- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
mjk87 (moderator films)
-
- 14590 berichten
- 4548 stemmen
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik vind Janmaat echt een verschrikkelijk goede speler. Wat heeft die een ontwikkeling doorgemaakt. Gaat altijd voorop in de strijd. 1 van de weinige spelers die de laatste weken niet door het ijs zakt achterin vind ik.
True enough. Wat dat betreft zijn Blind en Janmaat behoorlijk te vergelijken. Beide dit seizoen enorm ontwikkeld, beide opgeroepen voor Oranje en lijken primo choise. Beide aanvallende/opbouwende intenties en verdedigend solide genoeg zolang er geen echte snelle buitenspeler op ze staat.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Het probleem zit 'm niet achterin. Tegen Heerenveen bijvoorbeeld was dat de enige linie die overeind bleef (op die uitbal van de Vrij na...
).
Janmaat is een topper voor Eredivisie begrippen, inderdaad. Erg explosief. En veel power naar voren. Dat hij geen geweldige voetballer is, is voor een back niet zo belangrijk.
Ben überhaupt blij dat we vooral het afgelopen jaar meegaan met het moderne voetbal en steeds vaker backs zien opkomen. Alleen je mannetje afstoppen is echt niet meer genoeg. Je zorgt gewoon dat er veel meer ruimtes ontstaan voor de rest van het team.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het probleem zit 'm niet achterin. Tegen Heerenveen bijvoorbeeld was dat de enige linie die overeind bleef (op die uitbal van de Vrij na...
).
Janmaat is een topper voor Eredivisie begrippen, inderdaad. Erg explosief. En veel power naar voren. Dat hij geen geweldige voetballer is, is voor een back niet zo belangrijk.
Het probleem zit hem niet achterin? Jullie achterhoede verliest constant punten door in standaardsituaties verkeerd te staan of gewoon niet krachtig op te treden....
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Sinds Pelle de ''regisseur'' is bij standaardsituaties is dat verleden tijd.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Ik had vroeger als Ajacied niet eens een grote hekel aan PSV. Nelis, Romario, Ronaldo, dat waren spelers waar je echt van kon genieten en die laatste 2 zijn er groot geworden. Je had er toen tenminste nog wat echte kerels bij. Nu walg ik echt al jaren van PSV en hoop ik zelfs dat Feyenoord boven ze eindigt. Ze slagen er de laatste jaren alleen nog maar in om de meest irritante spelers van de competitie te kopen. Ik weet niet hoe ze het doen, maar het is bijna net zo knap te noemen om het ene na het andere ettertje te vinden ipv het ene na het andere talent. Roer moet om daar, anders haalt PSV de komende 10 jaar nog niks.
Nelis?
En tja, er zullen best een paar irritante spelers bij PSV rondlopen maar de nadruk die er dit jaar op wordt gelegd (buiten de vaak aangehaalde incidenten) is in vergelijking met andere clubs gigantisch. Het roer zal op bepaalde vlakken om moeten maar het probleem lijkt me nou niet echt te zitten in dat supporters van andere clubs onze spelers klootzakken vinden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind het bij Feyenoord wel kapitaalsvernieting hoe ze met BMI om gaan hoor. Nu wordt hij op een andere plek gezet ten koste van een oude, op zijn retour zijnde speler. Waarde van Indi neemt af en Mathijsen zal niks meer waard worden. Vorig jaar stond het centrum De Vrij-Indi toch goed?
Eens. Gaat werkelijk nergens over. Aan alles zie je dat het een CV is, en qua opkomende backs is Feyenoord nu veel makkelijker te bespelen, want BMI bakt daar niks van. Baalde daarom ook dat de scheids maar weigerde Mathijsen geel te geven wat zou resulteren in een schorsing. BMI gewoon naast de Vrij en Nelom op links.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Bedoelde Nilis
Dat waren echt spelers die alleen kwamen om te voetballen en niet om de tegenstander alleen maar uit de tent te willen lokken.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Eens. Gaat werkelijk nergens over. Aan alles zie je dat het een CV is, en qua opkomende backs is Feyenoord nu veel makkelijker te bespelen, want BMI bakt daar niks van. Baalde daarom ook dat de scheids maar weigerde Mathijsen geel te geven wat zou resulteren in een schorsing. BMI gewoon naast de Vrij en Nelom op links.
Kom op zeg. Matthijsen is alweer tijden de beste man op het veld. Laat BMI zich lekker in zijn rol als linksback schikken en daar beter worden. Hij is nog jong en moet gewoon lekker leren en zich helemaal niet druk maken over waar hij staat. Enige die het kapitaal van BMI vernietigt is hijzelf op deze manier.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Linksback is zijn positie niet. Mathijsen mag vrij aardig spelen maar wel met resultaat dat de linksback positie enorm verzwakt is. met Mathijsen eruit heb je toch veel meer balans en offensieve stootkracht op beide flanken. Maar het vooral BMI kwalijk nemen dat ie niet rendeert op een positie wat 'zijn' positie niet is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nelis?
En tja, er zullen best een paar irritante spelers bij PSV rondlopen maar de nadruk die er dit jaar op wordt gelegd (buiten de vaak aangehaalde incidenten) is in vergelijking met andere clubs gigantisch. Het roer zal op bepaalde vlakken om moeten maar het probleem lijkt me nou niet echt te zitten in dat supporters van andere clubs onze spelers klootzakken vinden.
Nou, het is ook wel terecht. Dit is echt de meest onsympathieke selectie die ik ooit in de Eredivisie zag.
Waterman, Pieters, Marcelo, Bommel, Strootman, Toivonen, Mertens. Vreselijk volk. Een Bouma, Tyton, Wijnaldum of Matavz valt daar bijna op als aardige persoonlijkheid.
Vergelijk dat eens met bv het PSV van 2005. Gomes, Alex, Lee, Park, Vogel en nog een paar. Minus van Bommel allemaal aardige, normale gasten die ik ook kon pruimen. Speelden ook leuk voetbal, dan is een titel voor PSV iets meer te accepteren.
Ik denk dat je wel kan snappen dat weinigen Toivonen, Strootman, Bommel en co een prijs gunnen.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Er komen elke week namen bij bij jou. Wat Pieters, Marcelo en Waterman jou ooit hebben aangedaan ontgaat mij volledig.
En dat 'speelden leuk voetbal' daar heb je ook wel eens anders over gedacht. Plus een aantal spelers dat daar tussen liep (Ooijer, Farfan, Bommel.)
Maar goed, hoe meer redenen jullie vinden om PSV de titel niet te gunnen, hoe beter.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Er komen elke week namen bij bij jou. Wat Pieters, Marcelo en Waterman jou ooit hebben aangedaan ontgaat mij volledig.
En dat 'speelden leuk voetbal' daar heb je ook wel eens anders over gedacht. Plus een aantal spelers dat daar tussen liep (Ooijer, Farfan, Bommel.)
Maar goed, hoe meer redenen jullie vinden om PSV de titel niet te gunnen, hoe beter.
Pieters is gewoon een IQ loze kerel, vind hem irritant. Marcelo mept en beukt in het rond en Waterman komt gewoon erg onaardig over. Wilt geen contact met zijn eigen kind hebben bijvoorbeeld.
Het is gewoon een onprettige groep om te zien.
En eerlijk, ik vond het voetbal van PSV in 2005 prima. Gewoon verdiend de beste destijds. Vond het niet leuk, maar er viel mee te leven. Jongens als Cocu, Alex en Gomes waren ook nog eens fatsoenlijke boegbeelden.
En over je laatste zin....gelukkig hoeven we PSV de titel niet te misgunnen, want ze pakken al 5 jaar niks 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Pieters is gewoon een IQ loze kerel, vind hem irritant. Marcelo mept en beukt in het rond en Waterman komt gewoon erg onaardig over. Wilt geen contact met zijn eigen kind hebben bijvoorbeeld.

Blind heeft een lelijk vlasbaardje, Siem de Jong doet lelijk tegen zijn schoonmoeder, Kenneth houdt niet van Bossche bollen en Fischer is een over het paard getild
pestventje. Zo genoeg redenen om ook Ajax de titel niet te gunnen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Blind heeft een lelijk vlasbaardje, Siem de Jong doet lelijk tegen zijn schoonmoeder, Kenneth houdt niet van Bossche bollen en Fischer is een over het paard getild
pestventje. Zo genoeg redenen om ook Ajax de titel niet te gunnen.
Ik moest trouwens wel lachen om de quote van De Boer vandaag.

rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Mooi relaas van iemand op Ajax Netwerk over Studio Voetbal.
Klopt. Vooral tijdens de Cruijff revolutie vond ik dat schrijnend. Zijn totaal geen onderzoeksjournalisten, maar gewoon rtl boulevard op sportgebied.
Is gewoon amper serieuze sportjournalistiek.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het probleem is dat ze de NOS runnen alsof het een commerciële instelling is. Ik kan nog pissig worden als ik aan de kinderachtige Borst terug denk, die een voetbalinhoudelijke discussie tussen Van Marwijk en Adriaanse (die sindsdien niet meer terug is gekomen geloof ik) verpeste omdat 'de kijkers dit niet kunnen volgen'. Dit is iets waar die musicalster ook altijd een handje van heeft, maar ook iets waar Genee (ander programma weliswaar) last van heeft. Het zijn een stel volgevreten, overbetaalde nikskunners die menen te weten wat de kijker interessant vindt, maar vooral wat ze niks interesseert. Met een dergelijke houding onderschatten ze mij als kijker en daarmee maken ze de kijker niks slimmer; ze maken ze zelfs dommer. Wanneer ik een half uur naar een mislukte kale Guido zit te kijken die opzichtig om bepaalde onderwerpen heen draait danwel z'n eigen mening bij anderen doordrukt, heb ik niet het idee dat ik slimmer ben geworden.
En dat is waar de NOS op uit is. Ze willen de kijkers lekker dom houden. Eerst moet het NOS journaal 'toegankelijker worden voor de lager opgeleiden', dan mogen programma's inhoudelijk nergens over gaan. We hebben in Nederland gewoon een beroerde publieke omroep die schijt heeft aan wat goed is voor een bevolking; in de plaats daarvan kijken ze naar wat ze denken dat de kijkers leuk vinden en geven ze ze dat. Het heeft helemaal niks met journalistieke standaarden te maken. De bewering die de NOS rond eindtoernooien doet dat zij inhoudelijke voetbaljournalistiek bedrijven zijn nog lachwekkender dan dat ze treurig zijn. Het is één bak ellende met een stelletje vriendjes die geen noten durven te kraken, omdat ze bang zijn een vriendje te beledigen. Een tafelgast krijgt op z'n kloten omdat hij een nieuwtje heeft, wat niet verteld had mogen worden. Alsof het over kerngeheimen gaat, alsof het allemaal een omerta is. We moeten Wesley Sneijder besproken zien worden omdat hij ooit een keer bij onze ras AFC'er op schoot heeft gezeten en omdat hij off the record Johan Derksen roddels uit de kleedkamer vertelt.
We moeten op zondagavond, op een Eredivisie dag, een nabeschouwing van wedstrijden die een halve week daarvoor zijn gespeeld, het liefst begeleid met een neplach van onze corpulente Spel zonder Grenzen-presentator. Eerst hebben we de magnifieke analyses van Joeri Mulder al moeten overleven, om vervolgens op zondag nog eens van Van Gelder dat hij 'het' zo goed of 'het' zo slecht vond, zonder dan verder uit te leggen wat dat 'het' dan precies is.
Hoe kan het dat een miljoeneninstituut zo veel moeite heeft met het maken van analyses, waar iemand als Van de film deze voor niks op YouTube zet? Waarom meent onze kast-Ajacied dat elk onderwerp in een uitzending van een klein uur geperst moet worden, waarbij uiteraard ook nog een stel enorm artistieke beelden er doorheen geduwd moeten worden. Want stel je eens voor, wat moeten we toch met een Studio Voetbal zonder enorm superduper hilarisch voetbaloverzicht waarin niks over dieren terug komt? Dolkomisch allemaal, alsof de niet-grappige Freek de Jonge zich hoogstpersoonlijk met de beelden bemoeit.
Kortom; ik vind het een enorm kutprogramma. Het slaat gewoon helemaal nergens op, niet in deze opzet. Ik pleit voor een programma waarbij ze in de eerste seizoenshelft elke week een andere voetbalclub belichten met één of (liever) twee analisten. Kijken waar hun zwakke en sterke punten liggen, hoe hun spelletje in elkaar steekt, wat de invloed van de trainer is, wat de sterkhouders zijn. Laat dit 75% van de uitzending zijn. Gebruik de overige 25% van de zendtijd om de actualiteiten te bespreken met deze analisten, aangevuld met een andere kenner. In de tweede seizoenshelft kunnen de teams die er toe doen dieper besproken worden, inclusief analyses wat er goed èn fout gaat. Leg de nadruk op het goede spel, op de schoonheid van het spel. Dat is iets waar Cruijff voor pleitte, dat is iets waar Adriaanse voor pleitte, dat is iets waar Van Marwijk alleen over wil praten. Dat is iets waar de kenners dus over willen praten. Bied een platform aan dergelijke kenners, niet aan 'dit is wat het publiek wil'-achtige nono's als Jan Mulder. Opschonen dat bestand. Pleur Van Gelder er uit en maak Van Peperstraten je belangrijkste man. Dan is het een programma dat gered kan worden. .
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat artikel verwoord het wel heel erg goed ja.
Wat mij vooral aan dat programma trouwens stoort is dat ze ooit een pro Ajax imago hebben en dit al jaren kwijt willen door maar zo min mogelijk over Ajax te praten. Neem zondag, ging het een half uur over de wedstrijd. Maar dan wel 25 minuten over wat PSV allemaal fout deed en heel kort tussen neus en lippen door ook nog dat Ajax wel eens goed speelde. Dit speelt al een paar jaar, erg jammer. Alleen als bv Frank de Boer daar als gast zit, dan moeten ze het wel. Maar anders...
Sowieso tijd dat ze Van Gelder er eens uitpleuren ja. Sowieso eens minder onderwerpen bespreken en wat dieper op de inhoud in gaan. En inderdaad, stop eens met die vervelende compilatiefilmpjes. Als ik beelden wil zien dan zet ik wel samenvattingen op.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2386 stemmen
zegt Jack nooit meer "en nu even over Ajax.." nee?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
zegt Jack nooit meer "en nu even over Ajax.." nee?
Nee. Eigenlijk heeft hij die rol nu aan Feyenoord gegeven. Bijna elke week even benadrukken hoe knap Feyenoord bezig is. Echt hoor, SV probeert het rondom Ajax helemaal weg te moffelen. Heeft ook te maken denk ik met hun kans in de revolutie van Cruijff. Toen had je wel elke week dat gezwets van Steven ten Have en Sturkenboom. Die Ten Have mocht zelfs live inbellen in de aflevering om te roepen dat Cruijff een racist is
De NOS lijkt me wat gepikeerd dat het voor hun slechte kamp de strijd heeft gewonnen.
Het scheelt dat Jan Mulder en Jan van Halst nog wel normaal over Ajax willen praten.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Leukste is altijd wanneer iemand zegt dat van Gelder toch voor Ajax is, en hij steevast volhoudt dat hij voor AFC Amsterdam is en niet voor Ajax, LOL.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
@Jari
Lijkt mij ook vrij logisch. Het is veel leuker om dingen af te zeiken dan om de gehele aflevering alles en iedereen op te hemelen.
Ik zie liever Mulder en Waterkneus vertrekken.
Vanavond verwacht ik een doelpuntrijk duel: 5-2
Omdat ik er toch altijd naast zit, zal het wel 1-0 worden.
Dus bij deze wordt mijn voorspelling bij nader inzien:
Vanavond verwacht ik een vervelende pot: 1-0
Omdat ik er toch altijd naast zit, zal het wel 5-2 worden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Leukste is altijd wanneer iemand zegt dat van Gelder toch voor Ajax is, en hij steevast volhoudt dat hij voor AFC Amsterdam is en niet voor Ajax, LOL.
Vrij sneu inderdaad ja. Die man lag ongeveer in 1995 te huilen van geluk toen Ajax de cup won. Dat zeg ik, Jack is al jaren bezig om zijn imago te verdraaien. Plots vind hij PSV en Feyenoord ook prachtige clubs enzo.
Maar nu is dit de Jack:
@Jari
Lijkt mij ook vrij logisch. Het is veel leuker om dingen af te zeiken dan om de gehele aflevering alles en iedereen op te hemelen.
Ik zie liever Mulder en Waterkneus vertrekken.
Vanavond verwacht ik een doelpuntrijk duel: 5-2
Omdat ik er toch altijd naast zit, zal het wel 1-0 worden.
Niks mis met dingen afkraken in zo'n programma, maar de verhouding ligt nu wel erg scheef. Ajax speelde als enige CL, overwinterde als enige ploeg, speelt het beste voetbal van Nederland en lijkt voor de 3de keer op rij kampioen te worden. Dan mag je zo'n club ook wel wat meer aandacht geven.
Ik mag Waterreus trouwens wel, ondanks zijn voorkeur. Hij verbergt het tenminste niet lafjes zoals Van Gelder. Maakt mij niks uit dat Ronald in een PSV pyjama slaapt. Ik vind hem ook vaak genoeg zinnige dingen zeggen en zijn uitval tegen Marcel Brands was ik geweldig, haha.
Vanavond zet ik op 3-1 in. Maar ben er niet gerust op.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Meesterlijk filmpje "Hele foute opmerking"
Wat een droplul.
Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2386 stemmen
Hahaha dat fragment. Hoe krampachtig kun je doen zeg. Jack is zo bang dat er ook maar iemand is die aanstoot neemt aan zijn clubvoorkeur.
Op een zelfde manier is Leo Driessen ook zo overdreven kritisch op Ajax. Behalve als het spannend wordt, dan kan hij niet in zijn act blijven 
Aad de Mos denkt trouwens dat Feyenoord wint zondag. Dat baart me ernstige zorgen want die kerel zit er echt altijd en overal naast 
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Jack huilde niet alleen toen ze de cup wonnen maar bij elke gewonnen wedstrijd,
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Ligt in Buitenveldert erg gevoelig, hoor! Je kunt daar niet én voor AFC zijn én voor Ajax. Vergis je niet. 
Ik kom zelf ook uit Zuid: AFC is echt een begrip daar.
Met Driessen heb ik dan weer geen enkele moeite, daar hij een goede commentator is.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hahaha dat fragment. Hoe krampachtig kun je doen zeg. Jack is zo bang dat er ook maar iemand is die aanstoot neemt aan zijn clubvoorkeur.
Op een zelfde manier is Leo Driessen ook zo overdreven kritisch op Ajax. Behalve als het spannend wordt, dan kan hij niet in zijn act blijven 
Aad de Mos denkt trouwens dat Feyenoord wint zondag. Dat baart me ernstige zorgen want die kerel zit er echt altijd en overal naast
Ja, heel krampachtig. Het komt dan vrij zielig over. Jack kan toch zeggen dat hij gewoon vroeger een voorkeur voor Ajax had lijkt me. Niks mis mee. Zolang hij maar neutraal over alle teams praat.
Bij Driessen is het wel anders. Die kerel heeft gewoon een hekel aan alles. Ik baal elke keer weer als die citroen de commentator is.
En Aadje, haha. Die riep eerst weken dat Ajax de beste was, maar vlak voor PSV-Ajax ging hij plots voor een zege van PSV
U weet allemaal hoe dit is afgelopen, hehe. Aad is wat dat betreft net onze Reinbo hier, zit er altijd naast 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Ligt in Buitenveldert erg gevoelig, hoor! Je kunt daar niet én voor AFC zijn én voor Ajax. Vergis je niet. 
Ik kom zelf ook uit Zuid: AFC is echt een begrip daar.
Mogen we van geluk spreken dat AFC niet meedoet op het hoogste niveau, want dan zou van Gelder waarschijnlijk letterlijk klaar komen op de televisie bij elke winst. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zou deze witte jas met rood shirt bij Jack toeval zijn? 

Montorsi
-
- 9724 berichten
- 2386 stemmen
Ja, heel krampachtig. Het komt dan vrij zielig over. Jack kan toch zeggen dat hij gewoon vroeger een voorkeur voor Ajax had lijkt me. Niks mis mee. Zolang hij maar neutraal over alle teams praat.
Waarom vroeger? Hij mag toch best nog steeds voor Ajax zijn. Wat interesseert iemand dat. Zolang het maar een objectief programma blijft.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.