- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hij moet juist blij zijn dat we het accent aan het verleggen zijn naar het zuiden. Rotjeknor pesten voor het uitblijven van resultaten begon saai te worden 
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
BREAKING NEWS! Er werd geen penalty gegeven in De Kuip, ik herhaal.
Aardige eerste helft met vooral een uitstekende pass bij die tweede goal en een verder wat matte matige tweede helft. AZ is de meest gelukkige van de twee, PSV vooral onfortuinlijk met afronden en de scheids die ook wel wat tegen zat (op cruciale momenten overigens.) Had meer ervan verwacht, Kuipers ging mee in het niveau. Te veel onbestraft waardoor het soms wat ordinair werd allemaal.
Komende zondag maar eens zien of dat shirt er op het veld ook zo lelijk uitziet. Ajax, PSV en Feyenoord op respectievelijk EL 2,3,4 te zien. Prima, zeg ik dan, al snap ik Ajax en ook wel PSV niet helemaal.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Na weet ik veel hoeveel jaar lang in alle stadions 'Helemaal niets in Amsterdam' te hebben gehoord, ik herinner me ook nog ene Afellay die dat voor de camera ging zingen, ga jij nou huilen omdat een paar Ajacieden blij zijn PSV te hebben zien verliezen? Dat is toch logisch of niet? PSV is de concurrent, tuurlijk zijn alle Ajacieden voor AZ. Is daar dan iets mis mee? Daarnaast hebben we het wel over het rotste elftal van heel Nederland met wat al die spelers dit seizoen weer hebben geflikt. Wekt ook gewoon geen sympathie op. Ik denk dat dit bijvoorbeeld minder zou zijn geweest als Feyenoord in de finale werd geklopt door AZ. Die hebben wel een sympathieker elftal (op Immers na dan) en zij doen het ten minste met de eigen jeugd i.p.v. dat zieke koopgedrag wat PSV vertoont.
Haha, ja. Toen Twente kampioen werd stonden 8 stadions per weekend van geluk te huilen als Twente op voorsprong kwam.
En dan moeten Ajacieden nu dimmen omdat ze een paar jaar wel succesvol zijn? 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Thijs Slegers denkt te weten dat Maher naar Ajax gaat 
Benieuwd of de PSV watcher hiermee gelijk heeft, hij is vaak goed geïnformeerd. Als ik 1 speler zou wensen is het Maher wel.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ik hoop dat hij naar Ajax komt, maar ik ben bang dat AZ een te hoge transfersom in gedachte heeft. Daarnaast moet Eriksen natuurlijk wel vertrekken, maar dat zal wel gebeuren schat ik zo.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Voor Maher mag Ajax van mij best eenmalig investeren. Meteen voor 5 jaar vastleggen.
Laten we eerlijk zijn, Eriksen en de Jong willen wel weg. Er zal er vast wel 1 gaan, neem aan Eriksen met zijn 1 jarige contract. Maar ik zou Maher zsm halen, ook als Eriksen nog niet verkocht is. Met afstand het grootste talent in Nederland op zijn positie, achter Eriksen.
depri83
-
- 6806 berichten
- 1491 stemmen
Thijs Slegers denkt te weten dat Maher naar Ajax gaat 
Benieuwd of de PSV watcher hiermee gelijk heeft, hij is vaak goed geïnformeerd. Als ik 1 speler zou wensen is het Maher wel.
Bij de nos leek dat gisteren al bekend. Naast de foto van Maher bij de aankondiging van zijn item stond al een ajax logo.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Serieus? Dat lijkt me wel erg voorbarig. Ik hoop wel dat het klopt, fantastisch talent.
Overigens zou Altidore ook best wel eens naar een top 4 club kunnen. Altidore naar Vitesse bv ipv Bony zou helemaal niet slecht zijn. Vind dat hij erg beter is geworden in Nederland.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Maher moet wel nog veel leren. Groot talent hoor, dat zeker, maar valt nog erg veel aan te schaven. Hoop ook dat hij mentaal in orde blijft, en geen El Hamdaoui 2 wordt, waar ik het soms wel wat naar vind neigen in het veld.
Volgend jaar bij de Razzies: "And the winner is ..."

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Deze foto is wel hilarisch zeg.

@ Quido's gifje:

j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Dick Advocaat liet na afloop tijdens de persconferentie weten in december al besloten te hebben na een jaar te zullen stoppen bij PSV. Hij kon het fysiek en mentaal niet meer aan. 'Het was te zwaar. Ook het op en neer rijden elke dag was best pittig. In december had ik voor mezelf al besloten te stoppen', zei Advocaat. De coach wil nog een keer aan de slag als bondscoach.
Lekker zeg, zo'n trainer. Waarom begin je d'r dan uberhaupt aan?
Ga maar snel weer je zakken vullen, dat kan die tenminste wel fysiek en mentaal aan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Advocaat is gewoon een onbetrouwbare zakkenvullende geldwolf.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ehm, waar is Dick dan gaan wonen als ik vragen mag? In Friesland ofzo? Of had hij een huis in Nederland? Half Nederland moet dagelijks reizen, ook 60 plussers. Had dan een appartement in Eindhoven gehuurd voor een seizoentje.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
De doorgaans betrouwbare Spanjaarden laten weten dat AS Monaco zich bereid heeft getoond de transferclausule in Falcao’s contract te betalen. Het heeft liefst zestig miljoen euro over voor de komst van de 27-jarige Falcao, die een doorlopend contract heeft in Madrid. In 66 competitieduels maakte de Zuid-Amerikaan 51 doelpunten in de Spaanse competitie en daarnaast was hij ook op dreef in de Europa League.
Nu gaat hij zijn status dus verzilveren met een dik contract bij AS Monaco, lijkt het. De koploper van de Ligue 2 is bijna zeker van promotie en beschikt met Dmitry Rybolovlev over een zeer kapitaalkrachtige eigenaar: hij is goed voor een vermogen van circa negen miljard euro. Rybolovlev wil met AS Monaco doen wat Paris Saint-Germain ook al aan het doen is: de top bestormen. Falcao komt daarbij ideaal van pas. De Colombiaan kan tien miljoen euro per seizoen gaan verdienen als hij ‘ja’ zegt.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Terug in Den Haag wellicht. Het blijft nietemin een zwak excuus, het op en neer rijden
Als hij zou willen kan hij zich laten vervoeren in een rijdend comfortabel paleis met prive chaffeur gezien zijn bankrekening. En vreemd genoeg vorig seizoen in Rusland wel wekelijks duizenden kilometers afleggen tussen de St. Petersburgen en Vladiovostokken van het land.
Dick is een eng mannetje geworden de laatste tijd; de hele België kwestie was al discutabel en gezien zijn eeuwige gehuil en gefoeter dit seizoen is hij er niet op populairder op geworden. Een groot trainer, maar curieus mens.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De doorgaans betrouwbare Spanjaarden laten weten dat AS Monaco zich bereid heeft getoond de transferclausule in Falcao’s contract te betalen. Het heeft liefst zestig miljoen euro over voor de komst van de 27-jarige Falcao, die een doorlopend contract heeft in Madrid. In 66 competitieduels maakte de Zuid-Amerikaan 51 doelpunten in de Spaanse competitie en daarnaast was hij ook op dreef in de Europa League.
Nu gaat hij zijn status dus verzilveren met een dik contract bij AS Monaco, lijkt het. De koploper van de Ligue 2 is bijna zeker van promotie en beschikt met Dmitry Rybolovlev over een zeer kapitaalkrachtige eigenaar: hij is goed voor een vermogen van circa negen miljard euro. Rybolovlev wil met AS Monaco doen wat Paris Saint-Germain ook al aan het doen is: de top bestormen. Falcao komt daarbij ideaal van pas. De Colombiaan kan tien miljoen euro per seizoen gaan verdienen als hij ‘ja’ zegt.
Scheelt dat hij geen 'ja' gaat zeggen.
j0enne
-
- 9608 berichten
- 3780 stemmen
Je weet 't maar nooit voor 10 miljoen per jaar! 
Real Madrid is voor volgend seizoen op zoek naar een nieuwe spits, maar door de naam van Radamel Falcao is een tijdje geleden al een streep gezet. Inmiddels is duidelijk waarom: de goaltjesdief van Atlético Madrid eiste een jaarsalaris van liefst acht miljoen euro en dat vond Real toch ietwat te gek. De Koninklijke hoopt nu op de komst van Edinson Cavani, Sergio Agüero of Robert Lewandowski.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Atletico laat 'm nog liever transfervrij vertrekken dan te verkopen aan Real Madrid.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Falcao kan contractueel niet eens naar Real, hij heeft de bekende Torres clausule.

ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2253 stemmen
En dan moeten Ajacieden nu dimmen omdat ze een paar jaar wel succesvol zijn?
Ajax is al 100 jaar succesvol.
Perfectly clear
-
- 283 berichten
- 18 stemmen
Zonder Ajax geen voetbal, Cruyff, van Basten, Bergkamp, Andy van der Meyde 
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Hoezo? Die waren zonder Ajax ook wel boven komen drijven hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Uhm, elke week drie uur in de trein om erbij te horen... Kan me geen groter losersgedrag voorstellen. Maar dat je bovenstaand niet snapt, verbaasd me dan ook niks.
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
Reacties van de ajacieden hier laat wel weer zien wat een vervelend volkje het toch is.
Waar heb je het leedvermaak voor nodig als je net voor de derde keer de titel hebt gepakt?
Dat heb je niet nodig, maar het kan wel spontaan opborrelen dat je moet lachen om die foto met dat erepodium in Eindhoven bijvoorbeeld, ook al is het volstrekt logisch dat ze zoiets al opbouwen, zeker als favoriet. Maar daarom wordt het waarschijnlijk wel leuk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14553 berichten
- 4534 stemmen
Uhm, elke week drie uur in de trein om erbij te horen... Kan me geen groter losersgedrag voorstellen. Maar dat je bovenstaand niet snapt, verbaasd me dan ook niks.
Ook zo een goed voorbeeld van mensen die erbij willen horen, die zelf blijkbaar graag bij de finale waren:
Als je het dan toch over losers gaat hebben staat dit soort doorgesnoven eencelligen wel met stip op één.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, die mongolen mogen ze ook met een steen de Nieuwe Maas in flikkeren. Zou ze liever als ruziezoekend tuig dan als Feyenoordsupporters omschreven zien.
Dat heb je niet nodig, maar het kan wel spontaan opborrelen dat je moet lachen om die foto met dat erepodium in Eindhoven bijvoorbeeld, ook al is het volstrekt logisch dat ze zoiets al opbouwen, zeker als favoriet. Maar daarom wordt het waarschijnlijk wel leuk.
Die foto is het probleem ook niet, die is inderdaad het aanhalen waard. Ging me meer om de berichtjes van Rep, Quido en vooral Perfectly clear.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Vraag me af wat ik verkeerd gezegd heb dan, buiten dat gifje van dat steadycam-shot en een verwijzing naar het laten lopen van de EL (notabene met een
-smiley). Hele rare beeldvorming weer, hier.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Dat we Ajacieden zijn, is voor Reinbo al reden genoeg en beïnvloedt zijn beeldvorming al dusdanig..... 
Ik snap overigens wel waar hij op doelt:
De nadruk zou moeten liggen op de winst van AZ (wat gewoon een zeer knappe prestatie is) en niet op het verlies van PSV.
Het is Gertjan gegund.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vraag me af wat ik verkeerd gezegd heb dan, buiten dat gifje van dat steadycam-shot en een verwijzing naar het laten lopen van de EL (notabene met een
-smiley). Hele rare beeldvorming weer, hier.
Je was er maar druk mee..... 
Verder wat Gille24 schrijft (ook dat eerste
).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.