• 16.030 nieuwsartikelen
  • 179.133 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.519 acteurs
  • 199.323 gebruikers
  • 9.393.856 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Jullie durven het beestje gewoon niet bij de naam te noemen. Net als dat de politiek niet durft te benoemen dat we een Marokkanenprobleem hebben in Nederland. In de voetballerij hebben we last van een negerprobleem.

En ja, er zijn altijd uitzonderingen, Materny. Dat weet ik ook wel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

In de voetballerij hebben we last van een negerprobleem.

Deze opmerking is niet enkel racistisch, maar het raakt ook nog eens kant noch wal.

kos

• 46719 berichten
  • 8873 stemmen

.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ondanks dat Lefgozer het wat ongelukkig verwoord heeft hij wel gelijk dat er de laatste paar weken een soort van plaag is van domme Nederlandse spelers die zich idioot gedragen(in zelf geschoten filmpjes die ze ook nog eens zelf online zetten). Toevallig zijn het wel vaak degene van negroïde afkomst

Je kan zo al een handvol opnoemen die met idiote filmpjes zijn gekomen.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Ow help, de racismekaart wordt weer getrokken.

Ik denk niet zozeer dat er een negerprobleem is, hoogstens bij PSV - de donkere jongens daar worden wel als de probleemveroorzakers gezien. Dat enkele zwarten zich misdragen is een feit, dat er genoeg blanken te vinden zijn die zich ook misdragen is ook een feit. Het zal wel met milieu, afkomst, IQ, etc te maken hebben. En voetballers horen al snel tot die groep; donkere voetballers nog eerder. Ook in de gewone maatschappij zitten zij meer aan de zelfkant dan blanken.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nomak schreef:

Deze opmerking is niet enkel racistisch, maar het raakt ook nog eens kant noch wal.

Waarom raakt het dan kant noch wal, schat?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Er is wel een bepaald verschil in respect tussen verschillende groeperingen. Ook op de amateurvelden zijn het voornamelijk de allochtonen die 0,0 respect vertonen. Eigenlijk in 99 van de 100 gevallen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

Ondanks dat Lefgozer het wat ongelukkig verwoord

Is de Alkmaarse (of Westfriese) directheid denk ik.

Maar gelukkig zijn er nog enkele mensen het met me eens.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

Jullie durven het beestje gewoon niet bij de naam te noemen. Net als dat de politiek niet durft te benoemen dat we een Marokkanenprobleem hebben in Nederland. In de voetballerij hebben we last van een negerprobleem.

En ja, er zijn altijd uitzonderingen, Materny. Dat weet ik ook wel.

Wat een artikel in de V.I en een enkel filmpje op deze site al kan doen. Terwijl het toch echt Aguero was met de meest schandalige overtreding van het jaar, Sexy Lexy de eerste was in jaren die publiekelijk heeft gepleit voor een jodenjacht en de notoire idioten toch echt 'Pepe, Toivonen en Barton heten'. Haal Balotelli en Drenthe van de kaart en je ''negerprobleem'' is met 50% gedecimeerd in het Europese voetbal.

Al ben ik wel de eerste die toegeeft dat het op de amateurvelden een feest van herkenning is wanneer het fout gaat m.b.t. een allochtone afkomst. Op professioneel niveau valt het toch echt wel mee, al is de hele rapscene en bling blind gangsta gappie wereld die bij de donkere spelers om de hoek komt kijken niet aan mij besteed.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Lefgozer schreef:

Waarom raakt het dan kant noch wal, schat?

Omdat het ongefundeerd is. Voor elke donkere speler die negatief in het nieuws komt is er ook een blanke. En de voetballerij zoals jij het noemt wordt verpest door supporters. En daar zijn de blanken wel duidelijk in de meerderheid.

En ik ben jouw schat niet, Geert.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Zonder supporters zou het voetbal geeneens bestaan.

Natuurlijk zijn het niet alleen de supporters die het verpesten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Zonder supporters zou het voetbal geeneens bestaan.

Het voetbal kan makkelijk bestaan zonder cokesnuivers in de tribune. Haal dat tuig uit de tribune en het voetbal kan makkelijk verder bestaan en zelfs groeien.

Nicolage Rico schreef:

Natuurlijk zijn het niet alleen de supporters die het verpesten.

Neen, het zijn natuurlijk alleen maar de negers die het voetbal verpesten.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Het voetbal kan makkelijk bestaan zonder cokesnuivers in de tribune. Haal dat tuig uit de tribune en het voetbal kan makkelijk verder bestaan en zelfs groeien.

(quote)
Neen, het zijn natuurlijk alleen maar de negers die het voetbal verpesten.

1) ik zei: het zijn niet alleen de supporters die het verpesten (zoals jij wel suggereert)

2) ik heb nergens gezegd dat negers, of zelfs alleen negers, het voetbal verpesten.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

@Materny: Aha, dan zie ik al waar de miscommunicatie zit. Ik bedoel niet op het veld, maar daarbuiten.

@Nomak: De commercie verpest de voetballerij. Niet die gasten die af en toe een lijntje snuiven en hun ziel en zaligheid in hun team steken.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

LoL! Wat een pauper topic is dit ook zeg.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

On-topic dan maar... of juist niet dan?

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Nu dwalen we af inderdaad.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Oh, om het toch nog even te nuanceren. Ik had beter de medemens met een licht- tot donkergetinte huid kunnen zeggen (ook al heb ik het idee dat er bij de donkergetinte huid meer excessen zijn te constateren).

Nomak schreef:

Omdat het ongefundeerd is. Voor elke donkere speler die negatief in het nieuws komt is er ook een blanke. En de voetballerij zoals jij het noemt wordt verpest door supporters. En daar zijn de blanken wel duidelijk in de meerderheid.

Ik vind jouw bericht trouwens erg ongefundeerd. Voor elke cokesnuiver zoals jij ze noemt die negatief in het nieuws komt is er ook een fanatieke supporter die het houdt bij een biertje of Fristi'tje en niet negatief in het nieuws komt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De voetballerij is gewoon de grote afvoerput van de samenleving. Vroeger had je voor dat soort types de Weldadigheid in Veenhuizen, nu heb je het voetbalstadion.

mjk87 (moderator films)

• 14590 berichten
  • 4548 stemmen

Ontopic ja.

Morgen mag Ajax al weer Lekker hoor, met een beetje mazzel acht punten voorsprong en dan genieten van Feyenoord-Vitesse en AZ-PSV. Kom maar op met dit weekend.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

otherfool schreef:

De voetballerij is gewoon de grote afvoerput van de samenleving. Vroeger had je voor dat soort types de Weldadigheid in Veenhuizen, nu heb je het voetbalstadion.

Het fierljeppen is ook niet meer wat het geweest is.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Voetbal zonder supporters, wat een lachertje.

Straks gaan jullie beweren dat er bij voetbalwedstrijden meer wordt gevochten dan een willekeurige horeca gelegenheid.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q-v7LcxYs9g[/embed]

Boerrigter die naar Rutger zijn zaakje informeert

En wat is die Annemarie Jorritsma toch een lompe zeekoe zeg

Oja, als ik even kritisch mag doen, lekker handig van vd Sar dat hij vergaderingen met potentiële nieuwe hoofdsponsors saai noemt. Dat komt vast goed over bij die mensen Sar heeft nog een beetje mediatraining nodig.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Ontopic ja.

Morgen mag Ajax al weer Lekker hoor, met een beetje mazzel acht punten voorsprong en dan genieten van Feyenoord-Vitesse en AZ-PSV. Kom maar op met dit weekend.

Ja, erg lekker dat ze morgen al mogen. Hopelijk zetten ze de zegereeks weer voort. Zelf winnen en je hebt de titel voor 98% binnen, met ook oa nog Ajax-Willem II over 2 weken.

En de concurrentie speelt ook lastige potjes dit weekend. 2 affiches om je naast Ajax op te verheugen.

Maar voordat ik Ajax kampioen ga noemen moeten ze het eerst maar eens worden. Driesje M. is destijds hard uitgelachen met zijn kampioenswedstrijd. Dat mag Ajax niet overkomen. Gelukkig lijken de Boer en zijn spelers erg gefocust nog. Het zou me ook verbazen als het nog mis zou gaan, maar eerst maar eens zorgen dat je het echt wordt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Die Jorritsma is idd de meest vervelende zeekoe die er rondloopt in de politiek. Mensen zonder humor komen er meestal ook niet behalve in de politiek dan en wat betreft Ajax. Die zijn gewoon kampioen! Niet dat veilige geleuter van er zijn nog 4 wedstrijden te spelen. Dat is Ajacied-onwaardig.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Die Jorritsma is idd de meest vervelende zeekoe die er rondloopt in de politiek. Mensen zonder humor komen er meestal ook niet behalve in de politiek dan en wat betreft Ajax. Die zijn gewoon kampioen! Niet dat veilige geleuter van er zijn nog 4 wedstrijden te spelen. Dat is Ajacied-onwaardig.

Onzin. Het vertrouwen is groot, ik verwacht ook niet dat ze het nog gaan verspelen maar je moet maar eens denken aan het gezegde dat je de huid niet moet verkopen voordat de beer geschoten is. Laat ze bij andere clubs maar roepen dat ze kampioen worden, Ajax moet het lekker op het veld laten zien. Is geen valse bescheidenheid, wel enig realisme. Zo'n van Bommel die 2 weken terug zei dat hij van Raaij had gesmst dat ze echt wel kampioen gingen worden. Dat is nu lachen. Driesje die zijn kampioenswedstrijd al had gespeeld.

Nee, pas juichen als je er bent.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

A&L dekt zich in voor het geval onze uitspraken tegen ons gebruikt kunnen worden. Maar iedereen(van alle clubs) is het er wel mee eens dat we kampioen worden. Mocht het onverhoopt niet gebeuren dan zit iedereen ernaast en hoeven ze ons er ook niet op te pakken

We worden gewoon kampioen, geen club die daar meer iets aan kan doen

Enige wat wel jammer is, is dat de spanning zo een beetje weg ebt en we niet met een zinderende climax kampioen kunnen worden.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wij zijn geen PSV. We hebben veruit het beste team uit de competitie en er moet wel werkelijk alles foutlopen wil de titel ons ontgaan. Nee, 3e kampioenschap op rij is wat mij betreft een zekerheid. De concurrentie gaat sowieso meer punten laten liggen dan Ajax. Denk dat we zelfs met 8 punten voorsprong kampioen worden.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Denk dat we na dit weekend ook wel meer dan 5 punten voorsprong hebben. Uit tegen NAC kampioen en het feestje op bevrijdingsdag na Ajax - Willem II

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

A&L dekt zich in voor het geval onze uitspraken tegen ons gebruikt kunnen worden. Maar iedereen is het er wel mee eens dat we kampioen worden. Mocht het onverhoopt niet gebeuren dan zit iedereen ernaast

Enige wat wel jammer is, is dat de spanning zo een beetje weg ebt en we niet met een zinderende climax kampioen kunnen worden.

Heeft niks met indekken te maken. Wat heeft het voor zin nu al te bluffen? Je hebt zondag als het goed is al de grootste stap gezet, maar je moet het nog wel afmaken. Die 95% zekerheid moet 100% worden. Ik denk dat Ajax al volgend weekend misschien kampioen kan worden, bij NAC. Zie PSV en Fey-Vitesse nog wel puntverlies opleveren.

Ik vind het overigens wel best dat die spanning weg is. Was vorig jaar overigens ook, toen zag je een potje of 4, 5 voor het einde ook Ajax afstand nemen. Lekker toch.

Het is een titel met heel veel glans.

PSV 2x verslagen, Twente 2x verslagen, 4 punten van Feyenoord gepakt (hadden er 6 moeten zijn, maarja Pelle in die 89e minuut he..) en goed voetbal gespeeld.

Alleen Vitesse was tot nu toe ons de baas. De rest duidelijk niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.