- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #6
Het grote voetbaltopic #6
schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
En A&L; een non-talent als Alderweireld met een 1 jarig contract moet toch ook 8.000.000 opleveren beweerde je niet lang geleden?
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
En A&L; een non-talent als Alderweireld met een 1 jarig contract moet toch ook 8.000.000 opleveren beweerde je niet lang geleden?
Ajax vraagt het, ik vind het wel fors. Maargoed, ook Alderweireld kan weer buigen op een vet gevulde prijzenkast, 5 jaar ervaring in de CL/EL en flink wat interlands voor België. Dus ja, dan vind ik dat ergens te rechtvaardigen. Meer dan bijna 4 miljoen voor Mike vd Hoorn betalen, wat gewoon de helft teveel is.
Volgens mij denk jij dat ik elke Ajacied wel hun geld waard vind, maar dan vergis je je. Destijds gingen Babel en Tom de Mul (wie kent hem nog) voor 18 en 5 miljoen de deur uit. Bij beiden heb ik me dood gelachen om het bedrag. Anderzijds gaan soms spelers ook voor te weinig de deur uit. Suarez en Vertonghen voor 25 en 10 (zoiets, dacht ik) zijn nu beiden dubbel zo veel waard geworden bij hun nieuwe clubs.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Waar het om gaat: een Ajacied, die een beetje kan voetballen in onze mooie Eredivisie is direct - op z'n minst - 20 miljoen waard.
Absurd.
Nogmaals: normaal gesproken zou 8 miljoen voor een speler als Janmaat héél veel geld zijn, maar als je ziet voor welke bedragen andere spelers vertrekken, dan mag Feyenoord best de hoofdprijs vragen. Sterker: ze zouden gek zijn als ze het niet zouden doen. Volgend jaar is hij dat bedrag ook waard, minstens. Het enige risico is een eventuele blessure.
En over Vertonghen en Suarez; zo werkt het nu eenmaal. Ze hebben zich nu bewezen op een veel hoger niveau dan die van de Eredivisie. Geen club die 50 miljoen voor Suarez had betaald, destijds, omdat hij het goed doet in een matige competitie. En terecht natuurlijk. Ze ontwikkelen zich ook in de grote competities, vandaar dat hun prijzen ook ontwikkelen.
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Waar het om gaat: een Ajacied, die een beetje kan voetballen in onze mooie Eredivisie is direct - op z'n minst - 20 miljoen waard.
Dat Leverkusen blijkbaar 40 miljoen had klaarliggen voor Eriksen vind ik ook wel opmerkelijk...
j0enne
-
- 9612 berichten
- 3795 stemmen
Absurd.
Nogmaals: normaal gesproken zou 8 miljoen voor een speler als Janmaat héél veel geld zijn, maar als je ziet voor welke bedragen andere spelers vertrekken, dan mag Feyenoord best de hoofdprijs vragen. Sterker: ze zouden gek zijn als ze het niet zouden doen. Volgend jaar is hij dat bedrag ook waard, minstens. Het enige risico is een eventuele blessure.
En over Vertonghen en Suarez; zo werkt het nu eenmaal. Ze hebben zich nu bewezen op een veel hoger niveau dan die van de Eredivisie. Geen club die 50 miljoen voor Suarez had betaald, destijds, omdat hij het goed doet in een matige competitie. En terecht natuurlijk. Ze ontwikkelen zich ook in de grote competities, vandaar dat hun prijzen ook ontwikkelen.
Of 't realistisch is, is natuurlijk een tweede.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Of 't realistisch is, is natuurlijk een tweede.
Wel knap dan, 5 jaar in Ajax 1 spelen, louter omdat iemand naast hem speelt die zijn fouten camoufleert. Dit jaar was het zeker Moisander die hem het hele seizoen heeft gered?
kos
-
- 46751 berichten
- 8898 stemmen
Als Alderweireld al 8 miljoen kost dan is Janmaat er minimaal 14 waard lijkt me.
j0enne
-
- 9612 berichten
- 3795 stemmen
Wel knap dan, 5 jaar in Ajax 1 spelen, louter omdat iemand naast hem speelt die zijn fouten camoufleert. Dit jaar was het zeker Moisander die hem het hele seizoen heeft gered?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
'Russische clubs hebben 8 miljoen euro over voor Janmaat' | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Ben bang dat het bij 1 jaar Kuip blijft voor Janmaat.
8 miljoen.
Strik er omheen en persoonlijk langs komen brengen.
Nicolage Rico
-
- 20229 berichten
- 2384 stemmen
Als Alderweireld al 8 miljoen kost dan is Janmaat er minimaal 14 waard lijkt me.
Eindelijk iemand die niet aan de crack zit.

schram101
-
- 16699 berichten
- 2308 stemmen
Dat zei men van Bahia ook inderdaad (naast Vlaar)
mjk87 (moderator films)
-
- 14669 berichten
- 4584 stemmen
VI heeft artikel over over de transferopbrengsten en kosten van de afgelopen jaren. In die afgelopen 10 jaar verspeelde PSV 61 miljoen, Ajax 10 en Feyenoord ongeveer 5. Dat van Ajax wil ik wel geloven, alleen verbaas ik me soms over de totalen per jaar. 2008 een netto winst van 25 miljoen (geen idee waar dat vandaan kwam, ook aangezien 2007 en 2009 winst opleverden) de afgelopen drie jaar tezamen een netto verlies. Vreemd, want zulke hoge uitgaven had Ajax niet en wel enkele fikse verkopen van vele miljoenen.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Bahia was dan ook vrij vaak een zwakke schakel. Alderweireld zeker niet. Vooral in de topduels bleef hij eigenlijk altijd wel overeind. Niet dat hij foutloos speelt, maar hij bezit genoeg kwaliteit.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Jep. Zie ook Viergever. Vreselijk door de mand gevallen sinds het vertrek van Moisander.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
VI heeft artikel over over de transferopbrengsten en kosten van de afgelopen jaren. In die afgelopen 10 jaar verspeelde PSV 61 miljoen, Ajax 10 en Feyenoord ongeveer 5. Dat van Ajax wil ik wel geloven, alleen verbaas ik me soms over de totalen per jaar. 2008 een netto winst van 25 miljoen (geen idee waar dat vandaan kwam, ook aangezien 2007 en 2009 winst opleverden) de afgelopen drie jaar tezamen een netto verlies. Vreemd, want zulke hoge uitgaven had Ajax niet en wel enkele fikse verkopen van vele miljoenen.
Ik moet het nog lezen, maar ik neem aan dat wel uitgelegd wordt hoe ze eraan komen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Misschien inclusief salaris?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Al die reacties hier meteen als het over spelers van Ajax en evt. bedragen gaat. De wereld is al te klein voor er nog maar iemand verkocht is. 
j0enne
-
- 9612 berichten
- 3795 stemmen
Jep. Zie ook Viergever. Vreselijk door de mand gevallen sinds het vertrek van Moisander.
mjk87 (moderator films)
-
- 14669 berichten
- 4584 stemmen
@ A&L: nee, geen uitleg.Alleen overzichtje van de top 3 bij een artikel in het algemeen.
@ Lefgozer, wellicht wel ja. Ergens wordt in het artikel de 'totale kosten' genoemd. Maar dan kan ik die megawinsten helemaal niet verklaren in 2007-2009.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Is wel een aanpassing, eerlijk is eerlijk.
Maar er is een verschil tussen door de mand vallen en gruwelijk door de mand vallen. Viergever deed dat laatste.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Het valt wel op dat spelers zich optrekken aan coachende spelers achterin. Vertonghen en nu Moisander doen dat goed. En bv Mathijsen bij Feyenoord trekt zo ook die achterhoede meer op de juiste weg. Meestal zijn het ook routiniers die er al de nodige jaren op hebben zitten.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Al die reacties hier meteen als het over spelers van Ajax en evt. bedragen gaat. De wereld is al te klein voor er nog maar iemand verkocht is.
Alleen al de geruchten dat Eriksen voor 40 miljoen naar Leverkusen, Liverpool of Barcelona zal gaan is het melden waard lijkt me. Zelfs Robben, Sneijder of Van Nistelrooy gingen voor (veel) minder weg.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Alleen al de geruchten dat Eriksen voor 40 miljoen naar Leverkusen, Liverpool of Barcelona zal gaan is het melden waard lijkt me. Zelfs Robben, Sneijder of Van Nistelrooy gingen voor (veel) minder weg.
Jij lijkt me wel het type die zich op de dijen slaat van het lachen bij het maken van weer zo'n hi-la-ri-sche grap.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Huh? Hij moet toch 40 miljoen kosten, en die clubs zijn (al dan niet volgens de geruchten) in hem geïnteresseerd. Gaat allicht een geweldige transfer worden dus.
Bij een (voetbal)grap denk ik meer aan iets als 'Eyong Enoh is klaar voor de Europese top', ofzo.
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Of roepen dat Mourinho de CL wel even zou winnen met Madrid.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
dat gebeurde netjes bij Fer en Wijnaldum met een veel korter contract dan Janmaat
En dat waren zelfs dan nog binnenlandse transfers..
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Men lijkt ook te vergeten dat een Ajacied gewoon standaard meer kost dan een Feyenoorder. Als Janmaat acht miljoen moeten kosten in Rotterdamse dienst dan is het twaalf wanneer hij in de Arena balt. Dat gezegd vind ik acht een prima (misschien ietsiepietsie aan de hoge kant) prijs voor een Janmaat met doorlopend contract, heeft nog niks laten zien in Europa laat staan prijzen gewonnen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Of roepen dat Mourinho de CL wel even zou winnen met Madrid.
Mwoah, die kans was denk ik ongeveer 20 a 25% dus een gewaagde maar reële voorspelling.
De constatering dat Eyong Enoh klaar was voor de Europese Top daarentegen...
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Joehoe Materny, wil je even alle teksten erbij halen waarin otherfool er compleet naast zat? Jij schijnt dat een beetje van hem bij te houden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.