- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar ik zag Sneijdertje in die Supercup wel weer een stuk of 4 ballen geven waarbij pakhembeet De Guzman zijn benen op 6 plaatsen had gebroken, alleen al aan de gedachte. Overigens speelde ook Arjen Floppen niet zoveel de laatste jaren (nog minder dan Sneijdertje). Die twee steken er echter zover bovenuit qua klasse dat dat niks uit zou moeten maken.
Ik ben het eindelijk eens met je eens. Sneijder is gewoon een uitzonderlijke speler met een traptechniek die weinig spelers hebben. Ik zag ook de beelden van die wedstrijd, hij strooide weer met prachtige ballen. Sneijder moet gewoon afgetraind zijn en in een ritme komen dat hij weer elke week speelt. Gelukkig speelt Galatasaray CL, dus hij zal genoeg aan spelen komen op hoog niveau. Ik blijf het dom vinden hoe van Gaal Sneijder te kakken zet. Al kan het ook Sneijder prikkelen zijn, maar volgens mij heeft die jongen vooral een schouderklopje nodig.
Sneijder en Robben zijn onze enige 2 spelers die bij club en land het verschil maakten/maken. Hopelijk voegt van Persie zich bij dat rijtje. Hij maakt bij de club het verschil, nu nog eens echt belangrijk worden in Oranje. Als die 3 jongens in vorm zijn, dan heb je op het WK wat te zoeken. Anders niet. Vd Vaart was de 4e grote jongen, maar hij heeft voor een modale club gekozen en zal een bijrol moeten accepteren. Al zou ik hem wel opstellen als Sneijder het niet wordt.
Stekelenburg, Janmaat, Heitinga, Indi, Blind, Nigel de Jong, Strootman/Maher, Sneijder, Robben, Persie, Lens/Narsingh
Zoiets moet het komende zomer maar worden. Zo'n De Jong zul je hard nodig gaan hebben om die matige achterhoede een beetje te ontzien.
Het kwartje is nu na zoveel (vruchteloze) jaren en veel en veel te laat toch eindelijk gevallen. Urby in de VI: 'Ik richt me op de linksback positie'.
Succes dan. Ik vond hem bij Ajax een vreselijke verdediger. Opbouwend zeer goed, als speler erg sierlijk, maar hij kan gewoon niet verdedigen. Die jongen moet links op het middenveld of eventueel linksbuiten spelen. Al snap ik wel dat linksback interessant is. Blind, Willems en Pieters zijn nou niet zo briljant dat je ze er niet uit kan spelen.
Benieuwd trouwens wat Oranje vanavond in Portugal laat zien. Zal wel, zoals bijna alle oefenduels, geen zak aan worden, maar ik ben toch benieuwd.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Zoiets moet het komende zomer maar worden. Zo'n De Jong zul je hard nodig gaan hebben om die matige achterhoede een beetje te ontzien.
Maak daar maar De Jong en Strootman van. Meeste balonderscheppingen Strootman in het afgelopen seizoen. En met Maher en Sneijder wordt je overlopen in de grote wedstrijden.
Succes dan. Ik vond hem bij Ajax een vreselijke verdediger. Opbouwend zeer goed, als speler erg sierlijk, maar hij kan gewoon niet verdedigen. Die jongen moet links op het middenveld of eventueel linksbuiten spelen. Al snap ik wel dat linksback interessant is. Blind, Willems en Pieters zijn nou niet zo briljant dat je ze er niet uit kan spelen.
Ik heb er ook weinig fiducie in dat het nu nog gaat werken, maar als hij deze beslissing 8 jaar eerder had genomen waren de vele discussies over de lb positie de afgelopen jaren niet nodig geweest.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Misschien heb je Strootman inderdaad wel nodig naast de Jong. Beetje de WK 2010 manier van spelen.
----------Stekelenburg----------
Janmaat-Heitinga-Indi-Blind
--------De Jong------------------
---------------------Strootman--
--------------Sneijder------------
-Lens-van Persie-Robben
Urby is echt enorm talentvol, maar heeft er gewoon te weinig uitgehaald. Ik was zelfs erg blij toen hij bij Ajax vertrok, zat me altijd aan zijn lakse spel te irriteren. Maar technisch en tactisch is hij zeker wel goed. En ja, als hij 8 jaar terug zich al op de LB positie had gericht, dan had hij inderdaad na WK 2010 met gemak de vaste linksback kunnen worden. Zoveel potentie heeft hij wel. Nu is hij een jaar of 27 denk ik? En eigenlijk heeft hij het nog nergens gemaakt.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4087 stemmen
Ach Boskamp...verbaast mij niets dat hij een woord verkeerd uit zijn mond laat rollen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Nee, gezond betekent niet dat homo's ziek zijn, maar wordt niet altijd gezegd dat een gezonde jongeman achter de vrouwtjes aanzit? Zal iets van vroeger zijn, die uitdrukking. Ik denk niet dat Boskamp het verkeerd bedoelt, maar ongelukkig is het wel. (Overigens valt het me op dat hij nog niet bij VI aan tafel zat, waarmee ik dan wel weer tevreden ben, irritante vent).
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Gewoon een oliedomme uitspraak van onze Bami-man. Als ze hem niet verkeerd hebben geciteerd dan moet hij zich schamen. Ik dacht dat Kezman de enige was die als bekendheid nog durft te roepen dat homofilie een ziekte is.
Verder, Boskamp was geloof ik op vakantie mjk87. Die zit er vast binnenkort weer.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Ze zullen het inderdaad wel allemaal niet zo bedoeld hebben maar het helpt niet echt in de beeldvorming van die 'achterlijke' voetballerij.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Bossie heeft elke dag twee ballen in zijn mond dus hij is juist een voorloper in de homo emancipatie.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Vraag me toch af of de herenliefde ongezonder is dan 6 bamihapjes in het uur.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
5 PSV'ers in de basis bij Jong Oranje. Willems, Maher, Brenet, Locadia en Depay.
Die ploppert van Ajax trouwens ook.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Misschien heb je Strootman inderdaad wel nodig naast de Jong. Beetje de WK 2010 manier van spelen.
----------Stekelenburg----------
Janmaat-Heitinga-Indi-Blind
--------De Jong------------------
---------------------Strootman--
--------------Sneijder------------
-Lens-van Persie-Robben
Urby is echt enorm talentvol, maar heeft er gewoon te weinig uitgehaald. Ik was zelfs erg blij toen hij bij Ajax vertrok, zat me altijd aan zijn lakse spel te irriteren. Maar technisch en tactisch is hij zeker wel goed. En ja, als hij 8 jaar terug zich al op de LB positie had gericht, dan had hij inderdaad na WK 2010 met gemak de vaste linksback kunnen worden. Zoveel potentie heeft hij wel. Nu is hij een jaar of 27 denk ik? En eigenlijk heeft hij het nog nergens gemaakt.
Ik weet niet wat die heeft geflikt bij Oranje maar 't is werkelijk belachelijk dat Janmaat, van Rhijn en nu zelfs die Verhaegh eerder worden opgeroepen dan hem.
En Blind... Gelukkig is Willems weer redelijk goed aan 't ballen! Snap ook niet waarom die dan bijvoorbeeld niet een keer Buttner oproept.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Vd Wiel, mits hij regelmatig speelt, zou ook gewoon mijn eerste keus zijn. Maar ik heb het idee dat van Gaal hem niet meer op gaat roepen.
Op links kies ik toch nog Blind, maar als er een beter alternatief komt, ook prima. Het is allemaal niet geweldig. Blind beheerst alleen het positiespel vrij goed. Streepje voor op de rest bij mij. Buttner moet eerst maar eens aan spelen toe gaan komen bij Man Utd, bijna onmogelijk dus.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
Heeft eigenlijk te weinig gespeeld om goed te kunnen beoordelen. En de weinige keren dat hij speelde heeft hij alleszins geen verpletterende indruk gemaakt.
Armenteros vond ik echt zwak eigenlijk, niet één actie die me bij is gebleven, en hij heeft toch ongeveer dezelfde speelminuten gekregen als Cyriac? Van Cyriac kan je dat begrijpen, hij heeft een anderhalf jaar niet meer gespeeld na zijn blessure. Kijk maar hoe moeizaam Suarez zich naar zijn niveau toewerkt.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Vd Wiel, mits hij regelmatig speelt, zou ook gewoon mijn eerste keus zijn. Maar ik heb het idee dat van Gaal hem niet meer op gaat roepen.
Op links kies ik toch nog Blind, maar als er een beter alternatief komt, ook prima. Het is allemaal niet geweldig. Blind beheerst alleen het positiespel vrij goed. Streepje voor op de rest bij mij. Buttner moet eerst maar eens aan spelen toe gaan komen bij Man Utd, bijna onmogelijk dus.
Te traag, niet wendbaar etc.
Emanuelson die nu pas beseft dat daar z'n kansen liggen, tja. Dat was jaren geleden ook al...
Oh, Pieters hebben we ook nog! Is in normale doen toch de beste optie.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Viergever nu ook nog linksback, maar die kan nog een hoop leren. Afgelopen zondag expres extra opgelet. Let ook bijvoorbeeld op de tweede goal van Ajax, daar gaf hij Bojan meters ruimte (en veel tijd) om voor te geven (gebeurde recht voor me).
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Viergever is verdedigend inderdaad nog behoorlijk kwetsbaar. Hij zal dit seizoen nog een paar eer door het ijs zakken als linksback. In aanvallend opzicht vindt ik hem nog wel verassen.
Ik zou benieuwd zijn wat er zou gebeuren als Viergever in de rol van Henriksen zou gaan spelen en Henriksen een linie naar voren zou worden geschoven. Dan moet Elm natuurlijk banken.
Mij lijkt het wel een interessant idee.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Is hij al eens een paar keer neergezet in voorgaande seizoenen. Elke keer zakte hij door het ijs.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Te traag, niet wendbaar etc.
Emanuelson die nu pas beseft dat daar z'n kansen liggen, tja. Dat was jaren geleden ook al...
Oh, Pieters hebben we ook nog! Is in normale doen toch de beste optie.
Blind kan niet verdedigen en dan is Willems ja alternatief. Jaja. Die kan er al helemaal niks van op dat vlak.
mjk87 (moderator films)
-
- 14550 berichten
- 4530 stemmen
Pieters
Help. Nee, dan kan zelfs Büttner nog beter spelen daar.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Is hij al eens een paar keer neergezet in voorgaande seizoenen. Elke keer zakte hij door het ijs.
Ja, dat idee had ik wel al dat hij daar eens heeft gespeeld. Maar ik wist het niet meer zo zeker.
Valt me dan wel tegen dat hij het dan zo slecht heeft gedaan. Er staat me daar echt helemaal niks meer van bij 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Pieters
Help. Nee, dan kan zelfs Büttner nog beter spelen daar.
Pieters is echt vreselijk ja. Dan nog liever Willems denk ik. Pieters blundert echt altijd, heeft geen verstand van tactiek en zijn techniek is dramatisch. En opbouwend/aanvallend brengt hij niks.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Pieters hoeft van mij ook niet meer. Willems in Oranje!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Met alle respect maar Pieters heeft natuurlijk meer talent dan Willems, Blind en Buttner samen.
Bamibal Bossie is al aan het downplayen: Boskamp: "Heb helemaal niks tegen homo's" - sporza.be
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
Dat is onzin natuurlijk. Qua talent zijn Willems en Blind de voorlopers. Nadeel is dat zij respectievelijk te flegmatiek en te traag zijn en verdedigend niet de sterksten.
Pieters is defensief het beste onderlegd maar is te weinig voetballer om aanvallend meer te brengen dan 2 eerstgenoemde.
Büttner moet eerst maar eens aan spelen toekomen bij Man Utd. Aanvallend is het wel leuk maar die is verdedigend nog minder dan Jetro en Deelie.
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Met alle respect maar Pieters heeft natuurlijk meer talent dan Willems, Blind en Buttner samen.
'Talent' lijkt me een pijnlijke term als je het over dit viertal hebt (Buttner heeft overigens veruit het meeste talent, maar dan als middenvelder), maar hij is in ieder geval de minst slechte optie ja.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Blind heeft echt niet meer talent dan Pieters. Ben geen fan van Pieters, maar die is nog altijd beter dan Blind. Blind kan het niveau verdedigend totaal niet en wordt tegen een goede rechtsbuiten helemaal scheel gespeeld. Niet dat Pieters goed is, maar oké. Wie er dan wel rechtsback moet spelen? Geen idee, elke keus is dramatisch.
@Ajax&Litmanen:
Waarom Heitinga centraal? Die heeft bij Everton meerdere malen aangetoond een matig niveau te hebben. Ik denk dat een speler als Vlaar beter naast BMI kan spelen dan Heitinga.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.