• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.131 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.810 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ajax-Heerenveen wordt 5-1 of zo en Feyenoord wint van Vites. PSV kijk ik niet eens meer naar, stelletje droeftoeters

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ajax-Heerenveen wordt 5-1 of zo en Feyenoord wint van Vites. PSV kijk ik niet eens meer naar, stelletje droeftoeters

Moet het nog maar zien. Heerenveen versloeg recent nog PSV en Feyenoord. Hebben gewoon de juiste vorm de laatste maanden. Ik verwacht overigens wel dat Ajax wint, moeizaam. Je leeft weken naar PSV toe, nu dat geklaard is hoop ik dat ze nog steeds kunnen vlammen.

Als ik wel wat vooruit kijk, dan denk ik wel een beetje over plek 2 na. Als Vitesse zondag wint, lijkt me dat ook beslist. Daarna treft Vitesse geloof ik nog 3 ploegen van de onderste 5.

Laat Feyenoord maar 2e worden. Die komen de CL voorrondes toch ook nooit door, kan Ajax weer van profiteren.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zowel Feyenoord, Vites als PSV komen die voorrondes niet door. Alle poen mooi weer naar Amsterdam.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Heerenveen heeft de afgelopen twee duels 5 goals tegen gekregen tegen respectievelijk FC Groningen(32 goals) en Willem II(28 goals). Alleen VVV heeft ook minder gescoord dan Groningen. Nou niet bepaald de teams die aanvallend het best presteren dit seizoen dus. Heerenveen uit schat ik ook veel lager in dan thuis.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Het is ieder geval een luxe, zo speculeren over of je de titel eventueel nog kan verspelen. Beter dan speculeren of je de titel met een wonder nog kan pakken Vooral die titelkoorts in Rotterdam een maandje terug was schitterend. Zelfs massaal de tatoeages laten zetten

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Nu alleen een keer hopen dat we eens NIET bij Madrid worden geloot. Laat een andere club maar eens 6 punten kwijt zijn alvoor ze begonnen zijn.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Het fierljeppen is ook niet meer wat het geweest is.

Mwah, het Oost-Noord-Oost-Friesche Kampioenschap fierljeppen voor linksbenige mensen die Henk van der Heide heten had dit jaar nog meer niveau dan het gerommel in de Nederlandse voetbalstadions. En dan had de enige deelnemer zich ook nog ziek afgemeld.

moviemafketel schreef:

Zowel Feyenoord, Vites als PSV komen die voorrondes niet door. Alle poen mooi weer naar Amsterdam.

En zo is dat.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ja, overmoedige rotterdommertjes Zelfs toen dacht ik dat wij wel kampioen zouden worden hehe. Denk dat de media ook wel baalt, want niemand dacht dat wij kampioen konden worden. Hebben wij ze even te kijk gezet Zelfs nu hebben een aantal er nog moeite mee dat wij het worden.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

moviemafketel schreef:

Nu alleen een keer hopen dat we eens NIET bij Madrid worden geloot. Laat een andere club maar eens 6 punten kwijt zijn alvoor ze begonnen zijn.

We loten wel elke keer de sterkste poules zo'n beetje. Dat is idd jammer.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Laat Feyenoord maar 2e worden. Die komen de CL voorrondes toch ook nooit door, kan Ajax weer van profiteren.

Dat weet ik zo net nog niet. Afgelopen seizoen had je ook Kiev uit moeten schakelen en als je niet onfortuinlijk bent tref je daaropvolgend ook een tegenstander die je zou moeten hebben. Het gebrek aan een spits was toen een probleem, zal nu niet het geval zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ja, daar krijg ik ook de schijt van. Ik vind alles best, ook Barca of Bayern, maar niet Real Madrid. Na 6 keer dat affiche is er geen zak meer aan.

Maar na al die groepen des doods zou een keer een matige poule ook wel fijn zijn. Met bv Arsenal als groepshoofd, niet Real. En dan een ploeg als Schalke erbij en uit pot 4 iets als Racing Genk ofzo.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat weet ik zo net nog niet. Afgelopen seizoen had je ook Kiev uit moeten schakelen en als je niet onfortuinlijk bent tref je daaropvolgend ook een tegenstander die je zou moeten hebben. Het gebrek aan een spits was toen een probleem, zal nu niet het geval zijn.

Je moet inderdaad wat geluk hebben, maar Feyenoord zal ongeplaatst zijn, ik verwacht enkele spelers die vertrekken en eerlijk gezegd, vorig jaar na Kiev kreeg je Praag voor de EL voorrondes, ging je ook kansloos af. Ik moet het nog maar eens zien.

En geloof me, ik ben expert met het zien van verneukte CL voorrondes. Kopenhagen en Slavia Praag

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

In 2014 als de financial fairplay ingaat wil ik wel weer tegen ze spelen, ze zijn dan immers toch failliet

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind alles best, ook Barca of Bayern, maar niet Real Madrid. Na 6 keer dat affiche is er geen zak meer aan.

Meen je dat nu? 6 x 90 minuten puur genieten en 20-2. Nog moet ik wel eens terugdenken aan die rode kaarten voor Ramos en Xabi Alonso, haha en dat Amsterdamse publiek helemaal uit hun dak

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

En die twee afgekeurde goals. Ach ja..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Madrid, Barca, Bayern zijn een maat te groot. Niks om voor te schamen. Die bedragen is niet tegen op te boksen. Alles wat daar net onder zit hebben we op een goede dag altijd een kansje of kans tegen. Mooie resultaten tegen Manchester United, Manchester City, AC Milaan in de laatste jaren geeft me hoop. Helemaal als alle voorgenoemde clubs echt eens op hun centjes moeten gaan letten. Vanaf 2015 wil ik het allemaal nog wel eens zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Je moet inderdaad wat geluk hebben, maar Feyenoord zal ongeplaatst zijn, ik verwacht enkele spelers die vertrekken en eerlijk gezegd, vorig jaar na Kiev kreeg je Praag voor de EL voorrondes, ging je ook kansloos af. Ik moet het nog maar eens zien.

En geloof me, ik ben expert met het zien van verneukte CL voorrondes. Kopenhagen en Slavia Praag

Ja klopt, dan moet je gewoon geluk hebben als Ajax. Wat was het destijds, Kiev en PAOK meen ik?

Favoriet zullen we niet zijn iig. Ach, we zullen jullie wel sponsoren hoor .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Met een spits erbij als Pellè hadden we niet zoveel moeite gehad met Kiev en Praag. We waren nu al 2 x beter dan Kiev en uit in Praag waren we kansloos, omdat we de bal voorin niet vast konden houden en weinig scorend vermogen hadden. Böetius en Vilhena zaten er toen ook nog niet bij.

Je moet geluk hebben met de loting. Ben wel bang dat er een aantal zullen vertrekken (Clasie, de Vrij en BMI).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als die vertrekken is het voorbij met Feyenoord of ze moeten nog een blik verdedigende talenten hebben natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Meen je dat nu? 6 x 90 minuten puur genieten en 20-2. Nog moet ik wel eens terugdenken aan die rode kaarten voor Ramos en Xabi Alonso, haha en dat Amsterdamse publiek helemaal uit hun dak

Het gaat me niet om de nederlaag, maar om het affiche. Vind het spel van RM sowieso geen reet aan om naar te kijken.

Ik hoop dat we Barcelona loten. Gewoon al om Messi en Xavi eens tegen Ajax te zien. Of, een zo zwak mogelijke groep met bv Arsenal of AC Milan als groepshoofd.

De Boer heeft nog wel elk seizoen mooie stunts uitgehaald. In zijn 1e jaar uit bij AC Milan gewonnen, vorig jaar uit bij Man Utd gewonnen en dit jaar 4 punten tegen Man City gepakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ja klopt, dan moet je gewoon geluk hebben als Ajax. Wat was het destijds, Kiev en PAOK meen ik?

Favoriet zullen we niet zijn iig. Ach, we zullen jullie wel sponsoren hoor .

PAOK en Kiev ja. Twee keer godsveel mazzel gehad btw. Uit bij PAOK leek het helemaal fout te gaan en thuis tegen Kiev was een wonder, haha. Zij 3 open kansen missen en Suarez uit een onmogelijke hoek scoren. Ik was er die avond bij, wat een spanning toen. Dat was 1 van de spannendste duels die ik in 10 jaar had gezien. 10 minuten voor tijd scoorde Kiev de 2-1 en met 2-2 waren zij door geweest. Pfoei.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik heb het ook helemaal gehad met (een gedeelte van) dat stelletje droeftoeters. Enkel voor Bommel en Strootman en een CL kwalificatie kijk ik nog. Voor de rest wordt het, net als de afgelopen 4 jaar (en in het bijzonder de laatste 2), weer een pijnlijk verhaal om te kijken naar een kampioen die niet de jouwe is.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik had vroeger als Ajacied niet eens een grote hekel aan PSV. Nelis, Romario, Ronaldo, dat waren spelers waar je echt van kon genieten en die laatste 2 zijn er groot geworden. Je had er toen tenminste nog wat echte kerels bij. Nu walg ik echt al jaren van PSV en hoop ik zelfs dat Feyenoord boven ze eindigt. Ze slagen er de laatste jaren alleen nog maar in om de meest irritante spelers van de competitie te kopen. Ik weet niet hoe ze het doen, maar het is bijna net zo knap te noemen om het ene na het andere ettertje te vinden ipv het ene na het andere talent. Roer moet om daar, anders haalt PSV de komende 10 jaar nog niks.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Ik heb het ook helemaal gehad met (een gedeelte van) dat stelletje droeftoeters. Enkel voor Bommel en Strootman en een CL kwalificatie kijk ik nog. Voor de rest wordt het, net als de afgelopen 4 jaar (en in het bijzonder de laatste 2), weer een pijnlijk verhaal om te kijken naar een kampioen die niet de jouwe is.

Met dat kabel verhaal begin ik van Bommel overigens wel steeds beter te begrijpen. Volgens mij heeft hij er een vol seizoen zwaar geïrriteerd rondgelopen. Niet dat hij zelf best speelde, maar met zo'n kern lamzakken is het ook wel lastig presteren.

En weet je wat het is? Als zaterdag AZ-PSV begint, dan zit jij ook weer gespannen te kijken. Dat hoort bij supporters. Na een wedstrijd heb je er soms genoeg van, maar dan is de volgende er alweer.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

moviemafketel schreef:

Als die vertrekken is het voorbij met Feyenoord of ze moeten nog een blik verdedigende talenten hebben natuurlijk.

BMI is op te vangen. Door Nelom. En dan heb je Kongolo ook nog als groot talent.

Als de Vrij ook vertrekt, zal Feyenoord een vervanger halen. Dat zal Bulthuis worden waarschijnlijk, al ben ik daar niet van overtuigd.

Het zou een aderlating zijn voor Feyenoord. Maar het is ook niet zo dat deze speler niet vervangbaar zijn. Daarnaast zijn ze dan ruimschoots uit de schulden. Dus "voorbij" kun je beter inwisselen voor " begin".

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind het bij Feyenoord wel kapitaalsvernieting hoe ze met BMI om gaan hoor. Nu wordt hij op een andere plek gezet ten koste van een oude, op zijn retour zijnde speler. Waarde van Indi neemt af en Mathijsen zal niks meer waard worden. Vorig jaar stond het centrum De Vrij-Indi toch goed?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Vorig jaar was het toch De Vrij - Vlaar? Snap het trouwens wel hoor, als Indi zou presteren op back dan had je nu niemand gehoord met Mathijsen in het centrum. Ik dacht namelijk wel dat het een goede zet was om Mathijsen te halen gezien zijn ervaring.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Dat was de Vrij - Vlaar, inderdaad. Maar de Vrij was regelmatig geblesseerd.

Ik denk dat BMI zijn waarde wel blijft behouden. Vooral ook omdat hij in Oranje speelt. Daar speelt hij ook regelmatig back. Maar het zou beter zijn als hij in het centrum zou spelen.

@ Materny: BMI heeft een lange tijd goed gepresteerd op de backpositie. Opbouwend is het alleen niet veel, vandaar meer een cv.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind Janmaat echt een verschrikkelijk goede speler. Wat heeft die een ontwikkeling doorgemaakt. Gaat altijd voorop in de strijd. 1 van de weinige spelers die de laatste weken niet door het ijs zakt achterin vind ik.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Het probleem zit 'm niet achterin. Tegen Heerenveen bijvoorbeeld was dat de enige linie die overeind bleef (op die uitbal van de Vrij na... ).

Janmaat is een topper voor Eredivisie begrippen, inderdaad. Erg explosief. En veel power naar voren. Dat hij geen geweldige voetballer is, is voor een back niet zo belangrijk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.