• 15.789 nieuwsartikelen
  • 178.167 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.240 acteurs
  • 199.052 gebruikers
  • 9.374.047 stemmen

Het grote voetbaltopic #7

zoeken in:

rep_robert

• 27517 berichten
  • 4084 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ach, Materazzi irriteerde zijn tegenstander 90 minuten lang. Zaak is om daar niet op in te gaan. Onervarenheid. Eigenlijk zou Mathijsen gewoon mee moeten naar Brazilië.

Zolang ie maar niet speelt. Hij mag wel mee ipv Kuijt haha. Misschien kan van Gaal hem 90 minuten laten warmlopen en hem dan mensen laten irriteren

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4515 stemmen

Grappen met spelfouten Leer gewoon eens waar de koppeltekens horen als je zulk een plaatje maakt.

Neemt niet weg dat het wel een aardig grapje is.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Macmanus schreef:

Immers! Kan er zelfs zonder druk geen kut van!

Nou, inderdaad. Dat was gewoon een terugspeelballetje naar de doelman.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Ja en iedereen gelooft dus blijkbaar dat deze frusti achtervolgd (!) werd door Mathijsen in de catacomben. Zie je dus de beelden en staat ie zelf als een losgebroken veulen te briesen terwijl hij door drie man tegengehouden moet worden. Om niet veel later het publiek te intimideren en de scheidsrechter aan te vliegen.. Zoals gezegd twijfel ik er niet over dat Mathijsen geniepig is, maar die houdt het doorgaans binnen de lijnen. Met Lens ook en nu zo te zien ook weer.

Al is de opmerking van de dag niet eens van Bruma maar van Maher: "We zijn nooit overlopen. Ik denk dat we de baas waren op het middenveld.”

65 om 35% balbezit, bij vlagen 10-15 minuten niet van eigen helft komen, maar dan blijkbaar toch de baas zijn op het middenveld. Ik denk dat ik even een j0enne'tje doe... Maargoed zolang ze bij PSV denken dat het eigenlijk aan de scheidsrechter lag en dat ze veel beter waren zullen ze komende weken nog wel een paar keer onderuit gaan.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Die Maher is ook niet goed wijs zeg.

'Als we dit vasthouden, dan komt het wel goed met PSV' - voetbalzone.nl

Dat je slecht speelt is 1 ding, dat je matig presteert is 1 ding, maar dat je blijft ontkennen dat je rampzalig bezig bent met weinig perspectief tot wat beters, dan is het je kop in het zand steken. Lachwekkend. Die Maher kent geloof ik totaal geen zelfkritiek. Staat ook altijd zeer ongeïnteresseerd de pers te woord. Ik baalde erg van de zomer dat hij naar PSV ging, maar ik merk dat De Boer dit helemaal goed gezien heeft. Past totaal niet bij het Ajax spelletje. Verdedigt niet mee, gedraagt zich als een eenling...heel apart, want de Maher van AZ was best een leuk joch.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Vorig seizoen was Maher ook al erg matig. Hij heeft een leuke techniek - daardoor enorm overschat. Zelfs door otherfool.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Maar bij AZ gedroeg hij zich ook als een leider. Was bepalend, deed zijn best, verzaakte niet en kon inderdaad ook teren op veel talent. Ik blijf het trouwens een groot talent vinden, maar ik twijfel aan dat mentale deel wat er ook bij hoort.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Maher speelde op 10, wat ie graag wil, dus ja die roept maar wat graag dat het eigenlijk heel goed ging om maar te kunnen blijven staan. Zou echter toch wel verstandig zijn dat je je opmerkingen nog enigzins binnen het realistische houdt..

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

sparta-stelt-coach-bogers-non-actief.

Toch wel jammer dat ze in West al jaren zo ploeteren en zulk slecht beleid voeren. Horen gewoon in de Eredivisie.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Makkelie krijgt van de VI een acht voor zijn optreden. Het beste van alle scheidsrechters van afgelopen weekend.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Vreemde gele kaart Schaken, 2x geel = geen rood voor Hiljemark, hands Hiljemark = geen penalty. Het had inderdaad beter gekund. Gelukkig zag ie ook een hoop wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Hiljemark had gewoon maar één keer geel. Fout van Fox Sports.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

schram101 schreef:

Vreemde gele kaart Schaken, 2x geel = geen rood voor Hiljemark, hands Hiljemark = geen penalty. Het had inderdaad beter gekund. Gelukkig zag ie ook een hoop wel.

Gelukkig zag die de volkomen terechte gele kaarten voor Bruma en Rekik wel. Bovendien zag die ook keurig die overtreding op Arias van BMI waardoor de 3-1 viel. En niet te vergeten, over 2 penalty's viel totaal niet te discussiëren. Bovendien liet die lekker veel toe, hij floot tenminste niet voor elk duwtje...

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

j0enne schreef:

Makkelie krijgt van de VI een acht voor zijn optreden. Het beste van alle scheidsrechters van afgelopen weekend.

Lekker recalcitrante beoordeler...

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Gelukkig zag die de volkomen terechte gele kaarten voor Bruma en Rekik wel. Bovendien zag die ook keurig die overtreding op Arias van BMI waardoor de 3-1 viel. En niet te vergeten, over 2 penalty's viel totaal niet te discussiëren. Bovendien liet die lekker veel toe, hij floot tenminste niet voor elk duwtje...

Geloof je nu daadwerkelijk dat het aan de scheids lag dat PSV verloor?

mjk87 (moderator films)

• 14518 berichten
  • 4515 stemmen

j0enne schreef:

En niet te vergeten, over 2 penalty's viel totaal niet te discussiëren.

Beide pingels waren overduidelijk, daar valt inderdaad niet over te discussiëren. Dat 9 van de 10 gevallen niet wordt gefloten in zulke situaties is niet de fout van Makkelie in deze wedstrijd. Verder heb je wel gelijk en is een 8 wel erg hoog, zeker omdat beide penalty's niet per se rood behoefden te zijn.

Overigens, die kop op VI slaat natuurlijk helemaal nergens op.--> http://www.vi.nl/nieuws/kritiek-op-optreden-makkelie-onterecht-gezien-beoordeling-.htm

Dat is een stukje 'wij van wc-eend' van de hoogste orde.

Wiedemeijer een 4, wat heeft die dan verkeerd gedaan?

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Geloof je nu daadwerkelijk dat het aan de scheids lag dat PSV verloor?

Nee. Hij had wel ontzettend veel invloed op de wedstrijd. PSV speelde enorm slecht, maar 't stond wel gewoon 1-1 met de rust. Maar toen kwam de grote show van Makkelie waardoor het na 55 minuten al gespeeld was.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Beide pingels waren overduidelijk, daar valt inderdaad niet over te discussiëren. Dat 9 van de 10 gevallen niet wordt gefloten in zulke situaties is niet de fout van Makkelie in deze wedstrijd. Verder heb je wel gelijk en is een 8 wel erg hoog, zeker omdat beide penalty's niet per se rood behoefden te zijn.

Overigens, die kop op VI slaat natuurlijk helemaal nergens op.--> http://www.vi.nl/nieuws/kritiek-op-optreden-makkelie-onterecht-gezien-beoordeling-.htm

Dat is een stukje 'wij van wc-eend' van de hoogste orde.

Die cijfers van VI zijn juist veelzeggend. 10 duels gefloten en gemiddeld onder de 6,00 gescoord.

Wiedemeijer na ADO-Ajax een 4 is trouwens terecht. Mislukte flutscheids.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

schram101 schreef:

Bruma, die z'n 2e gele kaart al in de 1e helft al had moeten krijgen. Die 1e op Boëtius was ook volkomen terecht.

Rekik die een 2e gele kaart had moeten krijgen (al was de 1e geen geel).

Schaken kreeg geel doordat hij de bal op de grond gooide. Wat absoluut geen overtreding was, daar niet van.

Nee, Feyenoord is niet bepaald bevoordeeld.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Nee. Hij had wel ontzettend veel invloed op de wedstrijd. PSV speelde enorm slecht, maar 't stond wel gewoon 1-1 met de rust. Maar toen kwam de grote show van Makkelie waardoor het na 55 minuten al gespeeld was.

Ik vond hem niet goed fluiten nee, maar hij maakt wel meer fouten dan dat. PSV had gewoon enorm veel overtredingen nodig, waar niet veel aan de hand was gaf ie wel geel, en veel overtredingen miste Makkelie dan weer. Overigens was de eerste penalty 100% terecht, dat was gewoon een overtreding. Waarom zou dat in de middencirkel wel een overtreding zijn en in de 16-meter niet? Tweede pingel vond ik twijfelachtiger, en de 3-1 was een overtreding. Bruma was dusdanig gefrustreerd die had toch nog wel rood gekregen. Dus al met al was het dan 2-1 geworden, won Feyenoord ook, ook prima joh. Qua spelverhouding had 5-1 vrij realistisch geweest.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

Dan was het ook wel 3-1 geworden. PSV was rijp voor

de slacht. Bij de 3-1, toen de buit binnen was, temporiseerde Feyenoord - helaas.

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Nee, Feyenoord is niet bepaald bevoordeeld.

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

wat statistiekjes..

Balbezit: 65 om 35

Scoringskansen: 18 om 4.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2364 stemmen

De rest van het bericht zeker niet gelezen?

Ik hoor van weinig objectieve analysten dat het geen penals waren. Makkelijk gegeven, heb liever niet dat ze er penals voor geven, maar het zijn nu eenmaal de regels hier.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Marktplaatsteam vond ik wel een goeie. Bij AZ hangen nog veel van zijn spreuken aan de muur (in de perskamer toch, Lefgozer?

Schijnt van wel, maar ik kom daar nooit. Scorebordjournalistiek zal er ook wel hangen. Was na een thuisnederlaag van 1-5 tegen Roda waarin AZ geeneens zo heel veel slechter was geloof ik (vandaar dus scorebordjournalistiek). Met een goal van Ger Senden vanaf de middenlijn zo'n beetje.

Vandaar ook dat ik scorebordmanagement een mooi woord vond na het ontslag van Verbeek. De media keek alleen maar naar de positie van AZ op de ranglijst en snapte hierdoor het ontslag niet. Naar het vertoonde spel en de omgang met de spelers (en andere mensen binnen de club) werd voor het gemak niet naar gekeken.

j0enne

• 9607 berichten
  • 3775 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Ik vond hem niet goed fluiten nee, maar hij maakt wel meer fouten dan dat. PSV had gewoon enorm veel overtredingen nodig, waar niet veel aan de hand was gaf ie wel geel, en veel overtredingen miste Makkelie dan weer. Overigens was de eerste penalty 100% terecht, dat was gewoon een overtreding. Waarom zou dat in de middencirkel wel een overtreding zijn en in de 16-meter niet? Tweede pingel vond ik twijfelachtiger, en de 3-1 was een overtreding. Bruma was dusdanig gefrustreerd die had toch nog wel rood gekregen. Dus al met al was het dan 2-1 geworden, won Feyenoord ook, ook prima joh. Qua spelverhouding had 5-1 vrij realistisch geweest.

Daarom is 't lachwekkend dat die wel een penalty gaf, maar niet floot bij die overtreding op Arias, terwijl die daar nog veel meer werd vastgehouden dan bij die penalty.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Laten we eerlijk zijn, bijna elke beslissing gister was in het nadeel van PSV. Ze mogen zich best genaaid voelen.

Buiten dat denk ik dat Feyenoord dikverdiend won en dat ook gedaan had zonder arbitrale hulp. Maar ze hebben de scheids wel tegen zich gehad. Bruma's 2x geel is onzinnig en die 2e pingel had je niet hoeven te geven.

Aan de andere kant mag PSV wel meer zelfkritiek hebben. Je kan niet alles op de scheids afschuiven. Die 1-1 tegen was vrij dom vlak voor de rust en Bruma en Rekik liepen anders ook wel tegen extra kaarten aan. Zeker Bruma deed erg overdreven opgefokt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.