- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Dat is een niet geldige, nu moet je een liedje zingen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
NAC uit en Groningen uit. Dat wordt 1 punt. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Och.
Gat is nu 6 punten. Ik denk even snel aan Ado thuis, deze H'Veen thuis (gemakshalve), Heracles uit, Feyenoord uit (zal ik niet eens meetellen maar die rode kaart was onterecht en anders was het zeer waarschijnlijk geen 2-2 geworden). Dat zijn dus al 6 punten, samen 12.
En Feyenoord heeft zo vaak mazzel gehad met penalty's en rode kaarten dat eigenlijk niets was, dat zijn ook wel een punt of 6. Kan niet direct de wedstrijden noemen, maar dat ik mij vaker dan 5 maal heb lopen ergeren daar aan weet ik wel zeker. Zit je toch al snel op 20 punten.

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Zo lopen rekenen terwijl Ajax het kampioenschap natuurlijk niet kan ontlopen. Wat een trolletjes hiero
.
Alles is mogelijk in voetbal. Wint Vitesse de komende twee potjes en speelt Ajax gelijk in Breda staan Vitesse op één punt met nog twee wedstrijden te gaan. Titels claimen voordat ze binnen zijn doen ze maar in Eindhoven en Rotterdam. Alhoewel...... dat laatste 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ajax-Heerenveen wordt 5-1
Die 1 had je goed. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Alles is mogelijk in voetbal.
Sinds ik Dortmund - Malaga heb gezien, geloof ik zelfs dat Zwolle nog kampioen kan worden. 
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Ach, als Ajax zoveel meevallers had, zou ik dezelfde reactie geplaatst hebben.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Voorspelling voor Feyenoord-vites maak ik dan maar 3-0 van. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach ja, als PSV in de Arena een strafschop had gekregen (had je die wel met eigen ogen objectief geturfd eigenlijk?) bij 1-1 hadden ze die wedstrijd gewonnen, waren ze in een flow geraakt en Ajax in paniek en was PSV in februari al kampioen geweest en Frank de Boer ontslagen. En zo kun je nog wel even doorgaan. Dat geleuter altijd.
Wordt nog lastig zat nu met NAC- en Groningen-uit. En als je nog een keer zo'n wedstrijd hebt waarin het én niet loopt én/of dit soort dingen tegenzitten, kan het zomaar nog mis gaan (zelfs tegen Willem II thuis, ja).
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Tja, Ajax mag nu nog een keer verliezen en d'r is nog steeds niks aan de hand aangezien ze een beter doelsaldo dan Vitesse hebben. Die zie ik trouwens zondag ook niet winnen bij Feyenoord zonder van Ginkel en waarschijnlijk zonder Bony.
Als ze nou verdomme hadden verloren mochten ze alleen nog maar een keer gelijk spelen... El Ghannassy volgens Teletekst nog een megakans...
Was vorige week een punt toch genoeg... Pieters... Stond je bij winst morgen gewoon maar op één punt achterstand... Helaas.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Pieters
Zijn rentree tegen Ajax is bijna net zo legendarisch als die tegen PEC
Twee keer in actie gekomen dit seizoen en beide keren een genot.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ik zie ze enkel nog punten verspelen tegen Groningen.
Alleen die wedstrijd doet d'r dan al niet meer toe aangezien ze bij NAC altijd winnen omdat NAC altijd bagger is tegen Ajax en Willem II moet een eitje zijn.
Hopen dat NAC volgende week kan stunten, gelijkspel of winst, maakt niet uit. Dan kan 't nog, anders niet.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
De enige bedreiging voor Ajax en het mislopen van een zekere titel is Ajax zelf!
Niet Vitesse, PSV, Feyenoord of de scheidsrechter: We hebben alles in eigen hand. We kunnen alleen onszelf de schuld geven als het mis gaat.
Maar misgaan gaat het niet.
Volendam

otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Als je zo'n discussie wilt, prima. Maar kom niet steeds met simpele one-liners aan alsof ik onzin lul..
Jouw probleem is gewoon dat je als een blinde fan altijd alles maar naar 1 kant turft en dan vervolgens woorden als 'constatering', 'feit' en 'objectief' gebruikt en er uitgebreide 'als dit dan dat' redenaties tegenaan gooit. Nou, PSV had die strafschop moeten hebben en had dan gewonnen, in Kerkrade had Blind er bij een 1-0 achterstand afgemoeten (die had je dan ook verloren) en Alderweireld had er af gekund in Eindhoven bij 2-2, die had je dan ook verloren. En dan kijk ik bijna geen MML, maar uit die paar potjes kan ik nog wel deze fases halen.
Kijk, dat zijn al 9 punten minder (waarvan er 6 naar PSV gaan), dus Eindhoven had die platte kar zonder inmenging van de scheidsrechters al kunnen bestellen. Dat soort geleuter krijg je dan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Pfffffffffff, Ajax 
Ik wil helemaal geen gelijk krijgen, maar ik heb het helaas dus wel gekregen na de discussie hier gister of Ajax er al was of niet. Ze zijn er dus nog niet. Wat een dom puntverlies. Weer thuis, weer 1-1, weer grote kansen gemist en ja, ook weer die klote arbitrage die niet eens de penalty's geeft waar je recht op hebt. Dat is al de zoveelste keer. Het lijkt wel of Ajax geen penalty mee mag krijgen ofzo. Maar laat voorop staan dat vooral een vreselijk slechte 2e helft van Ajax zelf bij mij blijft overheersen. Op het einde zelfs een mazzeltje dat het niet 1-2 zou worden, al was dat helemaal onverdiend geweest.
Nu wordt het alweer spannender, indien Vitesse en PSV dit weekend zouden winnen. Hopelijk lukt dat dus niet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Toch kan ik met dit gelijkspel wel leven in vergelijking met de gelijkspelen tegen Roda/Utrecht/ADO. Heerenveen verstopte zich niet en had uiteindelijk nog kans op meer. Nu zaak om in Breda te winnen om het vervolgens thuis tegen Willem2 af te maken, en al zouden we (punten) verliezen tegen NAC is er nog steeds niets aan de hand.
Buiten dat om, winst voor AZ en een gelijkspelletje in Rotterdam s.v.p.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik kan er niet mee leven. Heb liever zsm de titel officieel. Dadelijk verspeel je punten in Breda en dan wordt de druk helemaal weer enorm. Ik zie gisteravond ook als een incidentje, maar het is je wel overkomen. Net als nog vele malen vaker dit seizoen. Heerenveen prima gedaan hoor, van Basten is gewoon ook een goede coach, maar dit had Ajax moeten winnen. Alleen al om de concurrentie te demotiveren. Nu zal PSV vanavond toch nog een beetje aan de titel denken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4547 stemmen
Winnen in Breda dus. Lichtzinnig zullen ze dat toch niet meer oppakken. Dan winnen van Willem II en eventueel de week erna dan pas officieel de titel. Kan ik eigenlijk mee leven, 5 mei komt me nu niet direct het beste uit. Al zie ik PSV niet direct winnen en Feyenoord-Vitesse wel gelijk eindigen.
Eerste gelijkspel voor Ajax in de maanden maart/april/mei in vier seizoenen trouwens.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nouja, objectief bekeken kan je wel wat hebben. Helemaal als AZ-PSV en Fey-Vit geen zeges voor de laatste 3 genoemde clubs op zouden leveren. Dan zou er zelfs niks aan de hand zijn. Maar je legt jezelf nu wel weer onnodige druk op.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Jouw probleem is gewoon dat je als een blinde fan altijd alles maar naar 1 kant turft en dan vervolgens woorden als 'constatering', 'feit' en 'objectief' gebruikt en er uitgebreide 'als dit dan dat' redenaties tegenaan gooit.
Ik heb hier vaak genoeg - als ik andere wedstrijden zag - ook andere arbitrale dwalingen aangehaald die punten hebben opgeleverd of gekost. En dan gaat het in vele gevallen over objectief waarneembare momenten die duidelijk zijn (onterecht afgekeurde doelpunten, penalty-situaties zoals gisteren), niet om een grijs schemergebied tussen een 'rood-waardige' overtreding of een waar ook een mindere strafmaat kan worden beargumenteerd. Dat jij dan meteen in je troll-gedrag van Bingo-kaarten vervalt, is dan eerder een zwaktebod.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Wat Vitesse, Feyenoord en PSV de komende weken doen is niet belangrijk, je moet gewoon zelf winnen ongeacht de voorsprong op de anderen. We gaan niet lopen rekenen. Daar zijn we te groot voor. 
Heerenveen doet het dit seizoen goed tegen de 'topclubs' (alleen PSV uit verloren), dus zo gek was dat resultaat van gister niet.
Hoe van Basten met H'veen speelde, zo had Advocaat met PSV moeten spelen...... Dickie 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nou, ik ben toch wel een beetje van slag op voetbalgebied. Had dit niet verwacht en het voelt vrij klote. Als Ajax deze titel nog zou verspelen...brr.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
nuances (...) objectief waarneembare momenten (...) grijs schemergebied (...) Bingo-kaarten
Tja, het blijft gewoon heel apart dat de meest subjectieve, één kant op redenerende, blinde 'fan' van dit hele forum (en dat, lieve mensen, wil wat zeggen) de hele tijd blijft doen alsof het als objectief wetenschapper naar een spelletje balletjetrap zit te kijken om te concluderen dat, ocharme, nou net toevallig steeds 'zijn cluppie' de klos is, jaar in jaar uit, elke wedstrijd weer. Hoe is dat nou toch mogelijk!
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik heb hier vaak genoeg - als ik andere wedstrijden zag - ook andere arbitrale dwalingen aangehaald die punten hebben opgeleverd of gekost. .
Daar moet ik je gelijk in geven. Als een beslissing in het voordeel uitvalt van PSV of Feyenoord ben je altijd de eerste die het komt melden...
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ajax publiek gaat in de 94 minuut pas met zn alle staan bij de laatste corner. 
Had gehoopt op een officiele kampioens wedstrijd tegen Willem II, nu dan maar officieus.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
AZ is al bezig met de transfers van volgend seizoen.
Overeem een verbeterd contract gegeven en al een spits gehaald AZ legt Babalj tot 2017 vast - AZ
Valt weinig over te zeggen. Lengte heeft ie in ieder geval mee.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ik weet wel waar het aan heeft gelegen gisteren. De wanvertoning van Mick Harren in de rust heeft naast het publiek ook de spelers in de war gebracht. Deze mislukte versie van Three Little Birds was echt abominabel slecht, vreselijk dit soort profiteurs. Terecht van het veld gefloten.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Ik weet wel waar het aan heeft gelegen gisteren. De wanvertoning van Mick Harren in de rust heeft naast het publiek ook de spelers in de war gebracht. Deze mislukte versie van Three Little Birds was echt abominabel slecht, vreselijk dit soort profiteurs. Terecht van het veld gefloten.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Stani, Enoh en Urby allemaal tegen Arsenal. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bony: 'Ik kan morgen onmogelijk spelen' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Had 'm wel willen zien speler, maar ga nu wel een stuk geruster naar de Kuip morgen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.