• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.646 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Transfergeld van Driesje zal in twee termijnen gedaan worden en kan oplopen tot 10 miljoen. Dan zal het dus waarschijnlijk dus rond de 8 a 9 miljoen liggen excl. bonussen. Ik had meer verwacht.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

The Oceanic Six schreef:

WK 2002 was denk ik wel het leukste WK qua verrassingen. Senegal, Zuid Korea, de VS, Ierland, Turkije...daar zaten wel een paar stuntploegjes tussen. En bijna alle toplanden gingen hard af. Portugal, Frankrijk, Argentinië etc kwamen de groep niet eens door en toplanden als Spanje, Italië en Engeland hielden het ook niet lang vol. Nederland ontbrak zelfs volledig. Alleen was het niveau dat toernooi niet zo best. Een vrij matig Duitsland en een iets beter Brazilië, dat was dan de WK finale...

Vergeet België niet hé

De goal van Wilmots die onterecht werd afgekeurd tegen Brazilië. Ooh, wat hoop ik op revanche dit WK. Het liefst in de 91ste minuut, een cross van De Bruyne bereikt Benteke en na een overduidelijke duwfout kopt hij de 1-0 in de netten. Iedereen wordt gek, iedereen kijkt naar de scheidsrechter, en hij telt. Wilmots is zichzelf niet meer, trekt al zijn kleren uit, loopt naar Scolari en swaffelt hem is goed terwijl hij steeds dezelfde woorden herhaalt; weet je het nog hé, weet je het nog.

3 dagen later valt de regering in Brazilië, men probeert het toernooi met man en macht te laten doorgaan maar de veiligheid van de voetbaltoeristen kan niet meer gegarandeerd worden. Het onvermijdelijke is daar. Het WK wordt stopgezet. Binnenin ( en ook daarbuiten) de Fifa stelt men zich serieuze vragen over de toewijzing en beseft men dat hun imago ,dat al ongelooflijk beschadigt was, nu echt op een dieptepunt is belandt. Blatter en Platini moeten opstappen. Er volgt een bitterzoete ceremonie waarbij de heren, ondanks de tegenslag van de laatste jaren, toch worden bedankt voor de bewezen diensten, en vooral de hoofden van Platini en Blatter, zo broederlijk op het podium naast elkaar, doen de mensen in de zaal verlangen naar vroegere tijden, toen de guillotine nog als een vriend werd verwelkomd.

Aleja zo zal het wel niet gaan, maar een mens mag al is dromen zeker.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Is zeer eenvoudig.

1. Het aantrekken van Immers.

En de teen van Cisse dan?

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Gaat nog wat worden met Bruma, nu wil Chelsea weer een terugkoopgarantie.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Materny schreef:

Transfergeld van Driesje zal in twee termijnen gedaan worden en kan oplopen tot 10 miljoen. Dan zal het dus waarschijnlijk dus rond de 8 a 9 miljoen liggen excl. bonussen. Ik had meer verwacht.

Gesteld dat hij mag spelen, geen slechte zaak voor Mertens. België is er goed mee als hij ook wat ervaring kan opdoen in de CL.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Vooruit dan.

1. Feyeno... De Kuip - Marseille 3-0

Dit was de ultieme Kuipervaring. Wat een sfeer. Al na een minuut of tien krijgt Van Wonderen voor een wat licht vergrijp een rode kaart van een of andere Portugees geloof ik. De hele Kuip veerde op uit woede en het aangedane onrecht, waarna het tachtig minuten lang heeft gekolkt. Het kippenvel stond me meer dan eens op de armen. De Fransen hadden licht de overhand en waren wel link, maar niet levensgevaarlijk. En je voelde ook gewoon dat er voor de Fransen niets te halen viel. Dat gevoel werd versterkt toen Fischer zo rond het uur twee domme kaarten pakte en ook het veld kon verlaten. Tien tegen tien en toen vond Julio Ricardo Cruz het genoeg en loodste Feyenoord naar een 3-0 zege met twee heerlijke doelpunten. Bosvelt kopte tussendoor nog de 2-0 binnen uit de rebound na een schitterend schot van Bonaventure Kalou. De Fransen hadden een heel aardig team, met Robert Pires en Christophe Dugarry als de sterspelers. Uiteindelijk eindigden ze nog met negen man ook en de vreugdestemming waarmee iedereen De Kuip verliet, blijft me vast nog heel lang bij.

2. Feyenoord - PSV 1-1 (5-4 na strafschoppen)

De beruchte kwartfinale in de UEFA Cup natuurlijk. De eerste en waarschijnlijk ook laatste keer dat ik mensen heb zien vliegen. De ontlading na de 1-1 van Pierre van Hooijdonk, met een afgemeten kopbal heel diep in blessuretijd, was bizar. Ik heb zelf de goal niet eens gezien door de wirwar aan mensen voor me, maar toen iedereen over elkaar heen vloog, had ik al wel het idee dat het goed zat. Ik eindigde uiteindelijk een rij of vier lager in de armen van een wildvreemde. Die had ik een drie kwartier later zo weer in de armen kunnen vliegen, want de explosie van vreugde werd nog eens dunnetjes overgedaan toen Van Hooijdonk ook maar besloot de winnende penalty binnen te schieten.

Wat ik me van de wedstrijd verder vooral herinner, was dat Shinji Ono fantastisch was. Sowieso een genot om naar te kijken, jammer dat hij door het vele reizen en het nodige blessureleed nooit eindigde waar hij hoorde - de Europese top. Wat een techniek en inzicht had die man. Hij overklaste Van Bommel ook altijd in de onderlinge duels. Van Bommel maakte wel een prachtige 0-1 eerder die avond en PSV kreeg toen echt kans op kans om de 0-2 te maken. Adil Ramzi kreeg nog de grootste geloof ik, die ben ik tot op de dag van vandaag nog dankbaar. De verlenging was vooral erg spannend, maar zonder veel kansen. Bommeltje moest er toen wel af met rood. Gakhokidze miste de enige strafschop. Voor Feyenoord scoorden Van Wonderen, Paauwe, Bosvelt, Ono en Van Hooijdonk. Ook iets wat ik nooit meer ga vergeten. Zo'n penaltyserie duurt zo vreselijk lang met al die spanning.

3. Lazio Roma - Feyenoord 1-2

(afbeelding)

Wat een held is dat toch. Moest van Don Leo op de bank beginnen uit in Rome, maar scoorde bij zijn invalbeurt twee keer. Lazio had toen echt een topelftal. Mihajlovic, Juan Sebastian Veron, Fernando Couto, Sensini, Boksic en andere toppers speelden er toen. Qua namen top, maar een echt team was het niet. Sensini scoorde een erg fraaie 1-0, maar na rust was daar Jon Dahl Tomasson die na zijn tweede treffer zijn middelvinger richting Beenhakker opstak. Er staan op YouTube beelden met begeleidend commentaar van Hans van Vliet. Nog zo'n prachtige vent. Mooi ook was de aanwezigheid van honderden Feyenoordsupporters, ondanks een verbod op het bezoeken van Europese uitwedstrijden.

4. PSV - Feyenoord 0-1

(afbeelding)

Wat was deze goal belangrijk zeg. Een paar weken eerder verloren we kansloos in Eindhoven. Volgens mij werd het zelfs 6-0. Het was de beroerde HCS-periode, de periode die de club bijna de ondergang bezorgde. In de competitie ging het al helemaal beroerd. Kansen op degradatie waren groter dan kansen op Europees voetbal. Er werd dan ook niet veel verwacht van deze halve finale wedstrijd in de beker, maar na een memorabele wedstrijd met kansen over en weer, was daar Henk Fräser die de enige goal van de wedstrijd maakte. Het is een ommekeer in de clubgeschiedenis. Niet veel later werd Den Bosch in de finale verslagen, waarna Van Hanegem met veel van dezelfde jongens er twee seizoenen later een kampioensteam van smeedde.

5. Feyenoord - Rosenborg 1-0

So-ma-liaaaaaaaaaaa! Opnieuw een vreselijk spannende wedstrijd. Feyenoord streed met ik meen Boavista om de tweede plek in een poule van de Champions League. Volgens mij speelde Boavista destijds tegen Borussia Dortmund, en wij dus thuis tegen Rosenborg, waar uit 2-2 werd tegen gespeeld. Rosenborg had de grote John Carew destijds in dienst en was voetballend een heel aardig team. De communicatiemiddelen destijds waren nog niet zo optimaal als heden ten dage, dus het was niet altijd even duidelijk wat de stand was bij Boavista-Dortmund. Eén ding was zeker: als Feyenoord won, was die uitslag irrelevant. Lang leek het er echter toch op dat het billenknijpen zou blijven tot aan het eind. Het was een potje zonder veel kansen, totdat Samardzic een bal over zijn tegenstande lobte en Somalia bediende, die vanaf een meter of zeven keihard en pal voor de Noordzijde de bal binnenkegelde. De tweede ronde was binnen, waar we uiteindelijk tegen het hierboven al gememoreerde Lazio Roma en Olympique Marseille zouden spelen. Ook Chelsea zat in de poule. Tore André Flo was toen twee keer in topvorm tegen ons. Ook Dennis Wise scoorde in De Kuip toen, met het hoofd zelfs.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Volgt het lijstje met teleurstellingen ook nog? Die zijn leuker

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Volgt het lijstje met teleurstellingen ook nog? Die zijn leuker

Feyenoord heeft volgens mij best een aardig track record in finales, dus daar zou ik er niet veel van kunnen opsommen. Verder heb je natuurlijk wel de historische 10-0 in Eindhoven, de verschillende oorwassingen van Ajax, maar Europees gezien herinner ik me vooral heel veel mooie dingen. Al worden we de laatste jaren vaak uitgeschakeld door wat B-garnituur, maar de beleving is dan ook heel anders dan wanneer je een halve finale nipt verliest of zo.

De grootste deceptie die me zo even te binnen schiet is het tweeluik tegen VfB Stuttgart. Uit werd het erg knap 1-3. Het Duitse voetbal stond er niet al te best op en op de persconferentie werd aan Beenhakker gevraagd of hij kon uitleggen wat er mis wat met het Duitse voetbal. 'Haben Sie eine Stunde?' was zijn antwoord toen. Een grotere jinx kun je je niet voorstellen, want vlak voor tijd schoot Fredi Bobic in De Kuip de 0-3 achter Dudek. Winfried Schäfer was de coach toen daar en stak na de beslissende goal zijn middelvinger op naar de Feyenoordsupporters. In blessuretijd schoot Kalou nog een bal vol op de paal toen. Iedereen zat met ongeloof te kijken. Die pot was echt een grote deceptie.

Verder ook de pot uit in Wenen voor de Europacup II met een fantastische Carsten Jancker, inclusief tulband. Die heeft ons toen echt gesloopt, speelde als een beest.

En vorig seizoen was de uitschakeling tegen Kiev ook erg zuur, maar achteraf heerste toch vooral de trots dat de (toen nog) broekies het bij elkaar gekochte Kiev aan het wankelen hadden gebracht en eigenlijk ook hadden moeten uitschakelen. Maar ja, dan kom je bij de grootste deceptie uit die ik hier al eerder noemde: dat blonde figuur met rugnummer 10....

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Nu we toch met deze trend zijn begonnen zal ik maar ook een bijdrage leveren

1. PSV - PEC Zwolle (1-3) 18 januari 2013

Een avond om nooit te vergeten en het startsein voor een geweldig seizoen dat vanaf die dag pas echt begon. Alles klopte op die dag: Boer keepte die avond de wedstrijd van zijn leven, Pluim speelde iedereen weg die een rood-wit shirtje durfde aan te trekken en Fredje Benson die de dagen er voor beter bekend stond als een supersub (hoewel hij toch de nodige status heeft verwerft tegen de Eagles) maakte zichzelf onsterfelijk. Er vielen veel kaarten, wat bij zo'n avond hoorde. Er werden veel kansen gemist aan de kant van PSV en het ongeloof heerste aan beide kanten. Nogmaals een verhaal dat mijn kleinkinderen met open mond zullen aanhoren.

2. PEC Zwolle - Feyenoord (3-2) 17 februari 2013

PEC kreeg het voor mekaar om in exact een maand tijd twee wereldprestaties te realiseren. Het publiek was oppermachtig en voor het eerst in mijn leven had ik die middag het gevoel dat je niet in Zwolle stond, maar in Rotterdam. 11.000 supporters hebben PEC naar een legendarische middag geholpen waar deze keer niet Benson, maar Avdic uitblonk. Nog nooit zo veel geluk gekend, maar het was het waard. Een volksfeest was losgebarsten.

3. Nederland - Brazilië (2-1) 2 juli 2010

Nou Niels, hebben wij nou eens voor de gein al dat gezeik over die club van jou gehad? Zeker niet en ik kan over dat onderwerp wel een top 1000 maken van favoriete wedstrijden, maar nu eindelijk eentje die heel het dit forum aan zal spreken. Een geweldige avond. Het was stikheet en wij hadden alleen tegenstanders als Slovenië getroffen. Stekelenburg was die wedstrijd de koning, want als het aan de Nederlandse verdediging lag waren wij met dubbele cijfers naar huis toe gebonjourd. Het liep anders. Maarten kwam, zag en overwon. Alles wat de Brazilianen afvuurde kwam op de vuisten van deze koning terecht. Als klap op de vuurpijl maakte Sneijder het feest compleet. Zeker voor de mensen hier die bewust de wedstrijd op het WK in 1998 hebben meegemaakt zal dit als wraak voelen.

4. FC Zwolle - FC Eindhoven (0-0) 13 april 2012

Waarom doet deze grappenmaker een wedstrijd van de Jupiler League in zijn lijst die nota bene niet eens werd gewonnen? Simpel, de wedstrijd van het zo lang begeerde kampioenschap. FC Zwolle had aan een overwinning genoeg of Sparta moest punten verspelen. Zwolle was beter, veel beter. Maar hij viel niet. In Almere moest Sparta het tegen de plaatselijke trots opnemen en toen er een doelpunt viel waren er veel mannen die met natte ogen aan het voorgaande seizoen terug dachten (zie de aankomende dieptepunten). Totdat held Burgzorg de gelijkmaker maakte. Het was geweldig en ongelooflijk en bovenal het begin van een machtige periode.

5. Go Ahead Eagles - FC Zwolle (1-3) 21 november 2010

De IJsselderby is één van de meest onderschatte derby's van Nederland. Je zou het kunnen vergelijken met een derby uit een lage Engelse divisie. Hoe vet is het dan om jouw rivaal in eigen huis he-le-maal weg te tikken. Zwolle domineerde en de Eagles was het kind dat mee wou spelen, maar niet mocht. Figuranten waren het. Toen uiteindelijk de goal viel voor de Eagles met een al beslissende 0-3 achterstand heb ik een stadion niet vaak zo stil zien zitten na een doelpunt. Leedvermaak is en blijft het beste vermaak, zeker als het je rivaal is.

6. PEC Zwolle - Heracles Almelo (3-2) 30 januari 2013

Het mag eigenlijk niet, maar als A&L al zulke wetten gaat doorbreken, dan eigen ik mij dat ook het recht toe. Het was niet de plek voor zo'n legendarische wedstrijd. De kaartjes kosten 35 euro en weinig mensen hadden zin in zo'n prijs. Het was koud en er zaten slechts 7000 mensen in het stadion. PEC werd weggespeeld, maar gaf de Twentenaren een lesje effectiviteit en stoomde uiteindelijk door naar de halve finale voor het eerst sinds 1978.

Dieptepunten:

Waarschijnlijk hebben jullie wel begrip voor mijn keuze om er niet te veel woorden aan vuil te maken.

1. PEC Zwolle - FC Groningen 1-2

Die wedstrijd zit me nog steeds iets te vers in het geheugen. 60 minuten lang gedomineerd en in de laatste 5 minuten scoren die grappenmakers nog eens twee keer. Bah!

2. FC Zwolle - RKC Waalwijk 0-3

In dat jaar hadden wij een voorsprong van 13 punten weggegeven aan RKC. De winnaar was praktisch kampioen. Ik heb niet veel keren zo'n kater gehad zonder ook maar één druppel alcohol aan te raken.

3. Nederland - Spanje 0-1

I rest my case

4. Nederland - Denemarken 0-1

Het begin van een waardeloos toernooi.

5. Feyenoord - FC Zwolle 2-1

Het was 2008 en de plaatselijke FC was nummer 3 van de Jupiler League tegen nummer 3 van Eredivisie. Het was de avond in de Kuip waar Zwolle veel Feyenoord-fans ff lieten zien wat de bierleague zoal in huis had. Bram van Polen groeide die avond tot een halve Messi en liet Van Bronckhorst (hij zou die zomer in zijn eentje Italië van de mat af spelen op het EK) alle hoeken van het veld zien. Derk Boerrigter veranderde van een tiener zonder haar op zijn balletjes uit tot die linksbuiten die de Ajacieden nu kennen en Tozé (die na zijn vertrek uit Zwolle nooit meer een bal goed zal raken) scoorde uiteindelijk die verraderlijke treffer. Uiteindelijk was het supersub Michael Mols die zijn ploeg weerhield van een verlenging, maar wat was het onverdiend. Nadien zal sowieso geen ploeg van het kaliber FC Zwolle zo gedurfd en brutaal durven te voetballen in de Kuip.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wel erg recent allemaal.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Tja, ik heb nou eenmaal niet het EK in West-Duitsland meegemaakt en voor 2008 was Zwolle gewoon een ploeg die kleurloos in het rechter rijtje van de Gouden Gids Divisie meedraaide.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie nu pas dat je 17 bent, dat maakt het begrijpelijker. Had bij jou een idee dat je al in de dertig zat. Sorry .

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Excuses aanvaard, maar laat het geen tweede keer gebeuren

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

nclo schreef:

3. Nederland - Brazilië (2-1) 2 juli 2010

Een geweldige avond. Het was stikheet en wij hadden alleen tegenstanders als Slovenië getroffen.

Het was Slowakije en drie uur 's middags 's Avonds had mijn broertje zijn examenuitreiking nog.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

nclo schreef:

6. PEC Zwolle - Heracles Almelo (3-2) 30 januari 2013

Het mag eigenlijk niet, maar als A&L al zulke wetten gaat doorbreken, dan eigen ik mij dat ook het recht toe. Het was niet de plek voor zo'n legendarische wedstrijd. De kaartjes kosten 35 euro en weinig mensen hadden zin in zo'n prijs. Het was koud en er zaten slechts 7000 mensen in het stadion. PEC werd weggespeeld, maar gaf de Twentenaren een lesje effectiviteit en stoomde uiteindelijk door naar de halve finale voor het eerst sinds 1978.

?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

nclo schreef:

... en voor 2008 was Zwolle gewoon een ploeg die kleurloos in het rechter rijtje van de Gouden Gids Divisie meedraaide.

Nou vergeet je de bekerfinale van '77 die Twente alleen maar kon winnen (en Zwolle dus verliezen) door die verschrikkelijke knal van Epy Drost.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Via de officiële kanalen heeft PSV voor negen miljoen excl. bonussen het vertrek kenbaar gemaakt. En daarom, voor de laatste keer, Driesje zijn legendarische 19 seconds of fame;

Vaarwel kabouter Plop

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

We gaan je inderdaad missen, Driesje

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat vond ik eerlijk gezegd wel zielig, dat ze hem zo te kakken hebben gezet waar hij bij zat Je ziet hem ook denken van... (al hoor ik zelf niet wat de snor nu zegt op het einde).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dan kan ie ook in je tuin staan .

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Kabouter Dries heeft anders wel in 88 duels 45 doelpunten gemaakt en 43 assists gegeven.

Dat doet niemand 'm na.

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Even een gekkigheidje, over mooie en slechte wedstrijden gesproken:

die 4-0 van Deportivo op AC, het bewijs dat Seedorf in 2004 gewoon thuis moest blijven. Over dat EK gesproken, Frankrijk - England was dé wedstrjd waar je een vrije dag voor zou opnemen. Frankrijk had Zidane, Pries, Henry, Engeland had Beckham, Scholes, Rooney, Lampard. En dan dat anti-/ climax in die pot, is maar hoe je het bekijkt.

In diezelfde groep had je tevens de leukste slechtste wedstrijd. Zwitserland tegen Kroatie was telkens twee passes en dan een ovetreding. Zat totaal geen vaart in. Bij elke zucht lag er iemand op het gras en bij Kroatie had je zo'n kale, ik zou echt niet meer weten hoe die heette, die gewoon als een olifant door een porseleinkast iedereen omver kegelde. VI omschreef het als "de lamme tegen de laffe" ik kan het niet beter gezegd hebben. Prso viel trouwens ook tegen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

Kabouter Dries heeft anders wel in 88 duels 45 doelpunten gemaakt en 43 assists gegeven.

Dat doet niemand 'm na.

En linksbuiten Derk Boerrigter is 2x kampioen met Ajax geworden

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Dat doet niemand 'm na.

De 4-1. 5-1 en 6-1 tegen VVV en Groningen. Don't get me wrong, ik vind hem een fantastische one trick pony (die ik liever had gezien dan een Lukoki of Boerrigter), maar als hij er ook had gestaan in de sleutelwedstrijden dan was hij pas echt klaar geweest in Nederland. Nu is het nog maar afwachten of hij in staat is om de verdedigingsbolwerken van Milan en Turijn te slechten, daar waar van Rhijn, Janmaat en Rosales al vaak een maatje te groot bleken.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Vandaag, exact 25 jaar terug op de dag af...

(afbeelding)

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ben eerder benieuwd of die daar een basisplaats heeft met Insigne, Immobile, Cavani (al zal die vast nog vertrekken, al is die gevraagde 60+ miljoen lachwekkend), Pandev en Hamsik.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Vandaag, exact 25 jaar terug op de dag af...

(afbeelding)

Staat de onvermijdelijke Frits Barend daar nou ook al weer achter?

Godswonder trouwens dat deze Sulejmani-look-a-like ooit het EK voor ons heeft kunnen winnen.

(afbeelding)

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Eerste voetbalplaatjes van Dries Mertens bij Napoli zijn er ook al.

(afbeelding).

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Driesje is dus maar twee dagen jonger dan Fabregas.

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

@Kos

Wie het kleine niet eert, ....

@MJK

Dat weet je toch niet echt serieus uit je hoofd?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.