• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.280 gebruikers
  • 9.390.588 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Jawel, is immers even oud als ik

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Dan is het goed. Schrok al.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

kos schreef:

Eerste voetbalplaatjes van Dries Mertens bij Napoli zijn er ook al.

(afbeelding).

Die van Insigne zal dus helemaal leeg zijn.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

Vooruit dan.

1. Feyeno... De Kuip - Marseille 3-0

Dit was de ultieme Kuipervaring. Wat een sfeer. Al na een minuut of tien krijgt Van Wonderen voor een wat licht vergrijp een rode kaart van een of andere Portugees geloof ik. De hele Kuip veerde op uit woede en het aangedane onrecht, waarna het tachtig minuten lang heeft gekolkt. Het kippenvel stond me meer dan eens op de armen. De Fransen hadden licht de overhand en waren wel link, maar niet levensgevaarlijk. En je voelde ook gewoon dat er voor de Fransen niets te halen viel. Dat gevoel werd versterkt toen Fischer zo rond het uur twee domme kaarten pakte en ook het veld kon verlaten. Tien tegen tien en toen vond Julio Ricardo Cruz het genoeg en loodste Feyenoord naar een 3-0 zege met twee heerlijke doelpunten. Bosvelt kopte tussendoor nog de 2-0 binnen uit de rebound na een schitterend schot van Bonaventure Kalou. De Fransen hadden een heel aardig team, met Robert Pires en Christophe Dugarry als de sterspelers. Uiteindelijk eindigden ze nog met negen man ook en de vreugdestemming waarmee iedereen De Kuip verliet, blijft me vast nog heel lang bij.

2. Feyenoord - PSV 1-1 (5-4 na strafschoppen)

De beruchte kwartfinale in de UEFA Cup natuurlijk. De eerste en waarschijnlijk ook laatste keer dat ik mensen heb zien vliegen. De ontlading na de 1-1 van Pierre van Hooijdonk, met een afgemeten kopbal heel diep in blessuretijd, was bizar. Ik heb zelf de goal niet eens gezien door de wirwar aan mensen voor me, maar toen iedereen over elkaar heen vloog, had ik al wel het idee dat het goed zat. Ik eindigde uiteindelijk een rij of vier lager in de armen van een wildvreemde. Die had ik een drie kwartier later zo weer in de armen kunnen vliegen, want de explosie van vreugde werd nog eens dunnetjes overgedaan toen Van Hooijdonk ook maar besloot de winnende penalty binnen te schieten.

Wat ik me van de wedstrijd verder vooral herinner, was dat Shinji Ono fantastisch was. Sowieso een genot om naar te kijken, jammer dat hij door het vele reizen en het nodige blessureleed nooit eindigde waar hij hoorde - de Europese top. Wat een techniek en inzicht had die man. Hij overklaste Van Bommel ook altijd in de onderlinge duels. Van Bommel maakte wel een prachtige 0-1 eerder die avond en PSV kreeg toen echt kans op kans om de 0-2 te maken. Adil Ramzi kreeg nog de grootste geloof ik, die ben ik tot op de dag van vandaag nog dankbaar. De verlenging was vooral erg spannend, maar zonder veel kansen. Bommeltje moest er toen wel af met rood. Gakhokidze miste de enige strafschop. Voor Feyenoord scoorden Van Wonderen, Paauwe, Bosvelt, Ono en Van Hooijdonk. Ook iets wat ik nooit meer ga vergeten. Zo'n penaltyserie duurt zo vreselijk lang met al die spanning.

3. Lazio Roma - Feyenoord 1-2

(afbeelding)

Wat een held is dat toch. Moest van Don Leo op de bank beginnen uit in Rome, maar scoorde bij zijn invalbeurt twee keer. Lazio had toen echt een topelftal. Mihajlovic, Juan Sebastian Veron, Fernando Couto, Sensini, Boksic en andere toppers speelden er toen. Qua namen top, maar een echt team was het niet. Sensini scoorde een erg fraaie 1-0, maar na rust was daar Jon Dahl Tomasson die na zijn tweede treffer zijn middelvinger richting Beenhakker opstak. Er staan op YouTube beelden met begeleidend commentaar van Hans van Vliet. Nog zo'n prachtige vent. Mooi ook was de aanwezigheid van honderden Feyenoordsupporters, ondanks een verbod op het bezoeken van Europese uitwedstrijden.

4. PSV - Feyenoord 0-1

(afbeelding)

Wat was deze goal belangrijk zeg. Een paar weken eerder verloren we kansloos in Eindhoven. Volgens mij werd het zelfs 6-0. Het was de beroerde HCS-periode, de periode die de club bijna de ondergang bezorgde. In de competitie ging het al helemaal beroerd. Kansen op degradatie waren groter dan kansen op Europees voetbal. Er werd dan ook niet veel verwacht van deze halve finale wedstrijd in de beker, maar na een memorabele wedstrijd met kansen over en weer, was daar Henk Fräser die de enige goal van de wedstrijd maakte. Het is een ommekeer in de clubgeschiedenis. Niet veel later werd Den Bosch in de finale verslagen, waarna Van Hanegem met veel van dezelfde jongens er twee seizoenen later een kampioensteam van smeedde.

5. Feyenoord - Rosenborg 1-0

So-ma-liaaaaaaaaaaa! Opnieuw een vreselijk spannende wedstrijd. Feyenoord streed met ik meen Boavista om de tweede plek in een poule van de Champions League. Volgens mij speelde Boavista destijds tegen Borussia Dortmund, en wij dus thuis tegen Rosenborg, waar uit 2-2 werd tegen gespeeld. Rosenborg had de grote John Carew destijds in dienst en was voetballend een heel aardig team. De communicatiemiddelen destijds waren nog niet zo optimaal als heden ten dage, dus het was niet altijd even duidelijk wat de stand was bij Boavista-Dortmund. Eén ding was zeker: als Feyenoord won, was die uitslag irrelevant. Lang leek het er echter toch op dat het billenknijpen zou blijven tot aan het eind. Het was een potje zonder veel kansen, totdat Samardzic een bal over zijn tegenstande lobte en Somalia bediende, die vanaf een meter of zeven keihard en pal voor de Noordzijde de bal binnenkegelde. De tweede ronde was binnen, waar we uiteindelijk tegen het hierboven al gememoreerde Lazio Roma en Olympique Marseille zouden spelen. Ook Chelsea zat in de poule. Tore André Flo was toen twee keer in topvorm tegen ons. Ook Dennis Wise scoorde in De Kuip toen, met het hoofd zelfs.

Bij Lazio speelde Nedved ook nog destijds.

Ik was er trouwens bij in de Kuip tijdens de bekerfinale in de Kuip, als klein jochie. Robbie Witschge in de 8e minuut, ik zal het nooit meer vergeten. De tranen probeerde ik in te houden, want m'n grote broer stond naast me met z'n vrienden. Na afloop het veld op.

Balen dat Feyenoord toen een doelpuntje tekort kwam in Marseille. Tegen Chelsea waren we 2 x kansloos, maar tegen Lazio en Olimpique werd niet verloren.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

The Oceanic Six schreef:

1. Spanje-Nederland 1-0: Dat deed pijn, doet pijn en blijft pijn doen. Fucking Robben

Oranje speelde dat EK niet mooi of heel goed, maar wel effectief en als team. Had je die goal gemaakt, dan weet ik zeker dat je het WK had gewonnen. Dat had ik heel graag eens mee willen maken.

2. Nederland-Italië 0-0: EK in eigen land, penalty's, pech, zucht. Ik maak er geen woorden meer verder aan vuil.

3. Ierland-Nederland 1-0: De fatale uitslag waardoor we WK 2002 definitief konden vergeten. Bij winst was je nog wel 2e geworden. Ik herinner me de goal nog goed, McAteer....Jason McAteer. Wie kent 'm niet...

4. Nederland-Portugal 0-1: De slag van Nurnberg in 2006, het leek van 2 kanten nergens op, maar we eindigden met in totaal 4x rood en een keer of 15 nog geel over 2 ploegen. Zure nederlaag, met Cocu die nog de lat raakte en die schele kut Kuijt die 1 op 1 nog miste.

5. Nederland-Rusland 1-3: Pijnlijk om Euro 2008 zo te verlaten, nadat we na de groepsfase door de hele wereld de topfavoriet voor goud werden genoemd. Hiddink versloeg van Basten op tactisch en mentaal vlak. Ik ging nog wel uit mijn dak toen van Nistelrooij vlak voor reguliere tijd nog 1-1 raak kopte...maar die verlenging was weer een drama.

Vreemd dat Brazilië - Nederland van het W.K. 1998 er niet tussen staat. Voor mij de allergrootste teleurstelling als het om Oranje gaat. Maar toen was je nog te jong zeker?

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Bij Lazio speelde Nedved ook nog destijds.

Ik was er trouwens bij in de Kuip tijdens de bekerfinale in de Kuip, als klein jochie. Robbie Witschge in de 8e minuut, ik zal het nooit meer vergeten. De tranen probeerde ik in te houden, want m'n grote broer stond naast me met z'n vrienden. Na afloop het veld op.

Balen dat Feyenoord toen een doelpuntje tekort kwam in Marseille. Tegen Chelsea waren we 2 x kansloos, maar tegen Lazio en Olimpique werd niet verloren.

Nedved ben ik inderdaad helemaal vergeten. Even opgezocht, en hij viel in voor Veron. Veron maakte overigens de fraaie openingsgoal, Sensini gaf de assist. Bij Feyenoord speelde Ferry de Haan in het centrum. En gewoon winnen daar.

Erg zonde dat de laatste pot in Marseille 0-0 eindigde ja. Herinner me er nog weinig van. Vooral dat het een erg saaie wedstrijd was en er gewoon niet veel meer in zat die avond. Chelsea werd twee keer 3-1 geloof ik. Daar stond De Goey toen onder de lat. Bona Kalou scoorde in De Kuip nog de gelijkmaker uit wat hij dacht dat buitenspel was en ging de grensrechter bedanken.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

'“Je kunt nu twee kanten op; het gaat goed of het gaat fout.'

?Nu Neymar er is, zou ik Messi's vertrek overwegen ? - voetbalzone.nl

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Toch weer een geniale uitspraak. Hij heeft dan altijd gelijk.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Nedved ben ik inderdaad helemaal vergeten. Even opgezocht, en hij viel in voor Veron. Veron maakte overigens de fraaie openingsgoal, Sensini gaf de assist. Bij Feyenoord speelde Ferry de Haan in het centrum. En gewoon winnen daar.

Erg zonde dat de laatste pot in Marseille 0-0 eindigde ja. Herinner me er nog weinig van. Vooral dat het een erg saaie wedstrijd was en er gewoon niet veel meer in zat die avond. Chelsea werd twee keer 3-1 geloof ik. Daar stond De Goey toen onder de lat. Bona Kalou scoorde in De Kuip nog de gelijkmaker uit wat hij dacht dat buitenspel was en ging de grensrechter bedanken.

Ik weet nog wel dat Nedved in de Kuip erg goed was en op de lat schoot, waar ik vlak achter zat.

Ferry de Haan. Verder wel een goed elftal toen.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4089 stemmen

gillie24 schreef:

Toch weer een geniale uitspraak. Hij heeft dan altijd gelijk.

True. Ook wel erg selectief gequote van kos. What else is new Ik zou Neymar ook niet gekocht hebben, zoals Johan al zegt kan dat best eens gaan botsen met Messi. Volgens mij hebben al veel mensen dat gezegd, dus zo raar is het niet

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Kos heeft natuurlijk ook gelijk. Het is een uitspraak van niks.

Achteraf bezien heeft hij het altijd aan het rechte eind. Dan ben je een grote.

Mijn (bescheiden) mening: Ik zie het niet in Neymar.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Oh, dat van Neymar had ik ook allang gezegd hoor.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Neymar en Messi in één team, dat kan gewoon niet goed gaan.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Kezman bij de afscheidswedstrijd van van Bommel. Held.

Verder zijn Bouma, van Bronckhorst, Stam, Vogel, Bruggink, De Jong, Nilis, Makaay, Waterreus, Gomes, Lodewijks van de partij.

En in de komende weken volgen alle buitenlandse namen nog.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Nou vergeet je de bekerfinale van '77 die Twente alleen maar kon winnen (en Zwolle dus verliezen) door die verschrikkelijke knal van Epy Drost.

Sorry, ik zei het weer verkeerd. Aangezien ik ben ingestroomd in de periode vlak na dat FC Zwolle uit de eredivisie is geknikkerd in 2004 en in die periode hebben ze vrij weinig gepresteerd. Henny Spijkerman die nu doodgeknuffeld wordt bij Ajax is letterlijk met fakkels en hooivorken uit onze stad gejaagd. Maar ook ik ben bewust van de gouden periode met o.a. Rinus Israel en Klaas Drost

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Het benoemen van 6 hoogtepunten ipv 5.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Het was Slowakije en drie uur 's middags 's Avonds had mijn broertje zijn examenuitreiking nog.

Och, wat beroerd van mij. Gelukkig zijn er nog wat scherpe mensen hiero

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

(afbeelding)

Messi werkt ook samen met collegafraudeurs

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

(afbeelding)

En Jopie heeft weer een slachtoffer geeist.

Sjoerd Mossou %u200F@sjoerdmossou

Wakker worden met het nieuws dat David Endt opzij is geschoven bij Ajax. Pijnlijk, geen verrassing. Wie JC niet braaf aanbidt, gaat eraan.

Edwin Struis %u200F@struisvanhuis

Als je de heilige JC te weinig aanbidt, dan hang je. Dus exit David Endt #schandalig #ajax

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Politie inval bij 41 clubs in Italie om belastingontduiking en witwassen, waarvan 18 uit de Serie A (o.a. Juventus en AC Milan) en een dozijn uit de Serie B Wat blijven het toch gladjakkers.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Wat is er aangetroffen dan?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

In kader van het onderzoek brengen ze nog niets naar buiten. Maar een rechter geeft niet voor niets een bevel tot huiszoekingen. Maar het feit dat de hele zooi weer onder de loep ligt na het al discutabele verleden zegt mij genoeg, ze leren daar nooit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Vreemd dat Brazilië - Nederland van het W.K. 1998 er niet tussen staat. Voor mij de allergrootste teleurstelling als het om Oranje gaat. Maar toen was je nog te jong zeker?

Jawel, die ken ik nog goed. Maar ik heb maar even de eeuwwisseling tot nu aangehouden. Ben al ouder dan jij denkt hoor

Enne, wat een klotenieuws over David Endt. Dit vind ik echt onfatsoenlijk van Ajax. Die man is een icoon en zeer gewaardeerd door iedereen binnen Ajax. Doodzonde dit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Kezman bij de afscheidswedstrijd van van Bommel. Held.

Verder zijn Bouma, van Bronckhorst, Stam, Vogel, Bruggink, De Jong, Nilis, Makaay, Waterreus, Gomes, Lodewijks van de partij.

En in de komende weken volgen alle buitenlandse namen nog.

Mag Pierre ook komen?

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Inderdaad erg mooi stuk, las hem vanochtend. In ieder geval door iemand die een goede sfeer weet te creëren. Dat is al heel wat. Iemand als Wilfried de Jong probeert dat ook, en schrijft voor NRC, maar is dodelijk saai.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mag Pierre ook komen?

Die mag van mij alleen komen om in de rust 15 minuten krom te staan om kontje te rossen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Kaartjes zijn binnen trouwens!

Van Bommel

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Die mag van mij alleen komen om in de rust 15 minuten krom te staan om kontje te rossen.

Zeg, wat jij in je vrije tijd graag doet moet je maar privé houden hoor.

Joy4ever

• 4621 berichten
  • 1842 stemmen

Die zou ik gelijk een contract onder zijn snufferd douwen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.