• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.667 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ik denk dat hij 2010 bedoelde, maar weet het niet zeker. In 2010 had Duitsland veel blessures met de oudere jongens en kwamen relatief onbekende jongens bij de selectie (Ozil bij Bremen etc) en die bleken het gewoon heel goed te doen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Bij Nederland lijkt dit nu meer op 2004-2006. Na 2004 stopten vele routiniers als Overmars en De Boer, maar spelers als Davids, Cocu en van Nistelrooij bleven nog wel over. En die waren ook hard nodig om de nieuwe generatie langzaam te kunnen introduceren. Zoals die jongens van toen nu nog nodig zijn voor de nieuwe jongens.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

?Tottenham denkt aan huur of koop Afellay in zomer? - voetbalzone.nl

Vraag mij af of het ooit nog wat wordt met deze jongen...

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ben bang van niet.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Is eigenlijk niet normaal wat er van Oranje van drie jaar geleden overgebleven is... Stekelenburg had een kut seizoen, vd Wiel idem, Heitinga idem, Mathijsen kan het niet belopen, de Jong hele jaar geblesseerd, van Bommel gestopt, Sneijder heeft het niveau niet meer, Affelay ook niet meer, Elia niet meer, Vorm is goed maar krijgt nooit een kans, Braafheid heeft het niveau nooit gehad... etc etc

De enige twee die echt nog top zijn van die selectie zijn Robben en van Persie.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Waarvan de één nooit presteert in Oranje, dus daar heb je ook weinig aan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

3 jaar is dan ook lang in voetbal

Al zie ik spelers als Stekelenburg, Heitinga, De Jong en Sneijder wel weer opkrabbelen komend seizoen.

Of ze goed genoeg voor Oranje zijn, dat zal blijken. Ik verwacht dat Stekelenburg gewoon eerste keeper in Brazilie is.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Ik heb het idee dat van Gaal niet zo gecharmeerd is van Stekelenburg. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat hij voor Tim Krul gaat kiezen. Heitinga zie ik in iedergeval nooit meer terugkeren bij Oranje en ik denk dat Nigel de Jong ook gedane zaak is met spelers als Strootman, van Ginkel, Clasie, De Guzman etc. voor die positie. Vind dat wel jammer, de Jong was altijd een van mijn favoriete spelers in Oranje. En over Sneijder weet iedereen mijn mening.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

Ik vind Vorm nog altijd vele malen beter dan Krul, echt zo'n enorme slungel is dat.

Hoge ballen zijn niet bepaald zijn specialiteit.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Vorm is in mijn ogen absoluut de beste keeper van Oranje. Presteert sinds hij bij Utrecht weg is geweldig in Engeland. Maar ik geloof nooit dat van Gaal hem eerste keeper gaat maken. Ik verwacht wel dat hij tweede keeper wordt op het WK. De prijs om derde keeper gaat denk ik tussen Zoet en Vermeer.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Van Gaal en Oranje wordt gewoon niks.

En ja, deze mag het archief in. Mochten we wereldkampioen worden ga ik met alle plezier door het stof .

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

En Van der Wiel heeft zo een slecht seizoen toch niet gehad? Redelijk wat potjes gespeeld en minuten gemaakt in die miljoenenploeg. Voor een nieuweling die geen grote aankoop is, is dat zo slecht nog niet. En ik kijk geen wedstrijden van PSG, maar als je zoveel mag spelen zal je ook wel redelijk gespeeld hebben al die tijd.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

mjk87 schreef:

En Van der Wiel heeft zo een slecht seizoen toch niet gehad? Redelijk wat potjes gespeeld en minuten gemaakt in die miljoenenploeg. Voor een nieuweling die geen grote aankoop is, is dat zo slecht nog niet. En ik kijk geen wedstrijden van PSG, maar als je zoveel mag spelen zal je ook wel redelijk gespeeld hebben al die tijd.

Moet zeggen dat ik van der Wiel beter vindt dan van Rhijn. Die kan er namelijk niks van. Maar op de een of andere manier heeft van Gaal het niet op sommige spelers, en dat idee heb ik dan bij Stekelenburg, van der Wiel etc.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Quido schreef:
Van Gaal en Oranje wordt gewoon niks.

En ja, deze mag het archief in. Mochten we wereldkampioen worden ga ik met alle plezier door het stof .

Welke trainer zou deze groep wel wereldkampioen kunnen maken? Het is niet echt realistisch om te denken dat deze groep het goed gaat doen in 2014. Daarvoor missen zij nog te veel ervaring en zijn zij nog te jong. Ik denk eerder dat er dan gekeken moet worden naar 2014. Inderdaad, hetzelfde geval als in 04.

Sjoerdow

• 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Chucky92 schreef:

Welke trainer zou deze groep wel wereldkampioen kunnen maken? Het is niet echt realistisch om te denken dat deze groep het goed gaat doen in 2014. Daarvoor missen zij nog te veel ervaring en zijn zij nog te jong. Ik denk eerder dat er dan gekeken moet worden naar 2014. Inderdaad, hetzelfde geval als in 04.

Er is één reden te noemen waarom Oranje wel kampioen wordt in Brazillië: dankzij het gebrek aan sterspelers.

Misschien krijgen we op deze manier een keer een team, in plaats van "de grote vier".

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nederland in 2010 was toch juist een team?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Chucky92 schreef:

Welke trainer zou deze groep wel wereldkampioen kunnen maken?

Zeg ik dan dat iemand dat wel zou lukken? Ik vind Louis en het Nederlands elftal gewoon geen goede match. Net zoals ik zowel Van Persie als Huntelaar geen goede spits vind voor het Nederlands elftal. Soms klopt iets (vooral) gevoelsmatig gewoon niet.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Met dezelfde loting als vier jaar geleden kun je zomaar weer in de finale komen.

Groepshoofd is wat dat betreft echt een groot voordeel. Enfin, ik schat een stuk 7 landen wel hoger in dan Nederland.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb Oranje niet eens in mijn top 10 staan ben ik bang.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik had Zuid Korea, Uruguay en Turkije ook nooit in mijn top 10. Met een beetje mazzel zit je zo bij de laatste 4. Wereldkampioen worden is iets anders, daar weet Oranje alles van. Verder zie ik alles voorbij de achtste finale als een meevaller.

Maar als ik iemand met deze groep zie verrassen is het van Gaal. Het is immers zijn gavoriete mix van jong kneedbaar talent en wat ervaren sterspelers. Helaas echter niet in de laatste linie. Het type Rijkaard ontbreekt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

Ik heb het idee dat van Gaal niet zo gecharmeerd is van Stekelenburg. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat hij voor Tim Krul gaat kiezen. Heitinga zie ik in iedergeval nooit meer terugkeren bij Oranje en ik denk dat Nigel de Jong ook gedane zaak is met spelers als Strootman, van Ginkel, Clasie, De Guzman etc. voor die positie. Vind dat wel jammer, de Jong was altijd een van mijn favoriete spelers in Oranje. En over Sneijder weet iedereen mijn mening.

Is dit wat je denkt of hoopt? Want Stekelenburg was in het begin zijn vaste keeper. Van Gaal kan het alleen niet meer verkopen iemand op te stellen die niet speelt bij zijn club. Maar met Fulham is dat probleem nu ook voorbij. Heitinga zit nu zelfs bij Oranje, dus waarom zou hij er niet bij kunnen blijven? Nigel de Jong idem, speelde geloof ik tot zijn blessure in de basis bij Oranje. Ik kan werkelijk niet zeggen dat hun tijd erop zit.

Ik verwacht alleen dat Kuijt niet meer mee gaat. Die speelt nu onder van Gaal al nooit.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik heb Oranje niet eens in mijn top 10 staan ben ik bang.

Mhow. Achter Spanje en Duitsland heb je nog wel een aardige lijst outsiders waar Nederland ook toe behoort. Ze hebben toch ook alle zes hun kwalificatieduels gewonnen en een tijdje terug nog zeer goed tegen Italië gespeeld.

Volgens mij ontlopen Nederland, Portugal, Brazilie, Italie, Frankrijk etc elkaar niet zo heel veel. En dan komt het er op neer wie het beste team heeft en wie mentaal sterk is. Zie bv Frankrijk in 2008 en 2010, helemaal geen slechte ploeg maar de sfeer was zo verrot dat het niks werd. En dat gold ook wel een beetje voor Oranje in 2012. Toen werden we internationaal samen met Spanje en Duitsland zelfs de favoriet genoemd.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Sjoerdow schreef:

Clasie de beste middenvelder van de selectie? Zelfs in zijn beste vorm vind ik hem nog minder dan Maher op 90%.

Maher heeft nog nooit een goede wedstrijd gespeeld tegen Clasie. Werd altijd simpel overvleugeld. Leuke baller, maar Maher is in geen velden of wegen een echt toptalent.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mhow. Achter Spanje en Duitsland heb je nog wel een aardige lijst outsiders waar Nederland ook toe behoort. Ze hebben toch ook alle zes hun kwalificatieduels gewonnen en een tijdje terug nog zeer goed tegen Italië gespeeld.

Volgens mij ontlopen Nederland, Portugal, Brazilie, Italie, Frankrijk etc elkaar niet zo heel veel. En dan komt het er op neer wie het beste team heeft en wie mentaal sterk is. Zie bv Frankrijk in 2008 en 2010, helemaal geen slechte ploeg maar de sfeer was zo verrot dat het niks werd. En dat gold ook wel een beetje voor Oranje in 2012. Toen werden we internationaal samen met Spanje en Duitsland zelfs de favoriet genoemd.

Eens, al ben ik er nog niet uit waar ik dit Oranje kan plaatsen. Kan zomaar buiten de top 10 zijn, maar ook in de top 5. Ontlopen elkaar buiten Duitsland, Spanje en Argentinië elkaar niet zo veel.

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Ik vind dat Van Gaal prima bezig is. Hij doet wat er van hem verwacht wordt tot nu toe, verjongen en simpel kwalificeren. Met die eerste doelstelling is het altijd lastig en niet optimaal, maar voorlopig heeft hij alleen nog maar logische namen opgeroepen. Geen Dennebomen en Andy Slory's met andere woorden. Het WK moet je ook niet als doelstelling zien. Het is goed dat een hoop jongens dat gaan meemaken om dan op het EK met een goeie selectie aan de start te verschijnen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Eens, al ben ik er nog niet uit waar ik dit Oranje kan plaatsen. Kan zomaar buiten de top 10 zijn, maar ook in de top 5. Ontlopen elkaar buiten Duitsland, Spanje en Argentinië elkaar niet zo veel.

Ze zijn inderdaad moeilijk te peilen. Hongarije en Roemenie zijn natuurlijk middenmoters die je op een WK niet treft. Maargoed, voorlopig ben ik van landen als Frankrijk, Portugal, Engeland en Brazilie ook weinig onder de indruk. Als Duitsland of Spanje de titel niet zou pakken volgende zomer dan ben ik toch wel verbaasd.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Montorsi schreef:

maar voorlopig heeft hij alleen nog maar logische namen opgeroepen. Geen Dennebomen en Andy Slory's met andere worden.

Nelom, Schaken, Toornstra ...

Montorsi

• 9721 berichten
  • 2384 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Nelom, Schaken, Toornstra ...

Schaken heeft het prima gedaan tot nu toe, beter dan alternatieven als Boerrigter, Elia etc.

Nelom is ook redelijk te verkopen gezien de opties (al had ik Willems logischer gevonden, maar ach), en Toornstra vind ik ook erg verstandig eens op te roepen. Als die nog een stap naar een topploeg kan maken is dat helemaal een speler die er tegen aan kan hikken. Beetje pech voor hem dat het middenveld overvol is, maar verder gewoon een prima speler.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Is dit wat je denkt of hoopt? Want Stekelenburg was in het begin zijn vaste keeper. Van Gaal kan het alleen niet meer verkopen iemand op te stellen die niet speelt bij zijn club. Maar met Fulham is dat probleem nu ook voorbij. Heitinga zit nu zelfs bij Oranje, dus waarom zou hij er niet bij kunnen blijven? Nigel de Jong idem, speelde geloof ik tot zijn blessure in de basis bij Oranje. Ik kan werkelijk niet zeggen dat hun tijd erop zit.

Ik verwacht alleen dat Kuijt niet meer mee gaat. Die speelt nu onder van Gaal al nooit.

Dit is wat ik denk. Toen Stekelenburg halverwege het seizoen fit was koos hij ook voor Tim Krul. Alleen Krul raakte na een wedstrijd dacht ik geblesseerd. Heitinga is er nu alleen maar bij, omdat BMI en de Vrij bij Jong Oranje zitten. Ik denk gewoon dat van Gaal voor de toekomst gaat.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Qua keepers is er met Van Gaal toch geen pijl op te trekken. Al vijf verschillende keepers in nog geen jaar...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.