, 2 niet gegeven penalty's en Krul met een paar geweldige reddingen zeg.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Sneijder scoort voor Gala en heeft een prachtige assist bij de 2-0. Eindstand 2-1.
Gretige Sneijder bezorgt Galatasaray vliegende start - AD.nl
Volgens mij gaat het wel goed komen met Wesley en het WK. In de voorbereiding speelde hij ook sterk met enkele knappe goals.
mjk87 (moderator films)
-
- 14577 berichten
- 4537 stemmen
Ik denk dat Van Gaal dit minstens elke wedstrijd verwacht de komende vijf maand, en wee als hij één mindere pot speelt. Balletje hoor, net O'Sullivan met die curve.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ligeon, Alderweireld, Poulsen en Eriksen, Sigthorsson. 5 dus.
Die geef ik een voldoende, waarvan Eriksen en Ligeon een goede. De rest onvoldoende.
Waarom Alderweireld wel en Moisander niet? Naar mijn mening beiden hetzelfde gespeeld en niks weggegeven achterin. Alleen de crosspasses van Toby op Blind was een plusje t.o.v. Moisander.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Haha Zonneveld fileert even die kansloze 410-gastjes in z'n column zeg 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
René vd Gijp heeft duidelijk niet gekeken naar Twente-Utrecht. Hij zegt spottend dat Utrecht op z'n zachts gezegd niet goed begon aan de wedstrijd. Terwijl Utrecht juist een megakans had en op 0-1 had moeten komen...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Haha Zonneveld fileert even die kansloze 410-gastjes in z'n column zeg
Ik heb helaas ook niets met die 410 "casuals" die onderaan het vak hangen. Ik zag de rookbom ook afgaan(overigens ook een belachelijke actie in een gezins/persvak waar mensen gewoon verstikten) en gelijk beukte iedereen zich een weg naar boven naar de uitgang van het vak en een minuut later zie je ze aan de overkant. Zelfde lui reageren ook altijd behoorlijk agressief op een bierdouche en hebben een kort lontje van hier tot Tokio, het zullen nooit vrienden van mij worden. Buiten deze groep onderin het vak om is ook 410 gewoon een vak waar veel normale mensen staan.
Wel jammer dat de columnist duidelijk een Feyenoorder is(uiteraard een journalist voor het AD). Goedpraten dat iemand zo'n ranzige rookbom op een vak met normale mensen afsteekt. Je zag iedereen snakken naar adem en met kledingstukken het rook van zich af slaan... Maar wel mensen die zo'n actie niet pikken "fileren"
Het zou hem sieren als ie beide groeperingen zou aanpakken.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Uhm, Zonneveld woont sowieso in Amsterdam en is wielerjournalist, zie niet wat hij met Feyenoord heeft? Dit voorbeeld was gewoon zo typisch.. hij had ook die kanslozen kunnen pakken die die Ajax-shirts hadden gejat inderdaad, maar dat is een minder aansprekend voorbeeld.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Maar die opgefokte casuals knokken ook met elkaar, dat is al iets wat ik helemaal niet snap. Opgefokt lopen doen tegen je eigen mede supporters. Vriend van me kreeg laatst zomaar een vuist in zijn gezicht omdat hij een plek bezet hield voor een vriend die bier haalde.al zie ik wel heel v
*Met hoeveel man ben je?
- Met z'n tweetjes.
Toen kwam iemand anders en gaf hem een vuist in het gezicht. Blijkbaar stond ie op de verkeerde plek 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Niet erger dan wanneer het tegen rivaliserende supporters zou zijn, maar van figuren die wild worden van een groen rookbommetje (vast al vurig hopend dat er zoiets zou gebeuren) kijk je nergens meer van op.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Overigens, die kantineheld die alleen maar anti-Ajax propaganda zit te verkondigen.
Muilkorfje.....

Nicolage Rico , hij trapt toch echt die schoen uit
Dus stop met de calimero uithangen, zelfs een lichte touch kan al genoeg zijn om iemand dusdanig te hinderen om door te lopen.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Zo lang als ik kan herinneren gingen ze bij Ajax al onderling met elkaar op de vuist. Was vroeger bij de F/side al.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Cokesnuivers denken nooit rationeel heb ik het idee. Gebeurt overal, stonden van de week nog video's hier.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Zo lang als ik kan herinneren gingen ze bij Ajax al onderling met elkaar op de vuist. Was vroeger bij de F/side al.
Je zag iedereen snakken naar adem en met kledingstukken het rook van zich af slaan...
Nou, dat er geen doden gevallen zijn zeg 

Gewoon hetzelfde als een pyro-effectje, minder zelfs nog, dacht dat jij ook wel een beetje van de ludiekheid was 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Denk bij iedere club wel in bepaalde mate, ook bij Feyenoord onderling gedoe, vooral als er bij een achterstand mensen een paar minuten voor tijd weggaan.
Nou, dat er geen doden gevallen zijn zeg 
(afbeelding)
Gewoon hetzelfde als een pyro-effectje, dacht dat jij ook wel een beetje van de ludiekheid was
Op 410 hoort het bij de risico's, dus vind ik het niet erg. Maar het is alles behalve prettig om midden in een rookpot te staan. Ik ben een keer bijna gestikt omdat ik op geen enkele manier adem kon halen. Maar toen werden er meerdere afgestoken. Deze mensen doen geen vlieg kwaad en beleven de Klassieker niet zoals mensen op de korte zijdes. Vandaar dat ik de actie ook een grote fail, veilig achter een plasticen wand 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Het is ook niet tegen die mensen bedoeld, puur de grap om groene rook te laten verschijnen in het hol van de leeuw (in een wedstrijd waar het uitvak geweerd wordt, zelfde als met dat spandoek), prima actie 
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Heb ook wel eens in een vak gestaan waar ze strijkers naar elkaar gooien. Wordt je ook niet heel blij van.
.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zouden depri en joene slecht geslapen hebben? Leuk potje vanavond hoor, PSV-Milan. Ik zit er klaar voor straks.
Wel dubbelop. Voor Ajax is het financieel voordelig als PSV verliest (ruim 5 miljoen erbij), maar ik las gister dat Milan bij CL plaatsing het geld in Eriksen zou willen investeren. Plus, het is voor ons nationale voetbal wel goed als we weer eens met 2 teams CL spelen.
Ik denk niet dat PSV het gaat redden, maar vanavond gaan ze denk ik winnen. 2-1.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Probleem is dat Feyenoord er altijd zo verschrikkelijk mee te koop loopt, terwijl iedereen weet dat het omgekeerd ook net zo verloopt. Typisch Feyenoord verschijnsel, het Kuip/Legioen syndroom 
Dat ze een totaal onherkenbaar doekje van 50 bij 50 cm ophangen en er vervolgens trots mee lopen te doen zegt me genoeg. Wat dat betreft is het laten zien met een rookbom een beter middel om jezelf "te laten zien". Maar alsnog idioot omdat het gewoon giftig spul is.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Probleem is dat jullie geen actie hadden in de Kuip, anders liepen de ''puberhooligans'' net zo te koop ermee.
Klasse actie, waarmee niemand gewond is geraakt. Beter dit dan een bom vol met spijkertjes.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
ahja, het is alleen maar leuk als 410 het doet.. 
En alsjeblieft zeg, beetje vuur en herrie mag toch wel. Zoiets had ik je niet zien zeggen als een heel vak Ajacieden met fakkels had gestaan ofzo, reppie..
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Probleem is dat Feyenoord er altijd zo verschrikkelijk mee te koop loopt, terwijl iedereen weet dat het omgekeerd ook net zo verloopt. Typisch Feyenoord verschijnsel, het Kuip/Legioen syndroom
Wat heeft dat er nou mee te maken, gaat om het principe van een ludieke actie (durven) doen in het 'vijandelijke' stadion (niet enkel het erbij aanwezig zijn, dat gebeurt sowieso altijd wel).. Allemaal puur een gevolg van het feit dat er helaas nog steeds een embargo ligt.
edit wat Minken ook zegt dus
btw je moet er ook best ballen voor hebben. Als je betrapt wordt 'met zulke acties riskeer je een ziekenhuisbezoek. Maar je kunt natuurlijk ook veilig doordeweeks in het holst van de nacht een shirt hangen om een standbeeld buiten het stadion en dan net doen alsof het de avond voor de wedstrijd was

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap zulke acties sowieso niet, of ze nu van Ajax, Feyenoord of Helmond Sport zijn. Het zal me verrekken. Die geldingsdrang om maar aan te tonen hoe stoer je als groep bent vind ik eigenlijk maar sneu. Net als rookbommen en die andere ongein afsteken. Doe gewoon normaal, support je team en kijk de wedstrijd.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Overigens, die kantineheld die alleen maar anti-Ajax propaganda zit te verkondigen.
Muilkorfje.....
(afbeelding)
Nicolage Rico , hij trapt toch echt die schoen uit
Dus stop met de calimero uithangen, zelfs een lichte touch kan al genoeg zijn om iemand dusdanig te hinderen om door te lopen.
Calimero uithangen?
Ik ben geen ajacied hè. 
Mijn punt was juist dat "jullie" er weer over doorgingen.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2382 stemmen
Ik snap zulke acties sowieso niet, of ze nu van Ajax, Feyenoord of Helmond Sport zijn. Het zal me verrekken. Die geldingsdrang om maar aan te tonen hoe stoer je als groep bent vind ik eigenlijk maar sneu. Net als rookbommen en die andere ongein afsteken. Doe gewoon normaal, support je team en kijk de wedstrijd.
Verschrikkelijk juist, heb je een sport waarbij het publiek zich laat zien, en wat mensen aanspreekt, krijg je gezeik van wat vuurwerk etc. Je krijgt tegenwoordig al een boete van de UEFA als je door de CL-hymne zingt bij wijze van spreke.. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Verschrikkelijk juist, heb je een sport waarbij het publiek zich laat zien, en wat mensen aanspreekt, krijg je gezeik van wat vuurwerk etc. Je krijgt tegenwoordig al een boete van de UEFA als je door de CL-hymne zingt bij wijze van spreke..
Ik heb het niet over een spandoekje plaatsen richting de Uefa (bv Ajax met Man City vorig seizoen), maar wel steeds die onderlinge rivaliteit proberen op te wekken of door supporters lastig te vallen met rookbommen. Heb er zelf ook eens tussen gezeten, dat voelt gewoon of je aan het stikken bent. Erg onprettig.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.