• 16.042 nieuwsartikelen
  • 179.146 films
  • 12.282 series
  • 34.115 seizoenen
  • 649.608 acteurs
  • 199.326 gebruikers
  • 9.394.023 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Eredivisieteams spelen ook tegen elkaar.

Jij snapt dus werkelijk niet dat er in de Eredivisie door de begrotingen een enorme kloof is tussen de ploegen?

Denk je nu echt dat ploegen als VVV, Roda, Willem II en RKC met hun kleine begroting dezelfde kansen op het kampioenschap hebben als een Ajax of PSV?

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Waar zeg ik dat? Jij beweert dat je bij boksen altijd tegen tegenstanders van een ongeveer gelijk niveau staat en dezelfde middelen hebt, ik zeg alleen maar dat dat bij voetbal niet anders is. Dat is nog wat anders dan dat de budgetten die zoals bij elke sport kunnen verschillen. Ga jij maar even kijken wat je mogelijkheden zijn als bokser in Somalië..

Verder geef ik als argument dat het gelijke niveau bij boksen ook wel meevalt als je weet dat het geen uitzondering is dat er boksers rondlopen met een carriere van 35 overwinningen tegen 1 verliespartijtje of zoiets.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Maar dat is bij ploegsporten ook zo. Juventus, wielrennertjes,..

Das waar. Lijst zal wel heel lang zijn. Ajax, tennissers... Eigenlijk moet je gewoon puur genieten van de prestatie an sich ipv je te "ergeren" aan het vrijwel zekere dopinggebruik. Maar dat lukt eigenlijk alleen op het moment dat je sympathie hebt voor de betreffende atleet / ploeg.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Nomak schreef:

Denk je nu echt dat ploegen als VVV, Roda, Willem II en RKC met hun kleine begroting dezelfde kansen op het kampioenschap hebben als een Ajax of PSV?

Moet dat dan? Hebben Ajax en PSV die hogere begroting en dus meer faciliteiten e.d. ook niet zelf afgedwongen? Of zijn ze direct zo geboren?

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Dit gaat om 'sport'...

sport=geld

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Elke club moet er vooral zoveel geld tegenaan smijten als ze zelf willen, maar een 'competitie' zou opgezet moeten worden met een ranglijst als bovenstaande om serieus genomen te worden.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

j0enne schreef:

Ajax accepteert voorstel van twee duels voor Vermeer niet.

Dan geef 'm ook maar direct 3 wedstrijden.

logisch 1 wedstrijd is genoeg, het was geen aanslag.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Jij beweert dat je bij boksen altijd tegen tegenstanders van een ongeveer gelijk niveau staat en dezelfde middelen hebt, ik zeg alleen maar dat dat bij voetbal niet anders is.

Maar dat is niet zo. Als PSV dit seizoen geen kampioen wordt kopen ze in de zomer gewoon weer 5 nieuwe spelers. RKC heeft die mogelijkheden niet. Ajax ziet een leuk talent rondlopen bij Heerenveen of AZ, die kopen ze in de zomer gewoon voor een aantal miljoenen. Roda kan dat niet. De verschillen in de begroting maken dat Ajax en PSV dat wel kunnen en andere ploegen niet.

Montorsi schreef:

Ga jij maar even kijken wat je mogelijkheden zijn als bokser in Somalië..

Die bokser in Somalië neemt het in het begin van zijn carrière ook op tegen andere boksers met een gelijkwaardig niveau. Als hij talentvol genoeg is en de overwinningen aan mekaar rijgt zal hij vroeg of laat de kans krijgen om in het buitenland te vechten.

Bij ons in België stelt boksen ook niet veel voor. Toch heeft een Said Ouali het kunnen maken in de Verenigde Staten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Hebben Ajax en PSV die hogere begroting en dus meer faciliteiten e.d. ook niet zelf afgedwongen? Of zijn ze direct zo geboren?

Ajax = Amsterdam

Roda = Kerkrade

Lijkt me dus eerder zo geboren dan zelf afgedwongen. Enorme stad biedt veel meer budgettaire mogelijkheden, wat belangrijk is in een ploegsport.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Elke club moet er vooral zoveel geld tegenaan smijten als ze zelf willen, maar een 'competitie' zou opgezet moeten worden met een ranglijst als bovenstaande om serieus genomen te worden.

Zou voor Ajax goed zijn , Hebben hun prestaties nooit aan geld te danken gehad, wel sinds de successen en het nieuwe stadion altijd in de top maar niet zozeer succesvol, dat bewijst de laatste drie kampioenschappen ook.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ajax = Amsterdam

Roda = Kerkrade

Lijkt me dus eerder zo geboren dan zelf afgedwongen. Enorme stad biedt veel meer budgettaire mogelijkheden, wat belangrijk is in een ploegsport.

Had Roda maar moeten fuseren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

stfuympos schreef:

Had Roda maar moeten fuseren.

Natuurlijk, 3 profclubs in een straal van +/- 20 kilometer zijn er 2 te veel.

Met een SABIC als sponsor zou een club uit Limburg kunnen meedoen om de titel. Maar zolang er 3 clubs zijn zullen die geen geld investeren in 1 van die clubs.

Joy4ever

• 4623 berichten
  • 1844 stemmen

stfuympos schreef:

dat bewijst de laatste drie kampioenschappen ook.

Niet te voorbarig he

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Daarnaast is dat onzin anders zou het wel erg dom zijn om jaarlijks zo veel geld uit te geven als het toch geen effect heeft. .

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4548 stemmen

j0enne schreef:

Ajax accepteert voorstel van twee duels voor Vermeer niet.

Dan geef 'm ook maar direct 3 wedstrijden.

En dat van een PSV'er

Al begrijp ik het niet helemaal. Had hij nu nog één wedstrijd staan van Feyenoord? En zo ja, als dat normaal is, waarom krijgt hij nu niet nog één voorwaardelijk erbij?

Enige reden die ik kan bedenken is dat Ajax wil laten uitzoeken of dit op basis van videobeelden is gebeurd en dus niet toegestaan. Dat zal wellicht enkel bij de tuchtrechter kunnen (dat onderzoek daarna). Want die twee wedstrijden lijken normaal als er nog één stond;

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Ik snap uberhaupt niet waarom ze in beroep gaan.

Rode kaart is één wedstrijd, Vermeer had d'r blijkbaar nog één open staan van die wedstrijd tegen Feyenoord dus dat is 2.

PSV is toch ook nooit in beroep gegegaan voor die actie van Marcelo, Lens of Mertens?

Dus wat heeft dat 'en dat van een PSV'er' er nou weer mee te maken?

Als je hiervoor in beroep gaat moeten ze er gewoon een extra wedstrijd bijgeven want 't is gewoon lachwekkend dat ze in beroep gaan als 't zo duidelijk als wat is.

Blijkt ook maar weer eens dat ze enorm veel vertrouwen hebben in Cillessen!

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4548 stemmen

Hoppa:

http://bin617-02.website-voetbal.nl/sites/voetbal.nl/files/Straffen%20betaald%20voetbal%20tot%20en%20met%2025%20oktober%202011.pdf

Proeftijd 1 jaar. Dus belachelijk dan iemand daarna extra straffen want de proeftijd is toch voorbij? Waarvoor is dat anders ingevoerd? Dus ja, dan ga je principieel in beroep.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

Dan zal 't dus wel geen voorwaardelijke wedstrijd zijn maar hebben ze gekeken naar z'n verleden, en aangezien dat nog niet zo lang is geleden waar die ook zo'n overtreding beging hebben ze er een wedstrijd extra bijgegeven.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3783 stemmen

(afbeelding)

Lekker team vanavond bij City!

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4548 stemmen

Nee, dat klopt. Maar dan kan je net zo goed de proeftijd afschaffen. Die was niet voor niets op 1 jaar gesteld wat impliceert dat er daarna genoeg tijd overheen is gegaan om niet als recidivist te worden neergezet. Het enige dat ze nu kunnen doen is 1 wedstrijd onvoorwaardelijke en 1 wedstrijd voorwaardelijk met een langere proeftijd (zeg: 2-3 jaar). Mits dat mogelijk is. Maar dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

mjk87 (moderator films)

• 14595 berichten
  • 4548 stemmen

j0enne schreef:

(afbeelding)

Lekker team vanavond bij City!

Wat doen die Real-spelers daar?

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Foutje van een of andere krant uit Oekoeboekoe

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ajax = Amsterdam

Roda = Kerkrade

Waarom is FC Amsterdam (of een van de clubs vanuit die fusie) dan nooit zo groot geworden als Ajax als het toch alleen maar om de grootte van de stad gaat?

Montorsi

• 9726 berichten
  • 2386 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Maar dat is niet zo. Als PSV dit seizoen geen kampioen wordt kopen ze in de zomer gewoon weer 5 nieuwe spelers. RKC heeft die mogelijkheden niet. Ajax ziet een leuk talent rondlopen bij Heerenveen of AZ, die kopen ze in de zomer gewoon voor een aantal miljoenen. Roda kan dat niet. De verschillen in de begroting maken dat Ajax en PSV dat wel kunnen en andere ploegen niet.

(quote)
Die bokser in Somalië neemt het in het begin van zijn carrière ook op tegen andere boksers met een gelijkwaardig niveau. Als hij talentvol genoeg is en de overwinningen aan mekaar rijgt zal hij vroeg of laat de kans krijgen om in het buitenland te vechten.

Bij ons in België stelt boksen ook niet veel voor. Toch heeft een Said Ouali het kunnen maken in de Verenigde Staten.

Ik maak het even concreter voor je want je haalt nu vanalles door elkaar. Ik heb het helemaal niet over geld gehad, het gaat over het hebben van gelijkwaardige tegenstand. Waarom is een team dat in dezelfde competitie speelt geen tegenstander van hetzelfde niveau, maar geldt dat voor boksers die geen wedstrijd verliezen voor jou wel?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Van der Vaart schijnt nu verkering te hebben ex van Boulahrouz. Om eens een smeuïg nieuwtje ertussen te gooien

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Montorsi schreef:

Waarom is FC Amsterdam (of een van de clubs vanuit die fusie) dan nooit zo groot geworden als Ajax als het toch alleen maar om de grootte van de stad gaat?

Waar lees jij nu weer dat het alleen maar om de grootte van de stad gaat?

FC Kerkrade-West is kleiner dan Roda en Eisden Sport is kleiner dan Patro Eisden. Niet elke club in een stad, gemeente of gehucht is even groot. Feit blijft dat de omvang van een wereldstad als Amsterdam meer groeimogelijkheden geeft aan een club dan één of ander gat als Kerkrade of Waalwijk.

Maar jij denkt zeker ook dat Paris Hilton zo rijk is omdat ze zo enorm getalenteerd is en dat ze het allemaal zelf heeft afgedwongen.

Montorsi schreef:

Waarom is een team dat in dezelfde competitie speelt geen tegenstander van hetzelfde niveau, maar geldt dat voor boksers die geen wedstrijd verliezen voor jou wel?

Misschien moet je die eerste alinea die je quoot nog eens lezen want ik ga mezelf hier niet blijven herhalen.

Bij boksen klim je als het ware op een ladder. Hoe meer je wint, hoe betere tegenstanders je tegenkomt, uiteindelijk komt misschien die kans op de titel.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Ajax = Amsterdam

Roda = Kerkrade

En Hertha BSC = Berlijn....

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

j0enne schreef:

Ik snap uberhaupt niet waarom ze in beroep gaan.

Omdat de proeftijd van een jaar al lang voorbij is en dit normaliter altijd slechts één wedstrijd schorsing oplevert. Niemand ontkent ook dat het rood is bij Ajax. Kenneth niet, De Boer niet en de medespelers niet. Dus ze gaan niet in beroep omdat ze het niet eens zijn met de rode kaart.

Daarnaast kan ik het me overigens goed voorstellen als er principieel beroep wordt aangetekend omdat deze beslissing niet van de scheids, niet van zijn assistent, maar van de vierde man kwam. Het fluitje klonk pas nadat we op TV de herhaling 2x hadden gezien. Tuurlijk was het rood, maar die beslissing mag nooit van een vierde man komen n.a.v. tv-beelden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

En Hertha BSC = Berlijn....

Je punt is?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

@ Ajax & Litmanen:

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.