• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.956 films
  • 12.265 series
  • 34.067 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.241 gebruikers
  • 9.387.636 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

david bohm schreef:

Nou ja niet alleen is het belangrijk om punten te sprokkelen zoals Materny terecht opmerkt, maar wat is een competitie zonder fatsoenlijke tegenstand?

Als iedere tegenstander/club behalve Ajax zwak is en we op den duur nóg minder clubs richting Europa kunnen sturen dan heeft dat ook gevolgen voor Ajax. Spelers zullen minder geneigd zijn om naar Amsterdam te komen. Helemaal als Ajax een keer tweede of derde wordt.

Vind het echt vreemd dat de zelfbenoemde voetbalkenner Ajax&Litmanen1 zo'n smalle blik heeft. En dan kraak je otherfool continu af omdat hij het over een Mickey Mouse competitie heeft. Ik begin nu te begrijpen waarom, Ajax&Litmanen1 ambieert een Micky mouse gebeuren.

Het maakt weinig uit of er nog wat Chelsea huurlingen naar Vitesse komen en of pakweg Twente een nieuwe spits haalt. Zoveel sterker wordt het er allemaal niet van. Ik ambieer een sterke competitie, maar ik ambieer nog meer een landstitel voor Ajax. Ik denk dat elke supporter wel het eigen belang voorop stelt. Van mij mag elke club Europees ver komen, daar niet van, maar in mijn ogen hebben alleen Ajax en PSV echt wat in Europa te zoeken. De rest acht ik niet sterk genoeg. Ja, misschien komen ze wat voorrondes door, maar net of bv Vitesse kans maakt tegen betere teams.

david bohm

• 3083 berichten
  • 3448 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik zie Vitesse liever gewoon lekker zwak. Waarom de ''concurrentie'' beter maken?

Buiten dat, dit Vitesse is goed genoeg om die Roemenen eruit te knallen. Als dat niet lukt is dat een blamage.

Je beweert om 20:17 ineens heel wat anders dan om 19:57. 20 minuten later draai je 180* om wat betreft jouw mening over de 'concurrentie.' Vreemd.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Vitesse valt toch niet serieus te nemen in Europa. Laat ze maar gewoon aankloten, ook nationaal. Maar ik ben echt niet voor een zwakke competitie hoor.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik vind het niet zo vreemd wat Ajax&Litmanen1 zegt. Ik ken de Eredivisie niet zo goed maar Ajax heeft toch al genoeg concurrentie met PSV, Twente, AZ en Feyenoord, dat zijn al 4 ploegen die op papier meedingen voor de titel. En 5 'grote' ploegen lijkt me toch al genoeg voor een gebalanceerde en sterke competitie, hoeft dus geen 6de bij te komen.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

AZ zie ik niet voor de titel gaan. Ze hebben daar in tegen wel de kwaliteiten in huis om van de nationale top -clubs punten af te snoepen. Als het internationaal meezit hebben ze ook de kwaliteiten om de EL groepsfase te overleven.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Twente gaat ook niet voor de titel dit jaar. Neen, een echte top 3 zal er zijn. Het laatste zal dat in 2002/2003 zijn geweest.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Twente, Vitesse en AZ gaan zich dit jaar op geen enkele wijze in de titelstrijd werken. Misschien tot aan de winterpauze een beetje, maar een heel seizoen niet. Als ik er dan 1 moet kiezen van die 3, dan AZ. Vitesse en Twente lijken me zeer matig op dit moment.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Groningen en Roda JC gaan verrassen denk ik!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Groningen blijft saai. Ook geen leuke ploeg.

Ik zet mijn geld in het linkerrijtje op Heerenveen en Roda, plus AZ waar je het van mag verwachten, als verrassingen. In het rechterrijtje zou Go Ahead me niet meteen verbazen als ze het leuk doen, a la Zwolle vorig jaar. In Deventer zit toch wel een leuk stadion met veel trouw publiek.

Negatieve verrassingen zet ik op Vitesse, Twente, Utrecht en NEC.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Roda heeft goed ingekocht, maar er is niemand die doelpunten gaat scoren daar. Malki is weg en om nu alles op Demouge te zetten? Maar sowieso beter dan vorig jaar. Verder kan ik me vinden in je voorspelling.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ik blijf toch bij NAC als dé verrassing van het jaar. Op basis van het voorbije jaargang en dat ze nog steeds Lurling hebben die op zijn 36e nog iedereen zoek speelt. Roda heeft heeft een paar behoorlijke aankopen gedaan, maar achterin is het niet beter dan wat wij hebben. Met aankopen als Van Peppen en Luijckx ga jij denk ik niet bij de eerste 8 eindigen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ik begrijp trouwens niet waarom die stink egels (tja, moet ff de derbysfeer benadrukken) hier zo worden opgehemeld. Als ik die aankopen zie dan is er werkelijk waar geen één aankoop die bij pakweg NEC in de basis zou staan. Als ik trouwens ga vragen naar de reden van de verwachtingen hoor ik veelal ''een leuk stadion en de sentimentele gevoelens'' (Emiel Schelvis in de seizoengids ). De grote namen als Promes en keeper Marsman zijn trouwens al naar Twente vertrokken.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Hou toch op man, stelletje mislukte paragnosten. Snappen jullie niet dat er pas concrete voorspellingen gedaan kunnen worden wanneer Otherfool zijn visioen publiekelijk heeft uitgesproken. Daarna weet je namelijk precies wat er niet gaat gebeuren.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Emiel gaat voor de Rode Lantaarn, dat is wel duidelijk ja. Maar is NAC ook niet veel kwijt? Dat is een half nieuw elftal dat moet worden ingepast. 8e of 9e moet wel lukken, al is dat ergens al een verrassing.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

1. Ajax

...

18. Cambuur

Wie hier aan twijfelt is gek.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Een seizoensgids uitbrengen terwijl de markt nog een maand open is vind ik sowieso al idioot. Beter hadden ze alle leden een online versie aangeboden die al bijgewerkt en al is en dat ook in de winter wordt gedaan.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Potverdomme otherfool, heb ik mijn nummer 18 al fout

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

mjk87 schreef:

Twente gaat ook niet voor de titel dit jaar. Neen, een echte top 3 zal er zijn. Het laatste zal dat in 2002/2003 zijn geweest.

Hoe bedoel je? Vorig jaar toch al?

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Een seizoensgids uitbrengen terwijl de markt nog een maand open is vind ik sowieso al idioot. Beter hadden ze alle leden een online versie aangeboden die al bijgewerkt en al is en dat ook in de winter wordt gedaan.

Een seizoengids uitbrengen is natuurlijk niet zo gek, zo vlak voordat de competitie begint.

En die voorspellingen zijn niet zo belangrijk. Eerder de selecties, die straks niet meer kloppen.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Hoe bedoel je? Vorig jaar toch al?

Toen waren ze alle drie binnen vier punten en bijna 30 voor op de nummer 4. Zelden zo duidelijk De Top Drie gehad.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Een seizoengids uitbrengen is natuurlijk niet zo gek, zo vlak voordat de competitie begint.

En die voorspellingen zijn niet zo belangrijk. Eerder de selecties, die straks niet meer kloppen.

Eigenlijk klopt niks meer over een kleine maand. De voorspellingen niet, maar ook de selecties niet. Dus eigenlijk is de gids overbodig op dat moment. Beter brengen ze de gids dan ook na 1 september uit. Dan heb je tenminste een kloppend overzicht.

mjk87 (moderator films)

• 14556 berichten
  • 4534 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Eigenlijk klopt niks meer over een kleine maand. De voorspellingen niet, maar ook de selecties niet. Dus eigenlijk is de gids overbodig op dat moment. Beter brengen ze de gids dan ook na 1 september uit. Dan heb je tenminste een kloppend overzicht.

Centenkwestie? Ik denk dat de losse verkoop (daar gaat het om natuurlijk) minder is al na vijf wedstrijden. Geen idee of het zo is, maar lijkt me reden te kunnen zijn.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Centenkwestie? Ik denk dat de losse verkoop (daar gaat het om natuurlijk) minder is al na vijf wedstrijden. Geen idee of het zo is, maar lijkt me reden te kunnen zijn.

Ik gok gewoon het feit dat de competitie morgen begint en dat het ding voor aanvang in de winkel moet liggen, omdat dat hoort.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Toen waren ze alle drie binnen vier punten en bijna 30 voor op de nummer 4. Zelden zo duidelijk De Top Drie gehad.

Aha, zo.

Zou best kunnen ja. Al ligt het niet zover uit elkaar als menig persoon denkt. Denk ik.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik gok gewoon het feit dat de competitie morgen begint en dat het ding voor aanvang in de winkel moet liggen, omdat dat hoort.

Op de vraag waarom ze 'm voor de competitie uitgeven:

Dat is ons jaarlijks dilemma. Maar bewust keuze om gids uit te brengen vlak voor de start van het seizoen.

Iemand vroeg ook nog waarom ze achteraf geen stickervel doen.

Hebben ze ooit overwogen maar weegt niet op tegen de kosten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

1. Ajax

...

18. Cambuur

Wie hier aan twijfelt is gek.

Ach, kan altijd hopen op een slippertje van de spelersbus.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Dan staan er een week later weer 11 tiener-Denen voor de deur, en ik kan me niet voorstellen dat die slechter zijn dan pakhembeet Klaasje of Schaakje. Bovendien wordt PSV al 2e, zo die heb ik ook maar vast verklapt. Doe er uw voordeel mee!

nclo schreef:

Potverdomme otherfool, heb ik mijn nummer 18 al fout

Hoewel de wens allicht vader van de gedachte is ben ik zeker van een kansloze, smadelijke degradatie van de nepfriezen waarbij het laagterecord van RBC gaat worden gebroken!

Ze gaan wel 'supertalent' Lukoki huren lees ik net, nou dat gaat me wat worden

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vitesse die eindelijk gaat praten met Chelsea wat betreft Piázon. Grote eer voor de eredivisie. Bakkali, Bojan, Piazon. Lekker hoor.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Bony ondertussen bij z'n debuut met 2 doelpunten en een assist in de voorronde van de EL tegen Malmo.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

Vitesse die eindelijk gaat praten met Chelsea wat betreft Piázon. Grote eer voor de eredivisie. Bakalli, Bojan, Piazon. Lekker hoor.

Nu wij nog.

Al vond jij de komst van Singh te gek.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.