• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.663 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Alsof je je nog niet belachelijk genoeg hebt gemaakt, ik ben half Nederlands man.

Cynisme dringt in ieder geval ook niet tot je door. Je snapt het punt wat ik maak toch? Nederlanders staan bekend om hun nuchterheid en dat we niet vaderlandlievend zijn. We zijn erg kritisch op het NL elftal en velen hopen zelfs dat ze verliezen. We generaliseren het publiek dat op die wedstrijden af komt en hebben er allemaal een hekel aan.

Over het algemeen klopt dit beeld gewoon. Maar zodra het over ander volk gaat is het opeens racistisch? Ik heb me volgens mij niet negatief uitgelaten over 1 allochtoon hier, alleen dat ik me zorgen maak als je er een hele zooi bij elkaar zet. Het heeft gewoon een (negatieve) invloed op een selectie als iedereen uit een bepaalde cultuur komt, dat is nou eenmaal zo. Wat is er zo raar aan om te zeggen?

Dat jullie het op de man spelen en mij belachelijk maken zegt meer over jullie, dan over mij.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Iemand nog een mening over El Hamdaoui en Richard Nieuwenhuizen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mhow, de discussie blijft netjes toch? Uiteindelijk heeft het wel te maken met voetbal, want eerlijk is eerlijk, ook in het voetbal speelt iemands kleur en afkomst een rol.

Ja, maar het toespitsen op afkomst lijkt me niet de bedoeling. Nooit dergelijke onzin gelezen. Word je gewoon eng van dat er mensen zijn die zo denken. De groepen die rep schetst zijn zowel Marokkanen, Antillianen, Surinamers, Nederlanders. Hangt per individu af, heeft niks met kleur of afkomst te maken.

stinissen (crew films & series)

• 23492 berichten
  • 77007 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

(quote)

Nee hoor. Als het om Suarez gaat zegt iedereen dat het aan zijn cultuur en manier van opgroeien ligt, wat ook zo is. Zodra het om Marokkanen en negers gaat zijn de mensen hier selectief verontwaardigd en speelt men het racisme kaartje. Over triestigheid gesprken zeg...

Het zijn gewoon andere type mensen met andere normen en waarden en veel emotioneler van aard die in mijn ogen in dit wereldje sturing nodig hebben van nuchtere mensen(Nederlanders). Oh nee, Nederlanders zijn niet nuchter is een raciale veronderstelling Naomi Watts heeft zelf gezegd dat Nederlanders geen vaderlandsliefde kennen. Wat een racist

Dat ze anders zijn is gewoon een feit, daar is niets aan gelogen. Inhoudelijk gaan jullie op geen één van mijn posts in, dus dat zegt al genoeg over het brave kuddegedrag hier.

Suarez zou ik op dit moment niet terug willen zien bij Ajax, verrot voor het groepsproces. Net zoals types als El Hamdaoui die er vrolijk uit gebonjourd zijn. Het zijn compleet andere mensen met een compleet andere cultuur en die denken gewoon anders. Dat is geen mening, dat is een feit.

En dan ben ik van het padje

Met veel van jou punten ben ik het ook eens , alleen het punt Suarez niet ik zou die wel graag willen hebben

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Montorsi schreef:

Daar gaat het helemaal niet over. Gaat om je roep om wat blanken om ze in het gareel te houden. Bovendien zijn het vooral gewoon jonge gasten, net alsof jonge Hollandse voetballers van die leeftijd niet achter de wijven aan zitten en een Ferrari kopen van hun net verdiende fortuin.

Voor de balans in het elftal vind ik het wel een noodzaak om er wat blanken(al gaat het mij meer om de culturen dan om de huidskleur) tussen te gooien ja, al is het alleen al om de compleet andere denkwijze. Dat niet alle "blanken" zich kunnen gedragen is ook een feit, maar die hebben ook sturing nodig.

stinissen (crew films & series)

• 23492 berichten
  • 77007 stemmen

Maar dat is dromen

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ja, maar het toespitsen op afkomst lijkt me niet de bedoeling. Nooit dergelijke onzin gelezen. Word je gewoon eng van dat er mensen zijn die zo denken. De groepen die rep schetst zijn zowel Marokkanen, Antillianen, Surinamers, Nederlanders. Hangt per individu af, heeft niks met kleur of afkomst te maken.

Het heeft er 100% mee te maken. Antillianen denken anders dan Nederlanders. Marokkanen anders dan Surinamers. Allemaal groeien zij in een andere cultuur met andere normen en waarden op. Maar uit alle culturen kunnen zij een topvoetballer worden, dat ontken ik nergens. Ik wil het alleen wel een goed uitgebalanceerd elftal hebben zodat iedereen de sterke punten uit elkaars cultuur kan overnemen en versterken. Wanneer je 11 mensen uit dezelfde cultuur naast elkaar neer zet nemen ze zowel hun sterke als zwakke punten van elkaar over. Ze denken immers over het algemeen hetzelfde over dingen omdat ze op dezelfde manier zijn opgevoed. Sommige zaken liggen fundamenteel anders bij andere culturen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Cynisme dringt in ieder geval ook niet tot je door. Je snapt het punt wat ik maak toch? Nederlanders staan bekend om hun nuchterheid en dat we niet vaderlandlievend zijn. We zijn erg kritisch op het NL elftal en velen hopen zelfs dat ze verliezen. We generaliseren het publiek dat op die wedstrijden af komt en hebben er allemaal een hekel aan.

Over het algemeen klopt dit beeld gewoon. Maar zodra het over ander volk gaat is het opeens racistisch? Ik heb me volgens mij niet negatief uitgelaten over 1 allochtoon hier, alleen dat ik me zorgen maak als je er een hele zooi bij elkaar zet. Het heeft gewoon een (negatieve) invloed op een selectie als iedereen uit een bepaalde cultuur komt, dat is nou eenmaal zo. Wat is er zo raar aan om te zeggen?

Dat jullie het op de man spelen en mij belachelijk maken zegt meer over jullie, dan over mij.

Zijn één voor één opgegroeid binnen de Nederlandse cultuur. In Zakaria's geval Belgisch. Heeft er dus geen reet mee te maken, zijn ook genoeg blanke nederlanders die rapnummertjes maken en gangsta willen zijn. Maakt mij niet uit.

Maar goed, gaat helemaal de verkeerde kant uit. Dit is ook iets waar ik me niet rationeel over uit kan en wil laten. Ik hou het hier bij.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ik vind jullie verder nog wel lief hoor

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dit topic Onze Reppie zou een column moeten krijgen na vandaag.

Maar voor wat het waard is, ik kan me op veel punten vinden in Rep zijn theorie. Alleen sla je door op het punt dat het bij PSV uit de klauwen gaat lopen. Zo lijken Wijnaldum en Maher me relatief nette jongens, en absoluut geen spelers die typische Drenthe of EL Hamlap praktijken gaan tentoon stellen. Maar het feit dat ze uit een andere cultuur komen vereist van Cocu en zijn staf wel een andere aanpak inderdaad.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

De enige die daar nu nog wat nare trekjes vertoont en als ie niet geremd wordt waarschijnlijk helemaal een verkeerde air krijgt, is Depay. Ja, en Willems, maar die neemt toch niemand serieus.

Overigens is ras-nigger Toivonen nog het ergst. Wel grappig, vrijwel al die gastjes die de voorgaande jaren zo irritant waren, waren allemaal blank. Kudtvolk.

david bohm

• 3083 berichten
  • 3448 stemmen

Materny schreef:

Dit topic Onze Reppie zou een column moeten krijgen na vandaag.

Reppie? Je kunt m beter Xeno of iets dergelijks noemen.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Dus reis je als Groninger elke 2 weken naar Amsterdam om naar 11 Denen te kijken? Beetje apart bezig, Reppie. Ik zou me maar verre houden van die Cruijffiaanse rassentheorieën.

.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Ik vind de reactie's op Rep eigenlijk nog eigenaardiger dan zijn constateringen en conclusie's. Nooit geweten dat deze topic zoveel users had met te lange tenen die bij de woorden 'allochtoon' direct in hun politiek correcte stand schieten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

mjk87 schreef:

Ik vind de reactie's op Rep eigenlijk nog eigenaardiger dan zijn constateringen en conclusie's. Nooit geweten dat deze topic zoveel users had met te lange tenen die bij de woorden 'allochtoon' direct in hun politiek correcte stand schieten.

Onzin wat je weer verkondigd. Gaat meer om de conclusies die aan allochtonen worden gekoppeld, kan jij als Arische Ollander misschien wat overtrokken vinden, al blijf jij in deze flink buiten schot natuurlijk.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Manchester City!

Na een half uurtje staat er gewoon een 4-0 stand op 't bord tegen AC Milan.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

35 minuten, 5-0!

Wat een doelpunt van Dzeko.

Edit:

Direct 5-1.

En 5-2.

Nog geen 40 minuten gespeeld.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik heb een hekel aan Spanjolen, zeker als ze ook nog eens voor Feyenoord en Atletico Madrid zijn. Dus als jullie zulke lieden kennen, PM mij, dan stuur ik er een knokploeg heen.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Waar gaat dit heen?

43e minuut. 5-3.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos zou zeggen, dat City doet er natuurlijk niks aan, die hebben er na 3 stappen genoeg van

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

Iemand al de seizoensgids in huis, of krijgen we die pas morgen?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Iemand al de seizoensgids in huis, of krijgen we die pas morgen?

Kan de hele week nog. Ik had vandaag het blad wel, maar de seizoensgids niet. Effe belletje gedaan naar de klantenservice.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Aiaiai City schiet zichzelf dan behoorlijk in de voet. Als dit zo blijft is alles wat Milan rest een leuke score thuis neer te leggen en kan City al wel zwaaien naar zijn miljoenen.

Ff wat anders:

Sporre tijdelijk directeur van sc Heerenveen - Eredivisie - VK - volkskrant.nl

Nou, hij liever dan ik. Ik weet ook niet hoe groot zijn aandeel zal zijn in de toekomstplannen van SC Heerenveen aangeziene er over tijdelijk wordt gesproken, maar je landt dan wel lekker in een wespennest van hier tot ginder. Het blijft natuurlijk wel de held van Zwolle want zonder zijn hulp moest ik mijn lokale helden in de 4e klasse zondag aanmoedigen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik heb een hekel aan Spanjolen, zeker als ze ook nog eens voor Feyenoord en Atletico Madrid zijn. Dus als jullie zulke lieden kennen, PM mij, dan stuur ik er een knokploeg heen.

Tuig van de onderste richel idd.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Kan de hele week nog. Ik had vandaag het blad wel, maar de seizoensgids niet. Effe belletje gedaan naar de klantenservice.

Ik had hem ook vandaag niet, terwijl er al wel werd gesproken dat hij in de winkel zal liggen. Ik verwacht hem sowieso voor aankomende maandag, anders maar ook ff de telefoon van de redactie laten rinkelen.

mjk87 (moderator films)

• 14558 berichten
  • 4537 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Oké. Meen inderdaad dat hij vaker op donderdag komt, maar dan nog al twee hele dagen in de schappen. En die dvd moet de abonnee ook nog eens apart bestellen.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

nclo schreef:

Aiaiai City schiet zichzelf dan behoorlijk in de voet. Als dit zo blijft is alles wat Milan rest een leuke score thuis neer te leggen en kan City al wel zwaaien naar zijn miljoenen.

Is die Audi Cup zo lucratief?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Oké. Meen inderdaad dat hij vaker op donderdag komt, maar dan nog al twee hele dagen in de schappen. En die dvd moet de abonnee ook nog eens apart bestellen.

Ja, beetje krom. DVD zit er voor losse kopers bij, maar abonnees krijgen hem gratis na bestelling. Stop dat ding dan bij de seizoensgids. Maargoed, ik hoef de dvd toch niet, dus dat scheelt.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

nclo schreef:

Ff wat anders:

Sporre tijdelijk directeur van sc Heerenveen - Eredivisie - VK - volkskrant.nl

Nou, hij liever dan ik. Ik weet ook niet hoe groot zijn aandeel zal zijn in de toekomstplannen van SC Heerenveen aangeziene er over tijdelijk wordt gesproken, maar je landt dan wel lekker in een wespennest van hier tot ginder. Het blijft natuurlijk wel de held van Zwolle want zonder zijn hulp moest ik mijn lokale helden in de 4e klasse zondag aanmoedigen.

Hoezo? De winnaar speelt toch gewoon tegen de winnaar van Bayern - Sao Paulo in de finale.

j0enne

• 9608 berichten
  • 3780 stemmen

Asaharo schreef:

(quote)

Wolfsburg heeft Malanda gekocht. Ze lenen hem uit aan Zulte Waregem. Niet echt verrast dat dit Zulte Waregem gisteren de mist inging, blijft een klein volksclubje die een fantastisch seizoen hebben gespeeld maar dat is het dan ook. Maher vond ik eigenlijk heel erg matig, lees hier altijd van die berichten dat hij het grootste talent van Nederland is maar gisteren kwam het er toch niet goed uit. De Belgische U17 ploeg werd vorig jaar redelijk in de kijker gebracht door Boskamp " die kunnen ballen joh, sjonge niet normaal" en daar waren Musonda en Bakkali wel de smaakmakers, die ene van Manchester trouwens ook. Niet degene die nu furore maakt en dicht bij de A-kern zit, want hij kan nog kiezen en is nog niet voor België uitgekomen maar die Braziliaanse Belg dacht ik. Bakkali moet met zijn kwaliteiten gewoon één van de smaakmakers worden en vervolgens de ploeg dragen. Net zoals Hazard bij Lille gedaan heeft.

Edit: opgezocht bij de selecties; Andreas Pereira is de naam.

Dat is ook aardig debiel zeg. Verscheurt z'n contract om naar Wolfsburg te gaan maar Zulte neemt 'm dan toch nog aan om te huren.

Da's hetzelfde als dat Labyad naar Sporting ging om vervolgens weer verhuurd aan PSV waar de grootste herrie was met 'm.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.