• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.049 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.283 gebruikers
  • 9.390.694 stemmen

Het grote voetbaltopic #6

zoeken in:

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

En Sneijder heeft natuurlijk gewoon gelijk. Huilie huilie of niet, hij heeft veel meer recht op die aanvoerdersband dan die faalhaas die nog nooit iets gepresteerd heeft op een toernooi.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Dat hij kennis van het spelletje heeft zal ik niet tegenspreken. Maar de man kijkt veel te veel door een gekleurde bril en doet de laatste tijd de meest ongeloofwaardige uitspraken waardoor de bijnaam 'Seniele Jopie' niet vergezocht is.

Zo zei hij onlangs nog dat Mourinho geen prijzen meer zal pakken in zijn carrière en dat Valdes de beste keeper ter wereld is.

Maar wat Mourinho doet vindt A&L geen voetbal, en Valdes voetbalt beter dan hij keept, dus technisch gezien heeft hij wel gelijk

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Sjoerdow schreef:

Clasie de beste middenvelder van de selectie? Zelfs in zijn beste vorm vind ik hem nog minder dan Maher op 90%.

Sowieso heel andere voetballers. En zo'n goed seizoen als Clasie 2 seizoen geleden had, heeft Maher nog niet gehad.

Maher is een sierlijke voetballer, met meer techniek dan Clasie, maar hij is nog nooit constant geweest.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Wordt een beetje moe van die Maher hype. Overschatte speler.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Neen hoor, je bent helemaal niet zo slim. Anders moet je me eens uitleggen waarom bij een kleine winst van Spanje weer meteen DOPING wordt geroepen terwijl je daar helemaal geen bewijs voor hebt.

Echt? Dus jij bent zo dom..... Maar dat dacht ik eigenlijk al.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Maar wat Mourinho doet vindt A&L geen voetbal, en Valdes voetbalt beter dan hij keept, dus technisch gezien heeft hij wel gelijk

Dat eerste heb ik nooit gezegd. Het is alleen niet mijn type voetbal. Als persoon vind ik Mourinho wel interessant, als coach levert hij alleen antivoetbal af waar ik chagrijnig van wordt om naar te kijken. Zelfs van een chique club als Real Madrid maakte hij een ordinaire counterploeg.

Valdes vind ik ook weinig bijzonders, al heeft hij zeker zijn bijdrage geleverd de laatste jaren.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Echt? Dus jij bent zo dom.....

Hehe, neen dat ook niet.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Neen hoor, je bent helemaal niet zo slim. Anders moet je me eens uitleggen waarom bij een kleine winst van Spanje weer meteen DOPING wordt geroepen terwijl je daar helemaal geen bewijs voor hebt.
Iets van ze scoren pas op het laatst in de wedstrijd wat dan zogenaamd langer fit is.

mjk87 (moderator films)

• 14580 berichten
  • 4540 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Dat eerste heb ik nooit gezegd. Het is alleen niet mijn type voetbal. Als persoon vind ik Mourinho wel interessant, als coach levert hij alleen antivoetbal af waar ik chagrijnig van wordt om naar te kijken. Zelfs van een chique club als Real Madrid maakte hij een ordinaire counterploeg.

Valdes vind ik ook weinig bijzonders, al heeft hij zeker zijn bijdrage geleverd de laatste jaren.

Ach, antivoetbal is toch 'geen voetbal' . En Cruijff vindt Valdes waarschijnlijk goed vanwege zijn meevoetballende kwaliteiten, iets dat Cruijff zeer belangrijk vindt. Het liefst speelt hij zonder echte keeper. En ja, dat is dan wel een vreemd proefballonnetje van hem.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Antivoetbal is ook voetbal, maar wel het type waar ik een hekel aan heb. Vooral gespeeld door laffe coaches zonder durf.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Special One staat vanaf nu bekend als The Happy One.

http://www.vi.nl/nieuws/242330/Mourinho-terug-bij-Chelsea-Ik-ben-nu-The-Happy-One.htm

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nomak schreef:

En Sneijder heeft natuurlijk gewoon gelijk. Huilie huilie of niet, hij heeft veel meer recht op die aanvoerdersband dan die faalhaas die nog nooit iets gepresteerd heeft op een toernooi.

Een aanvoerder van de nationale ploeg kan toch niet iemand zijn die 3 jaar lang amper speelt, niet fit is en als hij speelt gewoon een matige indruk laat. Kom op, zo iemand kan serieus toch geen aanvoerder zijn?

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Hoop in ieder geval dat Sneijder, Persie, Robben, Vaart kappen na dit WK. Grote schoonmaak.

Kuijt, Stekelenburd, Nigel de Jong, Mathijssen, ook weg.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ik vraag me eigenlijk af wat die Sneijder het laatste half jaar uitgevreten heeft. Hij had er het bij z'n komst naar Gala al over dat hij snel fit wilde worden en is het nog niet.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Met het oog op dat jeugd EK: Wat zou trouwens een leuk wereldelftal van de toekomst zijn?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

kos schreef:

Hoop in ieder geval dat Sneijder, Persie, Robben, Vaart kappen na dit WK. Grote schoonmaak.

Van Persie is de enige in dat lijstje die mag blijven (mits hij op niveau blijft). Robben gaat zowiezo 2016 niet halen, en de rest is te vervangen door jong talent.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Sneijder is geheel afhankelijk van zijn fysieke staat. Hij is 29, zou EK qua leeftijd moeten kunnen halen.

Vd Vaart idem, heeft nog de leeftijd om EK 2016 te halen, zal afhangen van zijn fitheid.

Persie en Robben is onzin om te stellen dat ze moeten kappen. Die presteren nog altijd sterk in de Europese top en hebben ook nog leeftijd om 2016 te spelen.

Je kan moeilijk je complete as eruit donderen, dan wordt het in 2016 niks.

Verder flauwekul om Stekelenburg in je laatste rijtje te noemen. Kuijt en Mathijsen moeten dit WK al niet eens spelen, Stekelenburg en Nigel de Jong kunnen nog wel even mee. Strootman of Nigel de Jong, dan ga ik nog steeds voor die laatste.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

Een aanvoerder van de nationale ploeg kan toch niet iemand zijn die 3 jaar lang amper speelt, niet fit is en als hij speelt gewoon een matige indruk laat. Kom op, zo iemand kan serieus toch geen aanvoerder zijn?

Moet de aanvoerder van de nationale ploeg dan iemand zijn die nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld op een toernooi en die ook nog eens een te groot ego heeft om de pers fatsoenlijk te woord te staan?

Neen, het moet iemand zijn met de juiste mentaliteit die altijd presteert op toernooien. Sneijder dus!

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

Zoiets als

-------------------Courtois---------------

Carvajal-----Marquinhos---------Varane---Alaba

----------Isco----Pogba-----Verratti

Oscar----------------------------Gotze

---------------El Shaarawy-------------

bank:

Draxler

Eriksen

Nastastic

James Rodriguez

Lukaku

Wilshere

Ter Stegen

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Moet de aanvoerder van de nationale ploeg dan iemand zijn die nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld op een toernooi en die ook nog eens een te groot ego heeft om de pers fatsoenlijk te woord te staan?

Neen, het moet iemand zijn met de juiste mentaliteit die altijd presteert op toernooien. Sneijder dus!

Waar heb ik gezegd dat van Persie aanvoerder moet zijn? Ik zeg alleen dat Sneijder het sowieso niet moet zijn. En kennelijk heeft Sneijder niet de juiste mentaliteit: hij zegt elke keer wel weer dat hij fit wilt zijn maar 3 jaar lang lukt het maar niet.

j0enne

• 9609 berichten
  • 3782 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Sneijder is geheel afhankelijk van zijn fysieke staat. Hij is 29, zou EK qua leeftijd moeten kunnen halen.

Vd Vaart idem, heeft nog de leeftijd om EK 2016 te halen, zal afhangen van zijn fitheid.

Persie en Robben is onzin om te stellen dat ze moeten kappen. Die presteren nog altijd sterk in de Europese top en hebben ook nog leeftijd om 2016 te spelen.

Verder flauwekul om Stekelenburg in je laatste rijtje te noemen. Kuijt en Mathijsen moeten dit WK al niet eens spelen, Stekelenburg en Nigel de Jong kunnen nog wel even mee. Strootman of Nigel de Jong, dan ga ik nog steeds voor die laatste.

Jammer dat die zo zwaar geblesseerd is. Van zulke speler kan ik altijd genieten, gewoon keihard.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Gewoon doorselecteren. Jong fris bloed zal het elftal goed doen. Genoeg kansen gehad. Hop, weg ermee.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Chucky92 schreef:

En kennelijk heeft Sneijder niet de juiste mentaliteit: hij zegt elke keer wel weer dat hij fit wilt zijn maar 3 jaar lang lukt het maar niet.

3 jaar lang niet fit en toch nog steeds de sterkste man van Oranje op het EK. Dan mag je je toch vragen gaan stellen over de rest van de selectie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Hehe, neen dat ook niet.

Waarom vraag je dan om uitleg?

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
3 jaar lang niet fit en toch nog steeds de sterkste man van Oranje op het EK. Dan mag je je toch vragen gaan stellen over de rest van de selectie.

Och, Och. Kom nou niet aan met het EK verhaal waar hij een goede wedstrijd, een redelijke wedstrijd heeft gespeeld en waarbij Ali Boussabon (op normaal niveau) zelfs de beste man van Oranje zou zijn met het niveau van wat de Oranje spelers haalden.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Gewoon doorselecteren. Jong fris bloed zal het elftal goed doen. Genoeg kansen gehad. Hop, weg ermee.

Waarom? Je hebt gewoon een ervaren kern nodig. En dat kan je aanvullen met de generatie die nu al bezig is met door te breken in Oranje (Indi, De Vrij, van Rhijn, Blind, Maher, Vilhena, Clasie, Strootman, John etc). Je moet spelers selecteren die nog wat toevoegen, niet omdat ze zogenaamd te oud zijn.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Chucky92 schreef:

(quote)

Och, Och. Kom nou niet aan met het EK verhaal waar hij een goede wedstrijd, een redelijke wedstrijd heeft gespeeld en waarbij Ali Boussabon (op normaal niveau) zelfs de beste man van Oranje zou zijn met het niveau van wat de Oranje spelers haalden.

Lul niet zo dom zeg. Ben je ooit geslagen door Sneijder ofzo? Wat een onnodige afkeer met argumenten die gewoon onzin zijn. Sneijder was gewoon vrij oke afgelopen EK. En in 2010 en 2008 liet hij ook geweldige dingen zien.

kos

• 46714 berichten
  • 8870 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Waarom? Je hebt gewoon een ervaren kern nodig. En dat kan je aanvullen met de generatie die nu al bezig is met door te breken in Oranje (Indi, De Vrij, van Rhijn, Blind, Maher, Vilhena, Clasie, Strootman, John etc). Je moet spelers selecteren die nog wat toevoegen, niet omdat ze zogenaamd te oud zijn.

Maar je moet ook aan de toekomst denken, zoals de Duitsers destijds perfect gedaan hebben. Zon jong team heeft een aantal jaar nodig om er in te komen.

Al dat gezeik van die oudjes met hun geneuzel staat alleen maar van alles in de weg.

Ik zie een Vilhena liever nog vandaag dan morgen voor Sneijder spelen.

En hoewel ik pijn aan mn ogen krijg van die verdediging moet je die gewoon nu al brengen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Lul niet zo dom zeg. Ben je ooit geslagen door Sneijder ofzo? Wat een onnodige afkeer met argumenten die gewoon onzin zijn. Sneijder was gewoon vrij oke afgelopen EK. En in 2010 en 2008 liet hij ook geweldige dingen zien.

Ja in 2010 en 2008. 2010 is alweer 3 jaar geleden en 2008 5 jaar. Het gaat niet om een paar maanden uit vorm, maar al 3 jaar uit vorm. En oke stel voor (ben het er niet mee eens) dat hij op het EK jaar goede wedstrijden heeft gespeeld. Moet die dan op basis van 2 goede wedstrijden de afgelopen 3 jaar aanvoerder van Oranje zijn?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Maar je moet ook aan de toekomst denken, zoals de Duitsers destijds perfect gedaan hebben. Zon jong team heeft een aantal jaar nodig om er in te komen.

Al dat gezeik van die oudjes met hun geneuzel staat alleen maar van alles in de weg.

Ik zie een Vilhena liever nog vandaag dan morgen voor Sneijder spelen.

En hoewel ik pijn aan mn ogen krijg van die verdediging moet je die gewoon nu al brengen.

Duitsland destijds? Je hebt het nu over rond 2006 denk ik? Maar zij moesten wel, aangezien ze in 1998, 2000 en 2004 keihard afgegaan waren. 2002 was een mazzeltoernooi voor ze. Duitsland moest een complete nieuwe manier van voetbal introduceren. Geen krachtvoetbal meer, maar technisch voetbal. Niet echt te vergelijken met Nederland. Verder moeten gewoon de spelers in vorm spelen. Als dat Sneijder over een jaar is, dan Sneijder. Je selectie moet in balans zijn, met een groep routiniers, middenklasse en met een stel jonge talenten zoals Vilhena en co.

Chucky92 schreef:

Ja in 2010 en 2008. 2010 is alweer 3 jaar geleden en 2008 5 jaar. Het gaat niet om een paar maanden uit vorm, maar al 3 jaar uit vorm. En oke stel voor (ben het er niet mee eens) dat hij op het EK jaar goede wedstrijden heeft gespeeld. Moet die dan op basis van 2 goede wedstrijden de afgelopen 3 jaar aanvoerder van Oranje zijn?

Nee, maar dat zegt ook niemand. Sneijder moet captain zijn omdat hij het verdiend. En dat heeft hij momenteel niet, dus het valt een beetje te begrijpen. Al is de timing, zo in juni vlak voor de zomer wat raar. Maar Sneijder heeft nooit verzaakt in Oranje. Hij haalde vaak een goed niveau bij Oranje, terwijl het bij zijn club(s) minder ging. Bij van Persie was het andersom. De enige die echt goed bij zijn club EN land was, dat was Robben. Robben sla ik in Oranje shirt ook het hoogst van allemaal aan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.