- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
mjk87 (moderator films)
-
- 14595 berichten
- 4549 stemmen
En dan terugzetten in de winkel? Is dat niet vernieling van eigendommen of op zijn minst een gevalletje 6:162 BW? Koop dat busje en doe het lekker thuis.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Opzich geinig, maar koop het inderdaad wel eventjes. Nu is het gewoon ranzig 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat is natuurlijk onzin. Het budget moet gewoon drastisch naar beneden als je een sportieve en eerlijke competitie wilt, niet andersom.
Budgetten van b.v. Ajax en PSV zijn al jaren ongeveer gelijk. Gebeuren geen gekke dingen. 62 miljoen stelt niets voor als we verder kijken dan onze landsgrenzen. Het heeft ook met het achterland te maken he. Een club als RKC is nou eenmaal niet aantrekkelijk(voor zowel supporters als het bedrijfsleven). Waarom zou een grote club zich daar aan moeten aanpassen?
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12884 stemmen
Dat is natuurlijk onzin. Het budget moet gewoon drastisch naar beneden als je een sportieve en eerlijke competitie wilt, niet andersom.
En hoe wil je dan nog Europees competitief uit de hoek komen? Of laten jullie de EL en CL maar vallen?
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Budgetten van b.v. Ajax en PSV zijn al jaren ongeveer gelijk. Gebeuren geen gekke dingen. 62 miljoen stelt niets voor als we verder kijken dan onze landsgrenzen.
Ja dat snap ik ook wel. Wat is je punt?
Het heeft ook met het achterland te maken he. Een club als RKC is nou eenmaal niet aantrekkelijk(voor zowel supporters als het bedrijfsleven). Waarom zou een grote club zich daar aan moeten aanpassen?
Van mij moet niks, maar doe dan niet alsof het iets met sportieve competitie te maken heeft.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tjonge jonge... En het zijn steeds weer negers die zo in het nieuws komen, hè. Of ben ik dan weer racistisch als ik dat zeg?
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
En hoe wil je dan nog Europees competitief uit de hoek komen? Of laten jullie de EL en CL maar vallen?
Geen idee. Ik heb niet de illusie dat men zo snugger is echt een max aan budgetten te stellen, maar anders zou dat uiteraard internationaal moeten gelden.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Dat zit ik dus de hele tijd te denken, wat is je punt?
Zo geldt het toch overal(zowel nationaal als internationaal)? Zelfs in het amateurvoetbal.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Tjonge jonge... En het zijn steeds weer negers die zo in het nieuws komen, hè. Of ben ik dan weer racistisch als ik dat zeg?
Ik zeg niks...
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Wtf. 
En dat is nog geeneens een voetballer, kun je nagaan!
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Dat zit ik dus de hele tijd te denken, wat is je punt?
Zo geldt het toch overal(zowel nationaal als internationaal)? Zelfs in het amateurvoetbal.
Het punt is dat de sport zo naar de klote gaat. Dat lijkt me nogal logisch.
Want waar kijk je nu eigenlijk naar?
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Iedereen heeft toch zijn eigen strijd? Ajax, PSV, Feyenoord, Twente (normaal gesproken), Vitesse strijden om de titel. Utrecht, NEC, Heerenveen, AZ(normaal gesproken) Groningen (noem er nog een paar) om Europees voetbal en andere tegen degradatievoetbal.
Daarbij kun je in Nederland met minder geld maar een goede visie best eens wat hoger eindigen. Gezien het niveau niet extreem hoog is, en de topclubs ook altijd lijden onder de echt grote europese clubs. Die hun spelers na 1 goed seizoen willen hebben. Daarbij zou het max aan budgetten europees gezien alleen goed uitkomen voor clubs als Ajax (daar zal jij je niet druk om maken neem ik aan), een RKC zit zo extreem laag dat die nooit hoger op zullen komen zonder meer geld.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12884 stemmen
Tja, welke competitie is er dan wel "eerlijk"? Zowat in elke strekking van onze maatschappij spelen middelen wel een rol.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Dan nog steeds toch. In Amsterdam wonen veel mensen dus de kans dat ze meer talenten hebben dan in Waalwijk is erg hoog. Niet bepaald eerlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een salary cap (met luxury tax) zal al een hele uitkomst zijn.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12884 stemmen
Dit gaat om 'sport'...
Uhuh. Noem mij eens een sport waar iedere sporter/ploeg met gelijke kansen kan deelnemen?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Noem mij eens een sport waar iedere sporter/ploeg met gelijke kansen kan deelnemen?
Individuele sporten > ploegsporten
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3705 stemmen
Nog steeds zal de ene bokser meer kans hebben op betere faciliteiten dan de andere. Meer kans op een betere ontwikkeling daardoor.
Onderhond
-
- 87617 berichten
- 12884 stemmen
Absoluut. Al helemaal op internationaal vlak, waar sommige landen 0EUR investeren in bepaalde sporten, en hun halve omzet in andere.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als jij morgen begint met boksen heb je natuurlijk niet dezelfde mogelijkheden als een Klitschko. Maar je hebt wel dezelfde mogelijkheden als jouw tegenstanders. Je vecht zowat altijd tegen tegenstanders van een ongeveer gelijkwaardig niveau.
En wat denk je van atletiek. Dacht je dat zo een Kenenisa Bekele betere faciliteiten tot zijn beschikking had dan topatleten uit de USA of Europa?
En zwemmen. Heeft Ye Shiwen betere faciliteiten tot haar beschikking dan haar Amerikaanse tegenstanders? Langer en harder trainen, doorzettingsvermogen en talent hebben, daar gaat het om in individuele sport.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3783 stemmen
Ajax accepteert voorstel van twee duels voor Vermeer niet.

Dan geef 'm ook maar direct 3 wedstrijden.
Montorsi
-
- 9726 berichten
- 2386 stemmen
Voetballers niet?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voetballers niet?
Montorsi
-
- 9726 berichten
- 2386 stemmen
Nee al die boksers die met 25 winstpartijen tegen 0 verlies waarvan 20 op KO tegen de wereldkampioen mogen (in welke van de 30 bonden dan ook) hadden natuurlijk meer tegenstand dan Ajax tegen RKC had 
Bovendien won RKC dit seizoen zelfs nog van PSV om maar iets te noemen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Je snapt het niet. Bij boksen werk je je op naar de top. Je komt niet zomaar ineens tegenover de wereldkampioen in de ring.
Heeft er trouwens niks mee te maken dat RKC tegen PSV heeft gewonnen. RKC zal door de kleine begroting NOOIT dezelfde kansen hebben als een PSV. Zelfs jij zou dat moeten begrijpen.
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1844 stemmen
En zwemmen. Heeft Ye Shiwen betere faciliteiten tot haar beschikking dan haar Amerikaanse tegenstanders? Langer en harder trainen, doorzettingsvermogen en talent hebben, daar gaat het om in individuele sport.
En in veel gevallen om de juiste "middelen"
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En in veel gevallen de juiste "middelen"
.
Montorsi
-
- 9726 berichten
- 2386 stemmen
Voetballers daarentegen beginnen wel in de WK-finale..
Je punt is dat boksers altijd ongeveer tegen tegenstanders van hun niveau boksen. Wat bij voetbal ook ongeveer zo is. F-jes spelen tegen andere F-jes. Het bierelftal speelt tegen andere bierelftallen. Eredivisieteams spelen ook tegen elkaar. En de beste spelers van hun land spelen tegen de beste spelers van andere landen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.