- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #7
Het grote voetbaltopic #7
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Knappe redding weer van Mignolet.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Mertens laat 't toch maar weer even zien. Weer op de paal.
Wat laat hij zien dan? Dat hij het kansen missen tegen goede tegenstanders nog niet is verleerd? 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Zorgt er wel voor dat er een aantal mensen terug met de voeten op de grond komen.
j0enne
-
- 9607 berichten
- 3775 stemmen
Wat laat hij zien dan? Dat hij het kansen missen tegen goede tegenstanders nog niet is verleerd?
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Het Nederlandse middenveld en aanval doet niet onder voor die van België, mits we inderdaad de bank niet hoeven aan te spreken. Achterin zijn de Belgen vele malen sterker inderdaad.
mjk87 (moderator films)
-
- 14518 berichten
- 4518 stemmen
Nou, dat wordt voor Nederland dus volgende week ook een heel goede test.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Prachtige actie en binnenkant paal.
Verder een sterke invalbeurt van Mertens, iemand die we goed kunnen gebruiken vooraan.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wel grappig trouwens dat Nederland en België in deze week tegen de 2 zelfde teams oefenen. Belgen nu volgende week tegen Japan, wij zaterdag en dan volgende week Colombia.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Gezien beide teams van de andere kant van de wereld komen eerder efficient dan grappig 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
Ach, niet dramatiseren dit. Voetballend gewoon een goede match. Beter dan vele kwalificatiewedstrijden. Dat die Colombianen kansen gingen krijgen tegen deze onuitgegeven verdediging stond ook wel vast. Qua efficiëntie was dit dramatisch helaas. Gelijkspelletje was een correcte uitslag maar dat werd het daardoor niet.
Colombia was voor hun doelpunt gewoon duidelijk de mindere. Nadien waren ze wel erg goed met hun sterke counters.
Voor het vertrouwen en de gemoedsrust kunnen we tegen Japan dinsdag toch maar best winnen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Gezien beide teams van de andere kant van de wereld komen eerder efficient dan grappig
Ik snap waarom het is, maar het is wel geinig.
Hoe schat jij de Belgische WK kansen in dan?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
België moet de groepsfase toch altijd wel kunnen overleven. Als ze geen kansen gaan missen zoals vandaag toch. En het hangt altijd wat af van de vorm van het moment van enkele bepalende spelers.
Daarna ben je gewoon erg afhankelijk van de loting, maar in een KO-fase kan sowieso veel gebeuren.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Ach, niet dramatiseren dit.
Zeker niet nodig nee, de Belgen speelden wat mij betreft fris en sterk, alleen de afwerking moet gewoon zekerder, zeker tegen sterke tegenstanders als deze. Als je zelf de goals niet maakt weet je dat je ze op een verkeerd moment gaat tegenkrijgen.
Hoe schat jij de Belgische WK kansen in dan?
Wat onze WK kansen betreft ... halve finale zou geweldig zijn, maar we mogen blij zijn als we zonder al te veel kleerscheuren door de groepsfase geraken. Moet absoluut lukken met dit team, maar met wat pech kan het gebrek aan ervaring (zoals een match als deze terug op de rails trekken) slecht uitvallen.
Anderzijds zijn er volgens mij ook niet teveel teams meer waar we echt als underdog tegen moeten beginnen. Buiten de grote 4 (Spanje, Duitsland, Brazilië, Argentinië) zie ik niet echt een ploeg waar we geen winstkansen tegen hebben.
Sergio Leone
-
- 4412 berichten
- 3095 stemmen
Onderhond, waarom zouden wij geen winstkansen hebben tegen die grote 4? In 2002 waren wij met godbetert Yves Vanderhaeghe en Jacky Peeters de betere van het Brazilië van Rivaldo en co.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Kansen wel, maar aan zulke matchen moet je als Belgisch nationaal team volgens mij nog steeds gewoon als underdog beginnen. In voetbal heeft elk team winstkansen, maar in zulke matchen moet er al heel wat meezitten om zo'n match positief af te sluiten.
Zo'n stunt is altijd leuk natuurlijk, maar dat zijn geen matchen die je op intrinsieke kwaliteit wint.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Leuke wedstrijd gisteren. Beetje jammer van het resultaat, maar kan geen kwaad om eens te verliezen. Belgen hebben best aardig gespeeld, al was het verdedigend niet altijd even goed. Meunier sowieso nog te licht voor dit soort werk. Debruyne ook niet goed, snel verkassen naar een ploeg waar hij kan spelen.
Verder nooit echt in de problemen gekomen tot het eerste doelpunt, nadien toch wat desorganisatie. Ook nog kansen genoeg voor de Belgen, efficiëntie moet omhoog. Mertens superinvaller!
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Vanavond eindelijk een affiche om weer echt naar uit te kijken: Portugal-Zweden. Net als de andere play off duels.
20:00 Iceland ? - ? Croatia
20:45 Greece ? - ? Romania
20:45 Portugal ? - ? Sweden
20:45 Ukraine ? - ? France
Lekker dat P-Z op RTL7 is. Verder ook supporten voor IJsland, Roemenië en Oekraïne.
Mijn voorspellingen vanavond:
20:00 Iceland ? - ? Croatia 1-1
20:45 Greece ? - ? Romania 1-0
20:45 Portugal ? - ? Sweden 1-1
20:45 Ukraine ? - ? France 0-0
Het echte vuurwerk zien we denk ik pas dinsdag. Ik ga voor Kroatië, Griekenland, Zweden en Frankrijk die het gaan redden denk ik.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Ik kan me zowaar vinden in het rijtje landen waarvan je hoopt dat ze doorgaan + het rijtje van landen waarvan je denkt dat ze doorgaan. Hoewel ik altijd wel een zwak voor Kroatië heb zou ik het ook wel
heel stoer vinden als Ijsland in december uit de koker rolt tijdens de WK loting.
Er is maar één land die ik plaatsing niet gun en dat is Frankrijk.
Montorsi
-
- 9716 berichten
- 2375 stemmen
Ik verwacht dat IJsland wel wint. Schijnt dat de laatste keer dat ze daar half november hebben gevoetbald 30 jaar terug was en dat de omstandigheden vrij dramatisch (koud) zijn. Zie die Kroaten daar niet perse winnen.
IJsland - Kroatie 2-1
Griekenland - Roemenie 2-0
Portugal - Zweden 2-1
Oekraine - Frankrijk 1-1
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik hoop vooral dat Portugal en Frankrijk het niet halen en Zweden en IJsland wel. De rest boeit me ook minder. Maar wat je hoopt en wat je krijgt verschilt helaas soms. Frankrijk heeft de return thuis, scheelt. Maar dat heeft Zweden ook met Portugal, scheelt ook.
Jammer dat de return gelijk valt met Nederland-Colombia. Dat wordt heel veel zappen. Of Oranje opnemen en later terugkijken. Ik vind deze play off eigenlijk een stuk boeiender.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Waarom zal je als liefhebber grote voetballanden als Frankrijk en Portugal er niet bij willen hebben? Onvoorstelbaar.
Ik hoop het dat het na vanavond wel gespeeld is. Dinsdag namelijk The Hunger Games marathon
.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
Geef Ijsland ook een goeie kans. Die Kroaten draaien al een aantal maanden compleet vierkant.
Gok op Ijsland, Portugal, Frankrijk en Griekenland. Hoop vooral op Kroatië (wegens roots daar; maar eigenlijk zou ik Ijsland ook wel leuk vinden) en Roemenië (Griekenland volledig beu met hun matig spel). De rest is me eigenlijk eender, maar ik vind het best jammer om Ibra of Ronaldo te moeten missen op het WK. En Frankrijk hoort er eigenlijk ook wel gewoon bij.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Ik ga toch voor Portugal. Zweden is toch meer een ploeg die op één vent steunt.
Gisteren is het even aan me gepasseerd, maar Is dit trouwens verkapte onNederlandse bescheidenheid 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Nee, ik mag Dries Mertens gewoon niet 
En ik zie op een WK genoeg mooie ploegen, NW. Ik kan prima zonder die vervelende Portugezen en die zeer onsympathieke Fransen. En daarbij, ik wil perse Zlatan erbij zien. Een WK zonder Zlatan is toch minder leuk.
Alleen Griekenland-Roemenië is kut. Een antiploeg tegen een hele matige ploeg. Die Roemenen heb ik in de groep van Oranje gevolgd, kunnen er geen hol van. Hebben ook zeer weinig punten gepakt. Jammer dat Denemarken het nog slechter deed als slechtste nr 2. Die had ik er wel graag bij gehad.
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
Waarom zal je als liefhebber grote voetballanden als Frankrijk en Portugal er niet bij willen hebben? Onvoorstelbaar.
Als voetballiefhebber kijk ik anders met weinig tot geen plezier naar Frankrijk. Hebben nu ook een vrij matige ploeg. Dan zou ik ze er alleen bij willen in de hoop dat ze na drie potjes, en veel interne ruzie,
weer op het vliegtuig terug kunnen. Wat een lol.
Zlatan heb ik liever op het WK dan Ronaldo maar als ploeg zie ik liever Portugal. Zit veel meer kwaliteit
in.
Loting Griekenland - Roemenië is vrij waardeloos idd. Had eerst lichte voorkeur voor Roemenië maar schat de Grieken toch hoger in. Afgelopen EK deden ze het ook niet onverdienstelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het voordeel van uitschakeling van Zweden is wel dat het kutjaar van Toivonen nog beroerder wordt 
Joy4ever
-
- 4610 berichten
- 1833 stemmen
En een Scandinavië vrij WK. Geen idee of dat een unicum is trouwens.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12848 stemmen
Nee, ik mag Dries Mertens gewoon niet
Weet ik, maar hij scoorde wél net tegen Nederland natuurlijk. Maar da's ook niet zo'n goeie ploeg meer, toch 
(actie van gisteren trouwens al gezien, was toch echt een pareltje?)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4697 stemmen
Voor een WK zonder Scandinaviërs moeten we terug naar 1982. Toen nog maar 24 deelnemers trouwens.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.